formil vs. a-merk

20-04-2020 18:28 26 berichten
Ik twijfel dus heel erg en zou graag ervaringen willen. Ik heb niet heel veel kleding maar wat ik heb wil ik ook graag goed houden. Normaal gesproken gebruik ik hoofdzakelijk persil pods en vloeibaar wasmiddel. Soms Dash of de diverse reus soorten.

Prijsbewust als ik ben koop ik het altijd in de aanbieding en wacht ik ook echt de beste aanbieding af maar ik vraag me af of het toch niet nog goedkoper kan.

Dus mijn vraag is, vinden jullie Formil net zo goed qua schoonheid en frisheid?
Alle reacties Link kopieren
Ja.
Ik gebruik wel altijd poeder, kan dus niets zeggen over het vloeibare wasmiddel.
Ik vind t prima schoon wassen.
Soms koop ik een a merk als ik zin heb in een bepaalde geur.
De formil ruikt naar mijn idee wel minder sterk. Maar dat is soms ook juist fijn.
Maar schoon wast het allemaal wel.
Het nadeel van de pods vind ik dat je de hoeveelheid niet kunt doseren. Ik heb het idee dat er altijd teveel schuim uitkomt. Maar ze ruiken wel lekker.
Ik ben er erg tevreden over. De sterke geur van veel A-merken vind ik juist niet lekker.
Ik ben Ariel pods naar die van Formil overgestapt en zeer tevreden. Ik vond de Ariel pods te sterk gaan ruiken en was bang voor vlekken.
Rosalind schreef:
20-04-2020 18:38
Ik ben Ariel pods naar die van Formil overgestapt en zeer tevreden. Ik vond de Ariel pods te sterk gaan ruiken en was bang voor vlekken.
Klopt, ik heb daar ook last van gehad met ariel, allemaal blauwe vlekken, hebben veel mensen last van. Zou niet mogen bij een dergelijk merk.
herfstappeltaart schreef:
20-04-2020 18:37
Ik ben er erg tevreden over. De sterke geur van veel A-merken vind ik juist niet lekker.
Dat is wel goed om te weten, ik ben dus iemand die wel erg veel prijs stelt op een sterke schone was geur :mrgreen:
GinnyJones schreef:
20-04-2020 18:39
Klopt, ik heb daar ook last van gehad met ariel, allemaal blauwe vlekken, hebben veel mensen last van. Zou niet mogen bij een dergelijk merk.
Ik heb ze nooit gehad maar er wel over gelezen. En omdat ik toch al af en toe Formil gebruikte ben ik maar helemaal overgestapt.
GinnyJones schreef:
20-04-2020 18:40
Dat is wel goed om te weten, ik ben dus iemand die wel erg veel prijs stelt op een sterke schone was geur :mrgreen:

Gewoon een keertje proberen. Formil ruikt ook lekker fris, maar niet zo overheersend als bijvoorbeeld Ariël. Maar het blijft een kwestie van smaak blijkbaar :)
Al jaren formil vloeibaar in een wasbolletje bij de was in de trommel. Wast prima, schoon. Ruikt niet te sterk. En goedkoop.
Ik gebruik Ariel pods én Formil vloeibaar.
Voor de afwisseling..anders ruik ik het na een poosje niet meer.

Ik vind de Formil net zo goed en ook lekker ruiken.
Formil heeft ook pods tegenwoordig.
Ik vind de B merken ook goed schoonmaken,het is meer de geur die bij A merken sterker is.
Ik heb bij de Pods vaak dat het blijft hangen in het rubber van de raam . Maakt niks uit welk merk. Ze zijn handig maar poeder lost tenminste op
scottiewinkie schreef:
20-04-2020 19:15
Ik vind de B merken ook goed schoonmaken,het is meer de geur die bij A merken sterker is.
Ik heb bij de Pods vaak dat het blijft hangen in het rubber van de raam . Maakt niks uit welk merk. Ze zijn handig maar poeder lost tenminste op
Leg je ze wel eerst in de trommel en dan helemaal achteraan?
Formil (poeder) is als beste getest 👍🏼
Probeer het gewoon een keer. Je kleding lost er echt niet in één keer spontaan van op en als je de geur niet sterk genoeg vindt neem je de volgende keer weer een A-merk.
De Formil pods ruiken veel sterker dan het vloeibare wasmiddel, vind ik. Paar weken geleden in mijn slaapzak geslapen die ik vorige zomer met de pods gewassen had en dat rook je nog goed.
Ik vind Formil, zowel poeder als vloeibaar, goed schoonmaken, ruikt lekker en irriteert de huid niet. Gebruik het al jaren en zie geen enkele noodzaak hier verandering in te brengen.
Ik heb Formil vloeibaar langere tijd gebruikt, werkt echt prima.
Inderdaad de geur is minder sterk.
Heb nu Robijn pods en zijn ook fijn. Om eerlijk te zijn merk ik niet echt superveel verschil tussen wasmiddelen, mijn kleding wordt nooit echt heel vies.
Het poeder van formil kwam heel goed uit de test bij kassa of Consumentenbond.
Misschien kun je ook een vloeibaar/Pods test vinden?
ik ben zeer tevreden over formil, zelfs de werkkleding van mijn vriend wordt gewoon schoon.
Ik gebruik al jaren Formil. Ik wissel poeder (gewone kleding) en vloeibaar (handdoeken) af. Bij de handdoeken doe ik een beetje A-merk wasverzachter voor de lekkere geur.
Wasmiddel van AH eigen merk. Ruikt echt zalig en blijft ook lang ruiken.
Net zo fijn als robijn maar dan voor een veel betere prijs..

Zowel de standaard kleur en wit, als de geuredities. Echt een aanrader!
Ik gebruik al 100 jaar Formil en zou niet anders willen. Ik vind ander wasmiddel ook echt stinken, dat ruikt zo sterk. Als mijn kinderen bijvoorbeeld ergens anders hun kleding gewassen hebben om het een of ander dan vragen ze altijd of ik het opnieuw wil wassen vanwege de geur.

Ik gebruik Formil vloeibaar in combinatie met Robijn Puur en Zacht wasverzachter.
Am Yisrael Chai!
Formil is heel goed, ruikt niet sterk en wast goed.
Voor mij geen A merk meer.
GinnyJones schreef:
20-04-2020 18:40
Ik ook. Met de vloeibare fles van lidl zat er totaal geen lekker geurtje aan de was. Ik was blij toen hij op was en ik weer een A merk kon kopen :worship:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven