UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Minimousee schreef:
14-04-2020 10:14
Kaartje1,tijdens de groei echo met 30 weken is hij tussen de 13000 en bijna 1400 geschat.
Ah dank je. Was gewoon ff nieuwsgierig. Mijn oudste leek ook een vrij kleine baby. Totdat ze vanaf week 37 ff hard ging groeien en uiteindelijk 3400gram woog. Haha
Ons meisje werd met 30 weken 1300 gram geschat, gewoon prima op groei. Maar ik hecht er niet zoveel waarde aan. Bij mijn zoontje zeiden ze elke keer dat ie zo groot zou zijn, bleek ie bij geboorte (39wk+2) 47cm lang en 3000gram te zijn. Gewoon netjes, eerder een ukkie dan een grote baby ;)
Hoi allemaal!

Jullie kennen me nog niet, maar ik ben Lotta, 34 jaar, zwanger van ons eerste kindje en uitgerekend op 24 juni. We verwachten een meisje!

Dit is een beetje gek misschien, maar ik lees jullie al mee vanaf het begin. Ik schrijf normaal nooit op forums maar ik vond het zo fijn om te lezen hoe anderen die ongeveer even ver zijn als ik de zwangerschap beleven. Ik vind het maar wat spannend, deze eerste ervaring. Tot nu toe gaat gelukkig alles goed. En alle herkenning bij jullie over eerste echo's, geslachtsbepaling, 20-weken echo etc was heel behulpzaam :)

In deze gekke tijd, waarin we (bijna) allemaal ineens thuis zitten voel ik ineens wel de behoefte om mee te schrijven. Nu zwangerschapscursus en yoga alleen nog maar online doorgaan en je niet lekker kan kletsen na de les, en ik vriendinnen en familie alleen via de telefoon spreek en alle dagen thuis werk, voelt het beleven van de zwangerschap soms een beetje alleen. Herkennen jullie dat? Ik vind het zo leuk om te delen en lekker te kletsen met vriendinnen die al moeder zijn over zwanger zijn en baby's, en dat voelt nu toch anders. Via de telefoon is het toch korter, even uitwisselen hoe het gaat maar toch wat ander contact. En jammer dat niemand m'n groeiende buik ziet! (ik stuur wel foto's soms, maar toch)

Mag ik daarom misschien, lekker last minute, toch nog meeschrijven in jullie topic?

Ik lees bij een aantal van jullie over groei-echo's. Kreeg je die omdat er twijfels waren over de groei? Mijn laatste echo was de 20-weken echo en in principe krijg ik nu geen echo's meer, tenzij ze echt denken dat er iets mis is. Groei en ligging worden alleen door de verloskundigen gevoeld aan de buitenkant. Is dat normaal? Ik zou het best fijn vinden, nog een echo om te weten hoe het ervoor staat en hoe ze ligt...

Minimouse, lijkt mij wel fijn om te weten dat je baby niet enorm groot is :) Dat scheelt weer bij de bevalling! Ik heb geen idee hoe groot ons meisje is. Wel op schema, kreeg ik de laatste keer te horen.

liefs, Lotta
anoniem_91737 wijzigde dit bericht op 14-04-2020 13:23
Reden: typo
0.05% gewijzigd
Lotta85, hier in nederland is de groei echo standard met 30/32 weken volgensmij... Ik heb hem zelfs 2 keer gehad omdat mijn buik achter liep qua groei tijdens de 1e groei echo. Bij de laatste echo was me buik weer goed qua groei, alleen het kindje wat klein.. Als de schatting natuurlijk klopt, anders valt dat vies tegen tijdens de bevalling haha.
Welkom Lotta.
Ja ik herken het hoor. De zwangerschap voelt idd best wel een beetje alleen.
Ik beleef het ook op een andere manier.

Qua groei echo. Bij mijn dochtertje na de 20 weken echo nog een liggingsecho gehad maar verder ook geen groei echo's. Bij de praktijk waar ik zit is een groeiecho zeker niet standaard. Die doen ze alleen als ze twijfelen aan de groei. (wat dus het geval was bij mij). Dus hoe het bij jou gaat is zeker wel normaal. Maar ik kan mij voorstellen dat een extra echo wel prettig was geweest.
Welkom Lotta!
Ook ik herken het wel. Iedereen is ver weg en mensen leven ook minder met je mee, omdat het minder in het zicht is denk ik.

