1 is genoeg - kletstopic

vrijdag 1 juni 2018 om 11:24
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is.
Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.
We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680
Wie schrijven er mee?
* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.
We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680
Wie schrijven er mee?
* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd

donderdag 9 april 2020 om 12:54
Westerpaviljoen schreef: ↑08-04-2020 15:15Ga even naar grote speelrek in Kralingse Bos dan ga ik op twee meter afstand van je zitten:-)
Leuk idee, misschien volgende week een keer??
donderdag 9 april 2020 om 13:48
Goed idee
Als het kralingse bos dan nog open is natuurlijk.....

donderdag 9 april 2020 om 13:54
Westerpaviljoen schreef: ↑09-04-2020 13:48Goed idee
Als het kralingse bos dan nog open is natuurlijk.....
Ja dat is even afwachten momenteel!

zaterdag 11 april 2020 om 08:13
@Rosings: hoe gaat het nu met je?
@Baggal: gaat het nog steeds zo goed met zindelijkheid? Ik vond dat wel echt een leuke fase trouwens dat zindelijk krijgen, T was echt trots op zichzelf en hij pakte het ook heel snel op, de ongelukjes zijn op 1 hand te tellen. En het is zo heerlijk om gewoon de deur uit te kunnen gaan zonder luiers en alles
Hoe gaan jullie de Paasdagen vieren? Nog leuke dingen in de planning voor thuis?
Wij gaan in elk geval lekker uitgebreid ontbijten, eieren verstoppen en even op de koffie bij mijn ouders. Ik ga deze taart bakken: https://pin.it/1vquBXG
Tweede paasdag voorspellen ze wat minder lekker weer, dan gaan we een spelletjes marathon doen en sushi bestellen

@Baggal: gaat het nog steeds zo goed met zindelijkheid? Ik vond dat wel echt een leuke fase trouwens dat zindelijk krijgen, T was echt trots op zichzelf en hij pakte het ook heel snel op, de ongelukjes zijn op 1 hand te tellen. En het is zo heerlijk om gewoon de deur uit te kunnen gaan zonder luiers en alles

Hoe gaan jullie de Paasdagen vieren? Nog leuke dingen in de planning voor thuis?
Wij gaan in elk geval lekker uitgebreid ontbijten, eieren verstoppen en even op de koffie bij mijn ouders. Ik ga deze taart bakken: https://pin.it/1vquBXG
Tweede paasdag voorspellen ze wat minder lekker weer, dan gaan we een spelletjes marathon doen en sushi bestellen

zaterdag 11 april 2020 om 12:54
Ik heb geen plannen voor de Pasen.
Normaal gaan we altijd eten bij schoonouders maar dat slaan we nu een jaartje over.
Ik hou vooral mijn hart vast dit paasweekend. Hoeveel mensen gaan het volhouden om zich te gedragen. Kan je zeggen dat het in mijn woonplaats al vreselijk is.
Van mij mag het hard gaan regenen. Dan voelen mensen de drang niet om naar buiten te moeten
Normaal gaan we altijd eten bij schoonouders maar dat slaan we nu een jaartje over.
Ik hou vooral mijn hart vast dit paasweekend. Hoeveel mensen gaan het volhouden om zich te gedragen. Kan je zeggen dat het in mijn woonplaats al vreselijk is.
Van mij mag het hard gaan regenen. Dan voelen mensen de drang niet om naar buiten te moeten
zaterdag 11 april 2020 om 13:00
We mogen al niet meer
zaterdag 11 april 2020 om 16:27
MVM: Ja - SA is gewoon zindelijk!
Ook voor ontlasting trouwens..! Ik dacht dat dit best heel lang zou kunnen duren, maar binnen een dag gepiept. En ze is ook trots als ze iets gedaan heeft. Stralend komt ze dan vertellen wat ze gedaan heeft
! Wel trek ik haar 's nachts en voor de middag slaap nog even een luier aan. En zeker die in de ochtend is nat/vol. Ze heeft al tijden niet meer 's nachts gepoept trouwens.
Hier geen plannen voor het paas weekend. Ik heb gisteren een uur (!!!) in de rij gestaan om de grote Sainbury's supermarkt binnen te komen. Het leek wel een attractie van Disneyland. Maar goed, we maken er maar het beste van. Ik weet nog steeds niet wanneer we weer kunnen beginnen met de volgende fase van het project. Ik hoop ergens volgende week. En verder merk ik dat SA qua ontwikkeling best snel gaat momenteel. Ze denkt door, ze herkent inmiddels de getallen 1-9 en kan ook dingen aanwijzen/tellen uit een boek. Ze kent een paar letters uit het alfabet zoals de S en andere letters uit haar naam. Ik gebruik deze periode ook om haar beter Nederlands te leren.
Fanatic: Liever even geen regen - dank je
maar ik snap de gedachtegang. Hier houden mensen zich wel netjes aan de opgestelde regels. Nu woon ik op Repton Park in Woodford en kun je dus ook heel erg prima wandelen, hardlopen, etc. en het is niet toegankelijk voor non-residents. Dus wat dat betreft is het niet zo erg voor ons. Ik denk dat wanneer in een kleine flat woont, zonder balkon en zonder mogelijkheden om even een frisse neus te halen het heel vervelend kan zijn om verplicht binnen te zitten.
Ik zie wel mensen met een boek (we wonen tegenover het cricket veld) in de zon zitten. Dat is eigenlijk niet helemaal de bedoeling in Engeland (en er zijn ook appartementen op het terrein), maar zolang je je verder aan de social distancing regels houdt is er eigenlijk niemand die daar wat van zegt. Handhaving zullen ze niet zo snel doen hier, omdat het een prive terrein is. In andere gebieden van Engeland is het overigens anders hoor - en hebben ze diverse openbare parken gesloten. Kan mij daar alles bij voorstellen trouwens. Zijn de stranden in NL nog wel open?
Rosings: Veel sterkte meis.
Wester: Ik las elders dat je een deal hebt mbt bier en chips en geld voor schoenen. Ha! Ik ken Mw. Wester niet , maar ik vind haar heel grappig
. Ik drink überhaupt zelden (alleen water, thee en koffie), maar hartige dingen vind ik lastig te weerstaan dus probeer ik het ook niet in huis te halen. Maar ik ben niet de enige thuis, dus af en toe komt er ook wel een (klein) zakje chips hier in huis binnen. Ik bedenk mij vaak ook hoe lang ik op de cross trainer moet staan om dat te verbranden en dan eet ik het liever niet. Met kaas en humus zo ga ik dan weer wel voor de bijl. Tja...
Enigme: Hoe is het op het werk? Ben je al opgeroepen? Trouwens helemaal eens dat het op het gebied van fertiliteit even on hold staat allemaal. Ik weet alleen dat het anders voelt wanneer je in afwachting bent van een kind (merk dat ook in het IVF topic) en ik zou het heel lastig hebben gevonden als mijn ronde zou zijn gecanceld. Nu ik SA heb sta ik er net wat verder vanaf. Ben benieuwd wanneer de behandelingen weer opgestart worden.
Heytan: Als je nog meeleest: heel benieuwd hoe het met je gaat. Heb je inmiddels al een echo gehad?

Ook voor ontlasting trouwens..! Ik dacht dat dit best heel lang zou kunnen duren, maar binnen een dag gepiept. En ze is ook trots als ze iets gedaan heeft. Stralend komt ze dan vertellen wat ze gedaan heeft

Hier geen plannen voor het paas weekend. Ik heb gisteren een uur (!!!) in de rij gestaan om de grote Sainbury's supermarkt binnen te komen. Het leek wel een attractie van Disneyland. Maar goed, we maken er maar het beste van. Ik weet nog steeds niet wanneer we weer kunnen beginnen met de volgende fase van het project. Ik hoop ergens volgende week. En verder merk ik dat SA qua ontwikkeling best snel gaat momenteel. Ze denkt door, ze herkent inmiddels de getallen 1-9 en kan ook dingen aanwijzen/tellen uit een boek. Ze kent een paar letters uit het alfabet zoals de S en andere letters uit haar naam. Ik gebruik deze periode ook om haar beter Nederlands te leren.
Fanatic: Liever even geen regen - dank je

Ik zie wel mensen met een boek (we wonen tegenover het cricket veld) in de zon zitten. Dat is eigenlijk niet helemaal de bedoeling in Engeland (en er zijn ook appartementen op het terrein), maar zolang je je verder aan de social distancing regels houdt is er eigenlijk niemand die daar wat van zegt. Handhaving zullen ze niet zo snel doen hier, omdat het een prive terrein is. In andere gebieden van Engeland is het overigens anders hoor - en hebben ze diverse openbare parken gesloten. Kan mij daar alles bij voorstellen trouwens. Zijn de stranden in NL nog wel open?

Wester: Ik las elders dat je een deal hebt mbt bier en chips en geld voor schoenen. Ha! Ik ken Mw. Wester niet , maar ik vind haar heel grappig

Enigme: Hoe is het op het werk? Ben je al opgeroepen? Trouwens helemaal eens dat het op het gebied van fertiliteit even on hold staat allemaal. Ik weet alleen dat het anders voelt wanneer je in afwachting bent van een kind (merk dat ook in het IVF topic) en ik zou het heel lastig hebben gevonden als mijn ronde zou zijn gecanceld. Nu ik SA heb sta ik er net wat verder vanaf. Ben benieuwd wanneer de behandelingen weer opgestart worden.
Heytan: Als je nog meeleest: heel benieuwd hoe het met je gaat. Heb je inmiddels al een echo gehad?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 11 april 2020 om 19:30
Hee, lief dat je aan me denkt. Ik zit nog in de meelees-stand hoor! Het gaat tot nu toe goed. Het schiet alleen niet zo op
ik ben nu ongeveer 7,5 week zwanger. Ik zou deze week een echo hebben, maar helaas door corona is het nu alleen een telefonische afspraak. Stiekem wel erg jammer, maar begrijpelijk. Het is even niet anders. Al had ik graag even gekeken of alles er tot nu toe goed uitziet, want het is zo wel spannend!
@Rosings,heel veel sterkte gewenst!

@Rosings,heel veel sterkte gewenst!

zaterdag 11 april 2020 om 20:15
Ja mijn geliefde....we vullen elkaar nogal aan:Baggal schreef: ↑11-04-2020 16:27MVM: Ja - SA is gewoon zindelijk!![]()
Ook voor ontlasting trouwens..! Ik dacht dat dit best heel lang zou kunnen duren, maar binnen een dag gepiept. En ze is ook trots als ze iets gedaan heeft. Stralend komt ze dan vertellen wat ze gedaan heeft! Wel trek ik haar 's nachts en voor de middag slaap nog even een luier aan. En zeker die in de ochtend is nat/vol. Ze heeft al tijden niet meer 's nachts gepoept trouwens.
Fanatic: Liever even geen regen - dank jemaar ik snap de gedachtegang. Hier houden mensen zich wel netjes aan de opgestelde regels. Nu woon ik op Repton Park in Woodford en kun je dus ook heel erg prima wandelen, hardlopen, etc. en het is niet toegankelijk voor non-residents. Dus wat dat betreft is het niet zo erg voor ons. Ik denk dat wanneer in een kleine flat woont, zonder balkon en zonder mogelijkheden om even een frisse neus te halen het heel vervelend kan zijn om verplicht binnen te zitten.
Wester: Ik las elders dat je een deal hebt mbt bier en chips en geld voor schoenen. Ha! Ik ken Mw. Wester niet , maar ik vind haar heel grappig. Ik drink überhaupt zelden (alleen water, thee en koffie), maar hartige dingen vind ik lastig te weerstaan dus probeer ik het ook niet in huis te halen. Maar ik ben niet de enige thuis, dus af en toe komt er ook wel een (klein) zakje chips hier in huis binnen. Ik bedenk mij vaak ook hoe lang ik op de cross trainer moet staan om dat te verbranden en dan eet ik het liever niet. Met kaas en humus zo ga ik dan weer wel voor de bijl. Tja...
Ik heb allerlei emoties die alle kanten op kunnen schieten en ben van de actie en doen en hup hup hup
Mijn geliefde is heel rustig en kalm en heeft ondertussen een sterke dont fuck with me uitstraling.
zaterdag 11 april 2020 om 20:54
De quotes een beetje inkorten mag wel hoor Wester #scrollduimWesterpaviljoen schreef: ↑11-04-2020 20:15Ja mijn geliefde....we vullen elkaar nogal aan:
Ik heb allerlei emoties die alle kanten op kunnen schieten en ben van de actie en doen en hup hup hup
Mijn geliefde is heel rustig en kalm en heeft ondertussen een sterke dont fuck with me uitstraling.
maandag 13 april 2020 om 12:03
Baggal, ze hebben hier diverse parken en stranden afgesloten.
En zelfs dan proberen mensen nog naar de maasvlakte te gaan. Dat was vorig weekend het geval.
Gisteren en eergisteren riepen ze al op om svp niet naar de bollenstreek te komen. En wat gebeurt er? Iedereen naar de bollenstreek. Auto langs de weg en hop foto's maken.
Vraag me af of die mensen hun hoofd in hun reet hebben zitten.
Sorry voor mijn taalgebruik, maar ik vraag me af hoe we in godsnaam een intelligente lockdown kunnen uitvoeren met mensen die niet intelligent na kunnen denken.
Mensen voelen zich beroofd van hun vrijheid... nou wees maar blij dan dat je niet in curacao woont, waar echt geen vrijheid meer is.. Ik word er gewoon een beetje boos van....
Hier werd van de week een skatepark dichtgegooid. Reacties waren : Nou, nu kan de jeugd nergens meer heen, het is toch belachelijk???
Nee, wat belachelijk is is dat elke avond daar hele groepen jongeren (40+ bij elkaar !!) zaten te hangen !!!
En zelfs dan proberen mensen nog naar de maasvlakte te gaan. Dat was vorig weekend het geval.
Gisteren en eergisteren riepen ze al op om svp niet naar de bollenstreek te komen. En wat gebeurt er? Iedereen naar de bollenstreek. Auto langs de weg en hop foto's maken.
Vraag me af of die mensen hun hoofd in hun reet hebben zitten.
Sorry voor mijn taalgebruik, maar ik vraag me af hoe we in godsnaam een intelligente lockdown kunnen uitvoeren met mensen die niet intelligent na kunnen denken.
Mensen voelen zich beroofd van hun vrijheid... nou wees maar blij dan dat je niet in curacao woont, waar echt geen vrijheid meer is.. Ik word er gewoon een beetje boos van....
Hier werd van de week een skatepark dichtgegooid. Reacties waren : Nou, nu kan de jeugd nergens meer heen, het is toch belachelijk???
Nee, wat belachelijk is is dat elke avond daar hele groepen jongeren (40+ bij elkaar !!) zaten te hangen !!!

maandag 13 april 2020 om 15:25
Zullen we er hier verder geen corona-discussie topic van maken?
Daar zijn al genoeg topics over op het forum.
Hoe is jullie Pasen tot nu toe verlopen?
Gister was het voor ons heel gezellig, vandaag merk ik dat zowel mijn man als zoon eigenlijk aan 1 dag sociaal doen wel genoeg hebben. Ze willen eigenlijk alleen maar gamen. En ik zit zelf in een soort van premenstruele nesteldrang fase, dus ik wil eigenlijk alleen maar opruimen.
Ik probeer er nog wat gezelligs van te maken, maar volgens mij kan ik het wel opgeven

Gister was het voor ons heel gezellig, vandaag merk ik dat zowel mijn man als zoon eigenlijk aan 1 dag sociaal doen wel genoeg hebben. Ze willen eigenlijk alleen maar gamen. En ik zit zelf in een soort van premenstruele nesteldrang fase, dus ik wil eigenlijk alleen maar opruimen.

maandag 13 april 2020 om 16:04
Was ook zeker mijn bedoeling niet. Maar vind wel dat ik voorbeelden mag noemen die laten zien waarom ik sacho ben 
Wij zijn gisteren naar schoonouders geweest. In de tuin. Dat was het. Heb niet zo heel veel met Pasen.
Vanmiddag hebben we met zijn drietjes naar lego Masters gekeken.
Verder bezig in huis. Niets bijzonders dus
Wij zijn gisteren naar schoonouders geweest. In de tuin. Dat was het. Heb niet zo heel veel met Pasen.
Vanmiddag hebben we met zijn drietjes naar lego Masters gekeken.
Verder bezig in huis. Niets bijzonders dus
maandag 13 april 2020 om 16:10
Heb jij last gehad van nesteldrang? Ik echt totaal niet. Tot grotere ergernis van vriend.. die vroeg elke keer of dat het al eens kwammindervanmij schreef: ↑13-04-2020 15:25Zullen we er hier verder geen corona-discussie topic van maken?Daar zijn al genoeg topics over op het forum.
Gister was het voor ons heel gezellig, vandaag merk ik dat zowel mijn man als zoon eigenlijk aan 1 dag sociaal doen wel genoeg hebben. Ze willen eigenlijk alleen maar gamen. En ik zit zelf in een soort van premenstruele nesteldrang fase, dus ik wil eigenlijk alleen maar opruimen.Ik probeer er nog wat gezelligs van te maken, maar volgens mij kan ik het wel opgeven
![]()
maandag 13 april 2020 om 17:40
Met pasen had ik wat eitjes en een Peter Rabbit haas voor SA gekocht en wat einder-chocolade in de tuin verstopt. 's Middags had mijn man de gas BBQ aangezet op het terras en 's avonds Homeland gekeken. Niet echt bijzonder dus en dat vond ik wel best.
Overigens echte nestel drang heb ik in 2017 niet gehad. Haar kamertje had ik ook lang uitgesteld - omdat ik zo bang was dat ze niet zou komen/we geen baby mee naar huis zouden kunnen nemen. Maar dat is gewoon de impact van het traject geweest...
Overigens echte nestel drang heb ik in 2017 niet gehad. Haar kamertje had ik ook lang uitgesteld - omdat ik zo bang was dat ze niet zou komen/we geen baby mee naar huis zouden kunnen nemen. Maar dat is gewoon de impact van het traject geweest...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

maandag 13 april 2020 om 18:32
Ja, wel een beetje. Zo moest opeens de open haard eruit en hebben we toen een kachel laten plaatsen, omdat ik een open haard onveilig vond

Qua opruimen en schoonmaken heb ik juist het idee dat ik er na de bevalling meer last van heb gekregen. Al ben ik dan nog steeds geen schoonmaakwonder hoor

Dat je er chago van wordt kan ik me trouwens heel goed voorstellen, heb ik ook af en toe.

maandag 13 april 2020 om 22:02
ik was er van overtuigd dat ik max overtijd zou gaan en had dus ALLE tijd voor het kamertje en de kaarten en het addressen lijstje.
Ipv 42 weken is ze precies met 38 weken geboren... De klusjesman is haastig opgetrommelt door moeder evenals haar eigen huishoudelijke hulp, die waren nog bezig toen zij al baby kwam kijken WHAHAHA.
Vervolgens in mn kraambed nog mensen moeten appen voor hun address en snel een kaartje in elkaar geflanst van een foto.
Ipv 42 weken is ze precies met 38 weken geboren... De klusjesman is haastig opgetrommelt door moeder evenals haar eigen huishoudelijke hulp, die waren nog bezig toen zij al baby kwam kijken WHAHAHA.
Vervolgens in mn kraambed nog mensen moeten appen voor hun address en snel een kaartje in elkaar geflanst van een foto.
maandag 13 april 2020 om 22:18
Wij hadden de bovenverdieping verbouwd toen T geboren werd, beneden hadden we nog de zooi van anderen... Ik heb bijna een week in het ziekenhuis mogen liggen/ verblijven. Had tranen in mijn ogen toen ze me in een rolstoel het ziekenhuis uit rolden... Nul nesteldrang ook toen ik zwanger was, hoewel ik wél helemaal hyper de pieper werd van Het Bedje. Ik heb serieus zelf lakentjes en dekentjes zitten naaien. Hij sliep in een Leander bedje en die zijn ovaal... Matrasje laten maken etc....
Met Pasen gewoon sociaal gedaan, maar met Social distancing. Dit gaat gelukkig prima voor T met skaten, fietsen en nerf gevechten.. Er wordt tot zijn grote verdriet niet binnen gespeeld.
Met Pasen gewoon sociaal gedaan, maar met Social distancing. Dit gaat gelukkig prima voor T met skaten, fietsen en nerf gevechten.. Er wordt tot zijn grote verdriet niet binnen gespeeld.

maandag 13 april 2020 om 22:24
Baggal wat fijn dat SA al direct goed zindelijk is, knap van haar!!!!
Klinkt gezellig de binnenplaats, veilig ook met kleine kinderen. Wel moeilijk hè de inperking van vrijheid. Ben ook heel benieuwd naar jullie reis komend jaar en of het door kan gaan. Onze week vakantie eind mei is nog niet geannuleerd (losse tickets en Airbnb geboekt) maar ik ga ervan uit dat die niet doorgaat. Verder niets geboekt nog.
Wij hadden dit weekend eigenlijk een stedentrip met tweeen geboekt maar die is een aantal weken terug al geannuleerd.
Toch erg kunnen genieten van hoe kind de paaseitjes zocht. En samen eitjes beschilderd
MvM klinkt weer als je favoriete periode van de maand, maar niet heus. Sterkte!!! Hopelijk valt ie deze keer mee ... (hier Gelukkig weer ervan af, do en vr waren heftig en pijnlijk
)
Heytan dat lijkt me ook spannend idd, hopelijk krijgt je m dan wel met 12 weken de echo!
Fanatic ik snap je ergernis. Ik probeer het zoveel mogelijk los te laten maar valt niet altijd mee, zeker in deze bepaalde tijd van de maand.
Wester, 10 km en onder de 100kg, netjes!
Volhouden!
Nesteldrang had ik trouwens ineens gruwelijk vanaf de 29-30 wk. Ik werd een beetje uitgelachen toen dat alles ‘ineens’ moest gebeuren: kamer schilderen, aanschaf van gezinsvriendelijke auto, kinderwagen, maxicosi, Box, cosleeper, kleertjes, badje, aankleedkussens, Voedingskussen, en al wat nog meer nodig is voor een baby.
Wat heb je een haast hahaha zo lacherig doen.
En toen werd ineens zonder vooraankondiging ons kind geboren met 32 weken. Lag ik een heleboel weken in de kreukels door keizersnede en alle stress wegens Nicu opname etc.
Was ik even blij dat alles thuis klar was en ik dat niet aan een ander hoefde over te laten. Alleen de kleertjes lagen nog niet in de kast. Ik had die wel gewassen, maar wilde alles voor 1x netjes gestreken in de kast leggen. Uiteindelijk heeft de kraamverzorgster tijdens de uitgestelde kraamzorg de kledingkast van onze kleine ingericht

Klinkt gezellig de binnenplaats, veilig ook met kleine kinderen. Wel moeilijk hè de inperking van vrijheid. Ben ook heel benieuwd naar jullie reis komend jaar en of het door kan gaan. Onze week vakantie eind mei is nog niet geannuleerd (losse tickets en Airbnb geboekt) maar ik ga ervan uit dat die niet doorgaat. Verder niets geboekt nog.
Wij hadden dit weekend eigenlijk een stedentrip met tweeen geboekt maar die is een aantal weken terug al geannuleerd.
Toch erg kunnen genieten van hoe kind de paaseitjes zocht. En samen eitjes beschilderd

MvM klinkt weer als je favoriete periode van de maand, maar niet heus. Sterkte!!! Hopelijk valt ie deze keer mee ... (hier Gelukkig weer ervan af, do en vr waren heftig en pijnlijk

Heytan dat lijkt me ook spannend idd, hopelijk krijgt je m dan wel met 12 weken de echo!
Fanatic ik snap je ergernis. Ik probeer het zoveel mogelijk los te laten maar valt niet altijd mee, zeker in deze bepaalde tijd van de maand.
Wester, 10 km en onder de 100kg, netjes!
Volhouden!
Nesteldrang had ik trouwens ineens gruwelijk vanaf de 29-30 wk. Ik werd een beetje uitgelachen toen dat alles ‘ineens’ moest gebeuren: kamer schilderen, aanschaf van gezinsvriendelijke auto, kinderwagen, maxicosi, Box, cosleeper, kleertjes, badje, aankleedkussens, Voedingskussen, en al wat nog meer nodig is voor een baby.
Wat heb je een haast hahaha zo lacherig doen.
En toen werd ineens zonder vooraankondiging ons kind geboren met 32 weken. Lag ik een heleboel weken in de kreukels door keizersnede en alle stress wegens Nicu opname etc.
Was ik even blij dat alles thuis klar was en ik dat niet aan een ander hoefde over te laten. Alleen de kleertjes lagen nog niet in de kast. Ik had die wel gewassen, maar wilde alles voor 1x netjes gestreken in de kast leggen. Uiteindelijk heeft de kraamverzorgster tijdens de uitgestelde kraamzorg de kledingkast van onze kleine ingericht

maandag 13 april 2020 om 22:30
Ceester, cross post, wat lief dat je zelf dekentjes etc hebt gemaakt. Ik ga die deze week maken voor een popje. Ons kind heeft 1 soort nep Barbie pop en die moest vandaag ineens het allen gaan ritueel ondergaan : kleren uit, niet-bestaande luier uit, in bad (afwasteil gepakt met 1 cm water, alsnog keukenvloer kleddernat), afdrogen, onzichtbare luier aan, kleertjes aan, in bed, instoppen, oogjes dicht, snaveltjes toe.
Dus nu moet en zal ik een baby Born popje kopen met echte poppenluiers en een poppenpotje. Bedje en buggy voor pop hebben we al.
Ik speur nog even goed op marktplaats en anders dok ik die 60 euro gewoon die die krengen kosten in de winkel... kind is er erg aan toe en ik ben een mega sucker voor stimuleren waar zichtbaar de eigen interesse van kind ligt, ik geloof dat dat goed is voor ontwikkeling en zelfvertrouwen dus ja
Dus nu moet en zal ik een baby Born popje kopen met echte poppenluiers en een poppenpotje. Bedje en buggy voor pop hebben we al.
Ik speur nog even goed op marktplaats en anders dok ik die 60 euro gewoon die die krengen kosten in de winkel... kind is er erg aan toe en ik ben een mega sucker voor stimuleren waar zichtbaar de eigen interesse van kind ligt, ik geloof dat dat goed is voor ontwikkeling en zelfvertrouwen dus ja

dinsdag 14 april 2020 om 10:12
Ik heb dus geen minuut last gehad van nesteldrang.
Wel van werkdrang... hahahhaa
toen ik thuis kwam te zitten met 36 weken zwangerschap vond ik het maar niks, had echt zoiets van nou had nog best kunnen werken.
Dochter is uiteindelijk met 41+3 geboren, en ik me maar vervelen...
heb alle seizoenen van ik vertrek gekeken en ik zat hier op het forum met een hele groep mede zwangeren te praten (en er waren er ook al een paar bevallen)
Ik heb nooit de behoefte gehad om uren lang op het kamertje te zitten, of om te gaan poetsen, of om kleertjes te blijven strijken...
Zit een beetje vreemd in elkaar wat dat betreft.
Wel van werkdrang... hahahhaa
toen ik thuis kwam te zitten met 36 weken zwangerschap vond ik het maar niks, had echt zoiets van nou had nog best kunnen werken.
Dochter is uiteindelijk met 41+3 geboren, en ik me maar vervelen...
heb alle seizoenen van ik vertrek gekeken en ik zat hier op het forum met een hele groep mede zwangeren te praten (en er waren er ook al een paar bevallen)
Ik heb nooit de behoefte gehad om uren lang op het kamertje te zitten, of om te gaan poetsen, of om kleertjes te blijven strijken...
Zit een beetje vreemd in elkaar wat dat betreft.