Horeca wanneer open?
dinsdag 21 april 2020 om 16:23
Daar denk ik ook aan. De horeca gaat echt nog niet open. Ik las ergens dat ze tot minimaal 16 mei dicht zullen blijven en ik denk eerlijk gezegd langer dan 16 mei. En als het een keer zo ver is met de Horeca dan mondjesmaat de restaurants. Kroegen en discotheken als een van de laatsten want da sta je hutje mutje op elkaar en een schuifwand en 1,5 m afstand kan daar echt niet. Dat gaat nog langer duren. Heb zelf geruchten gehoord dat er na 28 april helemaal niets versoepeld gaat worden. De een zegt dit en de ander zegt dat. We zien het allemaal wel.gordijn87 schreef: ↑21-04-2020 08:17Ik vrees ook dat mensen vanavond verwachten dat er van allerlei versoepelingen worden toegezegd en dat de berichtgeving voor vele vanavond dan ook teleurstellend zal worden.
Mochten zaken versoepeld worden dan voorzie ik dit vooral op de noodzakelijke activiteiten zoals tandarts, fysiotherapeuten, diëtisten, kappers en de scholen.
Of dit al gaat gebeuren betwijfel ik mogelijk echt alleen de scholen of juist alleen de noodzakelijke zorg zoals tandarts en fysio maar dat zullen we zien.
Mbt de horeca en Leisure denk ik, hoe lullig ook, dat dit nog erg lang gaat duren. Het gaat in dit geval niet eens alleen over ons Nederlanders maar kijk eens wat onze manier van indammen teweeg brengt aan de grens met Duitsland en Belgie. Elk weekend staan ze weer in de rij om in Nederland te komen winkelen.
Dus wat denk je dat er gebeurt als de horeca en Leisure hier weer open gaat. Heel lullig dat ze zich niet kunnen beheersen en zo lang wij de grenzen niet voor hen sluiten (want andersom is het wel zo, kan niet eens meer tanken in Belgie wat we voorheen standaard deden) zie ik dit gebeuren.
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 21-04-2020 16:29
3.70% gewijzigd
dinsdag 21 april 2020 om 16:24
Je buurvrouw heeft het mis. Gaat echt niet binnenkort gebeuren.
dinsdag 21 april 2020 om 16:27
dinsdag 21 april 2020 om 16:30
Hahaha, de buurvrouw zit in MOT of het kabinet?
Heb je even lief gelachen naar haar toen ze dat zei?
dinsdag 21 april 2020 om 16:31
Ik denk dat de meeste het volledige gelekte advies van de MOT allang hebben gelezen en weten wat ze ongeveer kunnen verwachten hoor.
Of denk ik dan te positief over het volk?
dinsdag 21 april 2020 om 21:14
Zeker de helft van de horeca zal nooit meer opengaan, want failliet. Misschien is dat deels ook wel goed, er was de laatste jaren een wildgroei ontstaan en veel bedrijven hadden nood aan personeel. En als het massatoerisme afneemt zal zeker in Amsterdam veel horeca die zich op toeristen richtte geen bestaansrecht meer hebben.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“