Centraal Moderatortopic
woensdag 5 februari 2020 om 16:15
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/
Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-130/list_messages/463277
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Vraag het de mods, deel 2.
overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_messages/464410
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/
Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-130/list_messages/463277
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Vraag het de mods, deel 2.
overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_messages/464410
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 7 april 2020 om 18:50
Mods, kunnen jullie het volgende topic sluiten, we zitten over de 3000 berichten: entertainment/een-huis-vol-deel-4-zonde ... ges/454679
Ik heb een deel 5 aangemaakt.

dinsdag 7 april 2020 om 21:54
het topic is gesloten!Cookielover schreef: ↑07-04-2020 18:50Mods, kunnen jullie het volgende topic sluiten, we zitten over de 3000 berichten: entertainment/een-huis-vol-deel-4-zonde ... ges/454679
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
dinsdag 7 april 2020 om 21:54
We geven het door!herfstappeltaart schreef: ↑07-04-2020 18:53Hallo Mods, mag voor mij de pijler gezondheid terug zichtbaar worden?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

dinsdag 7 april 2020 om 23:10
Wat maakt dat dit topic geen medisch advies is?
gezondheid/vlekken-en-bultjes-keelholte ... #p31210993
gezondheid/vlekken-en-bultjes-keelholte ... #p31210993

woensdag 8 april 2020 om 00:02
'ik' is een verwijzing naar de uitspraak 'ik' in die zin.
Wanneer wordt (het woord) 'ik' (het woord) 'wij'.
(gaat om dit topic)
Wanneer wordt (het woord) 'ik' (het woord) 'wij'.
(gaat om dit topic)
woensdag 8 april 2020 om 00:07
Het is aangepast!MinkeDeWit schreef: ↑07-04-2020 23:23Hoi mods, zouden jullie de spelfout in het topic ‘wanneer word ik wij’ willen corrigeren? Wordt hoort hier met dt. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

woensdag 8 april 2020 om 08:51
Beste herfstappeltaart,herfstappeltaart schreef: ↑07-04-2020 18:53Hallo Mods, mag voor mij de pijler gezondheid terug zichtbaar worden?
Alvast bedankt.
De pijler is gedeblokkeerd.
Vriendelijke groet,
CM VIVA
woensdag 8 april 2020 om 09:10

woensdag 8 april 2020 om 09:52
ModeratorViva schreef: ↑07-04-2020 21:54We geven het door!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Bedankt!

woensdag 8 april 2020 om 10:20
Is het misschien een idee om een melding op de gezondheidspijler te zetten dat de gezondheidszorg adviseert om nog steeds gewoon contact op te nemen met de huisarts voor klachten. Ik heb het idee dat het aantal topics met verzoek om medisch advies nu alleen maar toeneemt omdat forummers denken dat ze de huisarts niet meer lastig kunnen vallen.

woensdag 8 april 2020 om 10:32
Na 2x staffen niet en nu ineens wel?ModeratorViva schreef: ↑08-04-2020 09:10Het topic 'Vlekken en bultjes keelholte' is verwijderd i.v.m. vragen om medisch advies.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva
woensdag 8 april 2020 om 10:38
Beste Mods,
Kreeg vanmorgen een waarschuwing over mijn bericht in het topic ‘latrelatie en huisdieren’.
Het bericht is beslist niet racistisch, maar refereerde aan de gewoonte van Chinezen om chow-chow honden te eten.
Dat dit racistisch is opgevat spijt mij, maar was zeker niet de bedoeling.
Kreeg vanmorgen een waarschuwing over mijn bericht in het topic ‘latrelatie en huisdieren’.
Het bericht is beslist niet racistisch, maar refereerde aan de gewoonte van Chinezen om chow-chow honden te eten.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.

woensdag 8 april 2020 om 12:02
Tja, je moet (of sommigen in elk geval) erg opletten wat en vooral hoe je iets neerzet.Oblio schreef: ↑08-04-2020 10:38Beste Mods,
Stafgrage mensen hebben nu de tijd van hun leven. Helemaal omdat het lekker anoniem kan.

woensdag 8 april 2020 om 12:25
Ab_Normaal schreef: ↑08-04-2020 12:02Tja, je moet (of sommigen in elk geval) erg opletten wat en vooral hoe je iets neerzet.
Stafgrage mensen hebben nu de tijd van hun leven. Helemaal omdat het lekker anoniem kan.
Er wordt ook echt om iedere scheet een waarschuwing uitgedeeld op het moment.
Heb er al meerdere gehad de afgelopen weken en zo raar post ik post ik niet. Tenminste, niet vreemder dan anders.
Ondertussen zie ik wel een stuk of wat permabannelingen rond huppelen en bedelen om PBtjes.
Kan allemaal blijkbaar.

woensdag 8 april 2020 om 12:35
In dat lat/ huisdieren topic voelde TO zich beledigd denk ik. Namens haar vriend. Eerst wordt die vergeleken met een hond en later wordt het gevraagd of het geen Chinees is omdat die honden eten.
Kan natuurlijk ook dat iemand die heel erg deugt het verband tussen het eten van honden en Chinezen racisme vindt. Alsof dat geen feiten zijn. Ik zwaai ook even naar andere landen in die regio.
Kan natuurlijk ook dat iemand die heel erg deugt het verband tussen het eten van honden en Chinezen racisme vindt. Alsof dat geen feiten zijn. Ik zwaai ook even naar andere landen in die regio.
anoniem_396344 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 12:35
0.38% gewijzigd

woensdag 8 april 2020 om 12:35
De permabannelingen ken ik dan niet.Merys schreef: ↑08-04-2020 12:25Er wordt ook echt om iedere scheet een waarschuwing uitgedeeld op het moment.
Heb er al meerdere gehad de afgelopen weken en zo raar post ik post ik niet. Tenminste, niet vreemder dan anders.
Ondertussen zie ik wel een stuk of wat permabannelingen rond huppelen en bedelen om PBtjes.
Kan allemaal blijkbaar.
Maar als ze de stiekeme anonieme staffunctie eens af zouden schaffen. Dat zou al veel schelen.
Als iemand de pik op je heeft, gaat diegene je volgen en steeds staffen in het kader van, wie weet lukt het.
En dan voor mijn part een topic waar je bepaalde excessen kunt melden. Op naam dus. In plaats van het bug topic of zo, dat is sowieso een zinloos topic.

woensdag 8 april 2020 om 12:45
Ab_Normaal schreef: ↑08-04-2020 12:35De permabannelingen ken ik dan niet.
Maar als ze de stiekeme anonieme staffunctie eens af zouden schaffen. Dat zou al veel schelen.
Als iemand de pik op je heeft, gaat diegene je volgen en steeds staffen in het kader van, wie weet lukt het.
En dan voor mijn part een topic waar je bepaalde excessen kunt melden. Op naam dus. In plaats van het bug topic of zo, dat is sowieso een zinloos topic.
Al tig keer voorgesteld, nooit meer wat van gehoord.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 13:00
0.09% gewijzigd

woensdag 8 april 2020 om 12:55
Het is hoogstwaarschijnlijk dat To de link tussen het eten van honden en een Chinees niet kent.RocketScienceFiction schreef: ↑08-04-2020 12:35In dat lat/ huisdieren topic voelde TO zich beledigd denk ik. Namens haar vriend. Eerst wordt die vergeleken met een hond en later wordt het gevraagd of het geen Chinees is omdat die honden eten.
En stel dat haar LAT vrindje inderdaad Chinees is, dan weet ze dit nu.
Zou ze inderdaad beledigd zijn als die een interessante avondmaaltijd had bereid...?
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.