Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Horeca wanneer open?

20-04-2020 17:58 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om nog maar eens een nieuw topic te starten!
Wanneer denken jullie dat we weer lekker in de zon op t terras kunnen zitten?
De 1,5 meter economie is ook niet financieel haalbaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lollig hoe jij dit stelt alsof dit volkomen logisch is, de enige manier is en al vast staat.

Manicures. Onmisbaar inderdaad.
Westerpaviljoen schreef:
20-04-2020 18:29
Wie nu nog denkt dat de horeca weer open gaat in juni heeft een reality check nodig.
In het Noorden dan alleen. Grens dicht vanaf Zwolle en ook de afsluitdijk dicht.
I wanna live my life with the volume full!
Ze gaan niet in het Noorden al eerste versoepelen dat gebeurt denk ik als eerste in Brabant.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mai* schreef:
20-04-2020 18:36
Ik denk dat het onvermijdelijk is dat er aanpassingen komen, maar laten we eerlijk zijn, voor de economie is dit toch niet houdbaar?

Klopt

maar misschien komen we wel tot de ontdekking dat onze hele maatschappij en de daarbij behorende consumptie niet houdbaar is/was.
mariska1974 schreef:
Laten we eerst eens beginnen met tandartsen, fysiotherapeuten, dietisten etc. Daarna de scholen (basis) en de kinderopvang. Daarna kappers, pedicures, manicures, rijscholen. Dan is het inmiddels zomervakantie dus de middelbare scholen/mbo/hbo/uni pas na de zomer. En als laatste horeca en ander plezier/vermaak. Dan is het inmiddels al augustus denk ik.
De 1.5meter zal overal wel blijven gelden
Dit is natuurlijk een goede volgorde met jouw referentiekader?
redbulletje schreef:
20-04-2020 18:02
Voorlopig vast nog niet.
En daarna wellicht alleen de terrassen (want buitenlucht) en ook alleen maar als restauranthouders de tafels ver genoeg uit elkaar willen zetten.

Wordt je glaasje bier dan naar je toe geworpen? :-D
Vraag me af of we dat wel moeten willen; de 1.5 meter maatschappij. Voor een paar maanden prima, maar daarna nog?
Ik wil de Efteling open :'(

(Maar snap dat dat nog niet kan)
herfstappeltaart schreef:
20-04-2020 18:49
Denk in oplossingen. Een blikje bier kan prima :P
viva-amber schreef:
20-04-2020 18:45
Ze gaan niet in het Noorden al eerste versoepelen dat gebeurt denk ik als eerste in Brabant.
Waarom?
I wanna live my life with the volume full!
Intotheunknown schreef:
20-04-2020 18:50
Denk in oplossingen. Een blikje bier kan prima :P

:idee:
21/02/21 om 09:03:51
Westerpaviljoen schreef:
20-04-2020 18:46
Klopt

maar misschien komen we wel tot de ontdekking dat onze hele maatschappij en de daarbij behorende consumptie niet houdbaar is/was.
Dit volg ik niet... Je kunt toch niet verwachten dat een ondernemer die normaal 6 dagen per week 9 uur open is nu zijn hoofd boven water kan houden? Of bedoel je dat niet?
Duomarker schreef:
20-04-2020 18:50
Ik wil de Efteling open :'(

(Maar snap dat dat nog niet kan)
Ik zag net een filmpje voorbij komen dat ze er nu met auto's door heen rijden... :HA:
:fortune:
mariska1974 schreef:
Laten we eerst eens beginnen met tandartsen, fysiotherapeuten, dietisten etc. Daarna de scholen (basis) en de kinderopvang. Daarna kappers, pedicures, manicures, rijscholen. Dan is het inmiddels zomervakantie dus de middelbare scholen/mbo/hbo/uni pas na de zomer. En als laatste horeca en ander plezier/vermaak. Dan is het inmiddels al augustus denk ik.
De 1.5meter zal overal wel blijven gelden

Dit lijkt mij een heel aannemelijk scenario.
Merys schreef:
20-04-2020 19:01
Dit lijkt mij een heel aannemelijk scenario.

Mij ook.
Intotheunknown schreef:
Vraag me af of we dat wel moeten willen; de 1.5 meter maatschappij. Voor een paar maanden prima, maar daarna nog?
Het is een leuk idee, maar het gaat niet werken die 1,5 meter in de praktijk :cencored:
Lady*Voldemort schreef:
20-04-2020 18:01
Ha gezellig, een nieuw topic!
Misschien tijd voor een corona pijler
Eurus schreef:
20-04-2020 18:51
21/02/21 om 09:03:51
Ik zag 10:03:51
Maar mijn :fortune: schakelt niet automatisch over op wintertijd
Ik verwacht echt niet veel. Op NOS teletekst zag ik net een stukje waarbij kabinet waarschuwt voor geen vergaande versoepeling. Dus als er al versoepeling zal zijn, zal dat heel beperkt zijn. Ik denk ook dat cafés etc niet bij de eerste versoepelingsregels zitten. Misschien nog eerder Restaurants op bijvoorbeeld halve bezetting. Maar dat is gissen.
herfstappeltaart schreef:
jij hebt al die filmpjes ook rond zien gaan op facebook?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
viva-amber schreef:
20-04-2020 18:45
Dat denk ik niet. In het noorden zijn veel minder besmettingen dan in het zuiden, dus daar kan het evt eerder. Maar denk niet dat het gaat gebeuren, dan krijg je horeca-toerisme naar het noorden en dan zit je weer met te veel mensen op een plek
Voorlopig gaat de horeca nog niet open. Ik zie dit op korte termijn echt niet gebeuren hoor. Jammer maar helaas!
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 20-04-2020 19:46
11.93% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven