Relatie to be..?

12-04-2020 21:10 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik heb even jullie glazen bol en voorspellende skills nodig.

Situatie:
- Man in november (ruim 5 maanden geleden) leren kennen in het uitgaansleven.
- Beiden 30+, ik ongeveer 5 jaar ouder dan hij.
- Ik heb een kind (basisschool leeftijd). Hij wil geen kinderen en vindt het idee van kinderen sowieso wel spannend omdat hij het idee heeft niet goed met kinderen te zijn. Toevoeging: ik ben niet voornemens hem aan mijn kind voor te stellen! Daarvoor zou ik eerst zeker een jaar een stabiele relatie willen hebben (en dan niet tellend dus vanaf dag 1 dat ik iemand heb ontmoet).
- We zien elkaar al sinds zo ongeveer het begin zeker de helft van de week (lang leve co-ouderschap ;) ) en slapen dan altijd bij elkaar en werken ook samen vanuit huis momenteel.
- We hebben na 3 maanden afgesproken dat we exclusief zijn en uitgesproken dat we enorm veel voor elkaar voelen en elkaar niet kwijt willen (waar hij aan toevoegde: "in welke vorm dan ook").
- Hij wil me na de corona ellende graag voorstellen aan mensen die hem dierbaar zijn.

Hij zegt dat we geen relatie hebben maar weet ook niet wat het verschil is tussen wat wij nu hebben en een relatie hebben. En ik begrijp niet zo goed waar we op wachten voordat we (of ja, HIJ eigenlijk) het een relatie "durven" te noemen. En onzeker als ik inmiddels ben geworden, door al die extra tijd om na te denken nu bij gebrek aan sociaal leven, durf ik het onderwerp eigenlijk niet meer aan te snijden. Dus: waar wacht ik op volgens jullie? :-P

Liefs, Spin
spinnetje wijzigde dit bericht op 12-04-2020 21:20
7.53% gewijzigd
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Spinnetje schreef:
12-04-2020 21:42
Klopt.. Ik moet iemand willen die 100% voor me gaat. En of dat zo is dat weet ik niet. Denk qua gevoel wel maar er is "iets" dat hem nog wat remt. Maar misschien is dat ook wel omdat hij niet voelt wat ik voel. Of omdat ik een kind heb. Of iets anders. Ik krijg dat er nog niet helemaal uit.
Vraag het hem!
communicatie is de sleutel.... dus praten met hem,
schat, ik ben ongesteld en onzeker omdat jij het geen relatie wilt noemen en daardoor voel ik me blablabla.

misschien is hij ook wel onzeker omdat jij een kind heb, en hij nooit gedacht heeft een vrouw te leren kennen met een kind, en hoe moet dat dan allemaal enz enz.
hij mag het kind nog niet leren kennen, want moet eerst een jaar zijn, en dan gaat hij jouw voorstellen aan zijn familie en vrienden, maar hij heeft jouw kind nog nooit gezien, hoort hij er dan wel echt bij ?

dus je weet het niet zo lang je niet communiceert... en misschien ben je ook wel gewoon iemand om de tijd mee te doden, zolang corona heerst.. who knows ?

praten dus! met hem.. en niet hier ;)

succes!

ow ja. p.s gun je zelf een reep chocola.. daar word altijd de wereld beter van whaha
Hij zei dat hij me niet kwijt wil "in welke vorm dan ook". En toen durfde ik niet door te vragen want ik ben bang voor het antwoord geloof ik.
Thanks mso, al kan ik geen chocola meer zien na een paasei overdosis :proud:
Spinnetje schreef:
12-04-2020 21:26
Ik ben gewoon een ongesteld hoopje ellende momenteel en wil graag dat het een relaaaaaaaaaatie heet :cry: :biggrin: Oké je hebt gelijk, ik stel me aan. Ik ga me weer even als een vrouw gedragen ipv een onzekere puber.
Ik zeg niet dat je je aanstelt. :there:
Maar ik denk wel dat je nu even onzekerder bent dan nodig is. Geniet en ontspan.
wat een gedoe
Spinnetje schreef:
12-04-2020 21:42
Klopt.. Ik moet iemand willen die 100% voor me gaat. En of dat zo is dat weet ik niet. Denk qua gevoel wel maar er is "iets" dat hem nog wat remt. Maar misschien is dat ook wel omdat hij niet voelt wat ik voel. Of omdat ik een kind heb. Of iets anders. Ik krijg dat er nog niet helemaal uit.
Maar mag hij dan niet even een aanloopje krijgen voor hij 100% voor je gaat? Dat moet gelijk meteen? Want je kunt niet rustig kijken waar het toe leidt?
Spinnetje schreef:
12-04-2020 21:50
Hij zei dat hij me niet kwijt wil "in welke vorm dan ook". En toen durfde ik niet door te vragen want ik ben bang voor het antwoord geloof ik.
Duidelijkheid lijkt me prettiger
Jufjoke schreef:
12-04-2020 21:54
Maar mag hij dan niet even een aanloopje krijgen voor hij 100% voor je gaat? Dat moet gelijk meteen? Want je kunt niet rustig kijken waar het toe leidt?
Bam, goede eyeopener dit. Je hebt gelijk!!! Dank voor dit inzicht. Had ik even nodig.
Dank voor de inzichten en feedback! Ik ga toch nog maar wat paaseieren eten. En genieten en communiceren. Thanks :daisy:
Spinnetje schreef:
12-04-2020 21:59
Dank voor de inzichten en feedback! Ik ga toch nog maar wat paaseieren eten. En genieten en communiceren. Thanks :daisy:
:bunny: :cheer2:
Jufjoke schreef:
Aanloopje mag altijd en is verstandig juist omdat er een kind in het spel is en je zeker van je gevoel wil zijn.

In dit geval kan ik het geen aanloopje meer noemen; zijn sinds november samen, hebben uitgesproken gek op elkaar te zijn en zien elkaar super graag en zeer regelmatig!

Zou mezelf dan ook afvragen waarom dit geen relatie mag heten en daar onzeker over worden.

Lieve to, ga het gesprek met hem aan door te zeggen dat dit voor jou wel als een relatie voelt, en dat je benieuwd bent naar wat hij nodig heeft om dit ook zo te voelen en te willen benoemen.
En dan met een open hart luisten naar wat hij zegt en dat voor waar aannemen!

♥️
Jufjoke schreef:
Nouja, aanloopje, ze zijn al best een tijdje exclusief. Zijn de halve week met elkaar, er komt wel kleur aan zo.
Tijd om te bedenken waar het heen gaat.
Ik vind niet dat to zich haast hoor.
Zeker als er kinderen in het spel zijn wil je toch weten waar je aan toe bent.
Toch maar eens het gesprek aangaan :-)
Spinnetje schreef:
12-04-2020 21:10
Hij zegt dat we geen relatie hebben maar weet ook niet wat het verschil is tussen wat wij nu hebben en een relatie hebben. En ik begrijp niet zo goed waar we op wachten voordat we (of ja, HIJ eigenlijk) het een relatie "durven" te noemen.
.
Toekomstperspectief misschien? Hij kan je best leuk vinden voor nu, maar wil hij ook een toekomst met je?
Wat zegt hij als je vraagt waarom hij het even relatie noemt of wil noemen?
Het mag na 5 maanden geen relatie heten, hij heeft niets met jouw kind en laat dat duidelijk merken maar je mag wel komen opdraven in zijn familie en sociaal leven: onder welke noemer dan? "Een vriendin" ...waarom leen je je hiervoor?

Hij is hooguit goed als scharrel meer niet. Hij maakt jou duidelijk dat een vaste relatie er niet in zit. Exlcusiviteit zonder relatie is een farce. Hij heeft jou in welke vorm dan ook tot hij iemand vindt met wie hij wel een echte relatie wil.

Ik zou het eerst voor elkaar duidelijk willen hebben voordat je elkaar gaat voorstellen enzo.
Ik zou ook geen exclusiviteit afspreken wanneer er geen sprake is van een relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat je het lef moet opbrengen en hem wel vragen wat het is wat jullie hebben. Wees assertief, anders raak je alleen maar verward.
Heeft hij daar moeite mee dan zegt dat gelijk wat over hem!
Jullie wonen de halve week bij elkaar, zijn exclusief, slapen bij elkaar.........
What more........
Waarom begin je een relatie met iemand die duidelijk aangeeft niets te hebben met kinderen? Ga je altijd een LAT relatie houden wanneer je kind bij haar vader is?
Oh wacht, jullie hebben geen relatie want dat wil hij ook niet.
Zet jezelf en je kind eens op de eerste plaats.
Spinnetje schreef:
12-04-2020 21:57
Bam, goede eyeopener dit. Je hebt gelijk!!! Dank voor dit inzicht. Had ik even nodig.
Je neemt er enkel het antwoord uit dat je graag wil lezen. Jullie zijn de helft van de tijd samen en kennen elkaar 5 maand. Dat is geen aanloopje meer. En die 'relatie' is maar een klein stukje van het probleem. Hij blijft een man die niets heeft met kinderen.
Waarom geeft hij niet wat je nodig hebt? Jij wil graag horen dat jullie een relatie hebben. Hij kan dat niet over zijn lippen krijgen.
Of dat is hoe jij het opschrijft.

Was er maar een periode dat je niet afgeleid werd door de buitenwereld, dat je in je eigen bubbel kon duiken. Dan zou je echt goede gesprekken kunnen voeren.

Ik denk dat mensen dat nu niet doen omdat je nergens heen kan als je ruzie hebt. Maar hij is de halve week in zijn huis. Praat. En luister wat hij zegt, vraag door.
Ik heb een kind (basisschool leeftijd). Hij wil geen kinderen en vindt het idee van kinderen sowieso wel spannend omdat hij het idee heeft niet goed met kinderen te zijn

En hoe ga je dat na dat jaar doen, als je hem wel aan iedereen hebt voorgesteld?
Hoe wil die gast het dan noemen?!?

Gevalletje bindingsangst. Heb je daar zin in of niet?
Chocolade, altijd goed!
TheeMetChocolade schreef:
13-04-2020 07:20
Hoe wil die gast het dan noemen?!?

Gevalletje bindingsangst. Heb je daar zin in of niet?
Ik snap niet waarom zulke situaties zo snel aam bindingsangst worden toegeschreven. Misschien vindt hij het gewoon niet leuk genoeg. Bindingsangst is een serieuze zaak.
Bindingsangst bestaat niet. Het is gewoon een makkelijk excuus om te verbloemen dat hij je niet leuk genoeg vindt.
As hij een meid tegenkomt die hij ècht leuk vindt, is de bindingsangst plotseling verdwenen.
Ik zat ook ooit eens in een situatie die in niets vergelijkbaar is behalve in dit: we gedroegen als in een relatie maar het was geen relatie volgens hem. In de eerste maanden probeerde ik hem te doen inzien dat het toch echt wel een relatie was en toen ik ook voorgesteld was aan zijn vrienden en zo was ik dus ook zeker dat hij het ook zou inzien. Niet dus: hij bleef erbij dat we geen relatie hadden. Toen heb ik de eer aan mezelf gehouden, ook al brak het mijn hart, want je kan geen relatie hebben met iemand die geen relatie wil met jou. Het is toch echt tweerichtingsverkeer. Ik wou niet blijven geloven in een luchtkasteel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven