Werk & Studie alle pijlers

Bonusregelingen

08-04-2020 10:25 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil misschien ergens gaan werken als accountmanager. Ik ben al door naar het derde en laatste gesprek.

De bonusregeling is op basis van prestaties van het bedrijf, niet per behaalde target.
Dit is niet in mijn voordeel lijkt me? En altijd minder dan een persoonlijke bonus?

Hoor graag jullie ervaringen..
Dat valt toch niet te zeggen op basis van deze gegevens? Dan zul je minstens moeten weten wat die regelingen precies inhouden.
Net of je op dit topic wel gaat antwoorden.
Eurus schreef:
08-04-2020 10:34
Dit.
En als je je portefeuille net zo beheert als je topics: wees dan maar blij dat je nog wat meepikt van targets die anderen wel halen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
08-04-2020 10:37
Dit.
En als je je portefeuille net zo beheert als je topics: wees dan maar blij dat je nog wat meepikt van targets die anderen wel halen.
:hihi:
Natuurlijk is dat niet altijd minder. Als jij niet heel goed presteert en je collega’s wel, is het juist meer.
Ik weet daar een heleboel van af! Heb een paar maanden geleden precies dezelfde keuze moeten maken.
Waarom niet in je jouw voordeel? Draait het bedrijf goed, dan wordt dit gedeeld met de werknemers.

Jij kan wel je stinkende best doen, maar voor een goed resultaat moet het bedrijf ook goed draaien.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Oudblond schreef:
08-04-2020 10:37
:biggrin:
Eurus schreef:
08-04-2020 10:34

Oh inderdaad. Grappig ja (not)
Bij loepen zie je alleen maar vragen. Deze TO denkt dat een forum alleen halen is.
Dat is geen bonus maar een winstuitkering.

Je kunt zo niet zeggen of een persoonlijke bonus beter is dan een gedeelde winstuitkering. Een gedeelde winstuitkering geeft wellicht wel meer rust in de tent dan een persoonlijke bonus. Geen willekeur en afgunst.
Dan zou ik zorgen dat je een goed salaris uit onderhandelt. Want kennelijk worden je inkomsten niet gebaseerd op jouw individuele prestaties.
Nee.

Of

Ja.
als jij denkt, dat je helemaal alleen verantwoordelijk bent voor jouw sale, dan zou het oneerlijk zijn.
Echter, je bent afhankelijk van: een goed product (dus een goede R&D-department), goeie marketing, die voor jouw leads zorgen. Wellicht een goeie binnendienst die een mooie offerte voor je maken

Je doet het samen als bedrijf, jij hebt hen nodig
Persoonlijke bonussen geven een ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken-cultuur. Niet het bedrijfsbelang maar het persoonlijk belang staat voorop.
...
Het is beter voor het bedrijf en bevordert samenwerking - alleen heb je er zelf minder invloed op.
Ik denk dat het wel belangrijk is hoe hoog die bonus is (percentueel gezien tov je salaris) en hoe coronagevoelig het bedrijf is.
Ze is al weg als ik het goed begrijp. Ze komt vooral over als iemand die denkt tekort te komen. Dat is vast niet terecht.

Als je nooit reageert op topics die je opent en mensen dus niet weet te waarderen die je proberen te helpen, ben je vast geen goede account manager. Mensen doen nu eenmaal niet zo graag zaken met mensen die alleen aan zichzelf denken.

Op wat voor niveau dit allemaal plaats moet vinden is me een raadsel. 3 gesprekken gehad en nog niet weten wat de verschillende regelingen inhouden. Ook nog gecombineerd met zwak formuleren van TO.

Ik denk aan kranten voor de supermarkt slijten of iets vergelijkbaars.
Hi,
Wat denk je zelf?
Boogschutter10 schreef:
08-04-2020 11:22
Dat is geen bonus maar een winstuitkering.
Niet noodzakelijk.
Een beetje degelijk bedrijf zorgt er simpelweg voor dat elke bonus afhankelijk is van de prestaties van het bedrijf (naast de eigen prestaties). Het is immers zinloos om iemand een bonus uit te keren, als het bedrijf het zelf niet goed/barslecht doet.

Of beter gezegd, of je iets van de taart krijgt, hangt af van je prestaties; of er uberhaupt een taart te verdelen valt, hangt af van de prestaties van het bedrijf.
ankalida schreef:
08-04-2020 11:45
Persoonlijke bonussen geven een ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken-cultuur. Niet het bedrijfsbelang maar het persoonlijk belang staat voorop.
Hangt er maar van af hoe je die bonus vorm geeft. As said, een beetje degelijk bedrijf werkt met size of the pie benaderingen om de bonuspot vorm te geven. Opties die je x jaar moet aanhouden zijn ook een mooie tool.

Als je een echte haaien-sfeer wil maken, dan moet je gewoon mensen clusteren en per cluster aangeven dat de x% laagste scores niks krijgen. Als je het echt helemaal wil doordrijven, dan stel je ook dat die x% buiten vliegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven