Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
woensdag 15 april 2020 om 13:04
Ze vraagt toch om advies? Nou, dat krijgt ze dus, gebaseerd op ervaringen van mensen hier. En nee, wij kennen die man niet, maar als dat zo'n bezwaar is, waarom vragen om advies dan?DS1971 schreef: ↑15-04-2020 10:46Wijs mij even aan waar ik tegen to gezegd heb dat dit een match made in heaven is.
Het enige wat ik zeg is dat al die negativiteit berust op vooroordelen die heel weinig zeggen over dit specifieke geval.
Ik ken de goede man niet (en to ook niet). Dus hoe kan ik daar dan een oordeel over hebben? En dat is dus wat mij verbaast, dat mensen conclusies trekken aan de hand van onvolledige informatie.
Zoiets als iemand zien hoesten en daar bijna in blijven en dan concluderen dat die corona heeft. Kan hoor. Maar weten doe je het niet.
woensdag 15 april 2020 om 13:10
Volgens mij leef jij in een rare wereld. De relaties om je heen zijn ongeveer allemaal 'oudere man met (veel) jongere vrouw'. Jouw straat krioelt ervan, jijzelf, weet ik waar nog allemaal. Vreemd, ik ken zo ook wel relaties, maar dat zijn dikke uitzonderingen op de massa mensen die ik ken. 1 op de duizend koppels? Misschien nog niet!
Ik ben dankbaar dat jij hier mee schrijft! Hebben we tenminste iemand die over alles, alles weet!
DS1971 schreef: ↑15-04-2020 10:42Ik denk dat hij hetzelfde tegen haar heeft gezegd als ik tegen mijn vriendin en dat is dat hij er open voor staat. Dat is iets anders dan een ja. Ze kennen elkaar pas 4 maanden. Dan bespreek je heel vrijblijvend hoe je de toekomst ziet. Je stippelt hem dan niet uit.
Misschien hier een minder puntje in je alwetendheid: als ik zeg dat ik voor iets open sta, dan bedoel ik: 'als ze me het vragen zeg ik ja'. Dan moet jij eens uitleggen hoe het bij jullie gaat.
Vriendin: ik wil over een tijd zwanger worden.
DS: daar sta ik voor open.
Vriendin: Oh, dat gaat leuk worden ... wij twee met een rozig babietje!
DS: Geen denken aan!
Als een ongebonden vrouw tegen een ongebonden man, met wie ze aan het daten is, zegt dat ze een kind wil. Dan zou ik denken dat ze dan niet bedoelt: met mijn buurman.
Jij hebt niet alleen een rare manier van communiceren maar de stap ervoor is ook al raar: jouw manier van denken.
Als ik jou hier als een advocaat voor zijn cliënt, de verdeding van TO zie opnemen, dan zou ik niet denken dat je de vriend kent, maar dat je de vriend BENT. Er mag niks voor de voeten van TO gegooid worden, of je vliegt als een haan op zijn kiekens, in de verdediging. Niet voor jezelf, maar voor Stassie.
En tot slot, DS, je schrijft ergens dat wij de vriend niet kennen. Dat is waar. We weten niet hoe hij eruit ziet, we kennen zijn naam niet. Maar wie we wel kennen zijn zulke types. Want we spreken hier van een type. Ze hebben alle kenmerken die hier voorbij zijn gekomen. En daarom durven hier velen hun oordeel uitspreken, daarvoor moet je die man niet met naam en toenaam te kennen. En dat jij telkens bepaalde 'vooroordelen' (ik noem het 'een bepaald oordeel), zo verdedigt, heeft misschien ook wel zijn redenen.
woensdag 15 april 2020 om 13:31
Ze vraagt om positieve ervaringen om haar te bevestigen in haar keuze.
Dat lijkt mij duidelijk.
woensdag 15 april 2020 om 14:05
woensdag 15 april 2020 om 14:18
Dit is echt een heel misplaatst "advies" tegen een vrouw van 27 die graag voor haar 30e kinderen wil.
De tijd van helemaal onbezonnen genieten is dan wel voorbij. En dat zie je ook aan het feit dat ze hier een topic over opent.
woensdag 15 april 2020 om 14:25
Je begint weer met het verzinnen van dingen die ik niet gezegd heb.mammezel schreef: ↑15-04-2020 13:10Volgens mij leef jij in een rare wereld. De relaties om je heen zijn ongeveer allemaal 'oudere man met (veel) jongere vrouw'. Jouw straat krioelt ervan, jijzelf, weet ik waar nog allemaal. Vreemd, ik ken zo ook wel relaties, maar dat zijn dikke uitzonderingen op de massa mensen die ik ken. 1 op de duizend koppels? Misschien nog niet!
Ik ben dankbaar dat jij hier mee schrijft! Hebben we tenminste iemand die over alles, alles weet!
Misschien hier een minder puntje in je alwetendheid: als ik zeg dat ik voor iets open sta, dan bedoel ik: 'als ze me het vragen zeg ik ja'. Dan moet jij eens uitleggen hoe het bij jullie gaat.
Vriendin: ik wil over een tijd zwanger worden.
DS: daar sta ik voor open.
Vriendin: Oh, dat gaat leuk worden ... wij twee met een rozig babietje!
DS: Geen denken aan!
Als een ongebonden vrouw tegen een ongebonden man, met wie ze aan het daten is, zegt dat ze een kind wil. Dan zou ik denken dat ze dan niet bedoelt: met mijn buurman.
Jij hebt niet alleen een rare manier van communiceren maar de stap ervoor is ook al raar: jouw manier van denken.
Als ik jou hier als een advocaat voor zijn cliënt, de verdeding van TO zie opnemen, dan zou ik niet denken dat je de vriend kent, maar dat je de vriend BENT. Er mag niks voor de voeten van TO gegooid worden, of je vliegt als een haan op zijn kiekens, in de verdediging. Niet voor jezelf, maar voor Stassie.
En tot slot, DS, je schrijft ergens dat wij de vriend niet kennen. Dat is waar. We weten niet hoe hij eruit ziet, we kennen zijn naam niet. Maar wie we wel kennen zijn zulke types. Want we spreken hier van een type. Ze hebben alle kenmerken die hier voorbij zijn gekomen. En daarom durven hier velen hun oordeel uitspreken, daarvoor moet je die man niet met naam en toenaam te kennen. En dat jij telkens bepaalde 'vooroordelen' (ik noem het 'een bepaald oordeel), zo verdedigt, heeft misschien ook wel zijn redenen.
Vervolgens speel je weer op de man.
Daarnaast begrijp jij de reikwijdte niet van een intentieverklaring.
En door te denken in types zet je jezelf helemaal klem. Geen wonder dat je dan alleen in vooroordelen kan denken.
woensdag 15 april 2020 om 14:26
Ze zou er wijs aan doen, die grens niet zo strak te trekken.
Je maakt kinderen met de juiste partner, niet met een random man.omdat je anders in tijdsnood komt.
Als die partner op je 28ste nog niet in beeld is, dan is het verstandig je voortplantingswensen on hold te zetten.
woensdag 15 april 2020 om 14:30
Uit haar reacties blijkt dat ze vooral bevestiging zoekt van haar keuzes. Wat ook logisch is.chineesje2000 schreef: ↑15-04-2020 13:35Nee hoor, lees de laatste alinea van de OP nog maar eens. Ze vraagt niet om alleen positieve ervaringen.
Zo zie ik het in ieder geval.
woensdag 15 april 2020 om 14:33
Ze zal toch moeten ervaren. Dit kan de juiste man voor haar zijn.
Hem dumpen garandeert niet dat ze een ander ontmoet waarmee ze betere kansen heeft om voor haar 30e de knoop door te kunnen hakken.
Ze kan beter die grens opschuiven.
woensdag 15 april 2020 om 15:49
Ik vraag mij oprecht af in hoeverre ze om die ervaringen vraagt. De OP lijkt dit weliswaar te suggereren, maar de posts hier doen toch echt iets anders blijken. Voor wat het waard is: ik heb mijn (positieve) ervaring gedeeld, maar daar ging ze niet op in. Ze lijkt het belangrijker te vinden om alle bezwaren en argumenten te weerleggen en inderdaad: ze lijkt alleen maar positieve verhalen te willen lezen/horen, maar zo werkt een forum niet. En als je een topic opent over een veel oudere (vermogende) man die reeds 2/3 keer gescheiden is en diverse kinderen heeft bij verschillende vrouwen, kun je verwachten dat niet iedereen maar enthousiast reageert op het voornemen er nog maar eens een liefdesbaby bij te bouwen. Kom zeg...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 15 april 2020 om 15:53
Hippiemeisje schreef: ↑15-04-2020 15:10DS1971, ik vind wel dat je dit topic lichtelijk begint te kapen.
Lichtelijk?
woensdag 15 april 2020 om 18:04
Of zich verbeelden, dat ze er veel beter uitzien dan andere mannen van hun leeftijd.
woensdag 15 april 2020 om 18:06
valentinamaria schreef: ↑15-04-2020 18:05dat niet alleen, ook nog dat ze er beter uitzien dan de meeste jongere mannen.