Ik krijg trouwens elke 4 weken een groeiecho normaal gesproken, toevallig afgelopen keer niet, maar nu donderdag weer wel. Maar is niet standaard hoor, ik heb medische problemen en baby was te groot. We zullen zien hoe dat deze keer is.
Bij wie kan ik me melden voor de Facebook groep? Ben op FB wat actiever dan op dit forum.
Minimousee schreef:
14-04-2020 20:23
Bij wie kan ik me melden voor de Facebook groep? Ben op FB wat actiever dan op dit forum.
Even Wollenbol een privé berichtje sturen met je naam. Dan kan ze je toevoegen op FB! 🤗
Hoi lotta! Welkom!
Groei echo of liggingsecho is idd niet standaard in Nederland.
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook geen echo meer gehad na 20 weken en werd mijn baby groot geschat aan de hand van de omvang van mijn buik, maar dat was ze uiteindelijk niet.

Nu heb ik wel een groeiecho gehad omdat mijn placenta gecontroleerd werd (die lag aan de lage kant). Er werd toen geconcludeerd dat de baby vrij korte benen heeft... maargoed daar kan je nix aan doen natuurlijk en is verder ook niet perse erg, dus eigenlijk is die extra echo niet perse nodig geweest.

@ minimouse, is 2600 gram bij geboorte niet heel klein?? In de zin van bijna prematuur gewicht? Is er een verklaring voor? Kans bestaat natuurlijk dat je baby de laatste weken nog flink groeit.
Lamaa, dankje heb ik gedaan.

Livingontheedge, geen idee wat een normaal gewicht bij de geboorte is.
Ik ben zelf 1,63,mijn vriend 1.96
Tja misschien past er niet zo'n grote baby in me buik?. Bij de verloskundige maakte ze zich iig geen zorgen om dat gewicht.
Mijn opa en oma hebben ook ongeveer die lengte, en vrienden van ons ook (hij lang, zij klein). De zoon van mijn opa en oma is ondertussen 37 jaar en 2.05m, de zoon van de vrienden is nu 1 en die was behoorlijk lang en groot bij de geboorte, boven gemiddeld.
Ik dacht gelezen te hebben dat wanneer t gewicht onder 2400 zit bij geboorte er gesproken wordt over dysmatuur, maar tjs..dat kan net prima bij je kindje passen.

ik heb met 28.4 een groeiecho gehad omdat 1. mn baarmoeder al vrij hoog zat en 2. ik een controle had op zwangerschapdiabetes. Ik zat toen op p50, dus heel gemiddeld. Het gewicht werd toen op bijna 1400 geschat. Geen idee wat de schatting dan is bij geboorte, maar zo vroeg al een schatting maken voor 12 weken later geloof ik niet zo in 😋
Groei en liggingsecho is niet standaard maar wordt wel steeds meer gedaan hoor ik. Het ligt een beetje aan je verloskundige praktijk, hoe zij hier mee om gaan. Twee jaar geleden had ik op de praktijk eigenlijk ook alleen de termijnecho en later nog de 20 weken echo. Inmiddels doen ze hier ook rond 30 weken een groei echo, die ging echter door corona niet door (maar had nog wel een GUO in het ziekenhuis, medisch, dus ik geloof het wel). Onze kleine ligt nu wel weer in stuit dus hebben ze nu besloten over een paar weken toch nog even te kijken hoe ze dag ligt om eventuele risico's in te schatten. Voelend kunnen ze al veel, maar bij een vriendin ligt haar kindje in onvolkomen stuit met één been omhoog en ander beentje omlaag ingedaald, wat blijkbaar risicovoller is dan een normale stuitligging. Als ze twijfelen en het nodig achten zullen ze je vast verder onderzoeken!
Jammer dat jullie verder gaan op FB, ik heb zelf geen FB!

Hier weer even een update. Nu 33 weken zwanger. De bevalling komt wel dichtbij! Ik heb veel rust en ontspanning doordat ik nu thuiswerk. Voelt heel goed zo voor mijn kindje. Langer dan 10 minuten zitten is vreselijk, wordt dan helemaal stijf, of ik nu op een bal of stoel zit. Voel mij verder heel erg goed en optimistisch ondanks het hele Corona gebeuren. Ik vind het wel lekker zo die rust!
Hebben jullie ook zo'n last van weinig eetlust doordat het kindje zo tegen de maag aan duwt?
We kunnen hier gewoon ook nog blijven schrijven wat mij betreft.
Het is inderdaad fijn om thuis te zijn, ik heb er ook geen problemen mee, alleen mis ik mijn vrienden en familie wel erg.
Weinig eetlust herken ik momenteel niet, ik heb honger als een paard :lol: maar heb ook niet de indruk dat de baby tegen mijn maag drukt. Heb je dat elke dag?
Klein maar fijn, minimouse! Mijn kindjes waren kleiner, en bij mijn laatste groeiecho werd ook weer gesproken over groeiachterstand. Inmiddels maak ik mij daar niet zoveel zorgen meer over, die oudste twee zijn ook aardig bijgetrokken ;-) Baby ligt ook nog niet goed, maar heeft nog veel ruimte, en bij een derde kindje schijnt dat sowieso later te gebeuren.
Hier is een liggingsecho wel standaard in het derde trimester. en ik geloof dat er dan ook naar de groei/grootte wordt gekeken. Bij mij had de verloskundige bij de eerste echt gemist dat de baby zo klein was. Sowieso is de prenatale zorg hier uitgebreider dan in NL, en er wordt ook minder ingeperkt nu vanwege corona, het enige is dat je niet meer iemand mee mag nemen naar de controles. Wel naar de bevalling, verzekerde de gyn mij. Maar ja, dan moeten we nog zien dat we de groten dan ergens onderbrengen... Dat is op dit moment eigenlijk mijn grootste zorg.

Welkom Lotta! Ik mis ook erg de zwangerschapsyoga, idd even de hele aandacht voor je eigen lichaam en je kindje en lekker ontspannen. Ik vind het nu echt lastig om bewust stil te staan bij de hele zwangerschap.

Honger herken ik niet zo, dat was bij de vorige veel erger! Ik heb wel echt enorm veel dorst. Heb het een paar dagen bijgehouden en ik drink makkelijk 3,5-4 liter water op een dag, en dan ga ik nog met dorst naar bed omdat ik geen zin heb om 's nachts m'n bed uit te gaan naar de wc.
Ben wel inmiddels behoorlijk zwaar, althans zo voelt het. De gyn heeft laatst een bekkenband voorgeschreven en dat geeft echt verlichting.
Hier ook van de ene kant fijn om thuis te werken (Hallo fijne zwangerschapsjoggingbroek!) maar mis ook wel mijn collega's om mij heen, en werken met een peuter is toch verre van ideaal. We proberen maar zoveel mogelijk te genieten van het vele samen zijn met de hele familie. Maar Stiekem hoop ik volgende week in de persconferentie te horen dat ze langzaamaan de kinderopvang weer gaan opstarten. (thuis)werk maakt voor mij niet meer uit wat er gaan gebeuren, want per 1 mei gaat mijn verlof al in. Dat is inclusief vandaag (ja ga zo weer werken ;-)) nog 8 werkdagen...

Eten, nu weer normaal maar wel af en toe zin in gewoon wat lekker zoets (weg chocolade paaseitjes). Dat had ik de vorige keer niet zo. Toen vooral zin in stevig en hartig eten. Vooral in het eerste trimester áltijd honger, echt bizar dat ik na 4 boterhammen, kwark en fruit nog steeds honger kon hebben sochtends.

Zwangerschapsgym heb ik beide keren niet gedaan. Ik wandel wel veel met onze hond, dus dat is meerdere keren per dag mijn beweging. En mijn zoontje natuurlijk. Ik heb de vorige keer na de geboorte van mijn zoon wel babymassage gedaan. Maar dat ook met name voor de gezelligheid met andere jonge moeders, waar ik nu nog steeds regelmatig contact mee heb en bijv. naar monkey town ga ofzo. Ik wilde dit keer wat meer gebruik maken van zwangerschapsmassage maar dat gaat helaas niet door, dus nu moet maar vaker mijn partner vragen haha. Hoop na de bevalling weer snel veel te kunnen wandelen, dan zijn de kilo's er in no time weer van af.

Ons meisje ligt volgens de verloskundige weer in hoofdligging (31wk +4 gister), dus is sinds vorige week weer goedgedraaid. Is nog niet volledig ingedaald dus kan nog veranderen, maar in ieder geval fijn dat ze niet vast in stuit ligt.
Het thuiswerken vind ik ook niet zo erg. Ik mis wel het contact met collega's maar daar had ik in de eerste week al last van. Wat ik wel echt mis is het contact met vrienden maar vooral familie. De maatregelen zijn hier gisteren verlengd tot en met 3 mei, het enige dat versoepeld is is dat de tuincentra en doe het zelf zaken weer open mogen, als ze dezelfde regels hanteren als de voedingswinkels.
Vriend en ik waren afgelopen weekend jarig en dit was voor het eerst in jaren dat we onze verjaardag in ons huis konden vieren voor vrienden en familie (eerst op een appartement gewoond waar niet genoeg plek was, daarna weer bij schoonouders ingetrokken tijdens de verbouwing van ons huis) - en nu mag het niet.
Schoonvader is volgende week jarig en daar kunnen we dan ook niet naar toe gaan.

Eten - gewoon normaal eigenlijk. Heb geen rare cravings ofzo. Toen ik twee weken geleden bij de gyn was en hoorde dat mijn uitgebreide suikertest goed was was ik wel opgelucht. Volgende week weer een afspraak bij de gyn. Helaas niet bij 'mijn' gynaecoloog want die is zelf ook zwanger (en blijkbaar ook uitgerekend in juni) en mag ineens niet meer in het ziekenhuis werken sinds vorige week. Een nieuwe beslissing. Dus heb nu een afspraak bij een andere gynaecoloog. Niet zo blij mee maar kon natuurlijk om allerlei redenen gebeuren.

Het enige waar ik af en toe last van heb is de al besproken brok in mn keel. Maar das zeker niet dagelijks. Buik begint wel wat meer in de weg te zitten. En soms wat kramp als ik teveel doe of te snel op sta, dat is toch mijn idee erbij. Volgende week es bespreken met de nieuwe gyn.
Hier heel even een kutbui en zit onderhand te janken op de w.c Alles doet pijn, ik voel me gewoon slecht, ik ben zo afhankelijk van andere en dan door die kutcorona kan je geen kant op. Voel me even heel alleen en dan wordt ik boos want heb er zelf voor gekozen om dit alleen te gaan doen. MAAR NIET OP DEZE MANIER. :|
depster schreef:
16-04-2020 09:06
Hier heel even een kutbui en zit onderhand te janken op de w.c Alles doet pijn, ik voel me gewoon slecht, ik ben zo afhankelijk van andere en dan door die kutcorona kan je geen kant op. Voel me even heel alleen en dan wordt ik boos want heb er zelf voor gekozen om dit alleen te gaan doen. MAAR NIET OP DEZE MANIER. :|
@depster ik doe even mee met de kut bui. Alles doet hier ook pijn. :(. Ik heb de hele nacht harde buiken gehad. Continu door. Dus niet geslapen. Echt uitputtend. Straks de verloskundige maar even bellen.
En natuurlijk heb je niet voor deze situatie gekozen. Je had graag hulp gewild en die is er nu gewoon niet. Of het kan niet. Dus ik doe ff met je mee.
Kikikip schreef:
15-04-2020 09:37
Jammer dat jullie verder gaan op FB, ik heb zelf geen FB!

Hier weer even een update. Nu 33 weken zwanger. De bevalling komt wel dichtbij! Ik heb veel rust en ontspanning doordat ik nu thuiswerk. Voelt heel goed zo voor mijn kindje. Langer dan 10 minuten zitten is vreselijk, wordt dan helemaal stijf, of ik nu op een bal of stoel zit. Voel mij verder heel erg goed en optimistisch ondanks het hele Corona gebeuren. Ik vind het wel lekker zo die rust!
Hebben jullie ook zo'n last van weinig eetlust doordat het kindje zo tegen de maag aan duwt?
Ik blijf hier ook nog schrijven hoor.
Lijkt mij erg vermoeiend niet langer dan 10 minuten kunnen zitten. Dan steeds een stukje lopen of liggen?
Wat een gezelligheid hier! En dank voor het warme welkom :)

Ik woon ook in Nederland, maar hier (Amsterdam) hebben de meeste verloskundigen geen eigen echo apparatuur dus moet je daarvoor naar een apart echocentrum. En na de 20-weken echo worden er geen standaard echo's meer gedaan, althans niet via mijn praktijk. Maar goed, zo is het jarenlang gegaan dus ik vertrouw er maar op dat ze weten wat ze doen en ons kleintje goed groeit :) Als ik op m'n buik af ga zit dat wel goed! En als ze twijfelen word ik alsnog doorverwezen.

@hollandaisesaus: ik doe nu zwangerschapsyoga online! Wordt best veel aangeboden op dat vlak, misschien is dat iets? Niet helemaal hetzelfde natuurlijk maar ik vind het toch fijn.

@honger valt bij mij ook mee, had ik vooral in het eerste trimester. Wel af en toe zin in iets zoets maar dat heb ik altijd wel :) Veel dorst herken ik wel! Drink enorm veel.

@Grrrlstar en Wollenbol ja ongezellig he? Ik mis vrienden, familie en collega's zien ook echt. En als je jarig bent helemaal ongezellig! Zo benieuwd of we straks wel wat kraamvisite kunnen ontvangen...

@depster en kaartje bah wat balen jullie kutbui :( ik snap het echt hoor, heb ook momenten dat ik zo gefrustreerd ben door alles. En als je dan pijn hebt of je niet goed voelt helpt dat echt niet mee. En niet naar een fysio kan of een lekkere massage boeken voor jezelf... kan allemaal niet. Zo stom! En depster dat je nu extra het gevoel hebt dat je er alleen voor staat snap ik ook. Ja, je hebt hiervoor gekozen, maar nee, deze hele situatie had je op geen enkele manier kunnen zien aankomen! En kaartje zou zeker verloskundige even bellen, checken dat die harde buiken niets betekenen.
Kiki; ik blijf hier ook nog mee schrijven hoor :)
Kaartje; voor jou ook een dikke knuffel! Het valt soms ook echt niet mee he. Heb je de verloskundige nog gebeld?
Lotta; is het waardevol zn cursus online te doen? Heb je dan ook contact met andere zwangere in de buurt enzo?

Bedankt voor je berichtje :) Net 2 uur geslapen en ben wel rustiger wakker geworden..gelukkig haha.
Dinsdag gesprek met arbo arts (ik werk nu 9 uur therapeutisch) maar ik denk dat ik ga bespreken deze 9 uur er ook af te halen, mijn concentraties is toch 0.0% en mijn manager blijft mn grens over gaan waardoor ik nog de druk ervaar... Met ook veeeel harde buiken als gevolg- en slechter slapen en meer pijn en dus meer emo haha
@depster fijn dat je even hebt geslapen. Vaak helpt dat wel. Hopelijk mag je stoppen met werken. Dikke knuffel nog van mij.
Ik heb de vk nog gebeld. Het was niet erg met de harde buiken. Als het maar niet vaker is dan 1-2x per week. (Dan bedoel ik de hele nacht er van wakker liggen en niet slapen) mocht het vaker zijn moet ik terug bellen. Ik hoop dat het voorlopig even helemaal niet meer voorkomt.
Dikke knuffel meiden!! Hopelijk gaat t nu wat beter met de pijn. Ik heb soms ook een kutbui, maar dat komt meer door mn hormonen die door manlief dan even opspelen :lol:
Het is een schatje hoor, maar soms kan ik hem wel achter het behang plakken. Na vorige zwangerschap konden we ook wel weer lachen om mijn hormonale buien.
Dus depster , soms maargoed dat je t alleen doet, niemand om je aan te irriteren.
Gisteren met vriendinnen een online apero gedaan (met crodino in mijn geval), toch een btje het gevoel dat ik ze gezien heb. Dus misschien een tip voor degene die vrienden en fam missen?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven