Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
chineesje2000 schreef:
11-04-2020 23:04
Dat heb ik zeker en meerdere malen laten weten maar TO gaat niet op mijn posts in. Ik zou haar met alle liefde in een PB mijn verhaal willen doen.
Wat lief! :heart:
Alle reacties Link kopieren
chineesje2000 schreef:
11-04-2020 21:42
Dit dus. TO blijft zich maar focussen op de leeftijdsdiscussie maar heeft geen idee waar ze in terecht komt qua samengesteld gezin. Dat is geen kattenpis en kon de roze wolk nog wel eens flink doorprikken.
Ze heeft echt geen flauw idee waar ze aan begint. Het idee dat ze over een jaar een stabiele situatie hebben en eventueel aan kinderen zouden kunnen beginnen is echt een utopie. Als het over een jaar nog goed gaat en ze de kinderen op een rustige manier heeft leren kennen en het goed gaat tussen haar en de kinderen, zou ze eventueel kunnen gaan nadenken over samenwonen. En pas als ze daarna minimaal een jaar samenwonen en het nog steeds goed gaat en de kinderen gewend zijn aan de nieuwe situatie, dan pas zou ze eventueel kunnen gaan nadenken over een baby.

Maar de kans dat het allemaal goed blijft gaan als ze gaan samenwonen is enorm klein. Ze gaat te maken krijgen met pubers die, zoals het pubers betaamt zich overal tegen afzetten en een grote mond hebben etc. En een meid van 19/20 die er (hoogstwaarschijnlijk) niet op zit te wachten om in 1 huis te wonen met de nieuwe vriendin van papa(die ook nog eens nauwelijks ouder is dan zij). Dat is gewoon echt heel erg zwaar en ingewikkeld.
Hoi Stassie.
De gezondheid van de meeste dertigers laat flink te wensen over. Behalve een dikke balg onder hun hangtieten van overmatig alcoholgebruik is gebrek aan respect voor vrouwen of fatsoen, normen en waarden ver te zoeken. Er zijn genoeg 50ers die aan een hartaanval er onderdoor gaan door een ongezond leven. Jouw vriend heeft blijkbaar een betere gezondheid, wilskracht en energie om je tot zijn 80ste bij te kunnen en willen houden. Dan ben jij 57 en wel iets om rekening mee te houden. Ik zou zeggen. Ga eerst samen wonen om te kijken hoe dat gaat zoals dat ook hoort bij een stel met dezelfde leeftijd. Dat hij nu goed is met zijn kinderen en de waarde van het leven leert waarderen is voor jou ook een opsteker. Misschien wordt je op relatief jonge leeftijd al weduwe, maar dan heb je in ieder geval wel een liefdevol leven met wederzijds respect mee kunnen maken en dat is al meer dan vele anderen kunnen zeggen. Ja natuurlijk is het verdrietig voor iemand van 35 om zijn vader al te moeten begraven, maar dat heb ik ook gedaan en hij was nog maar 63. Garanties heb je nu eenmaal niet in je leven, maar je weet wel dat je nu iemand hebt die je gelukkiger kan maken dan een leeftijdsgenoot, met wie je volgens de statistieken na 8 tot 12 jaar al gaat scheiden met een kans van 60%. Ik geloof dat een man met zoveel energie en levenservaring een verrijking is voor je levenspad, ook al is deze wat korter samen dan gemiddeld.
En dat hij een goedlopend bedrijf heeft is ook wel een pré.
Stassie12 schreef:
11-04-2020 15:26
Ik reageer omdat ik merk dat de meeste hem hier afschilderen als een leugenaar of dat hij degene is geweest waarom beiden relaties zijn stukgelopen. Dat is niet zo. Vrouw 2 en 3 hebben echt vervelende dingen gedaan. Daarom zijn die relaties verbroken. En ik vind dat is mijn mening want in het verleden is gebeurd wil nog niet zeggen dat het bij mij ook gaat gebeuren. Het zijn allebei verschillende situaties en mensen. Hij is 50 jaar hij wil ook weer gelukkig zijn en settelen. Ik vind hem erg leuk en ja ik ben jonger daar jan ik niks aan doen en begrijpt het en staat open voor een kind. Ik geloof dat het kan werken hij is een goede vader en is erg betrokken bij zijn kinderen. Juist daarom vind ik hem ook zo leuk hij is betrokken bij al zijn kinderen
Maar waarom dan dit topic, en waarom nog steeds reageren?
De meningen en ervaringen zijn hier al heel vaak benoemd, maar jij hebt je beeld/plan al klaar.
En dat is prima, maar wat brengt je dit nog?
Je moet er maar zin in hebben. Mijn moeder was 27 en mijn opa 50 toen ik geboren werd. Moeilijk voor te stellen dat dan mijn opa mijn vader zou zijn geweest. Ondanks dat hij nog bij de tijd is en echt een schat, wordt hij nu toch wel oud hoor.

