1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.


We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680


Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BescheidenBilspleet schreef:
01-04-2020 12:43
:moon:
Nee dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
:ugeek:
Alle reacties Link kopieren
Zullen we het hier gezellig proberen te houden..? Ik vind dit zo'n fijn clubje en echt jammer wanneer er zo onnodig gehakt wordt. Wat zit je dwars Wester? Iedereen heeft een eigen gekozen nick toch? Lekker laten gaan. Voor de duidelijkheid: ik vind het ook niet leuk om thuis te zitten en niet te kunnen werken of gezellig uit eten te gaan. Feitelijk heb ik niets om over te klagen en toch zit ik in een klaagmodus.

Ik ben blij dat mijn dochter nog maar 2,5 is en qua leren dus niets mist. Wel ben ik deze week nog eens hard met mijzelf in conclaaf gegaan over de staats- of privé school. Ook omdat mijn werk opeens wat onzekerder is...
Ik heb deze week maar 4 declarabele uren kunnen schrijven en word daar oprecht chagrijnig van. Wacht op feedback en kan dan pas verder (en dat terwijl ik ook twee opdrachten elders kreeg waar ik dus niet op in kan gaan).

Verder zijn gisteren mijn gewichten gekomen en dus ga ik daar vanmiddag maar even mee aan de slag. Het huis is super netjes (ik moet altijd iets om handen hebben) en ik hoop op een mentaal betere week volgende week. Hopelijk ook met meer werk.

Iedereen een fijn weekend vast.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
03-04-2020 11:25
Zullen we het hier gezellig proberen te houden..? Ik vind dit zo'n fijn clubje en echt jammer wanneer er zo onnodig gehakt wordt. Wat zit je dwars Wester? Iedereen heeft een eigen gekozen nick toch? Lekker laten gaan. Voor de duidelijkheid: ik vind het ook niet leuk om thuis te zitten en niet te kunnen werken of gezellig uit eten te gaan. Feitelijk heb ik niets om over te klagen en toch zit ik in een klaagmodus.

Ik ben blij dat mijn dochter nog maar 2,5 is en qua leren dus niets mist. Wel ben ik deze week nog eens hard met mijzelf in conclaaf gegaan over de staats- of privé school. Ook omdat mijn werk opeens wat onzekerder is...
Ik heb deze week maar 4 declarabele uren kunnen schrijven en word daar oprecht chagrijnig van. Wacht op feedback en kan dan pas verder (en dat terwijl ik ook twee opdrachten elders kreeg waar ik dus niet op in kan gaan).

Verder zijn gisteren mijn gewichten gekomen en dus ga ik daar vanmiddag maar even mee aan de slag. Het huis is super netjes (ik moet altijd iets om handen hebben) en ik hoop op een mentaal betere week volgende week. Hopelijk ook met meer werk.

Iedereen een fijn weekend vast.
Baggal. Tussen Bilspleet en mij was een grapje hoor no worries.

Ik zit nog wel met een ander priveprobleempje maar weet niet of ik hier daarover uit de school moet klappen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zie je vaker met het geschreven woord: dat je als lezer er een hele andere interpretatie aan geeft dan dat kennelijk de bedoeling was.

Ik vind het allemaal best ruk deze week om eerlijk te zijn. Ik weet rationeel dat ik mij niet echt zorgen hoef te maken, zelfs als ik tijdelijk geen werk zou hebben, maar emotioneel kan ik er heel slecht tegen. Ik ontleen toch wel vreugde aan mijn werk en gewoon wat DOEN en mij nuttig voelen. Ik ben echt niet zo goed in thuis zitten. Mijn ramen en kasten dien er dan wel weer super schoon uit - dat dan weer wel...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
03-04-2020 12:22
Dat zie je vaker met het geschreven woord: dat je als lezer er een hele andere interpretatie aan geeft dan dat kennelijk de bedoeling was.

Ik vind het allemaal best ruk deze week om eerlijk te zijn. Ik weet rationeel dat ik mij niet echt zorgen hoef te maken, zelfs als ik tijdelijk geen werk zou hebben, maar emotioneel kan ik er heel slecht tegen. Ik ontleen toch wel vreugde aan mijn werk en gewoon wat DOEN en mij nuttig voelen. Ik ben echt niet zo goed in thuis zitten. Mijn ramen en kasten dien er dan wel weer super schoon uit - dat dan weer wel...
Baggal!

Complimenten dat je het zo voelt en dat je het eruit gooit hoor, daarmee ben je al veel verder dan de meeste mensen (ik had daar een verhelderend gesprekje met mijn haptonoom over). En realiseer je ook: iedereen loopt hier tegen aan. Ik had er vorige week ook last van tot ik iets anders nuttigs op mijn werk kon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook niet zo opgevat moet ik zeggen, maar tof Baggal dat je het benoemd! Dan is het maar weer de wereld uit :)

Ik denk dat Wester gelijk heeft dat heel veel mensen er tegenaan lopen dat ze nu even geen of minder, of op een andere manier werken. Ik mis het ook echt en ben vanmiddag ook maar even op de bank gekropen want ik word zo moe van de hele situatie.
M'n huis daarentegen wordt er ook niet echt schoner op, niet dat ik stil zit hoor. Maar ik ga veel liever wandelen of knutselen of zo. Probeer nu wel elke keer een klus er bij te pakken, maar ik ben ook gewoon geen schoonmaaktalent :$

Wester, van mij mag je uit de school klappen hoor. Maar aan mijn reacties heb je niets ;-D
Even zwaaien.
:hello:

Ik leef nog maar heb een ontzettend zware week gehad. Naast familielid was opgenomen met Corona en het leek er even op dat we diegene gingen verliezen. Gelukkig bleek dat niet zo te zijn en is de persoon nu aan het opknappen maar is nog heel zwak.

Met kind gaat het goed, maar ik merk dat ik moe ben van alles.
Ik heb gelukkig even van man de ruimte gekregen om iets voor mezelf te doen en heb een oude hobby opgepakt in huis. Kleding (ver)maken. Het is iig de perfecte manier om echt even helemaal uit m’n hoofd te komen en alle zorgen los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
03-04-2020 23:06
Even zwaaien.
:hello:

Ik leef nog maar heb een ontzettend zware week gehad. Naast familielid was opgenomen met Corona en het leek er even op dat we diegene gingen verliezen. Gelukkig bleek dat niet zo te zijn en is de persoon nu aan het opknappen maar is nog heel zwak.

Met kind gaat het goed, maar ik merk dat ik moe ben van alles.
Ik heb gelukkig even van man de ruimte gekregen om iets voor mezelf te doen en heb een oude hobby opgepakt in huis. Kleding (ver)maken. Het is iig de perfecte manier om echt even helemaal uit m’n hoofd te komen en alle zorgen los te laten.
:hello:

Ik maak ook kleding! Van nieuwe stof, maar ook broeken voor de kleine uit oude broeken van ons. Het is inderdaad een heel rustgevende hobby!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel klote als je werk gewoon steeds minder en minder wordt. Mijn vriend heeft dat ook wel een beetje.

Ik heb het op mijn werk juist enorm druk. Ik maak gerust 8,5 a 9 uur op een dag. Nou is dat wel fijn. Maar moet ook dochterlief helpen met haar schoolwerk.
Wel mis ik mijn collega's. Zit in een drukke kantoortuin. Dat is toch anders hahaha
@Hobbelster: jeetje dan komt het opeens wel heel dichtbij he? o_o Fijn dat het nu beter gaat met het familielid.
Alle reacties Link kopieren
Heyyyy,

Leuk dat er hier zo actief wordt geschreven :) hier alles wel goed.. zit in mijn pms week en dan is op elkaars lip zitten een kleine uitdaging gezien ons huisje van 75m2. Ik vlucht zo nodig gewoon naar het vanderValk hotel hier om de hoek haha! Dat ligt tegenover het ziekenhuis dus.... onze poli is sowieso tot eind mei gesloten. Hoe sneu en frustrerend ook.. het is geen noodzakelijke zorg.. momenteel hoef ik nog niet in the frontline te werken en er is gevraagd om overuren in te gaan leveren. Nouja dan doen we dat maar. Ben inmiddels bezig met e-learning om als omloop ingezet te kunnen worden op corona afdelingen. Maandag heb ik een 'bootcamp'. De piek verwachten ze nog dus ben wel oproepbaar..

Zoon houdt het ook nog wel vol. Krijgt wel meer scherm- en gametijd dan me lief is.. maar ja hij heeft natuurlijk net zoals die van jullie geen sibling om mee te spelen (ook geen ruzie en een sfeer van 'elkaar de hersenen inslaan' dat besef ik me ook). We gaan iedere dag minimaal een uur naar buiten.. mits het rustig is.. zoon moet wel echt even dagelijks rennen. Hij mist zijn vriendjes wel maar alleen als hij ze ziet in de google classroom meetings.

Maak me soms wat zorgen over mijn moeder en schoonmoeder.. beide al lang weduwe en vallen beide in de risicogroep.. we sturen regelmatig pakketjes en bloemen. Het is wat het is.

Succes allen 🍀
Alle reacties Link kopieren
Enigme, ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.
Mijn moeder is ook risicogroep en weduwe (al heel lang) maar die gaat gewoon zelf naar de supermarkt omdat ze ook nooit "normale influenza" krijgt. Nou mam, okee. Ze valt niet op andere gedachten te brengen

Hobbel, wat heftig van je familielid.
Lijkt me onwerkelijk als het ineens zo dichtbij komt.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!
Hoe is het nu met je vader MvM?
Wat vervelend van je werk, Baggal. Hopelijk krijg je snel de feedback die nodig is om weer verder te kunnen.
Leuk om je te lezen, Enigme! Fijn dat zoonlief het allemaal redelijk trekt.

T hier is er ook heel redelijk aan toe. Hij is wat drukker dan normaal, en daardoor vrij irritant. Behalve als hij ergens zijn tanden in mag zetten, zoals in de tuin werken of moeilijke rekensommetjes. Vandaag met de online rugby training was hij echt irritant trouwens... Heb dan echt het gevoel dat ik de enige moeder ben die loopt te mopperen dat hij niet zo moet schreeuwen.... Maar goed, komende week krijgt hij verse school stof, geen herhaling meer... Hij gaat bijna elke dag skaten met een klasgenootje en ik ga nog elke dag naar werk ( kan niet thuis) op maandag ben ik vrij en gaat man naar zijn werk en op woensdag neem ik T mee naar mijn werk.... Het is al met al goed te doen. T is alleen wat drukker dan gewoonlijk en wil héél graag aandacht van alles en iedereen... Voor de rest vermaakt hij zich uitstekend :)
Met mijn vader gaat het goed gelukkig :)

Hier hadden ze op school ook gezegd dat ze deze week niet meer gingen herhalen met schoolwerk. Maar ik zag de nieuwe sommen en het is eigenlijk gewoon weer hetzelfde, alleen met andere plaatjes erbij :facepalm: maar de sommen blijven hetzelfde.


Een voorbeeld van een rijtje:

19 = 10+ ....
12 = 10+ ....
13 = 10+ ....

en dan is de volgende som... gebruik de getallenlijn voor deze sommen....

10+9 =
10+2 =
10+3 =

Dan denk ik: arme T, dit moet toch gewoon supersaai zijn om elke keer maar weer diezelfde som te maken o_o

De juf heeft ook nog eens een instructie-video gemaakt waarin ze de helft van de sommen voordoet. Dat laat ik hem maar niet kijken, anders is ie helemaal in 2 tellen klaar als hij de helft van de antwoorden al cadeau krijgt o_o
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster: Dat klinkt als een heftige en intense week zeg. Zijn andere familie leden ook besmet? Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan, maar ik kan mij je zorgen heel goed voorstellen. De cijfers liegen er echt niet om... :hug:

Fanatic: Ik sta in de wachtstand en dat is vervelend. Als de feedback en de overige document komen dan kan ik wel weer aan het werk. En dat is ook wel de verwachting, maar ik check continue mijn email. Ik had wel twee andere aanbiedingen van andere klanten en heb het warm gehouden, zonder een volle committent te geven.
Dat je moeder het af doet als een griepje snap ik wel, maar volgens mij is COVID-19 toch echt iets anders. Zou het niet beter zijn als ze de boodschappen laat thuisbezorgen? Al snap ik ook dat ze het uitje naar de supermarkt wel lekker vindt. Hoe is het met je dochter? En hoe gaat het met het schoolwerk? Ook voor jou ee beetje vol te houden?

Enigme: Zouden ze jou ook kunnen inzetten op andere afdeling? In de basis ben je natuurlijk gediplomeerd verpleegkundige dus ik kan mij voorstellen dat ze je extra hard nodig hebben nu fertiliteit gewoon stil ligt. Dat is in Engeland niet anders overigens. Ik vind het wel sneu - met name voor de mensen bij wie de biologische en kalender leeftijd een rol gaat spelen. Maar ik heb er ook wel begrip voor. Ik schrijf nog steeds mee met de lieve dames in het IVF topic en die vinden het ook echt moeilijk en zwaar. Ook omdat de tijd maar voorbij gaat, je ook niet even ter afleiding op vakantie kunt of iets leuks kan doen, en de angst dat je nooit moeder wordt steeds groter aanwezig is. Wij zijn tijdens onze trajecten nog wel op vakantie gegaan naar Hong Kong en Tokyo en dat maakte dingen toch wat dragelijker, omdat er iets anders is om naar uit te kijken. En dat hebben die dames/koppels nu natuurlijk niet. Als je nog niet zo lang in de medische molen zit en jong bent, is het ook weer anders dan dat je al heel lang bezig bent en nu alles on hold staat.
Kan mij trouwens goed voorstellen dat je zorgen maakt over je (schoon)moeders. Lief dat je ze laat weten dat ze niet vergeten worden. Moet voor hen ook eenzaam zijn. :(

Heytan: Wanneer is de echo? Hoe voel je je? :heart: Hoe ver ben je?

Ceester: Volgens mij ben je echt niet de enige mopper moeder hoor. Ik had het net met SA aan de stok omdat ze haar luier niet wilde verwisselen. Daar maakt ze soms nog wel een strijd van. Ze heeft nogal een sterke wil. En ik heb ook niet altijd de kracht om dat met fluwelen handen aan te pakken, want ik vind dit soort dingen gezeur en ga ook geen discussie aan over een nieuwe luier.
Fijn dat T. zijn energie kwijt kan met rugby en dat de school wel zorgt voor wat uitdaging. Ik oefen met SA nu de getallen en de letters. Ze pakt het redelijk op moet ik zeggen. Met zindelijk krijgen begin ik als het wat warmer wordt. Moet bekennen dat ze er echt nog niet naar taalt en ze ontkent geregeld dat ze een volle luier heeft.

MvM: Hoop dat het goed met jou en je vader gaat. Hoe is het met T.?

BB: ik ben ook geen geboren schoonmaakster en zeker niet handig. Maar ik word heel erg geïrriteerd van rotzooi of viezigheid. Mijn moeder heeft OCD en volgens mij heb ik daar ook wel wat van meegekregen ;-D Al het speelgoed moet ik 's avonds worden opgeruimd anders...Of wanneer SA met zo'n aquadoodle waterpen op de glazen tafel gaat tekenen... >:-( Ik word dan heel snel heel geïrriteerd. Toen we nog in de MMM zaten zeiden mijn vriendinnen soms: je weet dat kids plakhanden hebben, toch? Ha-ha-ha...

Rosings: Hoop dat het met jou allemaal goed gaat en ook met Rozetje en je moeder. Drie dames in een huishouden is toch anders - hoewel ook gezellig lijkt me.

Wester: Hoop dat O. zich vermaakt. Enne spui maar hier als je daar behoefte aan hebt :thumbsup:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
MVM : Als moeder van een dyscalcuut kan ik alleen maar zeggen : Wees blij dat T dit zo makkelijk vindt... Mijn dochter vond dat dus serieus moeilijke sommen.

Baggal, het lijkt me super vervelend om in die wachtstand te staan. Mijn moeder doet niet aan boodschappen bezorgen, dat vindt ze allemaal onzin. Want je kan tenslotte zelf nog naar de supermarkt, als je maar gewoon afstand houdt. Ik ga hier niet over in discussie met haar. Want ik win het toch niet. Wat dat betreft is het praten tegen een betonmuur.

Tja, hoe het hier thuis gaat. Wat zal ik eens zeggen. Dochter is zwaar geirriteerd door haar rekenwerk. Ze moet werk maken van haar eigen leerlijn (gaat digitaal) maar later op de dag moet ze ook verhaaltjes sommen maken. Als ze dan al besloten heeft dat ze geen zin meer heeft dan gooit ze er ook echt met de pet naar. En dan vult ze gewoon maar wat in om er vanaf te zijn. En daar word ik vreselijk maar dan ook vreselijk boos om. Ik vind het niet erg als ze dingen niet weet, maar wat ik wel erg vind is dat ze haar best soms niet wil doen (bewust !!)
Ik krijg het er maar niet in bij haar dat ze gewoon haar best moet doen. Ook wil ze haar hulpmiddelen niet gebruiken en gilt ze bij alles wat haar niet zint. Om maar te hopen dat ik zeg : okee ga maar lekker youtube kijken
Dus we hebben flink ruzie gehad van de week. De beginselen van de puberteit spelen natuurlijk ook mee

Van de week moest ze in haar eigen leerlijn op maandag en dinsdag keer sommen maken en splitsen... en op woensdag kreeg ze Delen met restgetallen... bijv 20:3, dat is dus 6 rest 2
maar mijn dochter is in haar dyscalculie begeleiding pas net begonnen met vermenigvuldigen... delen zit er nog helemaal niet in. Die schakel is heel moeilijk voor haar om te maken.
Maar dan krijg ik dus berichten van de juf : Ja volgens mij begreep je les 9 en 10 niet want je hebt foutjes gemaakt in de instapoefeningen. Ja duh...
het kind moet iets doen, zonder uitleg van de juf. En elke dag moet ze dus iets doen wat moeilijk is, en daar moet ze even inkomen.

Die juf van haar is soms heel onredelijk en begrijpt maar niet dat een dyscalcuut gewoon veel tijd heeft voor sommige dingen. En dat ze in de ochtend met gemak kunnen zeggen wat 9x3 is en in de middag kunnen ze het echt ineens vergeten zijn....

dus ik zit hier thuis 4 dagen lang 8 uur (minimaal) te werken en ik help dochter met haar begrijpend lezen en rekensommen uitleg.
Vriend zit boven, maar die kan niet komen helpen, want elk uur dat hij niet werkt kan hij niet schrijven als onproductief uur, maar dat moet hij als vakantieuur schrijven...
@Fanatic: ik snap dat het ook niet fijn is om zo'n moeite te hebben met rekenen. Maar desondanks maak ik me er wel zorgen over, want T verveelt zich nu dus te pletter en moet verplicht sommetjes maken die echt ver onder zijn eigen niveau zijn. En dan bel ik naar school om te vragen of hij wat uitdaging kan krijgen en zeggen ze dat in het nieuwe boekje weer uitdaging zit, en dan blijkt dat het dus gewoon wéér exact hetzelfde is. Dat vind ik sneu voor hem.

Normaal op school zou hij deze sommen ook moeten maken, maar dan heeft ie tenminste ter compensatie nog de mogelijkheid om met andere kinderen te spelen.

Maar ik snap je frustratie wel hoor, T heeft dat met schrijven, ik kan hem 's oochtends 10 keer een bepaalde letter laten schrijven, maar 's middags maakt ie dan toch weer dezelfde fout. En gek genoeg: de juf zegt dat schrijven super belangrijk is, want als ze bij een toets niet kan lezen wat ie schrijft moet ze het fout rekenen, maar tegelijkertijd worrdt er dus maar 1 keer per week een half uurtje aan besteed om de letters goed aan te leren. In een klas met 30 leerlingen is dat dus 1 minuut per kind.

En gek genoeg is er een heel remedial teaching programma voor kinderen die achterlopen met rekenen, lezen enz, maar met schrijven wordt blijkbaar gewoon geaccepteerd als het niet lukt. Terwijl ik nu merk dat er echt wel verbetering in kan zitten
Alle reacties Link kopieren
Snap dat je dat sneu vindt voor hem. Het is niet leuk om te werken onder je niveau.

Eigenlijk hebben zowel de voorlopers als achterlopers nadeel van deze situatie. De voorlopers omdat ze zich vervelen en de achterlopers omdat ze minder persoonlijke aandacht krijgen.

We gaan wel zien waar we uitkomen. Voorlopig zitten we nog wel even in deze situatie
Ja, is ook zo. Al denk ik dat een hoop kinderen ook wel profijt hebben van dat ze nu in hun eigen tempo kunnen werken.

Bijvoorbeeld met schrijven bij mijn zoon. Ik denk niet dat hij het schrijf resultaat zou hebben behaald wat hij nu haalt als ik er nu niet bovenop zou zitten. En hopelijk heeft hij daar de rest van zijn schoolcarrière wat aan.

Ik ben namelijk met 'gewone' schoolweken van mening dat hij niet als hij uit school komt ook nog eens moet gaan oefenen na schooltijd. Dan vind ik dat ze ook mogen spelen / rust nemen. Zeker als ik zeker weet dat hij goed zijn best doet.
Alle reacties Link kopieren
Spuien mag dus:

Waar ik me over verbaas met dat thuiswerken is dat toch weer veel vrouwen al het gedoe en onderwijs met de kinderen op zich nemen. Ik snap dat echt niet.
Westerpaviljoen schreef:
04-04-2020 16:03
Spuien mag dus:

Waar ik me over verbaas met dat thuiswerken is dat toch weer veel vrouwen al het gedoe en onderwijs met de kinderen op zich nemen. Ik snap dat echt niet.
Ik hoor juist overal gedeelde zorg en lesgeven in mijn omgeving. Behalve dan waar de vrouw geen betaalde baan heeft.
BescheidenBilspleet schreef:
04-04-2020 09:01
:hello:

Ik maak ook kleding! Van nieuwe stof, maar ook broeken voor de kleine uit oude broeken van ons. Het is inderdaad een heel rustgevende hobby!
Wat leuk!
Er was een topic over zelf kleding maken, die maar eens uppen of een nieuwe aanmaken, ik vind het leuk daar over te kletsen. Ben maar een beginneling hoor maar heb vanochtend met succes een gevoerd kanten jurkje ingenomen op de coupnaden op de rug, nu verzuip ik er niet meer in joepie!
mindervanmij schreef:
04-04-2020 10:01
@Hobbelster: jeetje dan komt het opeens wel heel dichtbij he? o_o Fijn dat het nu beter gaat met het familielid.
Klopt ja, het was echt heel erg eng.

.

deze ziekte is geen ‘griepje’. Het gaat rechtstreeks naar je longen en je kan er binnen een paar dagen zomaar geweest zijn.
Gister ging ik boodschappen doen en heb me wel boos gemaakt over die mensen (oa een oudere, hoestende(!!!) man) die geen anderhalve meter afstand houden. Totaal onbegrijpelijk dat er nog zoveel aso’s zijn. :hamer:
Nu moet ik zeggen dat dit in een dorp verderop was in een wijk met veel.... hoe zeg ik dit netjes. Goedkope huurwoningen en flats.
Zelf woon ik ook in een wijk met huurhuizen maar in een ‘rijk’ dorp zonder flatgebouwen etc en ik merk dat in ons dorp mensen wel veel beter rekening houden en het minder druk is in de winkels. Ik ga dus maar niet meer naar het andere dorp,En al helemaal niet in de stad, hoe graag ik ook bij de jumbo en Lidl kom. Gewoon maar weer Appie vanaf nu :)
Soms is het mega bekrompen en beperkend zo’n klein dorp met “alleen maar nette mensen” maar in deze tijd is het eigenlijk we heel fijn :-$
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 19:09
Reden: Privacy
16.50% gewijzigd
Ik vind het trouwens echt heel knap dat jullie de kinderen zelf lesgeven nu. Zeker als bepaalde vakken toch echt meer moeite kosten, uitleggen (op meer dan 1 manier!) is echt een val apart.
Ik denk dat jullie kinderen sowieso niets tekort komen qua aandacht op dit vlak, wellicht zelfs een voorsprong opbouwen tov als de gewoon naar school waren gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven