Doorlekken luier door zijligging bij baby 6 maanden

20-04-2020 00:04 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar dé tip voor bij een doorlekkende luier door zijligging van een baby.
Mijn zoontje (6 maanden) is het rollen vol op aan het oefenen. Ook druk voor het slapen gaan.
En hij heeft een slaaphouding waarbij hij graag op zijn zij ligt.
Inmiddels lekt hij steeds door tijdens het slapen maar niet doordat de luier vol zit.

Ik gebruik pampers.
Ik heb het randje van de luier aan de bovenkant naar binnen gedaan.
Rompertje is niet te klein.
Luier achterste voren geprobeerd (resultaat is dat het hele bedje zeiknat was ipv een beetje).
Pielemous is naar beneden gericht.

Wie o wie heeft de gouden tip?
anoniem_377791 wijzigde dit bericht op 20-04-2020 04:10
Reden: Aanvulling
7.06% gewijzigd
Luci_Morgenster schreef:
20-04-2020 10:15
Ik kocht de Babydry eigenlijk altijd in de aanbieding en dan zijn ze net zo duur of zelfs goedkoper als andere goedkopere merken. En we hoeften ze ook minder vaak te wisselen en er was een ton aan was minder omdat ze niet meer doorlekten. Scheelt ook geld/water/wasmiddel en energie.

Ook al zie je dat niet meteen.
Ik koop eigen merk ook altijd in de aanbieding, dan ben je denk ik toch goedkoper uit dan Pampers. Hoe dan ook, als de luiers blijven doorlekken is het gewoon handig om eens te kijken naar een ander merk. Zowel baby dry als premium protection van Pampers waren geen succes hier, na 3 uur was het bed nat. Met Etos/Kruidvat komen ze hier wel de hele nacht door (10-12 uur).
Bij ons was de oplossing Kruidvat huismerk, de gele verpakkingen.
Ik zou inderdaad een ander merk proberen en evt luierbroekjes.
Grappig, ik ben echt fan van de Kruidvat luiers, maar de broekjes vind ik echt beter van Pampers. Scoor ze wel altijd in de aanbieding voor 50%. Vind Kruidvat luiers wel iets sneller stinken als er urine in zit, ander vulmateriaal ofzo.
SanPellegrino schreef:
20-04-2020 21:02
Grappig, ik ben echt fan van de Kruidvat luiers, maar de broekjes vind ik echt beter van Pampers. Scoor ze wel altijd in de aanbieding voor 50%. Vind Kruidvat luiers wel iets sneller stinken als er urine in zit, ander vulmateriaal ofzo.
Ik vond de broekjes van Kruidvat ook nooit goed, maar ze hebben sinds kort een nieuwe variant. Deze heeft wel elastiek bij de buik/rug. Nog steeds niet zo goed als de Etos (die neemt meer op), maar is redelijk. Maar uiteindelijk is dat bij elk kind anders. Zie ook genoeg klachten over de nieuwe Kruidvat broekjes.
Hier een buikslapende zoon waar we heel veel bedden hebben verschoond door doorlekken (regelmatig al als wij naar bed gingen en s ochtends weer..).

Wat hier het beste hielp:
Amazon mama bear luier, beetje laag aan. Dan achterstevoren een AH luierbroekje erover, die bovenste randjes naar binnen vouwen. Het rompertje openlaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven