Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
dinsdag 14 april 2020 om 15:52
klopt, maar helaas niet alleen de jonkies liggen aan je voeten. De oude ook. Maar daar stappen we maar overheenvalentinamaria schreef: ↑14-04-2020 15:02Het is echt verbijsterend hoeveel jongere mannen op oudere vrouwen vallen. Het omslagpunt ligt rond je 40e, dan krijg je ineens veel meer aandacht van jongere mannen dan van oudere. Is best een aparte gewaarwording.
dinsdag 14 april 2020 om 15:55
Oh dat is fijn! Ik begrijp ik nu ook een beetje het punt wat je aangaf om mijzelf eens te verplaatsen in het kind. Dit is natuurlijk niet leuk om als kind mee te maken. Gelukkig is dit niet aan de orde bij mijn vriend. Alhoewel ik het wel begrijp. De jongste twee zijn 16 en 13 hoe moet ik daar mee omgaan?
Sjulia schreef: ↑14-04-2020 15:34Nee ik vond haar zelfs heel aardig en lief. Ik vond haar ook leuker als mijn vader om eerlijk te zijnze gedroeg zich niet moederlijk oid. Maar ik kwam alleen af en toe langs, dus ik woonde er ook niet. Ik schaamde me niet om haar gedrag ofzo, het was echt wel meer op mijn vader gericht. Met haar heb ik zelfs nog contact, met vader niet. Maar het leeftijdsverschil, mijn vader was puur op haar uiterlijk gericht en voelde zich helemaal de man met zijn jonge vrouw. Daar zat mijn schaamte en verdriet. Ik vond het niet leuk om zo’n vader te hebben, waar je pijnlijke documentaires over kan maken, een midlifecrisis type. Daarnaast speelde er ook andere dingen, hij gaf bijvoorbeeld veel geld uit aan haar (kleding, sieraden etc) terwijl wij geen alimentatie kregen. Als tiener kan je dan heel makkelijk je haat op haar projecteren.
dinsdag 14 april 2020 om 15:57
Waar dan? Overal. Op de opmerking dat dit een rusteloze man is, dat kinderen uit twee relaties, zelfs bijna 3, geen reclame is voor een stabiele relatie, om er maar eens een paar te noemen.
Maar nogmaals: je hoeft het niet aan te nemen, alleen je kan of wil er niet eens serieus naar kijken, dus wat moet je dan met advies?
dinsdag 14 april 2020 om 16:02
Ik weet niet hoe ze zich gedragen, en wat ze ervan zullen vinden. Als ze zich oprecht uiten en zeggen er moeite mee te hebben, spreken van schaamte, dan mogen die gevoelens er gewoon zijn. Dat ontkennen of weg wuiven heeft geen zin, dan voel je je niet serieus genomen en dat maakt het probleem groter. Maar dat zal ook meer aan je vriend zijn, hoe die ermee om moet gaan. Het is altijd een goed idee er af en toe niet te zijn. Daarmee bedoel ik dus, laat je vriend alleen dingen blijven ondernemen met zijn kinderen zonder dat jij (en de eventuele toekomstige kleine) erbij zijn. Zijn het jongens of meisjes? Ik denk dat meisjes er vaker moeite mee hebben namelijk.Stassie12 schreef: ↑14-04-2020 15:55Oh dat is fijn! Ik begrijp ik nu ook een beetje het punt wat je aangaf om mijzelf eens te verplaatsen in het kind. Dit is natuurlijk niet leuk om als kind mee te maken. Gelukkig is dit niet aan de orde bij mijn vriend. Alhoewel ik het wel begrijp. De jongste twee zijn 16 en 13 hoe moet ik daar mee omgaan?
dinsdag 14 april 2020 om 16:03
Precies dat hoor ik terug in de commentaren van mijn kinderen, en dan vooral van de oudste. (Mijn ex betaalt wel keurig zijn alimentatie overigens en hij geeft geen bakken geld uit. Sowieso niet. )Sjulia schreef: ↑14-04-2020 15:34Nee ik vond haar zelfs heel aardig en lief. Ik vond haar ook leuker als mijn vader om eerlijk te zijnze gedroeg zich niet moederlijk oid. Maar ik kwam alleen af en toe langs, dus ik woonde er ook niet. Ik schaamde me niet om haar gedrag ofzo, het was echt wel meer op mijn vader gericht. Met haar heb ik zelfs nog contact, met vader niet. Maar het leeftijdsverschil, mijn vader was puur op haar uiterlijk gericht en voelde zich helemaal de man met zijn jonge vrouw. Daar zat mijn schaamte en verdriet. Ik vond het niet leuk om zo’n vader te hebben, waar je pijnlijke documentaires over kan maken, een midlifecrisis type. Daarnaast speelde er ook andere dingen, hij gaf bijvoorbeeld veel geld uit aan haar (kleding, sieraden etc) terwijl wij geen alimentatie kregen. Als tiener kan je dan heel makkelijk je haat op haar projecteren.
Ex en zijn vriendin zijn, volgens de kinderen, obsessief bezig met voeding, fitness en vetpercentages. Uiterlijk dus. Ze vinden zijn vriendin wel aardig maar ze vinden de leeftijd gênant
dinsdag 14 april 2020 om 16:08
Ja dat is wel schadelijk gedrag. Sneu voor ze.YagaBaba schreef: ↑14-04-2020 16:03Precies dat hoor ik terug in de commentaren van mijn kinderen, en dan vooral van de oudste. (Mijn ex betaalt wel keurig zijn alimentatie overigens en hij geeft geen bakken geld uit. Sowieso niet. )
Ex en zijn vriendin zijn, volgens de kinderen, obsessief bezig met voeding, fitness en vetpercentages. Uiterlijk dus. Ze vinden zijn vriendin wel aardig maar ze vinden de leeftijd gênant
dinsdag 14 april 2020 om 16:20
ze zijn ook echt niet meer droog te trainen
dinsdag 14 april 2020 om 16:21
Hoezo is mijn vriend rusteloos? Zoals ik al had uitgelegd wat er in het verleden is gebeurd zegt niks over mijn vriend als persoon en hoe hij mij behandeld. En wat bedoel je met bijna 3. Mijn vriend heeft 4 kinderen uit twee huwelijken. Hij loopt er niet mee te koop hoor maar dat wil nog niet zeggen dat hij voor MIJ geen relatiemateriaal is. Gelukkig zijn er nog mensen op deze wereld die anderen mensen niet gelijk afschrijven om wat er in hun verleden is gebeurd. Hij is een lieve, respectvolle man, goeie vader, werkt ontzettend hard en behandeld mij nog beter dan welke ex ik ook gehad heb. En ja hij heeft 4 kinderen en is 50 so what?! Ik ben blij dat hij kinderen heeft, en dat ze gezond zijn, en dat zowel een moeder als vader in hun leven betrokken is. Je wil niet weten hoeveel kinderen opgroeien in een gebroken gezin waarvan de moeder of vader niet eens naar ze omkijkt. Met z’n partner zou ik ABSOLUUT geen relatie willen. Al is die nog de mooiste, strakste, knapste en jonger dan mijn vriend. quote=YagaBaba post_id=31240901 time=1586872670 user_id=220327]
Waar dan? Overal. Op de opmerking dat dit een rusteloze man is, dat kinderen uit twee relaties, zelfs bijna 3, geen reclame is voor een stabiele relatie, om er maar eens een paar te noemen.
Maar nogmaals: je hoeft het niet aan te nemen, alleen je kan of wil er niet eens serieus naar kijken, dus wat moet je dan met advies?
[/quote]
[/quote]
dinsdag 14 april 2020 om 16:22
misschien vind je dat, dat mag. Maar bedenk even hoe lang (of liever: hoe kort) dit nog zo zal zijn. Oudere mannen verliezen hun testosteron en dus hun sportieve vermogen, hun haar en daarvoor in de plaats krijgen ze vet op vrouwelijke plaatsen. Oudere mannen gaan lijken op oudere vrouwen en dat komt door de afname van testosteron.
dinsdag 14 april 2020 om 16:24
Dus over een jaar wordt er coute que coute een baby op stapel gezet?Stassie12 schreef: ↑14-04-2020 15:55Oh dat is fijn! Ik begrijp ik nu ook een beetje het punt wat je aangaf om mijzelf eens te verplaatsen in het kind. Dit is natuurlijk niet leuk om als kind mee te maken. Gelukkig is dit niet aan de orde bij mijn vriend. Alhoewel ik het wel begrijp. De jongste twee zijn 16 en 13 hoe moet ik daar mee omgaan?
Het ultieme doel moet en zal gehaald worden?
dinsdag 14 april 2020 om 16:29
Ja dat weet ik dus ook niet hoe zij zich gaan gedragen. Ik ga zeker hun gevoelens niet ontkennen of weg wuiven. Ik weet alleen niet zo goed wat ik dan precies kan doen zodat zij zich meer op hun gemak voelen. Hij heeft een jongen en meisje 2x. Zijn dochter (19) woont bij hem en gaat af en toe naar haar moeder. Zij gaat binnenkort op kamers. Ik denk dat het ook beter is om het nog meer tijd te geven en elkaar nog niet voor te stellen wanneer hij aan de andere kinderen verteld dat hij weer een vriendin heeft.
Sjulia schreef: ↑14-04-2020 16:02Ik weet niet hoe ze zich gedragen, en wat ze ervan zullen vinden. Als ze zich oprecht uiten en zeggen er moeite mee te hebben, spreken van schaamte, dan mogen die gevoelens er gewoon zijn. Dat ontkennen of weg wuiven heeft geen zin, dan voel je je niet serieus genomen en dat maakt het probleem groter. Maar dat zal ook meer aan je vriend zijn, hoe die ermee om moet gaan. Het is altijd een goed idee er af en toe niet te zijn. Daarmee bedoel ik dus, laat je vriend alleen dingen blijven ondernemen met zijn kinderen zonder dat jij (en de eventuele toekomstige kleine) erbij zijn. Zijn het jongens of meisjes? Ik denk dat meisjes er vaker moeite mee hebben namelijk.
dinsdag 14 april 2020 om 16:30
dinsdag 14 april 2020 om 16:32
Stassie12 schreef: ↑14-04-2020 16:29Ja dat weet ik dus ook niet hoe zij zich gaan gedragen. Ik ga zeker hun gevoelens niet ontkennen of weg wuiven. Ik weet alleen niet zo goed wat ik dan precies kan doen zodat zij zich meer op hun gemak voelen. Hij heeft een jongen en meisje 2x. Zijn dochter (19) woont bij hem en gaat af en toe naar haar moeder. Zij gaat binnenkort op kamers. Ik denk dat het ook beter is om het nog meer tijd te geven en elkaar nog niet voor te stellen wanneer hij aan de andere kinderen verteld dat hij weer een vriendin heeft.
Latten, nooit die kinderen gaan ontmoeten en afzien van babyplannen.
dinsdag 14 april 2020 om 16:34
We kunnen hier een welles niettes discussie over gaan houden, maar dat lijkt mij niet erg zinnig. Je komt op mij, en zo te lezen ook op anderen, ietwat denigrerend over. Je zou kunnen onderzoeken waar dat in zit, als je echt een vruchtbare discussie wil voeren. Of je doet dat niet, ook best.DS1971 schreef: ↑14-04-2020 15:47Om te beginnen heb ik niet geschreven dat vrouwen van boven de 50 wanhopig zijn en materiaal zijn voor mannen die neukertjes zoeken, maar dat mij dat is verteld. Wezenlijk anders.
Waarom zou je dat in deze context delen als je het zelf absoluut niet vindt?
Dat aandacht krijgen niet gelijk staat aan dat ze een relatie met je willen lijkt mij vrij feitelijk. Aandacht krijgen wil nog niet eens zeggen dat ze ook seks met je willen overigens, maar dat terzijde. Ik vind het gewoon geen sterke weerlegging.
Het ging er over of jongere mannen oudere vrouwen nog aantrekkelijk kunnen vinden. Op de dame die antwoordt dat ze best veel aandacht kreeg van jongere mannen antwoordt jij dat seks iets anders is dan een relatie. Feit is dat jij net zo min weet wat de intenties van die mannen waren. Je weet helemaal niet wat voor aandacht zij kreeg en waarom. Maar je doet er maar vast wel een uitspraak over.
Mijn reuze knappe 30 jarige neefje valt wel degelijk op oudere vrouwen, om er maar eens eentje te noemen. En zeker niet alleen voor seks. Is dat een betere weerlegging? (N=1 is natuurlijk geen bewijs, maar dat is jouw mening net zo min)
En volgens mij heb ik juist heel weinig gereageerd op andermans ervaringen. Dat zou ook niet terecht zijn om die te ontkennen, ervaringen zijn ervaringen.
De enige uitzondering die ik mij kan herinneren is de ervaring dat je met een oudere vader gepest zou worden. Dat komt niet alleen niet overeen met mijn ervaring, maar ook ervaringen van b.v. een zeer goede vriend van mij (die eigenlijk een uitstekend voorbeeld zou zijn van de ervaring waar to naar zoekt als ze een kind met die man wil). En dat ging mij meer omdat zij schreef dat het een vaststaand feit is dat je dan gepest wordt.
dinsdag 14 april 2020 om 16:34
dinsdag 14 april 2020 om 16:39
S-meds ik begrijp je. Ik weet dat een oudere mannen lichamelijke veranderingen ondergaan naarmate zij ouder worden. En ja hoor weer komt er een maar.. Dat is bij mijn vriend (nog) niet aan de orde. Echt niet. Die heeft nog vol bos met haar nu al helemaal want hij kan niet naar de kapper ik vind het wel leuk bij hem staan
. Maar ik begrijp wat je bedoeld maar op dit moment sorry ik vind hem erg sexy en ontzettend knap
. Hij ziet er goed uit en al was het zo dat hij nu kaal werd bij wijze van vind ik hem nog steeds een aantrekkelijke man.
S-Meds schreef: ↑14-04-2020 16:22misschien vind je dat, dat mag. Maar bedenk even hoe lang (of liever: hoe kort) dit nog zo zal zijn. Oudere mannen verliezen hun testosteron en dus hun sportieve vermogen, hun haar en daarvoor in de plaats krijgen ze vet op vrouwelijke plaatsen. Oudere mannen gaan lijken op oudere vrouwen en dat komt door de afname van testosteron.
dinsdag 14 april 2020 om 16:45
[/quote]
Natuurlijk doet hij dat!
Het is geen relatie gebaseerd op gelijkwaardigheid, wil hij jou aan zich binden dan zal hij extra veel moeite moeten doen.
Een man die ongeveer jouw leeftijd heeft, kan kiezen uit meer vrouwen, voor je vriend is de spoeling dunner.
De meeste vrouwen van jouw leeftijd zitten echt niet te springen om een kind te gaan maken met een man die 4 kinderen heeft uit 2 verschillende relaties.
Die kijken daar wel voor uit.
Bij jou is de nood om snel een baby te krijgen zo groot, dat je hier genoegen mee neemt.
dinsdag 14 april 2020 om 16:47
[/quote]Stassie12 schreef: ↑14-04-2020 16:21Hoezo is mijn vriend rusteloos? Zoals ik al had uitgelegd wat er in het verleden is gebeurd zegt niks over mijn vriend als persoon en hoe hij mij behandeld. En wat bedoel je met bijna 3. Mijn vriend heeft 4 kinderen uit twee huwelijken. Hij loopt er niet mee te koop hoor maar dat wil nog niet zeggen dat hij voor MIJ geen relatiemateriaal is. Gelukkig zijn er nog mensen op deze wereld die anderen mensen niet gelijk afschrijven om wat er in hun verleden is gebeurd. Hij is een lieve, respectvolle man, goeie vader, werkt ontzettend hard en behandeld mij nog beter dan welke ex ik ook gehad heb. En ja hij heeft 4 kinderen en is 50 so what?! Ik ben blij dat hij kinderen heeft, en dat ze gezond zijn, en dat zowel een moeder als vader in hun leven betrokken is. Je wil niet weten hoeveel kinderen opgroeien in een gebroken gezin waarvan de moeder of vader niet eens naar ze omkijkt. Met z’n partner zou ik ABSOLUUT geen relatie willen. Al is die nog de mooiste, strakste, knapste en jonger dan mijn vriend. quote=YagaBaba post_id=31240901 time=1586872670 user_id=220327]
Dit is dus precies wat ik bedoel. Je vriend heeft kinderen met twee vrouwen en hij had ook nog kinderen gehad met de derde als dat was gelukt.
Jij zegt: niets aan de hand, lag allemaal aan die vrouwen. En er zijn ook jongere vaders die niet naar hun kinderen omkijken.
Dat laatste is zeker waar, maar dat maakt nog niet dat het verstandig is om alert te zijn, gezien het verleden van je vriend.
Je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag waarom je nu eigenlijk om advies vraagt, als je zo zeker bent van je zaak.
dinsdag 14 april 2020 om 16:49