Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
14-04-2020 10:56
Het is toch algemeen bekend dat voor vrouwen de seksuele piek rond hun 30e ligt en voor mannen voor hun 20e?
Ik denk dat de seksuele piek voor iedereen verschillend is. We leven niet meer in de oertijd waar elke beslissing die we maakten draaide om gezond nageslacht, voortplanting en overleving. Seks is nu zoveel meer dan alleen voortplanting.
Suusje666 schreef:
14-04-2020 10:57
"Vrouwen dan tussen 15 en 25.

Maar het is echt al schrikbarend hoeveel meiden naar de universiteit gaan met een prachtig strak lichaam waar tijdens de buluitreiking weinig van over is (over beter, teveel aan is toegevoegd)."

Niet om te mierenneuken, maar dit heeft wel een seksueel nasmaakje ...
Absoluut. Maar dat vind ik nog niet half zo storend als de verontwaardiging waarmee hij het schrijft. Alsof die vrouwen hem een strak lichaam verschuldigd zijn.
Sjulia schreef:
14-04-2020 10:15
Je kan iets zo ervaren. Het is gewoon de continue verbazing. (Oh mijn God is die man met die jongere vrouw echt jouw vader? Is dat jouw moeder dan?! Is ze echt zwanger?!) Maar die opmerkingen heb je niet nodig om je te schamen voor midlifecrisis gedrag van een ouder. Hoe het eruit zag al. Ik wou echt niet meer met hun op stap. Het erge is ook dat die mannen vaak zelf nog trots zijn ook nog, maar het is een heel ordinair plaatje. Mensen bewonderen het niet. Ik bewonderde het zeker niet. Maar dat doet er natuurlijk niet toe, zoals TO ook al aangaf, het is toch zijn leven en waarom rekening houden met de al aanwezige kinderen?
Zoals ik eerder al aangaf denk ik dat de gehele uitstraling het plaatje bepaalt. Een stel die overduidelijk dol op elkaar is en ook gewoon een beetje bij elkaar past zal dat beeld dat het ordinair is niet zo snel oproepen.

Een klasgenootje van mijn oudste dochter (en misschien wel haar beste vriendinnetje) is tweede leg en haar ouders schelen ook veel in leeftijd. Maar daar is hij sportschooltype, kaal, rijdend in een pickup met dikke V8 en zij een popje met neptieten die zich verschrikkelijk ordinair kleedt en opmaakt. Ze is ook nog Oosteuropees, dus heel erg stereotyp stel zo (maar eerlijk is eerlijk, het is een schat van een vrouw, dus ook al is het niet een uiterlijk waar ik warm voor loop, niets mis mee).

Ja, dat oogt niet.

Ander stel wat tegenover mij woont scheelt net zoveel, beiden klasse en bescheiden. Oogt prima.

(Daarmee wil ik niet suggereren dat jouw vader en stiefmoeder zich ordinair kleden, het is wat ik waarneem)
thijsbrands schreef:
14-04-2020 11:01
Absoluut. Maar dat vind ik nog niet half zo storend als de verontwaardiging waarmee hij het schrijft. Alsof die vrouwen hem een strak lichaam verschuldigd zijn.
Ik vraag me af hoe hij aan de data komt :$ Ik kan ook zeggen dat het gros van de mannelijke studenten als een lekker fris en jong blaadje de universiteit in gaat en er als een over het paard getilde hork met een bierbuik weer uit komt, maar dat is ook zo vals ;) hihi

Maar genoeg modder gegooid.
DS1971 schreef:
14-04-2020 11:06
Zoals ik eerder al aangaf denk ik dat de gehele uitstraling het plaatje bepaalt. Een stel die overduidelijk dol op elkaar is en ook gewoon een beetje bij elkaar past zal dat beeld dat het ordinair is niet zo snel oproepen.

Een klasgenootje van mijn oudste dochter (en misschien wel haar beste vriendinnetje) is tweede leg en haar ouders schelen ook veel in leeftijd. Maar daar is hij sportschooltype, kaal, rijdend in een pickup met dikke V8 en zij een popje met neptieten die zich verschrikkelijk ordinair kleedt en opmaakt. Ze is ook nog Oosteuropees, dus heel erg stereotyp stel zo (maar eerlijk is eerlijk, het is een schat van een vrouw, dus ook al is het niet een uiterlijk waar ik warm voor loop, niets mis mee).

Ja, dat oogt niet.

Ander stel wat tegenover mij woont scheelt net zoveel, beiden klasse en bescheiden. Oogt prima.

(Daarmee wil ik niet suggereren dat jouw vader en stiefmoeder zich ordinair kleden, het is wat ik waarneem)
Om de een of andere reden vind ik het eng dat jij een dochter hebt en ook met haar vriendinnen in aanraking komt. Krijg er American Beauty ideeën bij...
Daveotion schreef:
14-04-2020 10:19
Je haalt er drogredenen bij.
In de filmindustrie komen vrouwen boven de 40 ook nauwelijks aan de bak. En weet je hoe dat komt? Niet omdat ze te lelijk en te oud zijn, maar omdat er nauwelijks interessante rollen worden geschreven voor vrouwelijke personages. Die rollen zijn bijna uitsluitend voorbehouden aan mannen.
Ik nam als voorbeeld fotomodellen omdat enerzijds dit beroep puur om uiterlijk draait en anderzijds ik een beetje van die wereld weet.
Suusje666 schreef:
Ik vraag me af hoe hij aan de data komt :$ Ik kan ook zeggen dat het gros van de mannelijke studenten als een lekker fris en jong blaadje de universiteit in gaat en er als een over het paard getilde hork met een bierbuik weer uit komt, maar dat is ook zo vals ;) hihi

Maar genoeg modder gegooid.
Andersom zal het inderdaad ook gelden.
Sjulia schreef:
14-04-2020 10:15
Je kan iets zo ervaren. Het is gewoon de continue verbazing. (Oh mijn God is die man met die jongere vrouw echt jouw vader? Is dat jouw moeder dan?! Is ze echt zwanger?!) Maar die opmerkingen heb je niet nodig om je te schamen voor midlifecrisis gedrag van een ouder. Hoe het eruit zag al. Ik wou echt niet meer met hun op stap. Het erge is ook dat die mannen vaak zelf nog trots zijn ook nog, maar het is een heel ordinair plaatje. Mensen bewonderen het niet. Ik bewonderde het zeker niet. Maar dat doet er natuurlijk niet toe, zoals TO ook al aangaf, het is toch zijn leven en waarom rekening houden met de al aanwezige kinderen?
Ja, precies. Mijn vader had een vriendin die bijna 30 jaar jonger was en dat zorgde bij ons, zijn kinderen, voor diepe schaamte. De man die wij altijd als intelligent en bijzonder hadden beschouwd, viel wel even van zijn voetstuk. Als wij op stap waren met mijn vader en zijn vriendin namen mensen altijd aan dat zij onze zus was. Goddank kregen ze geen kinderen (mijn vader had ervaren hoe groot die verantwoordelijkheid was en wilde dat absoluut niet meer, zo slim was hij dan weer wel). Wij vonden het allemaal zo gênant en kansloos dat mijn vader uiteindelijk stiekem met haar getrouwd is; hij durfde het aan niemand te vertellen. Wij hoorden pas na zijn dood dat we er een officiële stiefmoeder bij hadden. Enfin, dat was misschien ook wel een beetje zielig voor mijn vader, maar het geeft wel aan hoe er door de buitenwereld wordt gekeken naar zo'n relatie.

Ik denk dat de situatie van TO er misschien wel enigszins op lijkt, want mijn vader was rijk en succesvol, en dat was zeker een groot pluspunt voor zijn vriendin. Hij was ook een leuke, slimme man, maar kom op... we begrijpen allemaal dat zo'n ouwe kerel het niet moet hebben van zijn looks en zijn bedprestaties. Om de goede gesprekken ging het ook niet. Zijn vriendin genoot vooral erg van de centen; zij kon stoppen met werken, reisde met hem de hele wereld over en haalde een erfenis binnen waarvan ze tot op de dag van vandaag riant leeft. Goed geregeld, ja. Ik zeg natuurlijk niet dat TO achter het geld van haar vriend aan zit, maar ik denk wel dat ze een luxe leven zal leiden dat normaalgesproken, als ze een relatie had met een leeftijdsgenoot, nooit voor haar zou zijn weggelegd. Het is niet slecht om dat te ambiëren, het is alleen wel goed om te beseffen dat het geld onderdeel is van de aantrekkingskracht. Dat een ander voor je zorgt, dat je in feite kiest voor het leven van side-kick, zonder zelf nog enige ambitie te hoeven hebben, want alles is er al. Maar uiteindelijk moet je gewoon jaren en jaren met die oude man leven, met al zijn kinderen en zijn ex-vrouwen en zijn gedoe.
SweetFirefly schreef:
14-04-2020 10:21
Slechte poging om je er uit te lullen.
De plank misslaan met iemand taalkundig willen verbeteren en dan ook nog dit? Vermoeiend wel.
Ik baal er best van dat mannen zo snel ouder worden qua uiterlijk. De meeste krijgen al op hun 25e inhammen en verliezen hun leuke bos haar. Als ik iets niet snap van de natuur is dit het. Ik ben in het algemeen niet aangetrokken tot mannen, maar mannen rond de 19-24 mannen kunnen er echt wel leuk uit zien. (Maakt alsnog niet dat ik met iemand zou willen die zoveel ouder of jonger is)

Als ik op tinder swipe zijn de vrouwen in het algemeen zoveel keer mooier en nog fris. Waar een 26 jarige vrouw nog fris en verzorgd uitziet, krijg je mannen met inhammen, vette dunne haren en een aantal dikke voorhoofd rimpels die net als sneetjes in de huid liggen. Komt dat omdat hun huid anders is of omdat ze geen hydraterende cremé gebruiken?

Het enige wat een oudere man te hebben heeft in mijn ogen is geld, woonplek. Voor sommige jonge vrouwen geloven ze nog in het sprookje van de mysterieuze, intelligente oude man die haar wel de weg wil wijzen met al zijn kennis.
Suusje666 schreef:
14-04-2020 10:36
Ik stalk dit topic een beetje op de achtergrond, haha.

Ik wurm me er even tussen met de volgende opmerking: dat de mode industrie vooral jonge vrouwen van 18 - 25 jaar in dienst heeft, heeft niet per se te maken met uiterlijk schoon alsmede met een bepaalde lichaamsbouw. Veel modellen zijn heel dun, lang en hebben veelal geen overdreven vormen, in de zin van een grote cupmaat of brede heupen. Zo wordt het kledingstuk dat geshowd wordt het minst beïnvloed door het individuele lichaam. Dat verschilt denk ik per modebranche wel (Victoria's Secret bijv.). Om dan op basis hierop te concluderen dat vrouwen dus in die leeftijdsrange pieken, is niet waar.

Verder kán een leeftijdsverschil een probleem zijn in een relatie, nu of later, maar dat hoeft natuurlijk niet. Dat is op afstand lastig te zeggen.

Okay, doei :$
Maar zelfs als dat waar is, dan nog lijkt het mij een feit dat mannen gemiddeld op een latere leeftijd meest aantrekkelijk worden gevonden.

Laten we dan zo zeggen, vrouwen gemiddeld op hun 25e, mannen op hun 35e.
S-Meds schreef:
14-04-2020 10:38
je seksualiseert wel degelijk door te zeggen dat vrouwen "pieken" op hun 15e in een discussie die gaat over relaties en seks met partners die ouder/ jonger zijn. Je vindt dat een meisje van 15 in haar topjaren zit, qua partneraantrekkelijkheid. Ziek, meer is het niet
Alleen schreef ik dat dan ook niet. Ik schreef tussen de 15 en 25.

Heel typisch dat jij volhardt in het verkeerd weergeven van wat ik schreef. Dat is gewoon onfatsoenlijk gedrag.
DS1971 schreef:

Ja, dat oogt niet.

Het houdt je wel bezig, hè?
Zou het niet kunnen dat je een jongere vriendin hebt gekozen omdat het schijnbaar de norm is in jouw omgeving en jij daar niet voor onder wilde doen? Waar is dit trouwens, het Gooi of zo?
DS1971 schreef:

Ja, dat oogt niet.

Dat maakt zeker verschil. Maar ook hoe groter het verschil in leeftijd, hoe anders het plaatje. Iemand van 25 met 50 is al weer wat anders als iemand van 35 met 50. En 40 en 50 vind ik niet eens echt een leeftijdsverschil om je over te verbazen. Als je zelf 13 of 16 bent en je stiefmoeder is 25, kots je daarop. Misschien niet leuk om te horen, maar het voelde vreselijk.
thijsbrands schreef:
14-04-2020 10:53
Hangt dat niet een beetje samen met elkaar? Ik denk dat de meeste mensen het liefst seks hebben met iemand waarvan zij vinden dat zij of hij er goed uitziet. Een relatie gaat natuurlijk dieper. Dan telt naast uiterlijk nog veel meer mee.
Toch niet. Ik kan iemand van 18 jaar heel mooi vinden, maar seksueel heb ik er 0,0 interesse in.
Marana schreef:
14-04-2020 10:56
Het is toch algemeen bekend dat voor vrouwen de seksuele piek rond hun 30e ligt en voor mannen voor hun 20e?
Dat gaat om libido.
DS1971 schreef:
14-04-2020 11:18
Toch niet. Ik kan iemand van 18 jaar heel mooi vinden, maar seksueel heb ik er 0,0 interesse in.
Dat betwijfel ik als ik je eerdere berichten en de toon daarvan zie. Maar ik kan me vergissen.
Suusje666 schreef:
14-04-2020 10:57
"Vrouwen dan tussen 15 en 25.

Maar het is echt al schrikbarend hoeveel meiden naar de universiteit gaan met een prachtig strak lichaam waar tijdens de buluitreiking weinig van over is (over beter, teveel aan is toegevoegd)."

Niet om te mierenneuken, maar dit heeft wel een seksueel nasmaakje ...
Snap dat je dat zegt. Maar niet zo bedoeld.
thijsbrands schreef:
14-04-2020 11:01
Als s-meds klaagt over mannen met een dikke buik is het prima, maar o wee als een man vindt dat een vrouw mooier is met een strak lichaam.

Hypocretie viert weer hoogtij.
DS1971 schreef:
14-04-2020 11:21
Snap dat je dat zegt. Maar niet zo bedoeld.
Nou je vindt het in elk geval heel normaal om vrouwen te beoordelen en af te rekenen op hun lichaam. Dat is een terugkerend thema in jouw posts.
DS1971 schreef:
14-04-2020 11:16
Alleen schreef ik dat dan ook niet. Ik schreef tussen de 15 en 25.

Heel typisch dat jij volhardt in het verkeerd weergeven van wat ik schreef. Dat is gewoon onfatsoenlijk gedrag.
Maar jouw eigen kinderen vallen toch ruwweg in die leeftijdscategorie? Of zouden dat kunnen vallen, ervan uitgaande dat jij rond de 50 bent?
thijsbrands schreef:
14-04-2020 11:09
Om de een of andere reden vind ik het eng dat jij een dochter hebt en ook met haar vriendinnen in aanraking komt. Krijg er American Beauty ideeën bij...
Dat ligt aan jezelf.
DS1971 schreef:
14-04-2020 11:22
Als s-meds klaagt over mannen met een dikke buik is het prima, maar o wee als een man vindt dat een vrouw mooier is met een strak lichaam.

Hypocretie viert weer hoogtij.
Je mag het mooier vinden. Zelf geef ik trouwens de voorkeur aan een rond zacht lichaam, maar ik zal het niet in mijn botte kop halen om te klagen over tengere vrouwen of vrouwen die veel zijn afgevallen. Die vrouwen zijn mij namelijk niks verschuldigd.
samarinde schreef:
14-04-2020 11:10
Ja, precies. Mijn vader had een vriendin die bijna 30 jaar jonger was en dat zorgde bij ons, zijn kinderen, voor diepe schaamte. De man die wij altijd als intelligent en bijzonder hadden beschouwd, viel wel even van zijn voetstuk. Als wij op stap waren met mijn vader en zijn vriendin namen mensen altijd aan dat zij onze zus was. Goddank kregen ze geen kinderen (mijn vader had ervaren hoe groot die verantwoordelijkheid was en wilde dat absoluut niet meer, zo slim was hij dan weer wel). Wij vonden het allemaal zo gênant en kansloos dat mijn vader uiteindelijk stiekem met haar getrouwd is; hij durfde het aan niemand te vertellen. Wij hoorden pas na zijn dood dat we er een officiële stiefmoeder bij hadden. Enfin, dat was misschien ook wel een beetje zielig voor mijn vader, maar het geeft wel aan hoe er door de buitenwereld wordt gekeken naar zo'n relatie.

Ik denk dat de situatie van TO er misschien wel enigszins op lijkt, want mijn vader was rijk en succesvol, en dat was zeker een groot pluspunt voor zijn vriendin. Hij was ook een leuke, slimme man, maar kom op... we begrijpen allemaal dat zo'n ouwe kerel het niet moet hebben van zijn looks en zijn bedprestaties. Om de goede gesprekken ging het ook niet. Zijn vriendin genoot vooral erg van de centen; zij kon stoppen met werken, reisde met hem de hele wereld over en haalde een erfenis binnen waarvan ze tot op de dag van vandaag riant leeft. Goed geregeld, ja. Ik zeg natuurlijk niet dat TO achter het geld van haar vriend aan zit, maar ik denk wel dat ze een luxe leven zal leiden dat normaalgesproken, als ze een relatie had met een leeftijdsgenoot, nooit voor haar zou zijn weggelegd. Het is niet slecht om dat te ambiëren, het is alleen wel goed om te beseffen dat het geld onderdeel is van de aantrekkingskracht. Dat een ander voor je zorgt, dat je in feite kiest voor het leven van side-kick, zonder zelf nog enige ambitie te hoeven hebben, want alles is er al. Maar uiteindelijk moet je gewoon jaren en jaren met die oude man leven, met al zijn kinderen en zijn ex-vrouwen en zijn gedoe.
Ja zo voelde ik het ook wel. Vader van voetstuk. Ook *gewoon* een smeerlap die zijn pik achterna loopt. Niet vaderlijk. En het heeft mijn zelfbeeld als vrouw enorm beïnvloed. Nu hadden we al nooit een goede relatie, maar het heeft wel alles veranderd. Geen respect meer voor hem. Zij zat inderdaad ook gewoon achter zijn geld aan. Ze heeft het ook handig aangepakt, zwanger geworden, getrouwd, gestudeerd van zijn geld en toen gescheiden, en nu een goede baan dankzij het studeren. Zelf is hij te oud om co ouderschap aan te kunnen. En uiteraard heeft ze nu gewoon weer een man van haar eigen leeftijd. En ik begin te vermoeden dat mijn halfbroertje graag in Nederland wil komen wonen bij mij. :facepalm:
Ab_Normaal schreef:
13-04-2020 19:27
Dit was niet de eerste TVP als ik me goed herrinner
Klopt hoor AB ik heb alles gelezen alleen jullie gaan zo snel. :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven