Het beste beddengoed?

13-04-2020 22:57 30 berichten
Hallo!

Een tijdje terug heb ik tijdens de sale een miskoop gedaan op het gebied van beddengoed, dekbedovertrekken welteverstaan. Toen het artikel aankwam leek het in de verste verte niet op het artikel op de site, kleurverschil en een goedkoop uitziende stof. Het overtrek heb ik een keer geprobeerd maar helaas werd het niet beter. Maar nu ben ik op zoek naar het beste beddengoed zoals in een hotel, kraakheldere, zachte lakens! Hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Jazeker heb ik een tip: koop pas iets als je het eerst in je handen hebt gehad en de kwaliteit hebt gecontroleerd.

notWonderwoman schreef:
13-04-2020 22:57
Toen het artikel aankwam [...]
anoniem_185993 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 23:07
39.08% gewijzigd
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen ... 14059.html

Deze bevalt mij heel goed.. :flirting:
Ik heb een linnen set van de ikea. Heerlijk... als ik t gestreken heb. :facepalm:
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb alleen nog katoensatijn.
Ik vind hotellakens nooit zacht, maar erg stijf. Maar goed, dan moet je de hotelkwaliteit kopen. Hier kan je die van van der Valk kopen :)

https://www.valk-at-home.nl/van-der-val ... 274_2.html
Redrose91 schreef:
13-04-2020 23:06
https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen ... 14059.html

Deze bevalt mij heel goed.. :flirting:
Snel halen, het gaat niet zo goed met HEMA. Ik ben erg tevreden over het wat duurdere beddengoed van Ikea. Dat is nog steeds best betaalbaar trouwens.
Koop wat duurdere merken en kwaliteit is gewoon beter. Essenza, Damai, Kensi etc. Zijn goed en komen ook gewoon in opruiming.
Laatst heb ik dekbedhoezen en hoeslakens besteld. Het hoeslaken werd op maat gemaakt, keuze uit enorm veel kleuren in alle maten en verschillende kwaliteiten. We betaalden rond de 70 euro voor het perfecte hoeslaken. Echt goed geweest om goed te shoppen voor hoeslakens ook.
Het Amstel Hotel bellen en vragen waar ze hun lakens kopen.
puntillita schreef:
13-04-2020 23:09
Ik heb alleen nog katoensatijn.
Mee eens :). Ik heb laatst nog een fijne gekocht bij de leenbakker.
groentuintje wijzigde dit bericht op 13-04-2020 23:18
0.28% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Cookielover schreef:
13-04-2020 23:15
Het Amstel Hotel bellen en vragen waar ze hun lakens kopen.

Het Amstel hotel huurt het linnen.
anoniem_185993 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 23:18
67.15% gewijzigd
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Als je er wat meer voor over hebt: Yumeko. Is oa bij de Bijenkorf en via Purecoverz te koop en ik ontdekte net dat je via de eigen site van Yumeko ook staaltjes van hun verschillende katoensoorten kunt bestellen. Dan kun je eerst eens kijken wat je ervan vindt.
https://www.yumeko.nl/blog/de-vele-gezi ... an-katoen/
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alles met 100% katoen vind ik prettig aanvoelen en geen synthetische troep. Wellicht satijn katoen iets voor jou?
Ik ben enorm fan van het merk Cinderella. Hoogwaardig, dicht geweven en blijft lang mooi, ook bij wekelijks in de 90 graden was.

Verder heb ik ook een set van Wehkamp's own en een van Ikea. Ook tevreden over. Maar altijd 100% katoen, nooit een mix met polyester.
Hier sinds enkele jaren 2 sets van Essenza met prachtige kleurenprinter en in zacht en kwaliteits katoensatijn. Heel blij mee. Het is een investering maar dan heb je ook wat.

Voor ons kind pas nieuwe hoeslakens bij Ikea gekocht van glanzend zachte stof, ook erg fijn. Lyocell en katoen, satijngeweven ook. Hele mooie diepe kleuren.

Mattras moltons overigens voor beide bedden van Hema.
Ik denk dat je lakens zoekt gemaakt van perkal katoen. Je hebt diverse merken die het verkopen en ik ben een absolute fan. Zacht en krakend, door de overgang flink liggen zweten dus het wordt vaak gewassen en blijft perfect. Wel duurder dan normaal overtrek maar ik ben om.
Ik ben gek op het beddengoed van Optidee.
Het is duur, maar wat vind ik dat heerlijk spul zeg!
Hobbelster schreef:
13-04-2020 23:51
Hier sinds enkele jaren 2 sets van Essenza met prachtige kleurenprinter en in zacht en kwaliteits katoensatijn. Heel blij mee. Het is een investering maar dan heb je ook wat.

Voor ons kind pas nieuwe hoeslakens bij Ikea gekocht van glanzend zachte stof, ook erg fijn. Lyocell en katoen, satijngeweven ook. Hele mooie diepe kleuren.

Mattras moltons overigens voor beide bedden van Hema.
:HA:
Ik koop alleen overtrekken van 100% katoen of katoensatijn. Ik heb een heerlijk zachte katoensatijn overtrek van de Aldi. En mijn katoenen overtrek van beddinghouse blijft ook mooi in de was. Overtrekken van H&M etc worden sneller vaal.
Ik zweer bij beddengoed van Walra.
Geldt overigens ook voor mijn thee en handdoeken .
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ik lig op dit moment ook onder Walra. Heb deze al zo’n 7 jaar en wordt afgewisseld met 2 andere overtrekken. Ziet er nog als nieuw uit en voelt erg fijn.
Ik vind deze heel fijn, lekker glad en een beetje krakend als hij er net op ligt.

https://www.bol.com/nl/p/dekbedovertrek ... 086100931/
Ik heb er twee van beddinghouse die al bijna 10 jaar mee gaan en nog als nieuw zijn. Stof is nog perfect en geen kleurverschil. Ze waren wel allebei rond de 100 euro.
Ik kocht ze vroeger bij v&d, was daar altijd heel tevreden over. Gingen rustig 10 jaar mee. Tegenwoordig koop ik veel beddengoed via dekbed-discounter. Ik sorteer op stofsoort, katoen, Egyptisch katoen, katoensatijn. Vaak kom ik op dreamhouse bedding uit qua merk.
Geronimo2 schreef:
13-04-2020 23:54
Ik denk dat je lakens zoekt gemaakt van perkal katoen. Je hebt diverse merken die het verkopen en ik ben een absolute fan. Zacht en krakend, door de overgang flink liggen zweten dus het wordt vaak gewassen en blijft perfect. Wel duurder dan normaal overtrek maar ik ben om.
Waar koop je de jouwe? Aangezien je tevreden bent.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven