Checklist baby?
vrijdag 3 april 2020 om 08:51
Hoi,
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen: kunnen jullie iets aanraden qua checklist ter voorbereiding op de komst van een eerste kindje?
Toen we gingen trouwen, had ik heel veel aan een account bij The Perfect Wedding; kon je precies zien wanneer je alles moest doen en dingen afvinken. Liefst dus dat het helemaal digitaal kan, of anders in ieder geval een goede lijst waarvan jullie zeggen: daar stond voor mij écht alles op.
Ik hoopte eigenlijk dat er ook zoiets zou zijn voor de zwangerschap, maar heb helaas nog niets kunnen vinden.
Vast bedankt!
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen: kunnen jullie iets aanraden qua checklist ter voorbereiding op de komst van een eerste kindje?
Toen we gingen trouwen, had ik heel veel aan een account bij The Perfect Wedding; kon je precies zien wanneer je alles moest doen en dingen afvinken. Liefst dus dat het helemaal digitaal kan, of anders in ieder geval een goede lijst waarvan jullie zeggen: daar stond voor mij écht alles op.
Ik hoopte eigenlijk dat er ook zoiets zou zijn voor de zwangerschap, maar heb helaas nog niets kunnen vinden.
Vast bedankt!
vrijdag 3 april 2020 om 08:54
vrijdag 3 april 2020 om 08:55
vrijdag 3 april 2020 om 08:59
En afhankelijk van de regio waar je woont moet je ook vrij snel zijn met het aanmelden bij een KDV.
vrijdag 3 april 2020 om 09:29
De verloskundige hoefde niet super snel hoor. Je krijgt tussen 10-12weken (als er geen medische reden in om eerder te komen) pas je eerste echo.
Wat je wel snel moet regelen is kraamzorg en kinderopvang. Voor de rest, lees op fora en zoek informatie op internet, dan kom je zelf ook al veel te weten.
Wat je wel snel moet regelen is kraamzorg en kinderopvang. Voor de rest, lees op fora en zoek informatie op internet, dan kom je zelf ook al veel te weten.
vrijdag 3 april 2020 om 09:30
Gefeliciteerd!! Je krijgt in ieder geval van de kraamzorg een lijstje. Ik kreeg er geen van mijn verloskundige volgens mij, of ik ben dat vergeten 
In ieder geval, daar kwam ik bij de 1e wat later achter, maar heb toen dankbaar gebruik gemaakt van dit afvinklijstje:
https://www.oudersvannu.nl/zwanger/baby ... tzetlijst/
Oh, en bij die 6-12 hydrofiele doeken: ik dacht toen 'hoezo zoveel?!'. Vertrouw me: neem er sowieso 12. Ben blij dat ik een heleboel van een vriendin kreeg toen haha.
In ieder geval, daar kwam ik bij de 1e wat later achter, maar heb toen dankbaar gebruik gemaakt van dit afvinklijstje:
https://www.oudersvannu.nl/zwanger/baby ... tzetlijst/
Oh, en bij die 6-12 hydrofiele doeken: ik dacht toen 'hoezo zoveel?!'. Vertrouw me: neem er sowieso 12. Ben blij dat ik een heleboel van een vriendin kreeg toen haha.
vrijdag 3 april 2020 om 09:38
Mbt spullen kun je veel info vinden bij babywinkels en op internet. Wat betreft wat je moet regelen: ik had een lijst van het kinderbijslagfonds maar ik woon in België dus daar heb je niet zoveel aan, dat werkt allemaal anders.
Wat je met stip op 1 als eerste moet regelen is kinderopvang als je dat nodig hebt, want daar zijn op veel plekken enorme wachtlijsten voor.
Ook kraamzorg is in NL blijkbaar iets dat je snel moet regelen. En uiteraard verloskundige
Verder denken aan:
melden bij werkgever. Heb ik zelf pas gedaan na de echo met 12 weken, als je een gevaarlijk beroep hebt (chemicaliën ed) zou ik het wel eerder melden.
melden bij verzekeraar(s)
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat je met stip op 1 als eerste moet regelen is kinderopvang als je dat nodig hebt, want daar zijn op veel plekken enorme wachtlijsten voor.
Ook kraamzorg is in NL blijkbaar iets dat je snel moet regelen. En uiteraard verloskundige
Verder denken aan:
melden bij werkgever. Heb ik zelf pas gedaan na de echo met 12 weken, als je een gevaarlijk beroep hebt (chemicaliën ed) zou ik het wel eerder melden.
melden bij verzekeraar(s)
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
vrijdag 3 april 2020 om 12:55
Geen idee of het wat is, maar toen ik de site van The Perfect Wedding gebruikte voor onze bruiloft, kreeg ik ook steeds reclame voor MiniMe, voor wanneer je zwanger bent. Weet niet wat daar precies op staat, heb nog geen kijkje genomen, maar kan me voorstellen dat zij daar wellicht ook weer een lijstje hebben?anne8965 schreef: ↑03-04-2020 08:51Toen we gingen trouwen, had ik heel veel aan een account bij The Perfect Wedding; kon je precies zien wanneer je alles moest doen en dingen afvinken. Liefst dus dat het helemaal digitaal kan, of anders in ieder geval een goede lijst waarvan jullie zeggen: daar stond voor mij écht alles op.
Gefeliciteerd met de zwangerschap trouwens!
vrijdag 3 april 2020 om 13:43
Ook deze als basis gebruikt, gedurende je zwangerschap kom je er vanzelf achter of er dingen op ontbreken._Mathilde_ schreef: ↑03-04-2020 09:30https://www.oudersvannu.nl/zwanger/baby ... tzetlijst/
En idd minimaal 12 hydrofiele doeken. Heb er denk ik wel 30. Koop ook voldoende hoezen voor het aankleedkussen.
Dochter is nu 13 weken en onmisbare aankopen blijken te zijn geweest:
-babynestje
-puckababy piep
Schrikkerig kind en beide items helpen enorm om haar (en dus ook ons) rustig te laten slapen.
Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!
vrijdag 3 april 2020 om 13:53
Je moet wel meer regelen dan een leuke uitzet kopen. Sterker nog, kinderopvang, erkenning door de vader, dingen met je werk etc lijken mij heel wat essentieler om geregeld te hebben.AnnaElsa schreef: ↑03-04-2020 13:43Ook deze als basis gebruikt, gedurende je zwangerschap kom je er vanzelf achter of er dingen op ontbreken.
En idd minimaal 12 hydrofiele doeken. Heb er denk ik wel 30. Koop ook voldoende hoezen voor het aankleedkussen.
Dochter is nu 13 weken en onmisbare aankopen blijken te zijn geweest:
-babynestje
-puckababy piep
Schrikkerig kind en beide items helpen enorm om haar (en dus ook ons) rustig te laten slapen.
Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!
vrijdag 3 april 2020 om 13:58
Ik vond die hoezen juist onontbeerlijk. Een hydrofiel blijft niet liggen en zo'n koude plastic aankleedmat voor zo'n kleintje is ook niet fijn.Suzan_1991 schreef: ↑03-04-2020 13:54Ik heb niet eens 1 hoes. Doekje erover en het is weer schoon als er iets geknoeid is.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
vrijdag 3 april 2020 om 15:22
Ik vond zo'n hoes weinig verschil maken qua temperatuur. Heb er ooit wel 1 gehad, maar dat was gewoon net zo koud met als zonder (was wel een dunne). Ik had 2 kinderen met reflux en na elke verschoning kon dat ding weer de was in, dus ik was er wel een beetje klaar mee.
vrijdag 3 april 2020 om 15:33