Maar vooral voor te stellen dat iemand van mijn moeders leeftijd (iedereen schat haar 40-45) met mijn opa zou gaan. Dan zou ik echt denken dat het alleen om het geld te doen is :-o want ze hebben zó een ander leven!
Ab_Normaal schreef:
12-04-2020 07:37
Maar waarom dan dit topic, en waarom nog steeds reageren?
De meningen en ervaringen zijn hier al heel vaak benoemd, maar jij hebt je beeld/plan al klaar.
En dat is prima, maar wat brengt je dit nog?
Precies, dit irriteert mij dus ook. Ik vraag me echt hetzelfde af.
Hippiemeisje schreef:
12-04-2020 10:19
De hoop dat wij zullen zeggen dat het wel meevalt allemaal? Ik heb geen idee, heb de vraag ook al gesteld maar geen antwoord gekregen.
Hippiemeisje schreef:
Nou.. Irriteren dan weer niet :-D

Dan zou ik wel wegblijven hier
Na een jaar ken je elkaar nog maar net. Om dan al aan kinderen te willen beginnen vind ik nogal wat, of je nou 30 bent of niet.
Maxiaan schreef:
12-04-2020 04:30
Garanties heb je nu eenmaal niet in je leven, maar je weet wel dat je nu iemand hebt die je gelukkiger kan maken dan een leeftijdsgenoot, met wie je volgens de statistieken na 8 tot 12 jaar al gaat scheiden met een kans van 60%.

Je weet dat relaties waarin al kinderen uit een vorige relatie zijn een nog veel grotere kans hebben om te stranden? En dat de kans dat een derde (of vierde) huwelijk (inclusief kinderen) strandt nog veel groter is? Leuk dat je er statistieken bijhaalt, maar die beloven in dit geval juist niet heel veel goeds...
Ab_Normaal schreef:
12-04-2020 10:47
Nou.. Irriteren dan weer niet :-D

Dan zou ik wel wegblijven hier
Oh sorry. Dit irriteert MIJ ;-)
Mijn situatie, man is 22 jaar ouder. Ik ben in verwachting van ons tweede kindje. We zijn beide stuk ouder dan jullie Wij zijn erg gelukkig. Volgens de mensen hier op t forum zijn we blijkbaar gek en ook nog eens zwaar aso als ik het zo lees.... tsja wij zijn gelukkig. En garanties op samen oud worden krijgt niemand. Volg je hart. Niemand anders kan t voor jullie beslissen
karzou wijzigde dit bericht op 12-04-2020 11:10
1.33% gewijzigd
Maxiaan schreef:
Hoi Stassie.
De gezondheid van de meeste dertigers laat flink te wensen over. Behalve een dikke balg onder hun hangtieten van overmatig alcoholgebruik is gebrek aan respect voor vrouwen of fatsoen, normen en waarden ver te zoeken. Er zijn genoeg 50ers die aan een hartaanval er onderdoor gaan door een ongezond leven. Jouw vriend heeft blijkbaar een betere gezondheid, wilskracht en energie om je tot zijn 80ste bij te kunnen en willen houden. Dan ben jij 57 en wel iets om rekening mee te houden. Ik zou zeggen. Ga eerst samen wonen om te kijken hoe dat gaat zoals dat ook hoort bij een stel met dezelfde leeftijd. Dat hij nu goed is met zijn kinderen en de waarde van het leven leert waarderen is voor jou ook een opsteker. Misschien wordt je op relatief jonge leeftijd al weduwe, maar dan heb je in ieder geval wel een liefdevol leven met wederzijds respect mee kunnen maken en dat is al meer dan vele anderen kunnen zeggen. Ja natuurlijk is het verdrietig voor iemand van 35 om zijn vader al te moeten begraven, maar dat heb ik ook gedaan en hij was nog maar 63. Garanties heb je nu eenmaal niet in je leven, maar je weet wel dat je nu iemand hebt die je gelukkiger kan maken dan een leeftijdsgenoot, met wie je volgens de statistieken na 8 tot 12 jaar al gaat scheiden met een kans van 60%. Ik geloof dat een man met zoveel energie en levenservaring een verrijking is voor je levenspad, ook al is deze wat korter samen dan gemiddeld.
Nou TO. Finally, na 750+ reacties, iemand die er de voordelen van inziet :yes:
Ik ga wel in op jou berichten. Het zijn er ook veel ik kan ze niet allemaal bijhouden. Ik sta graag open voor jou advies en hoe JIJ dit hebt meegemaakt zonder vooroordelen. Je mag mij gerust een PB sturen.
chineesje2000 schreef:
11-04-2020 23:04
Dat heb ik zeker en meerdere malen laten weten maar TO gaat niet op mijn posts in. Ik zou haar met alle liefde in een PB mijn verhaal willen doen.
Dankjewel! Ik schrik van sommige berichten. Mijn vriend is niet drugs of alcholverslaafd. Hij is kern gezond ziet er goed uit! Is hoogopgeleid en heeft een eigen bedrijf hij verdient ontzettend goed. Zijn kinderen komen niks maar dan ook NIKS te kort. Hij is zo lief voor mij en behandeld mij met respect. Ik sta er echt wel voor open om een kind te krijgen met hem als de relatie goed zit. Ik vind het alleen jammer dat ik steeds moet lezen dat onze keuze slecht of schadelijk zou zijn voor de kinderen. Dat betwijfel ik. Als ik kijk naar zijn tweede leg dan zien die kinderen er niet uit alsof ze een trauma hebben over gehouden aan de scheiding en nu aan de drugs zitten. Of dat hun zelfbeeld is beschadigd.
Maxiaan schreef:
Hoi Stassie.
Schaapje11 schreef:
12-04-2020 08:09
Je moet er maar zin in hebben. Mijn moeder was 27 en mijn opa 50 toen ik geboren werd. Moeilijk voor te stellen dat dan mijn opa mijn vader zou zijn geweest. Ondanks dat hij nog bij de tijd is en echt een schat, wordt hij nu toch wel oud hoor.

Maar vooral voor te stellen dat iemand van mijn moeders leeftijd (iedereen schat haar 40-45) met mijn opa zou gaan. Dan zou ik echt denken dat het alleen om het geld te doen is :-o want ze hebben zó een ander leven!
Ik vind het sowieso een vreemde gedachte om jouw moeder met jouw opa als stel voor te stellen.

Raar voorbeeld zeg.
Super leuk! Gefeliciteerd met jullie tweede kind. Hoe oud zijn jullie al samen en zijn jullie ook getrouwd? Zijn er ook andere kinderen?
karzou schreef:
12-04-2020 11:10
Mijn situatie, man is 22 jaar ouder. Ik ben in verwachting van ons tweede kindje. We zijn beide stuk ouder dan jullie Wij zijn erg gelukkig. Volgens de mensen hier op t forum zijn we blijkbaar gek en ook nog eens zwaar aso als ik het zo lees.... tsja wij zijn gelukkig. En garanties op samen oud worden krijgt niemand. Volg je hart. Niemand anders kan t voor jullie beslissen
Hippiemeisje schreef:
nee wacht, we hebben ook nog de vijftiger met piemel die zelf een vriendin heeft in de leeftijd van zijn dochter. Die vind het ook heel normaal.
Trotter schreef:
12-04-2020 11:02
Je weet dat relaties waarin al kinderen uit een vorige relatie zijn een nog veel grotere kans hebben om te stranden? En dat de kans dat een derde (of vierde) huwelijk (inclusief kinderen) strandt nog veel groter is? Leuk dat je er statistieken bijhaalt, maar die beloven in dit geval juist niet heel veel goeds...
De statistieken geven onomwonden aan dat dit een recept is voor mislukking
Hippiemeisje schreef:
Het irriteert jou dat to in haar eigen onderwerp reageert? Kijk als to zich nou zou irriteren aan al diegenen die buiten de gestelde vraag om ongevraagd hun in gif gedrenkte mening blijven opdringen, dat snap ik.

Maar je eraan irriteren dat zij zich die mening niet laat opdringen? Meid, dan sta je wel heel ver van de realiteit.
Hippiemeisje schreef:
Nee hoor. Al meerderen. Eigenlijk vrijwel iedereen die wel zelf ervaring ermee heeft. ;)
Stassie12 schreef:
12-04-2020 11:57
Dankjewel! Ik schrik van sommige berichten. Mijn vriend is niet drugs of alcholverslaafd. Hij is kern gezond ziet er goed uit! Is hoogopgeleid en heeft een eigen bedrijf hij verdient ontzettend goed. Zijn kinderen komen niks maar dan ook NIKS te kort. Hij is zo lief voor mij en behandeld mij met respect. Ik sta er echt wel voor open om een kind te krijgen met hem als de relatie goed zit. Ik vind het alleen jammer dat ik steeds moet lezen dat onze keuze slecht of schadelijk zou zijn voor de kinderen. Dat betwijfel ik. Als ik kijk naar zijn tweede leg dan zien die kinderen er niet uit alsof ze een trauma hebben over gehouden aan de scheiding en nu aan de drugs zitten. Of dat hun zelfbeeld is beschadigd.
Nou, kijk eens aan. Nu nog een twintiger erbij als vriendin, en zijn plaatje is compleet. Wat voor auto rijdt ie?
Stassie12 schreef:
12-04-2020 11:57
maar het is toch raar dat een (volgens jou) intelligente, succesvolle, geld als water verdiendende man met een meisje van 27 is die nog geen enkel werkzaam leven heeft gehad en erg naïef overkomt? Ik denk dat jij vanuit je weinige ervaring hem meer succes en intelligentie toedicht dan er is.
Je mag een mening hebben en dat is prima. Maar op dit moment kom jij bij mij over alsof mijn keuze erg abnormaal is of zelfs bijna verboden moet zijn. Je komt heel erg negatief over dat vind ik jammer. Ik heb hier veel voor en nadelen gelezen. Maar bij jou lees ik of vooroordelen of vervelende opmerkingen naar mij of mijn vriend. Nergens voor nodig.
Hippiemeisje schreef:
S-Meds schreef:
12-04-2020 12:00
nee wacht, we hebben ook nog de vijftiger met piemel die zelf een vriendin heeft in de leeftijd van zijn dochter. Die vind het ook heel normaal.
Die heb ik gemist. Wie dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven