Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
DS1971 schreef:
12-04-2020 22:00
Dan ben ik maar naïef. Maar ik weiger te geloven dat het veel voorkomend is dat iemand alleen maar een relatie heeft met een mooie meid voor de jaloerse blikken.

Een mooie meid waar je verder niets mee hebt, daar ga je je toch heel snel aan irriteren lijkt mij.
Lijkt mij ook en over het algemeen zie je dan ook maar weinig relaties met zo'n groot leeftijdsverschil (23 jaar) die standhouden.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
13-04-2020 09:27
Lijkt mij ook en over het algemeen zie je dan ook maar weinig relaties met zo'n groot leeftijdsverschil (23 jaar) die standhouden.
Maar geloven jullie dan ook niet dat er puur relaties bestaan om financiële redenen? Het is niet zomaar dat (soms ronduit lelijke) oude rijke/beroemde mannen met hele mooie jonge vrouwen kunnen daten.
DS1971 en Daveotion, ieder mag zijn waarheid geloven natuurlijk.

Maar ik geloof toch ook dat een man die het nodig vindt om een vrouw die 23 jaar jonger is, tot partner te nemen, ergens iets mankeert. Heeft hij een dochtercomplex, een geweldig onzekerheidsgevoel of nog iets anders?

Vooral in de relaties waarbij nog potente mannen een jonge bloem nemen, zie je toch heel dikwijls dat in ruil voor seks die jonge vrouwen een luxeleventje krijgen (of tenminste een leven dat uitsteekt boven het leven waarbij ze zelf de kost moesten verdienen of een leven met een leeftijdsgenoot die, wat carrière betreft, 23 jaar achter hinkt op de oudere lover). Die jonge vrouwen hangen aan zo'n man zijn lippen. 'Want, wat die allemaal niet weet! Die is gewoon super intelligent'. Die is helemaal niet super intelligent. Dat denken die jonge vrouwen nu, maar over een jaar of 10 (dan zijn ze zelf nog altijd 13 jaar jonger dan de lover nu) dan weten zij al meer dan die man op zijn 50ste. En dan is hij plots niet intelligent meer, maar zijn die jonge vrouwen ook tot de jaren van verstand gekomen en wordt die intelligente man plots een zielige dommerik.

Verschil in leeftijd bij een relatie heeft 99,9% zijn redenen, ….. zoals ik vorig jaar in de krant las: in een rusthuis trouwde een 75-jarige weduwe met een 98-jarige weduwnaar. Dan heeft het (denk ik) niet meer met seks of levenswijsheid te maken, misschien nog wel met geld.
Sjulia schreef:
13-04-2020 09:32
Maar geloven jullie dan ook niet dat er puur relaties bestaan om financiële redenen? Het is niet zomaar dat (soms ronduit lelijke) oude rijke/beroemde mannen met hele mooie jonge vrouwen kunnen daten.
natuurlijk
mammezel schreef:
13-04-2020 09:55
zoals ik vorig jaar in de krant las: in een rusthuis trouwde een 75-jarige weduwe met een 98-jarige weduwnaar. Dan heeft het (denk ik) niet meer met seks of levenswijsheid te maken, misschien nog wel met geld.

Dat vind ik echt een heel andere situatie. Die mensen zijn allebei in de laatste fase van hun leven. Prachtig toch, dat ze op die leeftijd nog liefde hebben gevonden? Dat vind ik echt niet te vergelijken met een relatie tussen iemand die alles (kinderen krijgen, huis kopen, iets van de wereld zien, zichzelf ontwikkelen) nog voor de eerste keer moet beleven, en iemand voor wie niets meer nieuw is. Niets is zo bijzonder als je eerste kind, of je eerste eigen huis. Het is ontzettend sneu dat TO dat dan alleen maar kan delen met iemand die al die dingen al voor de zoveelste keer meemaakt, dat haalt toch de glans er wel vanaf.
TO,

Een relatie met een groot leeftijdsverschil kan prima werken. Het hoeft ook niets over hem te zeggen, schrik van alle vooroordelen hier. Als de klik er is en je bent samen gelukkig, is het goed. Maar probeer eerst daar achter te komen, je bent pas aan het daten.

Jouw kinderwens is met hem denk ik een lastige. Hij is vrij oud om nog vader te worden. Persoonlijk zou ik dat mijn kind niet aan willen doen, vanwege de grote nadelen die er toch wel zijn... Ook heeft hij al kinderen waar hij waarschijnlijk zijn handen aan vol heeft. Als jij echt een kind wil op korte termijn zou ik je aanraden iemand anders te zoeken voordat je in een serieuze relatie stapt met deze man.

Succes!
mammezel schreef:

Maar ik geloof toch ook dat een man die het nodig vindt om een vrouw die 23 jaar jonger is, tot partner te nemen,ergens iets mankeert. Heeft hij een dochtercomplex, een geweldig onzekerheidsgevoel of nog iets anders?

Vooral in de relaties waarbij nog potente mannen een jonge bloem nemen, zie je toch heel dikwijls dat in ruil voor seks die jonge vrouwen een luxeleventje krijgen (of tenminste een leven dat uitsteekt boven het leven waarbij ze zelf de kost moesten verdienen of een leven met een leeftijdsgenoot die, wat carrière betreft, 23 jaar achter hinkt op de oudere lover). Die jonge vrouwen hangen aan zo'n man zijn lippen. 'Want, wat die allemaal niet weet! Die is gewoon super intelligent'. Die is helemaal niet super intelligent. Dat denken die jonge vrouwen nu, maar over een jaar of 10 (dan zijn ze zelf nog altijd 13 jaar jonger dan de lover nu) dan weten zij al meer dan die man op zijn 50ste. En dan is hij plots niet intelligent meer, maar zijn die jonge vrouwen ook tot de jaren van verstand gekomen en wordt die intelligente man plots een zielige dommerik.

Verschil in leeftijd bij een relatie heeft 99,9% zijn redenen, ….. zoals ik vorig jaar in de krant las: in een rusthuis trouwde een 75-jarige weduwe met een 98-jarige weduwnaar. Dan heeft het (denk ik) niet meer met seks of levenswijsheid te maken, misschien nog wel met geld.
En jij ook natuurlijk
Daveotion schreef:
Ik zie ze überhaupt bijna nooit. Ik ken persoonlijk niemand met zo een groot verschil.

Ik vind het zelf ook een erg slecht idee om aan je 1e kind te beginnen met iemand die 23 jaar ouder is en al 4 kinderen uit 2 eerdere relaties heeft.
Lijkt me verschrikkelijk voor het nieuwe kind
Kortom, het is abnormaal! :-D
justagirly schreef:
13-04-2020 12:00
Eindelijk erkenning :-D
Daveotion schreef:
Klopt. Het is een complicerende factor.
Sjulia schreef:
Mannen die beroemd zijn, zijn vaak heel charismatisch, erg succesvol, enz. Dat maakt ze aantrekkelijk.

En natuurlijk is die zak geld geen nadeel, maar alleen voor geld trek je dat niet langdurig.
mammezel schreef:

Maar ik geloof toch ook dat een man die het nodig vindt om een vrouw die 23 jaar jonger is, tot partner te nemen, ergens iets mankeert. Heeft hij een dochtercomplex, een geweldig onzekerheidsgevoel of nog iets anders?

Ik vind het heel raar om te denken dat het niet kan dat die mensen gewoon interesses delen en daarom elkaar zo waarderen.

Wat moet je nu met geld als je al in een rusthuis zit?
justagirly schreef:
13-04-2020 12:00
Statistisch gezien werken relaties het beste als een man 5 jaar ouder is dan de vrouw.

Moeten we daarom een vrouw die valt op een man die 10 jaar ouder is gaan waarschuwen? Lijkt mij niet.

Tenzij ze natuurlijk op vakantie in Afrika een man die 10 jaar jonger is is tegengekomen die na 2 dagen over trouwen begon, want dat is een bekende industrie. ;)

Mensen kun je nu eenmaal niet vangen in statistische data.
DS1971 schreef:
13-04-2020 12:43
Mannen die beroemd zijn, zijn vaak heel charismatisch, erg succesvol, enz. Dat maakt ze aantrekkelijk.

En natuurlijk is die zak geld geen nadeel, maar alleen voor geld trek je dat niet langdurig.
geld maakt ze aantrekkelijk, niets meer en niets minder
Ab_Normaal schreef:
13-04-2020 11:31
Ik zie ze überhaupt bijna nooit. Ik ken persoonlijk niemand met zo een groot verschil.

Ik vind het zelf ook een erg slecht idee om aan je 1e kind te beginnen met iemand die 23 jaar ouder is en al 4 kinderen uit 2 eerdere relaties heeft.
Lijkt me verschrikkelijk voor het nieuwe kind
Ik ook niet. En sterker nog, een vergelijkbaar voorbeeld is ook nog niet voorbijgekomen in dit topic.
S-Meds schreef:
13-04-2020 13:02
geld maakt ze aantrekkelijk, niets meer en niets minder
Ik ken een man waar iedereen het wel over eens is dat hij lelijk is. Geld heeft hij ook niet (niet veel in ieder geval). Wel altijd mooie vrouwen als vriendin/vrouw gehad (inmiddels tweede huwelijk met een mooie vrouw die bijna 20 jaar jonger is).

Die vrouwen vallen nu op hem vanwege x. Als hij morgen de staatsloterij wint op zijn geld.

Tot zover de wondere wereld van s-meds.
DS1971 schreef:
13-04-2020 12:43

Echt? Denk je dit echt? Dat draait vaak genoeg alleen om geld. Die o zo charismatische mannen hadden die vrouwen niet gehad als succesvolle accountants hoor. Het moet wel een enorme zak geld zijn. Het is niet zo dat uiterlijk niet telt voor vrouwen en succes en charisma een oude onaantrekkelijke man opeens aantrekkelijk maken.
Dankjewel! Ik heb je een PB teruggestuurd.
chineesje2000 schreef:
12-04-2020 19:20
TO, je hebt een PB.
(Mijn verhaal is voor bekenden te herkenbaar om hier neer te zetten)
Sjulia schreef:
O jawel. Ik moet dan meteen denken aan die ouwe lullen die zo'n jong ding uit bijvoorbeeld Thailand halen.
DS1971 schreef:
13-04-2020 13:13
Ik ken een man waar iedereen het wel over eens is dat hij lelijk is. Geld heeft hij ook niet (niet veel in ieder geval). Wel altijd mooie vrouwen als vriendin/vrouw gehad (inmiddels tweede huwelijk met een mooie vrouw die bijna 20 jaar jonger is).

Die vrouwen vallen nu op hem vanwege x. Als hij morgen de staatsloterij wint op zijn geld.

Tot zover de wondere wereld van s-meds.
En wat is x?
Daveotion schreef:
13-04-2020 13:18
En wat is x?
wat zijn dat voor vrouwen. Een mooie vrouw wil niet zeggen een normale vrouw. Ik ken hele mooie vrouwen die knettergek zijn.
S-Meds schreef:
13-04-2020 13:22
wat zijn dat voor vrouwen. Een mooie vrouw wil niet zeggen een normale vrouw. Ik ken hele mooie vrouwen die knettergek zijn.
Nou het kan natuurlijk best wel dat een man een heel leuk karakter heeft, veel humor. Dat zogenaamde charisma dus. Maar genoeg lelijke mannen met charisma die het niet lukt. Het is een uitzondering op de regel wanneer het wel lukt. Fysieke aantrekkelijkheid is heel belangrijk. Dat weten we allemaal. En dat kan je niet altijd aanvullen met een leuk karakter.
Ab_Normaal schreef:
13-04-2020 12:29
Eindelijk erkenning :-D
:cheer2:
Daveotion schreef:
13-04-2020 13:16
O jawel. Ik moet dan meteen denken aan die ouwe lullen die zo'n jong ding uit bijvoorbeeld Thailand halen.
Ja, bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven