Help! 34 weken zwanger en naam nog niet definitief..
dinsdag 21 april 2020 om 13:01
Hoi!
Ik ben 34 weken zwanger van de derde. Na 2 meiden (ilva en Rosa) dit keer een zoon! En menn.. wat zijn jongensnamen moeilijk zeg!!
We komen er maar niet uit..
Hebben nu deze opties:
- Sam
- Toon
- Moos
- Seth
Welke vinden jullie het beste passen? Voor jongensnamen geldt als criteria: kort en krachtig, niet te apart maar ook geen top 10 naam..
Andere briljante suggesties zijn ook welkom! Destijds Ilva hier dankzij het forum bedacht!!!
Dus... de verwachtingen zijn hoog hahaha!
Ik ben 34 weken zwanger van de derde. Na 2 meiden (ilva en Rosa) dit keer een zoon! En menn.. wat zijn jongensnamen moeilijk zeg!!
We komen er maar niet uit..
Hebben nu deze opties:
- Sam
- Toon
- Moos
- Seth
Welke vinden jullie het beste passen? Voor jongensnamen geldt als criteria: kort en krachtig, niet te apart maar ook geen top 10 naam..
Andere briljante suggesties zijn ook welkom! Destijds Ilva hier dankzij het forum bedacht!!!
Dus... de verwachtingen zijn hoog hahaha!

dinsdag 21 april 2020 om 13:30
Dank je! Dat geeft me weer wat moed dat we er uiteindelijk wel uit gaan komenapiejapie schreef: ↑21-04-2020 13:13Seth doet me altijd denken aan een personage uit Police Academy, sorry (wat jou zeker niet moet weerhouden, want die link zal verder niemand leggen, hoop ik althans voor je).
Vaak werkt t blijkbaar zo, dat als je je kind ziet je meteen weet welke naam erbij past. Dus geen stress (al snap ik t echt wel), komt wel goed.
Vic
Joep
Ik kan wel dertig prachtige namen opnoemen, maar hebben minimaal 2 lettergrepen, en dat wil je niet, dus zal ze voor me houden![]()
Tweelettergrepen staan we voor open hoor, maar das wel de max
dinsdag 21 april 2020 om 13:31
I
Toon!
Maar...ik vind het geen topmatch met Ilva en Rosa (terwijl ik dat ook hele mooie namen vind)
Mijn suggesties:
Thije
Hidde
Ferre / Fedde
Jurre
Conclusie: ik denk dat ik twee lettergrepen mooier vind bij de meidennamen.
Succes! Ook met de laatste lootjes!

Maar...ik vind het geen topmatch met Ilva en Rosa (terwijl ik dat ook hele mooie namen vind)
Mijn suggesties:
Thije
Hidde
Ferre / Fedde
Jurre
Conclusie: ik denk dat ik twee lettergrepen mooier vind bij de meidennamen.
Succes! Ook met de laatste lootjes!
biekoe wijzigde dit bericht op 21-04-2020 13:32
16.49% gewijzigd

dinsdag 21 april 2020 om 13:48
Haha oke, dat mag en nee dan zou ik het niet doen.engeltje1984 schreef: ↑21-04-2020 13:21Sven is leuk, maar al in gebruik, Senn vind ik beetje gezocht, Kars: ik heb echt zo’n gekke “r” (Rotterdams..) dus die naam kan ik niet normaal uitspreken, wordt dan Cars bij mij haha
Is geen enkel probleem

dinsdag 21 april 2020 om 13:50
dinsdag 21 april 2020 om 14:04
Mijn vriend vind Seth ook een erg mooie naam heeft hij wel eens gezegd! Maar mijn vader is Spaans en heb een grote familie in Spanje wonen.. Sed (bijna dezelfde uitspraak) betekent dorst in het Spaans. Dus daardoor zou ik die naam niet kiezen.. maar goed als je verder geen Spanjaarden kent lijkt dat me niet belangrijk haha.
dinsdag 21 april 2020 om 14:21
dinsdag 21 april 2020 om 14:23
Wel van gehoord maar goed, het wordt geen tweeling dus die associatie zal wel meevallen.MinkeDeWit schreef: ↑21-04-2020 13:39Ken je de moppen van Max Tailleur? Of heb je daarom juist Sam en Moos op je lijstje staan?
Seth vind ik de enige leuke naam van de vier. Sven vind ik leuker.
Sven is al vergeven! Zoontje van goede vriend heet al zo.