Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
dinsdag 14 april 2020 om 09:13
De meeste vrouwelijke fotomodellen beginnen rond hun 16e.
Daar mag je van mij een moreel oordeel over hebben, maar dat is verder niet zo relevant.
dinsdag 14 april 2020 om 09:17
Het probleem hier is juist dat s-meds cs zonder ervaring de ervaringsdeskundigen tegen aan het spreken waren.alfea schreef: ↑14-04-2020 08:29Carrie Fisher zei het al; Men don't age better than women, they're just allowed to age. We zijn het gewend om oudere mannen met jonge vrouwen te zien (inderdaad, om één of andere reden cast Hollywood nog mannen als Clooney, Pitt en Cruise als 'jonge mannen') en casten daartegenover vrouwen onder de 25. Daardoor zien we dat als normaal, maar dat is het natuurlijk niet. En zo zie je dan inderdaad een man in dit topic zeggen dat vrouwen tussen de 15 (!!!!!) en 25 pieken. Gad-ver-dam-me. En dan nog even daaroverheen gaan met dat ze hun lichaam verpesten met extra lichaamsvet? Oh ja, vrouwen bestaan om jou te plezieren, natuurlijk.
Maar goed, een man die het nodig vindt op een vrouwenforum te blijven reageren en dan constant de ervaringen van vrouwen wegzet als niet waar, en de behoefte voelt om zijn eigen waarheid maar te blijven poneren, veel patriarchaler kan het niet.
Daarom vind ik s-meds geweldig, die voelt de behoefte al niet eens meer om dat te corrigeren, kent haar eigen waarde en weet hoe het leven in elkaar steekt. Ik kan alleen maar hopen dat ik hetzelfde ben als ik haar leeftijd bereiknu word ik hier nog steeds woest van.
Maar goed, als iemand zegt wat je graag wil horen, dan wil je ook graag dat het waar is.
dinsdag 14 april 2020 om 09:20
Vergeet even niet dat het hier een aantal vrouwen waren die mannen reduceerden tot uiterlijk en een pik die fier tegen de buikwand staat.
dinsdag 14 april 2020 om 09:23
dinsdag 14 april 2020 om 09:24
En toch, en toch... waren het de vrouwen hier die mannen aan het reduceren waren tot eye candy.alfea schreef: ↑14-04-2020 09:09Mijn punt is dat de media heel erg bepalend is voor onze beeldvorming. Representation matters. Het is allang onderzocht en bekend dat wat we zien in media heel veel invloed heeft op hoe we onszelf zien en dit heeft vooral betrekking op vrouwen, waarbij er extra veel nadruk op uiterlijk ligt. Denk maar eens aan vrouwen die weer strak moeten worden na bevalling, wat we vinden van vrouwen 'die geen moeite meer doen', dat we make-up moeten dragen om er 'verzorgd' uit te zien, en ga zo maar doen. Dat hele idee van die 'silver fox' en dat mannen er beter/nog steeds goed uitzien als ze ouder worden, en vrouwen aftakelen na een bepaalde leeftijd, is een verhaal, meer niet. Mannen kunnen prima natuurlijk er nog steeds goed uitzien als ze ouder zijn, maar dat geldt voor vrouwen ook! We houden vrouwen alleen aan hogere standaarden die onmogelijk te halen zijn. Of ze zien er hooguit 'goed uit voor hun leeftijd'.
Dus als deze klacht in zijn algemeenheid al terecht is (nee, mannen worden net zo hard afgerekend op uiterlijkheden), dan is hij hier op zijn minst enorm misplaatst.
dinsdag 14 april 2020 om 09:25
Dit is inderdaad wel een ding. Het draait wel heel veel om uiterlijk. Niets mis met een beetje je best doen (geldt voor eenieder) , maar de media laat het doorslaanalfea schreef: ↑14-04-2020 09:09Mijn punt is dat de media heel erg bepalend is voor onze beeldvorming. Representation matters. Het is allang onderzocht en bekend dat wat we zien in media heel veel invloed heeft op hoe we onszelf zien en dit heeft vooral betrekking op vrouwen, waarbij er extra veel nadruk op uiterlijk ligt. Denk maar eens aan vrouwen die weer strak moeten worden na bevalling, wat we vinden van vrouwen 'die geen moeite meer doen', dat we make-up moeten dragen om er 'verzorgd' uit te zien, en ga zo maar doen. Dat hele idee van die 'silver fox' en dat mannen er beter/nog steeds goed uitzien als ze ouder worden, en vrouwen aftakelen na een bepaalde leeftijd, is een verhaal, meer niet. Mannen kunnen prima natuurlijk er nog steeds goed uitzien als ze ouder zijn, maar dat geldt voor vrouwen ook! We houden vrouwen alleen aan hogere standaarden die onmogelijk te halen zijn. Of ze zien er hooguit 'goed uit voor hun leeftijd'.
dinsdag 14 april 2020 om 09:27
Eh, je bedoelt dat jij in je eigen straatje blijft praten en de ervaringen van andere ervaringsdeskundigen bagatelliseert? (of ze zelfs kleineert, waar ze iets over zei? - dat was Sjulia volgens mij)
Maar goed, het is allang duidelijk dat jij om dit forum bent om over jezelf te praten omdat je vindt dat je de wijsheid in pacht hebt.
dinsdag 14 april 2020 om 09:27
De modellenindustrie denkt er wezenlijk anders over. Daar is de bulk echt tiener tot begin 20.
Mannelijke modellen zijn beduidend ouder.
Ik snap niet waarom het zo hard ontkend wordt.
dinsdag 14 april 2020 om 09:30
Oh, dit zegt wel genoeg. Als je dat ontkent, snap ik prima wat jij op een vrouwenforum doet en waarom je je totaal niet gehinderd voelt om toch maar te blijven reageren en tegen de ervaring van vrouwen in te gaan.
Een wijs man zei eens "Of course I'm a feminist. What else is there to be? Everything else is being an asshole." Leer van hem
dinsdag 14 april 2020 om 09:31
Jaaaaahaaaaa omdat die industrie gerund wordt door mannen die dat willen dat is precies wat er mis mee is
dinsdag 14 april 2020 om 09:32
En daar is de volgende zonder argumenten die op de man speelt.alfea schreef: ↑14-04-2020 09:27Eh, je bedoelt dat jij in je eigen straatje blijft praten en de ervaringen van andere ervaringsdeskundigen bagatelliseert? (of ze zelfs kleineert, waar ze iets over zei? - dat was Sjulia volgens mij)
Maar goed, het is allang duidelijk dat jij om dit forum bent om over jezelf te praten omdat je vindt dat je de wijsheid in pacht hebt.
Wat ik schreef richting Sjulia is gewoon feitelijk en was in het geheel niet om haar ervaring te bagatelliseren. Wat ik ook gewoon heb aangegeven.
Daarnaast heb ik helemaal niet de wijsheid in pacht, ik geef mijn mening. De stelligheid zit juist bij de andere zijde, waar een relatie met veel leeftijdsverschil altijd een waardeloze man kent en een naïeve vrouw, die puur voor het geld gaat natuurlijk.
dinsdag 14 april 2020 om 09:32
dinsdag 14 april 2020 om 09:33
Als je het niet met mij eens bent, dan ben je een klootzak.alfea schreef: ↑14-04-2020 09:30Oh, dit zegt wel genoeg. Als je dat ontkent, snap ik prima wat jij op een vrouwenforum doet en waarom je je totaal niet gehinderd voelt om toch maar te blijven reageren en tegen de ervaring van vrouwen in te gaan.
Een wijs man zei eens "Of course I'm a feminist. What else is there to be? Everything else is being an asshole." Leer van hem![]()
Heel volwassen hoor.
dinsdag 14 april 2020 om 09:37
Nee, dat komt omdat er veel meer zaken zijn die veel belangrijker zijn. Zoals een connectie.Sjulia schreef: ↑14-04-2020 09:32Als oude mannen zo mooi en onweerstaanbaar waren en pieken op oude leeftijd zou je wel vaker relaties met enorme leeftijdsverschillen zien. Het is niet zomaar een uitzondering en topic waardig. Er is ook een reden dat beroemde en rijke mannen het wel kunnen en buurman Henk niet.
Niemand heeft beweerd dat mannen uiterlijk pieken op oude leeftijd. Alleen dat ze dat op een hogere leeftijd doen dan vrouwen.
Wat wordt er toch een hoop verdraaid zeg.
dinsdag 14 april 2020 om 09:38
Het is feitelijk dat ik (en mijn broer) makkelijke pestslachtoffers waren?DS1971 schreef: ↑14-04-2020 09:32En daar is de volgende zonder argumenten die op de man speelt.
Wat ik schreef richting Sjulia is gewoon feitelijk en was in het geheel niet om haar ervaring te bagatelliseren. Wat ik ook gewoon heb aangegeven.
Daarnaast heb ik helemaal niet de wijsheid in pacht, ik geef mijn mening. De stelligheid zit juist bij de andere zijde, waar een relatie met veel leeftijdsverschil altijd een waardeloze man kent en een naïeve vrouw, die puur voor het geld gaat natuurlijk.
dinsdag 14 april 2020 om 09:44
In de mijnbouw werd vorige eeuw goed gebruik van jongetjes om door de mijnen te kruipen.
Kun je dan zeggen dat mannen 'pieken vanaf hun 12e'.
Je blijft maar doorgaan op die bizarre stelling van je dat vrouwen pieken tussen hun 15-25.
Als het dan nog leuk of onderhoudend was. Gewoon stoppen joh.
dinsdag 14 april 2020 om 09:47
zit je nu je opmerking waarin je kinderen van 15 zit te seksualiseren echt goed te praten met dit soort flauwekul? Maar het verbaast me niet gezien je eerdere berichten. Je maakt werkelijk alles waar waarom jonge vrouwen weg moeten blijven bij geile vijftigers. TO ik hoop dat je nog meeleest. Je hoeft er niet eens satire op los te laten want de werkelijkheid is bizar genoeg van zichzelf en deze oudere man laat enkel zien dat het stereotype klopt als een bus
dinsdag 14 april 2020 om 09:52
we zijn het over iets eens!
Maar even serieus, jij hebt jouw ervaring gedeeld als kind van een oudere vader. Over hoe dat voor je moeder was heb je nog met geen woord gerept. Dus dat is helemaal geen relevante ervaring voor de TO. En nieuwsflash, je kunt je ook niet in haar verplaatsen (en dat laat je duidelijk merken).
Je vindt jezelf super rationeel en feitelijk, begrijp ik dat goed? Dus als Sjulia zegt dat je haar kwetst is dat onzin? Of hoe moet ik dat opvatten? Lijkt me niet zo aardig.
Verder is alles wasted breath, ik begrijp waarom andere wijzere vrouwen dan ik er een lolletje mee hebben en generaliserende opmerkingen neerplempen.
dinsdag 14 april 2020 om 09:53
Nee, maar dat heb ik dan ook niet zo gezegd.
Wat ik aangaf is dat als kinderen willen pesten dat ze dan gewoon iets afwijkends pakken en dat gebruiken als stok om te slaan. Dat kan dus ook iets zijn waar men jaloers op is bijvoorbeeld.
dinsdag 14 april 2020 om 09:54
Wat heeft mijnbouw te maken met uiterlijk?babbeleo schreef: ↑14-04-2020 09:44In de mijnbouw werd vorige eeuw goed gebruik van jongetjes om door de mijnen te kruipen.
Kun je dan zeggen dat mannen 'pieken vanaf hun 12e'.
Je blijft maar doorgaan op die bizarre stelling van je dat vrouwen pieken tussen hun 15-25.
Als het dan nog leuk of onderhoudend was. Gewoon stoppen joh.