Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Horeca wanneer open?

20-04-2020 17:58 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om nog maar eens een nieuw topic te starten!
Wanneer denken jullie dat we weer lekker in de zon op t terras kunnen zitten?
en verder weten we morgenavond meer
nlies schreef:
20-04-2020 19:33
jij hebt al die filmpjes ook rond zien gaan op facebook?

Ik heb geen FB.
redbulletje schreef:
20-04-2020 18:13
Hier hebben veel restaurants gewoon eigen terrein/tuin dus is het een kwestie van wat tafeltjes er tussen uit halen als ze te volgepropt stonden.
Maar het is de vraag of het rendabel is om terug open te gaan natuurlijk. Wellicht wel als ze bezorg/afhaal erbij blijven doen.
Vraag me inderdaad ook af of het rendabel nog is dan inderdaad.
Zal me niks verbazen als er dan soort van 'regels' komen, max zoveel tijd per tafel en dat je een minimum bedrag moet gaan besteden
herfstappeltaart schreef:
20-04-2020 18:49
Wordt je glaasje bier dan naar je toe geworpen? :-D
Liever bier dan koffie want dat plekt tenminste niet. :-D
Geraldine schreef:
20-04-2020 19:46
Liever bier dan koffie want dat plekt tenminste niet. :-D

:-D
Robinson schreef:
20-04-2020 19:45
Zal me niks verbazen als er dan soort van 'regels' komen, max zoveel tijd per tafel en dat je een minimum bedrag moet gaan besteden
Dan eet ik wel thuis, zit ik ook in 'n mooie tuin en word ik niet opgejaagd.
nlies schreef:
20-04-2020 19:33
jij hebt al die filmpjes ook rond zien gaan op facebook?
Op het jeugdjournaal zag ik vanavond wat grappige scenes. Iemand die Cappuccino had besteld en de ober gooide het kopje op anderhalve meter naar de klant toe...broek vies. :proud:
herfstappeltaart schreef:
20-04-2020 19:47
:-D
Witte wijn mag ook of melk... sorry maar ben in een melige bui. :-D
Duomarker schreef:
20-04-2020 18:50
Ik wil de Efteling open :'(

(Maar snap dat dat nog niet kan)
Jaaaa ik wil ook naar de Efteling!
Sansi schreef:
20-04-2020 19:14
Ik verwacht echt niet veel. Op NOS teletekst zag ik net een stukje waarbij kabinet waarschuwt voor geen vergaande versoepeling. Dus als er al versoepeling zal zijn, zal dat heel beperkt zijn. Ik denk ook dat cafés etc niet bij de eerste versoepelingsregels zitten. Misschien nog eerder Restaurants op bijvoorbeeld halve bezetting. Maar dat is gissen.
Denk dat veel restaurant dan alsnog dicht blijven. Dat kost meer dan het oplevert.
I wanna live my life with the volume full!
Robinson schreef:
20-04-2020 19:45
Horeca is voor gezelligheid en ontspanning. Niemand gaat tussen plexiglas met een zandloper voor een minimaal bedrag eten. Tenminste, ik niet. Ook in een café 1,5 meter handhaven gaat gewoon niet.

Horeca kan pas open als 1,5 mtr niet meer hoeft. Eventueel max bezoekers per m2.
friezinnetje2014 schreef:
20-04-2020 19:44
Dat denk ik niet. In het noorden zijn veel minder besmettingen dan in het zuiden, dus daar kan het evt eerder. Maar denk niet dat het gaat gebeuren, dan krijg je horeca-toerisme naar het noorden en dan zit je weer met te veel mensen op een plek
Daarom zeg ik: grens bij Zwolle trekken.
Eidde schreef:
20-04-2020 20:09
Daarom zeg ik: grens bij Zwolle trekken.

Dat werkt niet, zoals het er nu naar uitziet mag er ook weer bezoek ontvangen worden in het verpleeghuis.
Hoe zie je dat dan voor je ? Zoon woont in Almere en moeder woont in Leeuwarden.
Geraldine schreef:
20-04-2020 19:49
Op het jeugdjournaal zag ik vanavond wat grappige scenes. Iemand die Cappuccino had besteld en de ober gooide het kopje op anderhalve meter naar de klant toe...broek vies. :proud:
Zullen wel zelfde soort filmpjes zijn, YT zal er ook wel mee vol staan intussen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
annie2 schreef:
20-04-2020 18:00
Ik hoop zelf met aanpassingen vanaf de 28 ste weer.
Mis mijn werk en ook t zelf bezoeken van horecagelegenheden!
Dat gaat echt niet gebeuren. Ik denk misschien juli/ augustus op zijn vroegst.
Ik vrees ook dat mensen vanavond verwachten dat er van allerlei versoepelingen worden toegezegd en dat de berichtgeving voor vele vanavond dan ook teleurstellend zal worden.

Mochten zaken versoepeld worden dan voorzie ik dit vooral op de noodzakelijke activiteiten zoals tandarts, fysiotherapeuten, diëtisten, kappers en de scholen.

Of dit al gaat gebeuren betwijfel ik mogelijk echt alleen de scholen of juist alleen de noodzakelijke zorg zoals tandarts en fysio maar dat zullen we zien.

Mbt de horeca en Leisure denk ik, hoe lullig ook, dat dit nog erg lang gaat duren. Het gaat in dit geval niet eens alleen over ons Nederlanders maar kijk eens wat onze manier van indammen teweeg brengt aan de grens met Duitsland en Belgie. Elk weekend staan ze weer in de rij om in Nederland te komen winkelen.
Dus wat denk je dat er gebeurt als de horeca en Leisure hier weer open gaat. Heel lullig dat ze zich niet kunnen beheersen en zo lang wij de grenzen niet voor hen sluiten (want andersom is het wel zo, kan niet eens meer tanken in Belgie wat we voorheen standaard deden) zie ik dit gebeuren.
gordijn87 schreef:
21-04-2020 08:17
Ik vrees ook dat mensen vanavond verwachten dat er van allerlei versoepelingen worden toegezegd en dat de berichtgeving voor vele vanavond dan ook teleurstellend zal worden.

Mochten zaken versoepeld worden dan voorzie ik dit vooral op de noodzakelijke activiteiten zoals tandarts, fysiotherapeuten, diëtisten, kappers en de scholen.

Of dit al gaat gebeuren betwijfel ik mogelijk echt alleen de scholen of juist alleen de noodzakelijke zorg zoals tandarts en fysio maar dat zullen we zien.

de voorspellingen zijn:
Geen versoepeling voor de horeca (tot minstens half mei)
Kappers, tandartsen etc gaan nog niet aan het werk
Evenementen uitgesteld tot minstens september
Basisscholen voorzichtig open na de meivakantie
Verkorting van de zomervakantie
Oh ik dacht dat tandartsen wel weer open gingen, in elk geval voor noodzakelijke behandelingen.
En kappers denk ik pas zodra er mondkapjes voor zowel kapper als klant beschikbaar zijn.
Nagelstylistes hebben pro-actief spatschermen geinstalleerd zodat de klant alleen haar handen door een opening hoeft te steken.
redbulletje schreef:
21-04-2020 08:41
Oh ik dacht dat tandartsen wel weer open gingen, in elk geval voor noodzakelijke behandelingen.
En kappers denk ik pas zodra er mondkapjes voor zowel kapper als klant beschikbaar zijn.
Nagelstylistes hebben pro-actief spatschermen geinstalleerd zodat de klant alleen haar handen door een opening hoeft te steken.
voor nood, zijn tandartsen gewoon open gebleven hoor

en kappers etc dachten vorige week, dat ze weer open zouden mogen, maar denk dat die te vroeg gejuicht hebben
Volgens m'n buurvrouw gaat de horeca binnenkort weer open, want mensen houden zich toch niet aan de maatregelen.
En de scholen blijven dicht want zo lang duurt het niet meer voordat de schoolvakantie in deze regio begint.
Oplader schreef:
21-04-2020 09:00
Volgens m'n buurvrouw gaat de horeca binnenkort weer open, want mensen houden zich toch niet aan de maatregelen.
En de scholen blijven dicht want zo lang duurt het niet meer voordat de schoolvakantie in deze regio begint.
Maar de mensen bepalen niet of de horeca weer opengaat. Als het niet mag, mag het gewoon niet.
Ik heb het vermoeden dat de horeca nog niet open gaat. Ik vind het begrijpelijk, maar vreselijk voor de mensen die in de horeca werken. Ik mis ook wel mijn wandeling in het bos met als afsluiter een koffie met wat lekkers. Nu nemen we zelf wat mee als we wandelen maar dat mist toch charme hoor.
Waar ik ook nog wel mee zit..in november zou ik naar een concert in het Ziggo. Vraag me af of ik dat wel ga doen. Ik vertrouw er niet op om in grote groepen te staan. Ook niet in november pas. :|
Oplader schreef:
jouw buurvrouw heeft er weinig verstand van
:)
Oplader schreef:
Geloof dat jouw buurvrouw het niet helemaal begrijpt.
Vast niemand in haar omgeving die zorgverlener is of ernstig ziek/ overleden is aan Corona. :facepalm:
Nee, van mijn buurvrouw kun je een hoop zeggen maar niet dat ze heel slim is. :-D
Ik vind het ook een hele aparte redenatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven