UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Op zich mag partner erbij zijn hoor, maar ja, als er niemand op de kinderen past gaat dat dus niet. Kan ze lastig alleen thuis laten of in de auto ofzo.
We proberen noodopvang te krijgen rondom de bevalling maar het is superonduidelijk waar je je moet melden en wie erover gaat en wat de criteria zijn om in aanmerking te komen. Heel stressvol vind ik het.
Mijn partner is ook Nederlander, dus heeft hier ook geen familie ofzo.

We reden vandaag langs de kinderopvang van de jongste en daar kwam net de PM-er naar buiten dus we hebben even gekletst... Je zag dat kleine koppie kijken "ik geloof dat ik die persoon ken... maar wie is het ook alweer?" Dat wordt weer helemaal opnieuw wennen als ze eindelijk weer mogen gaan...
@hollandaise: dan zou ik toch proberen of je je moeder daarheen kan krijgen, dan kan zij bij de kinderen blijven en kan partner jou ondersteunen. Hij wil toch ook graag bij de geboorte van zijn kind zijn?

@depster: ik heb eergisteren bij de gynaecoloog aangegeven dat ik het heel lastig zou vinden als mijn ouders niet kunnen langskomen. de rest van de familie en vrienden is spijtig, maar dat overleef ik wel. toen gaf hij aan dat hij wel een attest kon voorzien waarmee ze dan de grens over zou kunnen gaan. misschien is dat ook iets voor je nicht? anders stuur je me nog maar een berichtje, je weet me te vinden ;-)
holland, he wat naar voor de kleine dat er weer opnieuw gewend moet gaan worden. Is ook wel logisch naar zn hele tijd, maar leuk is het niet!

Wollen, ik heb de boodschap zo goed mogelijk door gegeven (attest voorzien??)

Hier: De ochtendmisselijkheid begint weer wat meer op te spelen heb ik het idee, dit is al de derde ochtend deze week. Misschien dat het door de thee komt, dus morgen even laten staan. Schijnt ook wel normaal te zijn in het derde trimester..maar toch.
Gister de verloskundige gesproken, vereniging verloskundigen wilt gaan kijken hoe ze de regels wat kunnen versoepelen (dus hopelijk dat partners weer mee mogen naar controle enzo). Overigens was het fijn te horen dat ook de verloskundige aangeeft dat ik niet de makkelijkste zwangerschap heb. Ik wist het wel, maar vind dan dat ik mij niet zo moet aanstellen :P

Oh en zojuist de kaartjes definitief besteld, dus binnenkort kan ik enveloppen gaan schrijven. Gelukkig maar een kleine kring! Moet er niet aandenken om 100 enveloppen te moeten schrijven (en kaarten/postzegels te moeten kopen) dat is dan een hele kostenpost
Ik heb gisteren een derde proefdruk voor een kaartje besteld. hopelijk derde keer scheepsrecht. Heb er toch maar iets over de kraamvisite in deze periode opgezet, kan dat natuurlijk altijd nog weghalen als het tegen juni toch beter zou zijn maar met de maatregelen die gisteren zijn aangekondigd verwacht ik niet dat het tegen juni allemaal weer mogelijk gaat zijn.

@depster: vandaag de dag mag je de grens tussen NL en BE (en BE-FR, BE-LUX) alleen over als je daar een geldige reden toe hebt:
- werk (attest nodig van werkgever)
- hulp voor kwetsbare personen

Aangezien je dat laatste slecht kunt bewijzen (ben jij de enige die voor diegene kan zorgen, is er niemand in het land zelf, is dat echt de reden, etc) is het dan gemakkelijker als je een attest hebt van een arts dat jij de grens over mag voor die reden. Ik weet alleen niet exact hoe het werkt met die attesten voor dat soort verplaatsingen. Een vriendin van mij werkt in BE en woont in NL, ongeveer 150m van de grens. Zij heeft dus zo'n attest van haar werkgever.
En dan hangt het er ook nog vanaf hoe de situatie eind mei/begin juni is, want voor de moment is het verboden om niet essentiële verplaatsingen te doen en ook samenscholingen zijn verboden. Maw: je moet thuis blijven en je mag niet op bezoek bij familie en vrienden, ook niet samenkomen met hen in de buitenlucht, enkel om te sporten in heel beperkt gezelschap.
Ik moet/mag van de week weer naar de gyn en zal ook vragen of ik wat kan laten attesteren. Daar zijn ze hier dol op ;-)
Ja mijn partner wil er zelf ook graag bij zijn! Is toch een super bijzonder moment. En ook voor mij wel heel fijn om ondersteuning te hebben want ik vind het behoorlijk heftig. En stel dat het even anders loopt is het toch ook fijn als er iemand bij is.

Oh ja, geboortekaartjes... Bij de oudste twee vond ik het echt heel makkelijk, en nu heb ik echt nul inspiratie.

Ik voel me 's ochtends ook niet helemaal lekker, vooral mijn zo geliefde ochtend-cappuccino hoef ik echt ff niet te zien.
@Wollenbol. Wat ga je over de aangepaste kraamvisite op het geboortekaartje zetten? Ik had zelf eigenlijk niet zo veel zin om het coronagedoe te vereeuwigen op het geboortekaartje... wij hebben erop staan: wil je .. komen bewonderen? App of bell even!
En dan kunnen we altijd even bespreken aan de telefoon dat we 1.5 meter afstand houden en wat de maatregelen tegen die tijd ook moge zijn.
@hollandaise saus jeetje wat lastig en moeilijk dat je geen opvang voor je kinderen hebt. Ik hoop echt dat je moeder mag over komen. Dat zal toch een hele geruststelling zijn.

@wollebol moeilijk dat je ouders moeizaam naar België kunnen komen. Dat lijkt mij toch best een zorg.
@geboorte kaartje hier ook niks vermeld over bezoek betreft Corona. @wollebol wel benieuwd naar je tekst. Bij dochtertje hadden we wel wil je op bezoek komen bel of app even.
Nu niks
Behalve onze telefoonnummers.
We laten het maar een beetje open.
Denken jullie dat het duidelijk genoeg is dan?
Ik vind bezoek in deze tijd ook wel spannend. Jullie?(bijvoorbeeld op 1,5 meter afstand straks)
Op mijn kaartje staat ook niets over Corona, maar 'beschuit met muisjes lijn' en dan mijn telefoonnummer. Mensen die zomaar langs komen worden terug naar de auto gewezen.. al lijkt het mij sterk dat ook in een normale situatie mensen onverwachts op kraamvisite komen.. en als men appt/belt dan maak ik een Bij mijn ouders raam bezoek afspraak, voor zodra de kleine naar buiten mag.. Dus ik denk dat de eerste twee weken lekker rustig gaan verlopen.

Qua bezoek wil ik wel mijn ouders en broer + gezien langs laten komen. Die zie ik nu ook gewoon. Ook mijn beste vriendin laat ik gewoon langs komen. De rest wacht t maar lekker af..
Ik was het eerst niet van plan en kan het nog altijd weghalen of vervangen door iets anders. Nu staat er:

"We willen ons ..... (naam baby) natuurlijk dolgraag aan jullie laten zien, maar voorlopig is dat alleen mogelijk via videobellen of door het raam."

De paar mensen waar we dan een uitzondering voor gaan maken (mijn ouders indien mogelijk, schoonouders, schoonzus en oma van vriendlief) zullen we dat dan wel vertellen dat dat voor hen niet geldt. En dan moeten zij zelf maar beslissen of ze willen komen en het risico willen lopen (vooral de oma, die is tenslotte al 85, maar ja, je weet ook niet hoe lang ze nog heeft en hoe lang dit gaat duren).

Mocht het beter zijn tegen dan dan wordt het iets als: Wil je ons ... komen bewonderen, neem dan contact op met ...

Ik twijfelde eerst om er iets in te zitten en heb expres het woord corona niet gebruikt. Op internet stonden veel zinnetjes (https://mycards.nl/geboortekaartjes/voo ... ten#corona maar daar zat niet echt iets naar mijn zin tussen. Uiteindelijk gaan alle kinderen van 2020 toch regelmatig horen dat ze geboren zijn in de corona tijd, dus kan het ook niet zoveel kwaad dat er een kleine vermelding in de kaart staat. Ik neem aan dat de meeste mensen zelf ook wel snappen dat kraambezoek er nu niet in zit maar dan haal je alvast een stuk van de discussie weg, mensen vragen het niet en jij hoeft het niet te zeggen. En als de maatregelen dan soepeler worden en er meer kan kan ik altijd naar bepaalde vrienden/familie sturen: hey, nu het mag, mogen jullie ook binnen op visite komen.

Wij hebben afgelopen weekend onze "serre" (voor de nederlanders) opgeruimd, die heeft een deur naar buiten, en een schuifpui naar binnen, dus daar zou bezoek dan kunnen plaatsnemen (kan wel warm zijn in de zomer maar dat is het enige grote raam dat we hebben waar wij binnen ook comfortabel kunnen staan/zitten met de baby. Sowieso zal totdat de grenzen open gaan het alleen het belgische deel van de familie/vrienden zijn die langs kunnen komen aan het raam. Voordeel is wel dat we in een vrijstaand huis wonen en de tuin nog totaal niet kindvriendelijk (lees afgesloten) is, dus mensen kunnen gewoon onze achtertuin in wandelen. We hebben een grote tuin dus mogelijk als er wel bezoek mag komen (op 1.5 meter afstand) dat we dan gewoon in de tuin kunnen afspreken. Buiten is het makkelijker om afstand te houden vind ik.
Ik vind het ook spannend en had het liever anders gezien, maar het is zoals het is. En het duurt nog (hopelijk) minstens een maand, ik denk dat het lastig voorspellen is hoe de situatie dan is. Dus dat ga ik ook maar niet doen. We zien tegen dan wel.
@Kaartje1
Ik denk dat wij bezoekers sws niet zomaar langs laten komen, ze moeten eerst even appen/bellen maar volgens mij is dat toch al wel de normale gang van zaken. Wij hebben een hele riante tuin en vrijstaand huis, dus genoeg ruimte. Ik laat mensen denk ik wel op 1.5 meter afstand zonder raam, wellicht buiten als het mooi weer is. Want als je voor een raam staat kun je ook niet echt kletsen enzo en ik denk, als je 1.5 meter afstand houdt, is het prima. Dat is ook al leuk toch op 1.5 meter afstand visite ontvangen? Bedoel, ik weet van mezelf dat ik het ook super spannend vond om zo'n piepklein babytje vast te houden bij kraamvisites, dat ik ook al vaak dacht van, uh laat maar. En misschien dat ik dan een tafeltje neerzet met ontsmettingsmiddel en mensen van te voren goed hun handen laat wassen.
Onze ouders, mijn broer/zus en mijn schoonouders mogen wat mij betreft het babytje wel vasthouden. Wij zien hen nu ook al bijna dagelijks want we wonen dicht bij elkaar en houden dan ook niet per sé 1.5 meter afstand. Wel belangrijk dat ze allemaal van te voren goed hun handen wassen en ontsmetten en bij verkoudheid wel afstand. Eventueel laat ik ze handschoenen aandoen ofzo, maar, ik laat het ook nog even open omdat we niet weten hoe de situatie over een maand is.
Dat probleem met bezoek hebben wij dan weer niet, verwacht ik ;-)
Ik vind het wel heel erg jammer hoor, alle familie woont in Nederland en die zijn, iig nu nog, niet welkom hier. Ik heb wel het idee dat de situatie in Nederland aan het verbeteren is?
Mijn arts raadt ernstig af dat mijn moeder hierheen komt, maar heeft wel een attest geschreven waarin zij aangeeft dat we per direct noodopvang zouden moeten krijgen. Dat lijkt me echt een enorme opluchting. Hebben wij ook nog even tijd om hier orde op zaken te stellen, even te genieten samen en ik vooral ook om uit te rusten. Ik ben echt zoooo moe. Heb die kinkhoestvaccinatie eindelijk gehad, zijn jullie daar ook zo beroerd van geweest?
Nou dat is wel heel fijn als je toch wat opvang kan krijgen! Ik ben ook heel blij dat onze dochter nog even kan gaan voordat de baby komt. Ze is op dit moment toch al weer heeeeel erg gewend aan mama thuis en moest gisteren huilen toen ik weg ging voor controle bij de vk....
Ik had totaal geen last van de vaccinaties, maar de vermoeidheid herken ik wel. Heb af en toe echt slechte nachten. Wat is bij jou de reden van de vermoeidheid?
@hollandaise: fijn dat je opvang kunt krijgen! op welke grond raadde de arts het af dan voor je moeder om te komen, als ik vragen mag?
ik had geen last van moeiheid ofozo na de vaccinatie, arm heeft wel 2 dagen zeer gedaan. vriend had nergens last van. volgens een collega komt dat omdat als je een actief beroep hebt bijv en je armen veel gebruikt (of als je drummer bent ofzo) je bloedsomloop beter is en je er dan minder last van hebt.

@living: dan zie je hoe snel ze aan zo'n nieuwe situatie wenen he! zal goed zijn dat ze weer naar haar vertrouwde omgeving toe kan gaan! blijft de opvang doorlopen tijdens jouw verlof of niet?

hier voel ik de baby echt duidelijk zitten. halve dag last van een halve harde buik, niet echt harde buiken zoals ik die eerder voelde, maar meer dat het helemaal hard is waar zij zich bevindt. hebben jullie dat ook?
buik begint wel steeds lastiger te worden om mee te slepen, dingen in en uit de wasmachine halen lukt steeds minder etc. maar ja, ben ook al 34+5 dus dat zal er wel wat bij horen. ik slaap wel weer goed, das wel fijn. maar ondanks dat ik 7-8 uur effectieve slaap heb per dag, en een uur later op sta dan normaal aangezien ik niet naar t werk hoef te rijden, ben ik rond 21u 's avonds wel op...
werken lukt nog wel, maar t wordt wel lastiger om de hele tijd in dezelfde houding aan tafel te zitten. op de bank zit beter, maar da's dan weer lastiger werken, want dan heb ik geen tweede scherm. deze week nog 2 dagen werken (vrijdag feestdag), volgende week pak ik woensdag vakantie en daarna dan maar eens zien hoe lang ik het nog vol houd
Wollenbol, wanneer ging je dan ook alweer met verlof? irritant he, die in de weg zittende buik. Op de bank zitten kan ik wel, maar dan wel met een kussen achter mijn rug. Recht op een stoel lukt niet, want dan wordt mn middenrif helemaal omhoog geduwd haha.

Die harde buik herken ik wel, al komt het bij mij wel echt van t harde buiken hebben. De kleine is nogal actief en mijn baarmoeder is nogal snel geprikkeld -> dus gelijk hard. Het is wel idd steeds makkelijker voelen hoe/waar hij ligt.

Over die attest trouwens, mijn nichtje geeft morgen een afspraak bij de gyn en zou het er met hem over hebben. Dat is dus even afwachten.

Over de 22 weken test, ik had alleen twee dagen wat spierpijn gevoel in die arm. Maar niet heel erg ofzo.

Over de vermoeidheid, ik moet er zn 2 a 3 x uit in de nacht om te plassen en over het algemeen slaap ik wel weer gelijk in. Overdag soms een dutje van een uurtje, maar merk toch wel echt wel vermoeider te zijn. Komt misschien ook omdat mijn slaap kwaliteit zeer minder is..
Ik slaap het lekkerst op links (minder maagzuur, minder benauwd en is sowieso mijn inslaapzijde) maar dan heb ik dus heel snel pijn aan mijn bekken (ondanks een kussen ertussen) dus lig ik op rechts, wat dus meer maagzuur, meer benauwdheid etc oplevert maar minder pijn.. Dus beetje afwegen (en veel heen en weer draaien..wat echt een opgave aan t worden is)
@depster: ik ben van plan om te blijven werken tot hemelvaart / de dag erna als dat lukt. ik moet stoppen met werken vanaf 30 mei, maar vind één week extra wel lekker, maar het hangt ook af van hoe het gaat en wat de gynaecoloog beslist. ik heb 6/5 terug een afspraak.
Wollenbol schreef:
29-04-2020 11:36
@depster: ik ben van plan om te blijven werken tot hemelvaart / de dag erna als dat lukt. ik moet stoppen met werken vanaf 30 mei, maar vind één week extra wel lekker, maar het hangt ook af van hoe het gaat en wat de gynaecoloog beslist. ik heb 6/5 terug een afspraak.
wowie! Knap als je dat gaat lukken!!
depster schreef:
29-04-2020 11:38
wowie! Knap als je dat gaat lukken!!
alles wat ik nu blijf werken, kan ik er achteraf bijnemen. anders moet ik na de bevalling al na 9 weken weer gaan werken.
@Wollenbol? Huh hoezo mag je tot 30 mei werken? Je mag toch tot uiterlijk 4 weken voor de uitgerekende datum werken?

Ik ga overmorgen met verlof. Ben nu 35 weken. Super veel zin in. Ik ben helemaal op nu na een dagje werken en lig met rugpijn op de bank.
Heb veel last van harde buiken. Mn baby is nog veel aan het draaien en als ze dan met haar rug tegen de buikwand duwt veroorzaakt dat harde buiken. Mn buik is nu sowieso permanent helemaal hard aan alle kanten. Ben snel buiten adem en zitten lukt moeizaam.
Slapen gaat aardig goed. Ik moet er wel 3 keer uit om te plassen. En soms ben ik gewoon klaarwakker om half 5. Dus ik ga zometeen heel veel middagdutjes doen.

@Hollandaisesaus: ja ik ben flauwgevallen op mijn werk, een uur na de kinkhoestprik. Komt omdat ik extreem lage bloeddruk heb.
Kikikip schreef:
29-04-2020 16:37
@Wollenbol? Huh hoezo mag je tot 30 mei werken? Je mag toch tot uiterlijk 4 weken voor de uitgerekende datum werken?
Ik woon in België. Daar mag je tot 1 week voor de uitgerekende datum werken. UD is 5/6 dus mag werken tot en met 29 mei.
Wij werken in ons team met blokken/periodes. De huidige eindigt 22/5. Zou ineens een mooi punt zijn om te stoppen. Als ik het volhoud om tot dan te blijven werken, dan heb ik na de bevalling 13 weken ipv 9 (als ik zou stoppen 6 weken op voorhand). Je mag hier kiezen, ergens tussen 6 en 1 week voor UD, en alles wat je ervoor werkt, krijg je erna erbij.
Ik werk 100% van thuis nu vanwege corona en mijn werk is allemaal digitaal. Ik kan mijn eigen uren indelen en heb alleen om 10u en 14u twee vaste contact momenten.
We mogen volgende week de kinderen weer brengen. Erg opgelucht. Hopelijk blijft het dan gewoon doorlopen totdat de opvang weer regulier in bedrijf is. Maar we zijn in elk geval voor de komende tijd geholpen.
Ik vind het ook voor hun fijner dat ze nu alvast weer rustig kunnen wennen en niet pas straks als de baby er al is ineens "ingeruild" worden... Want zo voelt het volgens mij echt wel als je nog maar een dreumes/kleuter bent.

Tja die vermoeidheid. Slecht slapen door baby&buik en ook deels de spanning wel. De hele dag achter twee kleine kinderen aan hollen. Mijn partner doet echt veel hoor, maar ja, heeft ook maar 1 paar handen. En er is gewoon meer werk als iedereen de hele dag thuis is, qua boodschappen/koken/poetsen.

Mijn buik is ook vaak helemaal hard waar de kleine met zijn/haar kont zit. Er wordt nog wel flink gedraaid. Niet meer echt de koprollen van een paar weken terug. Maar heb er wel sneller last van, ben ook snel buiten adem enzo.

Wollenbol schreef:
29-04-2020 08:45
@hollandaise: fijn dat je opvang kunt krijgen! op welke grond raadde de arts het af dan voor je moeder om te komen, als ik vragen mag?
M.n het risico voor haar. Als de kinderen dan weer naar de opvang gaan, komen die natuurlijk ook weer met anderen in contact en is de kans op besmetting veel groter en zij is natuurlijk wel een risicogroep. Ik wil wel graag dat ze komt, maar partner stelde wel terecht de vraag van wat nou als zij ziek wordt? Wat doen we dan? Dus we moeten nog maar even kijken tzt hoe het er dan uitziet.

Dapper hoor, trouwens, dat je zo lang door werkt! Wel fijn idd om aan het einde langer verlof te hebben. Ik zou 9 weken echt ook wel vroeg vinden om weer aan het werk te gaan.

Kikikip geniet van je verlof! Middagdutjes zijn echt heerlijk :-)
he hollandaise, hoe is het met je? (en met de rest uiteraard...)
het is hier wat stiller, vrees dat dat het gevolg is van de fb groep

hier bezig aan de laatste dagen werken. werk morgen, maandag, dinsdag en vrijdag nog en dan begint mijn verlof. bijna alles is op orde. heb nog steeds niet veel klachten. af en toe last van hormonen / één nacht slecht slapen, maar verder gaat eigenlijk alles wel goed.
wel last van corona onzekerheid maar met name in combinatie met de hormonen denk ik.
@wollenbol echt respect dat je nog werkt hoor. Ik moet er niet meer aan denken. Nog heel even dan echt verlof!

@hollanddaise kinderen weer lekker naar de opvang en jij wat rust gehad?

@kikikip hoe gaat het met jou?

En de rest ook natuurlijk?
kaartje1 schreef:
14-05-2020 21:46
@wollenbol echt respect dat je nog werkt hoor. Ik moet er niet meer aan denken. Nog heel even dan echt verlof!
van de week 1 dag vrij geweest en alleen maar last gehad van hormonen :-) laat mij nog maar even werken haha
nee het begint nu wel iets zwaarder te worden, maar gelukkig zijn het de laatste dagen en ik heb niet super veel werk. dus ik schrijf ondertussen af en toe wat enveloppen etc
ik ben niet echt 8 uur hardcore aan het werk. dat scheelt wel :-) maar ik vind het wel lekker om nog wat om handen te hebben, alle kleertjes zijn al gewassen enzo en wat er nog op de babykamer moet gebeuren is voor vriendlief dus anders zou ik toch maar de hele dag wat netflix zitten kijken ofzo. nu heb ik nog een beetje structuur
Ja respect hoor wollenbol!

Het gaat hier inmiddels wel een stukje beter, bekkenklachten m.n. zijn wel minder geworden. Ik mis mijn kinderen nu overdag wel heel erg, haha. Zullen de hormonen wel zijn. Ze waren wel heel snel weer gewend, gelukkig.
Er moet voor mijn gevoel nog wel heel veel gebeuren in huis, maar daar is nu gelukkig ook iets meer tijd voor.

De groei van de baby wordt goed in de gaten gehouden, en ziet er goed uit. Dit wordt echt een reus vergeleken met de vorige twee! Ik hoop heel erg dat we over de 2,5 kg komen, dan mag je een paar uur na de bevalling weer naar huis.
Het lijkt er zelfs op dat er binnenkort weer buitenlanders mogen komen, dus hopelijk kunnen we toch nog een vertrouwd gezicht in huis halen rondom de bevalling.
Minder leuk: bevallen met mondkapje op.... Ik zie dat echt helemaal niet zitten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven