Bonusregelingen
woensdag 8 april 2020 om 10:25
Hoi,
Ik wil misschien ergens gaan werken als accountmanager. Ik ben al door naar het derde en laatste gesprek.
De bonusregeling is op basis van prestaties van het bedrijf, niet per behaalde target.
Dit is niet in mijn voordeel lijkt me? En altijd minder dan een persoonlijke bonus?
Hoor graag jullie ervaringen..
Ik wil misschien ergens gaan werken als accountmanager. Ik ben al door naar het derde en laatste gesprek.
De bonusregeling is op basis van prestaties van het bedrijf, niet per behaalde target.
Dit is niet in mijn voordeel lijkt me? En altijd minder dan een persoonlijke bonus?
Hoor graag jullie ervaringen..
woensdag 8 april 2020 om 10:37
woensdag 8 april 2020 om 10:57
woensdag 8 april 2020 om 11:41
als jij denkt, dat je helemaal alleen verantwoordelijk bent voor jouw sale, dan zou het oneerlijk zijn.
Echter, je bent afhankelijk van: een goed product (dus een goede R&D-department), goeie marketing, die voor jouw leads zorgen. Wellicht een goeie binnendienst die een mooie offerte voor je maken
Je doet het samen als bedrijf, jij hebt hen nodig
Echter, je bent afhankelijk van: een goed product (dus een goede R&D-department), goeie marketing, die voor jouw leads zorgen. Wellicht een goeie binnendienst die een mooie offerte voor je maken
Je doet het samen als bedrijf, jij hebt hen nodig
woensdag 8 april 2020 om 12:27
Ze is al weg als ik het goed begrijp. Ze komt vooral over als iemand die denkt tekort te komen. Dat is vast niet terecht.
Als je nooit reageert op topics die je opent en mensen dus niet weet te waarderen die je proberen te helpen, ben je vast geen goede account manager. Mensen doen nu eenmaal niet zo graag zaken met mensen die alleen aan zichzelf denken.
Op wat voor niveau dit allemaal plaats moet vinden is me een raadsel. 3 gesprekken gehad en nog niet weten wat de verschillende regelingen inhouden. Ook nog gecombineerd met zwak formuleren van TO.
Ik denk aan kranten voor de supermarkt slijten of iets vergelijkbaars.
Als je nooit reageert op topics die je opent en mensen dus niet weet te waarderen die je proberen te helpen, ben je vast geen goede account manager. Mensen doen nu eenmaal niet zo graag zaken met mensen die alleen aan zichzelf denken.
Op wat voor niveau dit allemaal plaats moet vinden is me een raadsel. 3 gesprekken gehad en nog niet weten wat de verschillende regelingen inhouden. Ook nog gecombineerd met zwak formuleren van TO.
Ik denk aan kranten voor de supermarkt slijten of iets vergelijkbaars.
woensdag 8 april 2020 om 15:22
Niet noodzakelijk.
Een beetje degelijk bedrijf zorgt er simpelweg voor dat elke bonus afhankelijk is van de prestaties van het bedrijf (naast de eigen prestaties). Het is immers zinloos om iemand een bonus uit te keren, als het bedrijf het zelf niet goed/barslecht doet.
Of beter gezegd, of je iets van de taart krijgt, hangt af van je prestaties; of er uberhaupt een taart te verdelen valt, hangt af van de prestaties van het bedrijf.
woensdag 8 april 2020 om 15:41
Hangt er maar van af hoe je die bonus vorm geeft. As said, een beetje degelijk bedrijf werkt met size of the pie benaderingen om de bonuspot vorm te geven. Opties die je x jaar moet aanhouden zijn ook een mooie tool.
Als je een echte haaien-sfeer wil maken, dan moet je gewoon mensen clusteren en per cluster aangeven dat de x% laagste scores niks krijgen. Als je het echt helemaal wil doordrijven, dan stel je ook dat die x% buiten vliegt.