Zwanger - time out
vrijdag 10 april 2020 om 12:33
Hi allemaal ̂.
Ik wil dit even van me afschrijven en ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik ben momenteel 6 maanden zwanger, tussen mijn vriend en mij is het allemaal snel gegaan.
Hij woonde nog thuis, ik alleen met mijn dochter. Na 1 maand kwam hij altijd na het werk naar ons en zo is hij gelijkelijk aan ingetrokken.
Omdat hij geen rijbewijs heeft en dagelijks 1 uur enkele rit met de bus naar het werk moest heeft hij een tijdje later werk gezocht hier in de buurt.
Mijn 9jarig huurcontract zou in december aflopen en ik had hem ook gezegd dat ik niet wou verlengen, ik wou van mijn appartement naar een huis. ( voor alle duidelijkheid, we zijn verhuisd in juli, toen 3 maanden samen) Dus huisje gevonden en verhuisd.. nu ja verhuisd, de avond voordien ben ik hem uit café gaan halen om dat ik waarschijnlijk anders alles alleen had kunnen doen.
Mijn vriend is 8 jaar jonger en gaat nog graag op stap en met op stap bedoel ik dan de middag of avond nadien straalbezopen thuiskomen en er een een kater aan over houden van 3 dagen.
In het begin zag ik hier de humor nog wel van in maar na een goed gesprek besefte hij zelf ook wel dat dat niet meer kon.
Dus gaat hij 1 keer per maand nog eens goed door. Dat loopt ook nog wel eens uit de hand en hoewel we eigenlijk afgesproken hadden dat hij 's nachts wel gewoon thuis zou komen gebeurd dit nog niet. Om een paar voorbeelden te geven : 1x heeft hij bij andere mensen de deur in staan te slaan omdat hij dacht dat hij daar woonde, heeft er bloembakken vernield en is toen met de combi thuis afgezet. 1x is hij afgezet door een meisje in de buurt die hem op een binnendoor weg had gevonden omdat hij de verkeerde kant uit was gegaan, hij had toen een gat in zijn geheugen van 5uur .. het feest was om 3u gedaan en meneer was om 7u. thuis terwijl het hier 15min vandaan is. 1x heeft hij onze tuin vernield, kast omver, trapje van zwembad kapot. En de laatste x heeft hij beneden een raam ingegooid omdat ik alles op slot had gedaan en was gaan slapen, hij zou maar even naar een vriendin van mij gaan en komt uiteindelijk op 7u smorgens terug..
Ondertussen zitten we in semi lockdown ( ik woon in België)
De ene dag gaat het goed en de andere compleet mis.
De laatste 2 dagen is hij constant aan het gamen en daar hoort bier bij.
De dagen voordien is hij ookal uit verveling gaan drinken.
We weten allebei dat het niet gaat zoals het moet maar de ene dag is er niks aan de hand, zijn we beide lief voor elkaar, ... de andere dag is het compleet mis. Daardoor weet ik ook niet goed hoe me te gedragen en denk vaak hij heeft een bui
Gisteren gaat hij zelf het gesprek aan van de laatste keer dat hij was geweest en opeens gaat het naar ik denk dat we beter even een tijdje ons eigen ding doen .. hij wil geen gecontroleer meer, zich even niet moeten verantwoorden als hij ergens naartoe gaat.
Het was voor hem dat of volledig uit elkaar en hij heeft gekozen voor een time out.
Hij zegt dat ik even mijn eigen ding moet doen, vaste kosten worden gedeeld en verder ieder voor zichzelf .. ik moest niet bang zijn dat hij iemand anders ging zoeken zei hij of iets verkeerd gaat doen. Maar gewoon ieder voor zichzelf.
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan en hoe me nu te gedragen .. dag 1 van de rime.out dus heb ik me maar afgezonderd op de slaapkamer om het even van me af te schrijven.. komt hij net wel vragen of ik ook wil eten want hij is aan het koken..
Pfff ..
Vooral zoveel vragen over hoe nu verder met zwangerschap..
Hem er nog in betrekken om mee te gaan naar de gyn.
Wat met de geboortekaartjes ..
Thnx om mijn verhaal te lezen, ben blij dat ik het even van me af kon schrijven.
Ik wil dit even van me afschrijven en ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik ben momenteel 6 maanden zwanger, tussen mijn vriend en mij is het allemaal snel gegaan.
Hij woonde nog thuis, ik alleen met mijn dochter. Na 1 maand kwam hij altijd na het werk naar ons en zo is hij gelijkelijk aan ingetrokken.
Omdat hij geen rijbewijs heeft en dagelijks 1 uur enkele rit met de bus naar het werk moest heeft hij een tijdje later werk gezocht hier in de buurt.
Mijn 9jarig huurcontract zou in december aflopen en ik had hem ook gezegd dat ik niet wou verlengen, ik wou van mijn appartement naar een huis. ( voor alle duidelijkheid, we zijn verhuisd in juli, toen 3 maanden samen) Dus huisje gevonden en verhuisd.. nu ja verhuisd, de avond voordien ben ik hem uit café gaan halen om dat ik waarschijnlijk anders alles alleen had kunnen doen.
Mijn vriend is 8 jaar jonger en gaat nog graag op stap en met op stap bedoel ik dan de middag of avond nadien straalbezopen thuiskomen en er een een kater aan over houden van 3 dagen.
In het begin zag ik hier de humor nog wel van in maar na een goed gesprek besefte hij zelf ook wel dat dat niet meer kon.
Dus gaat hij 1 keer per maand nog eens goed door. Dat loopt ook nog wel eens uit de hand en hoewel we eigenlijk afgesproken hadden dat hij 's nachts wel gewoon thuis zou komen gebeurd dit nog niet. Om een paar voorbeelden te geven : 1x heeft hij bij andere mensen de deur in staan te slaan omdat hij dacht dat hij daar woonde, heeft er bloembakken vernield en is toen met de combi thuis afgezet. 1x is hij afgezet door een meisje in de buurt die hem op een binnendoor weg had gevonden omdat hij de verkeerde kant uit was gegaan, hij had toen een gat in zijn geheugen van 5uur .. het feest was om 3u gedaan en meneer was om 7u. thuis terwijl het hier 15min vandaan is. 1x heeft hij onze tuin vernield, kast omver, trapje van zwembad kapot. En de laatste x heeft hij beneden een raam ingegooid omdat ik alles op slot had gedaan en was gaan slapen, hij zou maar even naar een vriendin van mij gaan en komt uiteindelijk op 7u smorgens terug..
Ondertussen zitten we in semi lockdown ( ik woon in België)
De ene dag gaat het goed en de andere compleet mis.
De laatste 2 dagen is hij constant aan het gamen en daar hoort bier bij.
De dagen voordien is hij ookal uit verveling gaan drinken.
We weten allebei dat het niet gaat zoals het moet maar de ene dag is er niks aan de hand, zijn we beide lief voor elkaar, ... de andere dag is het compleet mis. Daardoor weet ik ook niet goed hoe me te gedragen en denk vaak hij heeft een bui
Gisteren gaat hij zelf het gesprek aan van de laatste keer dat hij was geweest en opeens gaat het naar ik denk dat we beter even een tijdje ons eigen ding doen .. hij wil geen gecontroleer meer, zich even niet moeten verantwoorden als hij ergens naartoe gaat.
Het was voor hem dat of volledig uit elkaar en hij heeft gekozen voor een time out.
Hij zegt dat ik even mijn eigen ding moet doen, vaste kosten worden gedeeld en verder ieder voor zichzelf .. ik moest niet bang zijn dat hij iemand anders ging zoeken zei hij of iets verkeerd gaat doen. Maar gewoon ieder voor zichzelf.
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan en hoe me nu te gedragen .. dag 1 van de rime.out dus heb ik me maar afgezonderd op de slaapkamer om het even van me af te schrijven.. komt hij net wel vragen of ik ook wil eten want hij is aan het koken..
Pfff ..
Vooral zoveel vragen over hoe nu verder met zwangerschap..
Hem er nog in betrekken om mee te gaan naar de gyn.
Wat met de geboortekaartjes ..
Thnx om mijn verhaal te lezen, ben blij dat ik het even van me af kon schrijven.
anoniem_350393 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 20:46
1.31% gewijzigd
vrijdag 10 april 2020 om 17:32
Staat hij nog ingeschreven bij zijn ouders? Wat doet hij eigenlijk voor de kost?Iniemini schreef: ↑10-04-2020 17:26Ben ik me volledig van bewust.
Hij zegt dat hij er zoieso wil zijn voor zijn kind en dat het kindje niks te kort zal komen.
Hij wil zelfs mee als ik ga bevallen. Heb hem gezegd dat we dat dus niet gaan doen.
Hoe het verder juridisch in zijn werk gaat weet ik niet helemaal maar ik neem aan dat ze een bij pasgeboren baby niet zomaar een co ouderschap gaan opleggen om het zo maar te zeggen. Hij zal bezoekrecht krijgen na een juridische hel en daar zal ik ook niet moeilijk over doen. Verder hoeft hij wat mij betreft ook niets te betalen als hij me dan maar met rust laat. Ik ben idd niet van plan om het kind zijn achternaam te geven, we zijn niet getrouwd en wonen niet wettelijk samen.
vrijdag 10 april 2020 om 17:33
We betalen iets meer dan 800 dus je berekening klopt ongeveer. Ik heb er 10 jaar bewust alleen voor gestaan met mijn dochter dus mijn potje is niet meer groot genoeg om nog eens een borg neer te leggen. Ik kan hem vragen om te gaan, dat doet hij toch niet. Kan geen kant uit ook.. dus de logische oplossing is dat ik vertrek. We hebben hier om te beginnen een huur contract voor 1 jaar gekregen en dat loopt binnenkort ook af. Dat is nog een bijkomend iets om over na te denken want alleen hier blijven gaat niet.Marnamai schreef: ↑10-04-2020 17:23In België is de borg meestal 2 à 3 x de maandhuur.
Een klein huisje kost makkelijk 7 à 800 euro.
Dat is dus 2.400 euro aan borg. Plus de huur.
Ik snap dat niet iedereen dan zomaar reserves over heeft.
Dan zou ik dus hem eruit sturen.
Want hij heeft waarschijnlijk ook niet zomaar de centen om die 2.400 euro / het huurcontract over te nemen.
Zeker met een kind erbij én zwanger zou ik nu niet aan een huizen-zoektocht beginnen.
Het is veel logischer dat hij vertrekt.
vrijdag 10 april 2020 om 17:35
Ik zou eventueel de Corona nog uitzweten met hem.
Maar dan kan ie toch inpakken en wegwezen.
Heeft ie intussen ook tijd om eventueel rond te kijken naar studio's of om bij pap en mam aan te kloppen.
(Al was het maar daar aankloppen om geld van hen te krijgen om een huur-waarborg voor te schieten.)
vrijdag 10 april 2020 om 17:38
Iniemini schreef: ↑10-04-2020 17:33We betalen iets meer dan 800 dus je berekening klopt ongeveer. Ik heb er 10 jaar bewust alleen voor gestaan met mijn dochter dus mijn potje is niet meer groot genoeg om nog eens een borg neer te leggen. Ik kan hem vragen om te gaan, dat doet hij toch niet. Kan geen kant uit ook.. dus de logische oplossing is dat ik vertrek. We hebben hier om te beginnen een huur contract voor 1 jaar gekregen en dat loopt binnenkort ook af. Dat is nog een bijkomend iets om over na te denken want alleen hier blijven gaat niet.
Dan krijg je je borg terug en gebruik je die voor nieuwe woonruimte.
Als hij niet bij je woont bel je de verhuurder en vraag je af je de sloten mag verwisselen en zet je hem er uit.
vrijdag 10 april 2020 om 17:39
Klopt volledig alleen is het contract door beide getekend. Ben hier al achteraan geweest en iemand op straat zetten gaat niet zomaar. Zelfs als ik vertrek kan de eigenaar tot een half jaar nadien de huur bij mij komen eisen als hij niet betaald. Dus daar sta ik mooi. Zoals ik net al zei hebben we een contact gehad van 1 jaar om mee te beginnen en dat loopt binnenkort af, dus een half jaar zal ik niet moeten betalen als hij het niet doet. In princiepe zou ik hier kunnen blijven als ik elk centje omdraai maar het is ook te groot om te onderhouden voor een alleenstaande mama.
vrijdag 10 april 2020 om 17:42
Dat is voorlopig het plan. Mijn borg gebruiken om de andere mee te betalen maar dan zijn we spijtig genoeg weer wel enkele maanden verder en zullen we nog enkele maanden op elkaars kap moeten zitten.
Zijn adres staat hier dus kan hem er niet zomaar uitzetten, heb al verschillende instanties gebeld hierover ..
vrijdag 10 april 2020 om 17:42
Dus jullie zijn vrijwel meteen gaan samenwonen? Waarom toch al die overhaaste beslissingen? Nu zit je met de gebakken peren.Iniemini schreef: ↑10-04-2020 17:39Klopt volledig alleen is het contract door beide getekend. Ben hier al achteraan geweest en iemand op straat zetten gaat niet zomaar. Zelfs als ik vertrek kan de eigenaar tot een half jaar nadien de huur bij mij komen eisen als hij niet betaald. Dus daar sta ik mooi. Zoals ik net al zei hebben we een contact gehad van 1 jaar om mee te beginnen en dat loopt binnenkort af, dus een half jaar zal ik niet moeten betalen als hij het niet doet. In princiepe zou ik hier kunnen blijven als ik elk centje omdraai maar het is ook te groot om te onderhouden voor een alleenstaande mama.
vrijdag 10 april 2020 om 17:43
Wat bedoelde je dan met "we wonen officieel niet samen"?Iniemini schreef: ↑10-04-2020 17:42Dat is voorlopig het plan. Mijn borg gebruiken om de andere mee te betalen maar dan zijn we spijtig genoeg weer wel enkele maanden verder en zullen we nog enkele maanden op elkaars kap moeten zitten.
Zijn adres staat hier dus kan hem er niet zomaar uitzetten, heb al verschillende instanties gebeld hierover ..
vrijdag 10 april 2020 om 17:48
Nee zo werkt het in België blijkbaar niet.vivautrecht85 schreef: ↑10-04-2020 17:40Als je niet wettelijk samenwoont, dan is het toch jouw huis? En als het echt zo ver komt, heb je alle recht om hem eruit te zetten en desnoods de politie in te schakelen.
Wat vindt de vader van je dochter hier eigenlijk van?
Je kan iemand zomaar niet op straat zetten, zijn adres staat hier. Hebben beide getekend. Ik heb hier zelfs al een advocaat voor gebeld. Ik kan hem er via de rechtbank eventueel, als ik in mijn recht sta uit laten zetten maar zolang hij mij niets doet en alles mee betaald is die kans vrij klein dat de rechter hem eruit gaat zetten. Dit moet dan gebeuren via een verzoekschrift wat maakt dat we ook zoieso weer maanden verder zijn.
Wat kan ik doen: hopen dat hij een keer goed op m'n gezicht slaat en politie bellen, dan heb ik een reden om hem eruit te laten zetten.
De wet is wat dat betreft heel krom maar ergens terecht want anders kan hij mij ook zomaar op straat zetten.
vrijdag 10 april 2020 om 17:49
Je kan hier in België feitelijk samenwonen, of wettelijk.
Het wettelijke is zo'n beetje een "huwelijk light".
En laat je specifiek vastleggen op het gemeentehuis / stadhuis.
Bij feitelijk samenwonen ben je zo'n beetje niets van elkaar.
Woon je alleen toevallig op 't zelfde adres.
Maar als er iets gebeurt met je partner heb je ook nergens recht op.
vrijdag 10 april 2020 om 17:50
In belgie heb je wettelijk en feitelijk samenwonen.
Wettelijk word gezien als een koppel dat samenwoont zeg laar getrouwd zonder getrouwd te zijn zoiets.
Feitelijk is dat je met 2 op hetzelfde adres woont. Zo bedoelde ik het met officieel wij wonen dus niet wettelijk samen.
vrijdag 10 april 2020 om 17:52
Je kunt maar plezier hebben aan een ander zijn miserie ..
vrijdag 10 april 2020 om 17:53
Ah en wat waren je beweegredenen om voor deze constructie te kiezen?Iniemini schreef: ↑10-04-2020 17:48Nee zo werkt het in België blijkbaar niet.
Je kan iemand zomaar niet op straat zetten, zijn adres staat hier. Hebben beide getekend. Ik heb hier zelfs al een advocaat voor gebeld. Ik kan hem er via de rechtbank eventueel, als ik in mijn recht sta uit laten zetten maar zolang hij mij niets doet en alles mee betaald is die kans vrij klein dat de rechter hem eruit gaat zetten. Dit moet dan gebeuren via een verzoekschrift wat maakt dat we ook zoieso weer maanden verder zijn.
Wat kan ik doen: hopen dat hij een keer goed op m'n gezicht slaat en politie bellen, dan heb ik een reden om hem eruit te laten zetten.
De wet is wat dat betreft heel krom maar ergens terecht want anders kan hij mij ook zomaar op straat zetten.
vrijdag 10 april 2020 om 17:53
Ik zou dan vooral op tijd aankondigen dat je de huur niet verlengt.
Dat hij de boel rustig mag overnemen maar dan wel volledig op eigen naam met een nieuw contract.
(Ik gok erop dat hij ook geen / nauwelijks 800 euro per maand in zijn ééntje kan neertellen dus dat hij dat niet gaat doen.)
En zou dit ook de huisbaas laten weten.
Na 't einde van 't jaar-contract kan die je dus niets meer maken.
Dat hij de boel rustig mag overnemen maar dan wel volledig op eigen naam met een nieuw contract.
(Ik gok erop dat hij ook geen / nauwelijks 800 euro per maand in zijn ééntje kan neertellen dus dat hij dat niet gaat doen.)
En zou dit ook de huisbaas laten weten.
Na 't einde van 't jaar-contract kan die je dus niets meer maken.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 17:54
19.35% gewijzigd
vrijdag 10 april 2020 om 17:54
Dank je, duidelijk. Vraag me wel af waarom mensen, en in t bijzonder TS in haar situatie, voor zo'n risicovolle constructie kiezen.Marnamai schreef: ↑10-04-2020 17:49Je kan hier in België feitelijk samenwonen, of wettelijk.
Het wettelijke is zo'n beetje een "huwelijk light".
En laat je specifiek vastleggen op het gemeentehuis / stadhuis.
Bij feitelijk samenwonen ben je zo'n beetje niets van elkaar.
Woon je alleen toevallig op 't zelfde adres.
Maar als er iets gebeurt met je partner heb je ook nergens recht op.
vrijdag 10 april 2020 om 17:55
Ach de leukste thuis heeft ook een opmerkingvivautrecht85 schreef: ↑10-04-2020 17:23Maar om een antwoord te geven op jouw prangende vraag omtrent de geboortekaartjes: ik zou kiezen voor sierlijke roze/blauwe letters met gouden accenten.
Als je een beetje verder nadenkt snap je dat dit gaat over het adres en of ik zijn naam nog op het kaartje zet ..
vrijdag 10 april 2020 om 17:56
Iniemini schreef: ↑10-04-2020 17:26Ben ik me volledig van bewust.
Hij zegt dat hij er zoieso wil zijn voor zijn kind en dat het kindje niks te kort zal komen.
Hij wil zelfs mee als ik ga bevallen. Heb hem gezegd dat we dat dus niet gaan doen.
Hoe het verder juridisch in zijn werk gaat weet ik niet helemaal maar ik neem aan dat ze een bij pasgeboren baby niet zomaar een co ouderschap gaan opleggen om het zo maar te zeggen. Hij zal bezoekrecht krijgen na een juridische hel en daar zal ik ook niet moeilijk over doen. Verder hoeft hij wat mij betreft ook niets te betalen als hij me dan maar met rust laat. Ik ben idd niet van plan om het kind zijn achternaam te geven, we zijn niet getrouwd en wonen niet wettelijk samen.
Is dit echt realistisch? Hij zegt dat het kindje niets tekort zal komen. Totdat hij de keuze moet maken tussen een avond weg met zijn vrienden en een pak luiers. Hij gaat echt niets voor je kind betalen, of misschien minimaal. Daar zou ik dus niet op rekenen.
En wat vindt de vader van je dochter er eigenlijk van. Begrijp ik goed dat ze ouder dan 10 is? En dan zeg je dat ze niets in de gaten heeft? Dat is wel erg naïef. Als ik de vader was, had ik er alles aan gedaan om je dochter bij je weg te halen. Het is totaal niet veilig voor haar.
vrijdag 10 april 2020 om 17:57
Half ongetrouwd België woont feitelijk samen.vivautrecht85 schreef: ↑10-04-2020 17:54Dank je, duidelijk. Vraag me wel af waarom mensen, en in t bijzonder TS in haar situatie, voor zo'n risicovolle constructie kiezen.
Ik heb zelf 8.5 jaar in die constructie gezeten.
Tot ik trouwde.
Heb zelfs zo mijn huis gekocht
Na 10 jaar wou ik partner vragen wettelijk te gaan samenwonen, maar hij was me dus voor met een verlovingsring
Genoeg mensen - zelfs met kinderen - die probleemloos zo leven.
Zo'n papiertje is immers zo officieel en bindend.
En sommigen zien het echt als de vervanging van een huwelijk en geven een feest als ze het getekend hebben.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 17:59
6.25% gewijzigd
vrijdag 10 april 2020 om 17:57
Plezier wil ik het niet noemen hoor, al snap ik het als het zo overkwam. Ik zie veel drama, en dan vraag ik me af: waarom kom je telkens in zoveel drama terecht? Je brengt jezelf in die situaties. Nee, aan het verleden kun je niks meer veranderen. Maar je kunt wel van het verleden leren om het in de toekomst beter te doen. Ik hoop dat je dat dan ook doet en er het beste van kunt maken voor jou, je dochter en je aankomende kindje.
amarettootje wijzigde dit bericht op 10-04-2020 17:59
0.97% gewijzigd
vrijdag 10 april 2020 om 17:59
Tja, op serieuze vragen en opmerkingen reageer je veelal niet
En ja dat begreep ik hoor. Ik zou de naam erop zetten, jullie zijn beide de ouders en hebben hier bewust voor gekozen.