Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen veel te laat opgestaan, net voordat het forum even dichtging. Ik zag het nog tijdig en had 10 minuutjes om de laatste reacties op dit topic te kopiëren en in een Word documentje te zetten. Zodoende kon ik toch lekker bijlezen en alvast een reactie schrijven.

@ Alejandra, fantastisch die wijngaard en dan zelf Brandy maken (Hmmm). Aan de grotere oogst wordt dus al gewerkt, begrijp ik. Lijkt me erg spannend allemaal.

@ Nymeria, die dubbele Crumble met aardbeien is echt geslaagd maar de chocola laat ik weg voortaan, dat bevalt goed. Met een bodem van deeg vind ik de Crumble lekkerder dan de vorige. De eerste keer iets nieuws bakken of koken, is altijd even uitproberen en daarna weet je wat je een volgend keer anders wilt doen.

@ Guiri, wat voor exporthandel heb je gedaan? Wat werd je precies zat? Wij vinden het wel een spannende business en zijn nu bezig met iets nieuws naast de export: het importeren van een product waarvan we denken dat er hier veel behoefte aan is. Als we het rondkrijgen, schrijf ik er meer over.

@ Rubis, getverdegetver, die kliekjes Hollanders waar je over schrijft. Wat is dat toch voor maffe behoefte? Zag helemaal voor me hoe je van terras veranderde, lekker bij de locals ipv de kliekjes aan de lange Hollandse tafel. Nee, natuurlijk houden die lui het niet lang vol in een ander land als de behoefte aan eigen volk zo groot is. Volgens mij zijn dat vaak mensen die denken dat wonen in het buitenland hetzelfde is als vakantie houden.

@ Chicha, herkenbaar wat je schreef, net als Rubis reactie. Nederlanders die in het buitenland een leven opbouwen en die net de verkeerde dingen doen om in te burgeren en wat contact met de bevolking te krijgen.

Hier laten ze zich niet zelden oplichten omdat ze de werkwijze niet begrijpen en hele naief zijn. Ze vragen er bijna om dat ze belazerd worden. Veel Hollanders die vanuit het niets (ook zonder ervaring, wat jij al aangaf) een restaurant of bar openen en denken dat ze daar rijk van worden. Keep on dreaming, zoiets is maar voor een enkeling weggelegd.

Enthousiast hangen ze z.s.m. de Hollandse vlag buiten (blurk, ik heb daar echt niks mee), serveren bitterballen, pannekoeken en frikadellen. Adverteren met Hollandse koffie en hopen op klanten uit Nederland. Maar de ene NL tent na de andere sluit weer net zo hard de deuren als dat ze opengingen in deze omgeving. Het loopt niet, veel vakantiegasten zijn hun all inclusive hotel niet uit te branden, laat staan dat ze geld betalen voor consumpties als eten en drinken want in de meeste hotels is alles inbegrepen.

Ook zo irritant, sprak ik Turkse mensen die mij dan goedbedoeld op een Hollandse tent wezen, zo van: daar moet je eens naartoe gaan. Maar dat is dus het laatste waaraan ik behoefte heb hier, ik ben niet voor niks uit NL weggegaan.

@ Maia, geweldig dat je een salaris hebt in Italie met een internationaal salaris. Salaris gerelateerd aan de norm van een ander land dan NL, kan soms een groot nadeel zijn. In Turkije liggen de salarissen ook zo mega laag, beginnend bij 250 Euro (obers in hotels maar die krijgen een gedeelde kamer (soms met 7 andere obers) en gratis eten en drinken.

Een manager krijgt gemiddeld 750 tot 1000 Euro in het toerisme. Voor een schoonmaakster thuis, ben je hier ongeveer 3 Euro per uur kwijt. Wel ideaal als je een inkomen hebt naar Hollandse maatstaven en in een ander land de standaard hoogte qua werkloon betaalt aan personeel. Mede daarom heb ik met plezier een deel van mijn freelance werk in Holland meegenomen.

@ Liubi, veel plezier hoor en mazzel dat je lekker weer hebt nu. Ik ga even fanatiek voor je duimen dat het mega goed weer is volgende week als je in Engeland bent.

@ Discovery, nog steeds zulk lekker weer in NL? Hier was het de laatste dagen warm en benauwd voor de tijd van het jaar. Vanaf vandaag komt er weer wat balans, het is nu bewolkt en er zit weer wat meer zuurstof in de lucht, was gisteren ver te zoeken.

@ Specu, ben blij voor je dat de grote boilerklus is geklaard. Nu kun je weer lekker lang douchen en de werklui zijn weer opgehoepeld. Ben je nog lang bezig geweest om de troep op te ruimen of viel het mee?

@ Ine, wat een leuk idee dat je zoon met jouw playmobil speelt, heeft hij het een beetje naar zijn zin? Geen heimwee?

@ Sorry Sanne, ik had je heel even met Specu verward volgens mij, er wordt hier ook zoveel geschreven! Mooie avatar trouwens en yep, qua kleur lijkt het een beetje op die van mij

maar de afbeelding is toch wel heel anders. Gewoon niet te snel scrollen.

@ Sarah, wat spannend allemaal met de zoektocht naar een nieuw huis, ik hoop dat jullie het huurcontract krijgen. Hou je ons op de hoogte? Een zwembad in de tuin is ook niet verkeerd. Hier hebben ze ook meerdere huiskamers, een Salon (waar je zelf zit, geen gasten toegestaan) en dus eentje waar je visite kunt ontvangen. Ik vind dat wel een goed systeem, lekker die privacy van een woonkamer waar niemand anders komt. Maar jij zou er dus 3 krijgen als het doorgaat, kun je er mooi eentje inrichten als atelier voor je schilderactiviteiten.

@ Caramella, wat pittig allemaal die gesprekken thuis over de veranderingen in je relatie en je leven. Je praat er nu (gedoceerd) over met vent, hij kan het op zich in laten werken,

net als jij, maar makkelijk is anders. Je bent al een tijd lang een deel van elkaars leven en om daar ingrijpende veranderingen in aan te brengen, blijft lastig. Heel veel sterkte met alles!

@ Iedereen die bepaalde leestekens en symbolen niet kan vinden op buitenlandse laptopjes: www.mijnwoordenboek.nl heeft ze allemaal! Uitprinten en naast je Pc leggen, Alt in combi met Nummerlock en je leert ze vanzelf uit je hoofd.
Hoi lieve allemaal. Er wordt inderdaad veel gepraat, en Vent is degene die de dingen aan de orde brengt, en 's nachts wakker ligt, het is echt ongehoord. ik ben eraan gewend dat IK al het praten doe, en dat hij dan middenin mijn verhaal in slaap valt ofzo... Hij is ontzettend geschrokken, zegt dat hij zich nu pas realiseert wat ik voor hem beteken en wat een egoist hij al die tijd is geweest. Ik heb hem nog nooit zo gezien. Hij biedt steeds maar (uit zichzelf) zijn excuses aan, voor allerlei losse dingen die hem tebinnen schieten, soms dingen van jaren geleden. Hij zegt dat zijn ogen nu open zijn gegaan, en hij mij niet kwijt wil. Wat een toestand he?

Ik bevind me hier helemaal niet in een NLs kringetje, blijf ook altijd uit de buurt van de Hollandse pub (zelfs voor een broodje Kwekkeboom ben ik nog niet over de drempel gegaan!). Ik begrijp dat het in eerste instantie kan helpen, als je nog niemand kent, maar als je zo door blijft leven, in je eigen mini Nederland, dat zegt voor mij toch dat je eigenlijk liever niet in het buitenland wilt wonen. Maar fietsen op een Hollandse fiets met bloemen en theedoeken, dat vind ik dan weer heel leuk en normaal
Caramella, jeetje.... dat maakt het er niet makkelijker op he? Maar aan de andere kant snapt hij misschien nu ook beter dat je het alleen wilt gaan proberen.

Als hij het echt meent zal hij in Nederland op eigen benen moeten kunnen staan zodat jullie relatie wel gelijkwaardig is. Dat is niet eenvoudig, maar ook niet onmogelijk.

Over typisch Nederlands gesproken; ik sta in mijn onderbroek de strijk weg te strijken, grote zooi in huis, aanrecht niet opgeruimt.... staat er opeens een stel Nederlanders in mijn keuken!

Oeps, ben niet gewend aan 'aanloop' maar in mijn geboortedorp is dat heel normaal.

Mensen uit mijn dorp die hier op vakantie zijn kwamen even op de koffie. Gelukkig had ik nog 4 koekjes in huis.

schaam me dood!
@cara, tja... wie weet komt hij tot bezinning. Maar dan moet het wel echt goed, anders schiet het nog niets op. Sterkte!
Weet ik veel. Ik vind het wel fijn dat we eindelijk praten en dat hij eindelijk lijkt te begrijpen wat ik nou al die tijd al bedoel, mar ik heb er wel een 'mosterd na de maaltijd' gevoel bij.
Anais, ja, en dat de locals denken dat je alle Nederlanders op het eiland automatisch kent.....

Zo, strijk is weg, alles opgeruimt, gedouched. Nu boodschappen doen, het hoogtepunt van de dag! hahahaha!!
Caramella: dat is wel een onverwachte reactie inderdaad, maar wel fijn toch dat hij er wél mee zit en blijkbaar meer om jou geeft dan jij dacht. Dat hij jou niet kwijt wil is logisch (want je bent leuk ), maar hij zal er wel hard aan moeten trekken want excuses aanbieden is niet genoeg, er moet ook wel wat veranderen. Moeilijk.... sterkte er maar mee.

Chicha, in je onderbroek aan het strijken met de keukendeur open?? Het moet toch niet erger worden....

Anais misschien had ik me een beetje verkeerd uitgedrukt. De export is een leuk en interessant wereldje maar ik zat hier bij een familiebedrijf waar ik nauwelijks inspraak had, lange dagen maakte en slecht betaald kreeg. Dat is eigenlijk een beetje het doorsnee export bedrijf hier in deze regio, dus daarom heb ik die sector afgezworen. Als je een eigen bedrijf hebt of voor een serieus bedrijf werkt, zal het heel andere koek zijn. Wat ben jij toch een ondernemend type, succes met de importplannen!
we exporteerden trouwens wasmiddelen/schoonmaakprodukten/persoonlijke hygiene naar voornamelijk noord-afrikaanse landen en Portugal, Frankrijk, Engeland en Zuid-Amerika. Daarvóór importeerde ik duitse tijdschriften die hier in toeristische gebieden worden verkocht, weer heel wat anders. Dat was in Madrid, daar zitten de betere bedrijven (dit was een duitse uitgever, dus duitse werktijden en duits salaris). Dat vond ik trouwens wél heel leuk, zo zie je maar.
Caramella, goed dat Vent eindelijk is gaan praten. Zie je wel, je bent hartstikke leuk! Sterkte.

Ik vind het ook heerlijk om af en toe met een niet-Boliviaan te praten, lekker kunnen spuien over de gekke dingen en ergenissen hier. Maar ik heb verder ook niet echt (geschikte) Nederlanders in de buurt om me aan vast te klikken. Soms vind ik het wel jammer, hier zijn bijna geen buitenlanders, maar ik heb ook weer niet zo erg de behoefte dat ik nu met Koninginnedag naar de hoofdstad ga reizen om naar het Oranjebal te gaan daar. Maar misschien dat Sinterklaas vieren op de ambassade nog wel een keertje gaat gebeuren in de toekomst.

Maar inderdaad, sommige Hollandse dingentjes/detalles in huis zijn wel leuk, zoals mijn klompen-bieropener.

Maia, het leven is hier ook veel meer samen lunchen, even een wijntje drinken na het werk, barbecuen in het weekend, met een groep vrienden naar een rivier gaan om te picknicken, etc. Sinds ik een kind heb is het echter toch allemaal wat moeilijker, in het weekend is geen probleem, maar door de week komt er niet meer zoveel van.

Ik schrijf mee sinds mei 2007, oei al bijna 2 jaar en ook behoorlijk verslaafd geraakt in die tijd.

Sanne, ik ben ooit benaderd door dat tv-programma waarin mensen hun liefde achterna reizen. Maar wilde toch liever niet op tv, haha.

Ik heb hier op zich wel leuk werk, maar ik ben toch op zoek naar iets anders. Het is namelijk altijd hetzelfde en bovendien is het meer dan fulltime en ik wil eigenlijk minder gaan werken nu ik een kleintje heb.

Ik ben hier nooit naarheen verhuisd met een container, veels te duur, maar heb in de loop van de jaren toch heel wat spulletjes meegekregen, hoewel er nog steeds dozen bij mijn ouders op zolder staan.

Misschien moet ik ook maar een import-bedrijfje beginnen of beter nog; een lokale HEMA of IKEA openen, mijn vrienden zijn altijd zo enthousiast over de dingen die ik daarvan heb meegenomen.
Cara dat maakt het een stuk lastiger dat je lief nu beseft wat hij (bijna) kwijt is...... maar ik denk dat jouw "moster-na-de-maaltijd-gevoel" ook wat wil zeggen.

Sterkte met alles.

chicha ik zie het helemaal voor me.... jij aan de strijk en dan onverw8 visite

Toevallig hadden wij het er dit weekend nog over dat we nooit onverw8 visite krijgen. Soms wel jammer.

Hier in de buurt zitten ook heel veel Nederlanders. En net als Rubis schijnt hier in de buurt ergens op dinsdag een markt te zijn waar 'alle' Nederlanders naar toe gaan en dan daarna op een terrasje gaan klieken.

Ik/wij zijn daar nog nooit naar toe geweest. In het dorp wonen ook heel veel nederlanders. Met één stel hebben we leuk contact en met een ander stel alleen maar ellende , probeer ze maar zoveel mogenlijk te negeren.

En de rest ken ik eigenlijk niet. Vinden heel veel mensen vreemd..... maar ik ben hier toch niet naar toe gekomen om alleen maar met Nederlanders om te gaan?!

We hebben bij vrienden wat verder weg gezien wat een nederlandse kliek aan kan richten..... als je niet goed binnen de groep valt dan doen ze alles om je het leven zuur te maken. Dus ik zoek de nederlanders niet op!!

Ik heb kriebels in mijn buik!! Vanmiddag het gesprek over mijn contract. Zit al van alles te bedenken wat mogenlijk zou zijn.... tja aan fantasie geen gebrek

Mijn franse les gaat niet door vandaag, op zich lekker omdat ik me dan niet hoef te haasten (en gister tot errug laat geplonged dus niet echt fit....). Maar nu dus wel zeeën van tijd om te lopen malen.

Nou ja het is lekker weer en ik moet/wil eigenlijk nog wat planten verpotten.... dus denk dat ik ff met mijn vingers in de aarde ga wroeten.

Ainne alles goed bij jouw in Dublin???? je bent zo stil!!!

Alejandra zou leuk zijn een HEMA in Bolivia! Misschien kun je dan wel de producten in Bolivia laten produceren want anders word het vast een dure zaak......

Moet je nog een leuke naam verzinnen... weet iemand toevallig waar HEMA voor staat? of is het geen afkorting?

Liubi leuk die uitstapjes in 't vooruitzicht!! En helemaal zonder je mannen met je broer op stap is ook top! Ff gewoon Liubi zijn. Ik vind dat soort momenten heerlijk!

Sarah nog nieuws van de makelaar down under? hoop voor jullie dat het allemaal door gaat met het huis.

Fijn dat je meiden er zo'n zin in hebben.

Heeft die vriendin van jouw die daar al zit ook kids?

Andere dames ook alles goed? ik heb geen rust in mijn r**t dus ff wat anders doen......

Misschien tot strax

xXx
M'n liefste vriendinnetje uit NL belde net 'toevallig'... ze wist helemaal nog niet van mijn gesprek. De koffie prutteld nu dus we gaan telefonisch een bakkie doen....

Ga heerlijk in het zonnetje zitten.

Duimen jullie vanmiddag om 14.30 voor me?

xXx
Choc, nu ik jouw bericht lees over de Nederlandse kliek, bedenk ik me ineens dat het groepje waar ik het eerder over had ook in tweeën (trema!!! dankje Anais) uiteen is gevallen. Er werd daar geroddeld bij het leven en een stel waar wij het heel goed mee konden vinden zijn we hierdoor 'kwijtgeraakt'....

Natuurlijk gaan de duimen werken voor je vanmiddag.

En hier ook eindelijk zon.
Choc, ik zet het alarm aan op mijn mobieltje, dan kan ik precies op tijd duimen!

NIET gaan wroeten in de tuin nu! Je kunt moeilijk met vieze nagels op sollicitatie-gesprek.

Alejandra, Hema zal niet gaan lukken maar IKEA.... why not? Dat is toch een franchise? Heeft manlief geen connecties?

Over connecties; Is het bij jullie over de wereld ook zo belangrijk? Solliciteren via een advertentie is hier nutteloos, je moet een kruiwagen hebben. Dat geldt ook voor vergunningen, wachtlijsten in het ziekenhuis, boetes.... alles regel je via via. Dit is in Spanje heel normaal maar ik weet nog dat ik in het begin er erg aan moest wennen.
Choc, we gaan allemaal duimen vanmiddag. Sterkte!

Chicha, ja dat van die connecties daar kom je niet onderuit. Ik heb helemaal geen connecties want mijn schoonfamilie zijn bijna allemaal ambtenaren (wel weer handig voor andere dingen zoals papieren etc). Deze baan heb ik via infojobs. Daar staat mijn CV op en ik heb wel vaker aanbiedingen gehad. Je kunt ook zelf op vacatures inschrijven. Ik heb ook heel vaak open sollicitaties gedaan. Stuurde dan naar pakweg 50 bedrijven, was er altijd wel eentje die antwoorde... . Tegenwoordig met internet kun je heel eenvoudig informatie vinden. Wat voor soort werk wil je gaan doen??

Zie bijv. een admi. baan bij een advocatenkantoor in Los Cristianos van 09h00 tot 13h00

Requisitos mínimos: -persona responsable, organizada y disciplinada

-persona que consigue los objetivos de la jornada

-eficiente y rápida

-SUPERORDENADA

-coche propio y carné

Requisitos deseados: -inglés

-alemán

-conocimientos fiscales y contables

In ieder geval fijne werktijden, maar het zal wel niets verdienen.

Alejandra kan me voorstellen dat je niet op tv wilde, lijkt mij ook niets. Toevallig zag ik in NL een programa over een nederlands meisje dat met een ecuatoriaanse vriend in Quito woont, ook met een kleine baby. Zij kreeg onverwachts haar beste vriendin op bezoek ("Onverwacht bezoek" heet het programma) en het was best leuk om te zien hoe zij daar wonen en wat voor leventje ze hebben. Moest een beetje aan jou denken, al is het dan wel een ander land. Ze hadden overigens een heel mooi huis (zelf gebouwd!).

Nou, gelukkig al weer donderdag, het weekend is in zicht, alhoewel ik daar niet al te veel verwachtingen van heb want guiriman blijft op Mallorca (komt volgende week woensdag voor een superlang weekend tot en met maandag) dus alleen met de 2 kids. Misschien gaan we naar de dierentuin ofzo. Verder eindelijk mijn zomerkleren eens tevoorschijn halen (het wordt vandaag 26 graden en ik heb mijn laarzen nog aan, help ik ben verspaansd!) en nog 1001 dingen te doen in huis (maar waarschijnlijk geen zin in), enfin we zien wel.

Hebben jullie leuke plannen?
Guiri, ik zit dit weekend ook alleen tot woensdag. Zal ik een vluchtje boeken?

Over die vacature, ik denk wel dat ik weet waar het is....pffft... Het verdient het minimum en het is een stomme trut. Trouwens, ik ben dus niet geschikt, ben super caotica! Nee, misschien over een paar maandjes weer richting constructora/promotora/inmobiliaria. Dat is toch iets vrijer en meer commercieel.

Oeps, baja bateria
Ja doe dat: gezellig! Kunnen we wijntjes drinken bij mij op het terras

Dat is dan ook een klein wereldje, als je nu al weet over welk kantoor het gaat! Was even vergeten dat je pas in de herfst weer wil beginnen, zal tegen die tijd helpen zoeken naar een leuke baan met internet.....
Ik ben very stressed, hoorde vanmorgen dat er nog al wat visa worden afgekeurd, ik scheit 7 kleuren.

das lekker , allebei al baan opgezegd enzo.

Het schijnt dat ze nu kijken of jij van toegevoegde waarde bent voor Australie, tja, ik vind van wel, maar ik beslis niet helaas.,

stomme recessie.
[quote]choc_11 schreef op 23 april 2009 @ 09:11:

Alejandra zou leuk zijn een HEMA in Bolivia! Misschien kun je dan wel de producten in Bolivia laten produceren want anders word het vast een dure zaak......

Moet je nog een leuke naam verzinnen... weet iemand toevallig waar HEMA voor staat? of is het geen afkorting?

Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam.

Hoi allemaal, ook even een ego-berichtje van mij. Ik geloof weet eigenlijk wel zeker dat ik voor forummen de verkeerde baan heb. Gelukkig heb ik vandaag een vrije dag; EERSTE ZOMERDAG dus. . . Gelukkige zomer iedereen en bedankt voor de afgelopen winter Grappig om te lezen dat jullie ook niet tussen de nederlanders zitten, doe ik ook niet hoor. Ben vorig jaar wel naar de sinterklaasviering geweest en dat was het dan.

Volgende week ga ik (op koninginnedag) naar een NL vriendin in het oosten van het land en dan heb ik denk ik wel iets oranjes aan (voor de gein).

Vorig jaar had ik zo'n brulshirt gekocht bij de BLOKKER net voor het EK voetbal. Die droeg ik dan ook op het werk als NL speelde en oranje sokken. Gewoon lekker flauw.

Het consulaat hier verzorgt wel een koninginnedag feestje maar dat is niet 30 april, niet 1 mei (dag van de arbeid, zijn we vrij) maar ergens daarna. Dan heb ik ook zoiets van laat maar.
Snjókorn falla, á allt og alla
Sarah, betekent dit dat het hele feest misschien niet doorgaat? Dat zou wel erg sh*t zijn. Je man had toch al een baan in Australië aangeboden gekregen? Zouden ze dan toch gewoon visa af kunnen keuren? Hoe dan ook, sterkte meid, ik zal duimen dat het allemaal goed komt (en snel).
Ine heeft gelijk, als je niet iedere dag 100 keer checkt dan loop je heel veel paginas achter. Ik doe mijn best!

Ben je nog in NL Ine, bevalt het? Brabbelt je zoontje ook heerlijk duits en nederlands door elkaar?

Sarah, wat spannend. Ik weet via een vriendin dat ze ongelooflijk streng zijn he? Je moet testen doen, geen overgewicht hebben, hoog opgeleid zijn etc etc. Ik duim voor jullie hoor

Caramella, wat een moeilijk gedoe met je vriend. Ik heb niet alles gelezen hoor, maar beetjes. Wanneer ga/wil je precies terug.

Alejandra, spannend dat je je baan misschien gaat opzeggen. hmm HEMA en IKEA wie weet. Op de een of andere manier vindt iedereen altijd de hema geweldig. Ik trouwens ook hoor .

Maia welkom! Je bent al behoorlijk verslaafd he? Leuk, italie. Mijn vriendin is een jaar of 6 geleden naar Rome op vakantie gegaan en nooit meer terug gekomen. Ik heb ook al een aantal keer bezocht daar. Zij heeft alleen wat minder geluk met de italianen dan jij ha ha. Ze heeft tot nu toe nog alleen maar getrouwde mannen aan de haak geslagen

Choc, heel veel succes met je sollicitatiegesprek!!!!!
Hier gaat alles nog een beetje hectisch. Mijn vriend heeft een sollicitatiegesprek gehad en is aangenomen. Nu weten we nog niet of ie de baan moet aannemen of niet. We moeten dan in ieder geval naar NL verhuizen.

Dat vind ik niet erg, leuk juist, maar het gaat wel snel ineens. Daarbij is het verdomd moeilijk natuurlijk om een normaal huis te vinden bij terugkomst, je hebt ook nergens recht op.

Ik ben al een beetje aan het rondkijken, het is moeilijker dan ik dacht.

Wie van jullie hebben er eigenlijk allemaal ervaring met remigreren? Je vind op internet zo weinig goede tips.

Morgen gaan we op vakantie en dan gaan we nadenken! Lekker twee weken er tussen uit.

Dan raak ik hier helemaal achter natuurlijk! Ik zal daarna mijn best doen om bij te lezen en bij te blijven, ik vind het veel te leuk hier, ook al heb ik nu eventjes weinig tijd gehad.
Lekker, @hope, op vakantie. Ver weg? Naar de zon?

@Chicha, nog niet op banenjacht? Of verlies je dan geld?

@Giuri, ik voel met je mee. Ik ben dan wel niet echt manloos, maar man is bezig de business te doen herleven, en dat kost veel tijd.

@Sarah, ik dacht dat het zeker was dat jullie naar Australie zouden gaan?

@Rubis, hoe is het met jullie? Druk? Veel gasten?

@Alejandra, er is vast een markt voor het importeren van Nl producten, hoor. Vrienden van mij hier zijn ook dol op hema en blokkerspullen, het merendeel van de artikelen hier is niet van erg goede kwaliteit. Mijn ouders hadden laatst bijv. een theeei-lepel (heet dat zo???) meegenomen, iedereen wild enthousiast, denk dat we er x bestellen voor de business @Ine, zeker te druk om uitgebreid te beppen hier? Oooh, jij doet je te goed aan kroketten, tompoezen, kipsateh, drop, kaas... ik ben jaloers!!

@Choc... en? en????
Een theeëi-lepel?? Wat is dat dan? Ik drink heel veel thee, ben geinteresseerd....

Wij fantaseren ook vaak over wat we zoal uit NL zouden importeren. Guiriman denkt dat de vietnamese loempiaatjes het heel goed zouden doen, maar ja dan moet je er ook een vietnamees bij hebben die ze gaat maken

In Spanje heb je trouwens de winkel CASA die een beetje blokker/xenos-achtig (maar dan duurder) is maar de HEMA nee zoiets heb je hier echt niet, weet ook niet of het hier aan zou slaan. Wel Primark trouwens, voor goedkope kleding en ondergoed enzo.

Dat is wel weer het voordeel van emigreren binnen Europa, de winkels verschillen niet zo heel erg. Wij hebben Ikea, H&M, C&A, etc. Aan de andere kant ook wel een beetje jammer. Vroeger was ik nog origineel als ik in NL kleding van Zara of Mango had, tegenwoordig kun je dat daar dus ook kopen. Idem andersom met de H&M, leuke kinderkleren maar nu loopt ook half Murcia ermee.
Choco: spannend!!!!!!!!!!!!!!!!! Hopelijk gaat het gesprek goed vanmiddag!!

Sarah: oh wat een domper. Hopelijk gaat alles door! In elk geval heeft je man een job offer en zo iets is wel heel belangrijk.

Ik zou me maar niet teveel verheugen op die schooluniformen. Ik vind het ondingen. Ik zou veel liever hebben dat ik mijn zoontje in een spijkerbroek/tshirt naar school kon sturen. Zo'n schooluniform moet je altijd strijken want anders ziet het er niet. Of je moet van dat synthetische materiaal kopen wat je niet hoeft te strijken maar dat zit weer niet lekker. Minder kleren heb je ook al niet nodig want na school kleden ze zich gelijk weer om. Dus minstens even veel was, zo niet meer en ook nog meer strijkgoed. bleh.

Alejandra: Ikea is geweldig. Is er nog geen Ikea in Bolivia? Dan is daar vast wel markt voor. Overal waar ik hier kom herken ik in de huizen wel stukken uit de ikea catalogus. Niet erg orgineel maar wel goedkoop en practisch.

Zuid Amerika is trouwens wel een continent wat ik beter zou willen leren kennen. Mexico ben ik wel geweest en verder een keer in Colombia voor een huwelijk maar dat is alles. Lijkt me erg mooi om daar rond te reizen.

Hier mis ik niet zoveel uit Nederland wat betreft winkels. Er is geen Blokker, xenos en Hema inderdaad maar die mis ik niet echt. Je hebt hier genoeg vergelijkbare winkels als Wilkinson, Poundstretcher en vroeger had je nog Woolworths maar die zijn nu failliet. Maar bij supermarkten kun je vaak al die huishoudelijke spullen wel krijgen.

Verder heb je volgens mij bijna alle kledingwinkels die je hier hebt ook in Nederland. Behalve misschien New Look, Dorothy Perkins, Peacocks? Maar dan heb je wel weer vergelijkbare dingen in Nederland. Wat dat betreft is er weinig verschil Nederland/Engeland.

Ook geen leuke mediteraneese trafeeltjes hier van uitgebreide diners, aperativos en passeggiatas. Nee, wat dat betreft is Engeland maar saai en verschilt het weinig met Nederland.

Liubi: Leuk al dat gereis, heerlijk om zo even te genieten met Kolya. Gingen jullie dit weekend naar Engeland?

Hope: ik geloof dat er hier een paar mensen meeschrijven die ervaring hebben met remigreren zoals Biebeltje maar ik dacht dat zij nu op vakantie was.

Wel spannend om weer ergens anders opnieuw te beginnen!

Hier niks spannends. Vandaag ben ik in Londen. Ben nu aan het werk en wil zo na 18:00 weer naar huis zodat ik spitsuur wat kan vermijden. Maar zal toch wel in de file belanden. Morgen blijf ik thuis, nog even boodschappen doen en huishouden. Zaterdag gaan we naar Bordeaux voor een week.
Choc, hoe ging je gesprek? Ik hoop GOED!!!!

Giuri, wat knap dat je open sollicitaties stuurde. Ik ben daar wat schijterig voor. Maar misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen, hoewel ik me afvraag of dat hier gaat werken. Hier willen ze je vooral graag zien en het liefst je kennen via via. Maar ik kan het gaan proberen.

Specu, ja ik heb hem ook, de thee-ei-lepel, superhandig!

Hope, remigreren, leuk en spannend. Het lijkt me ook dat het moeilijk is om een huis te vinden. En er komt vast nog een heleboel andere dingen bij kijken.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven