Coronavirus COVID-19 alle pijlers

De grootste verandering

21-04-2020 14:31 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat denken jullie wat de grootste verandering gaat worden ná het coronavirus? Ik denk dat er mensen zijn die blijven thuiswerken.
Adelaide schreef:
21-04-2020 15:08
Ik hoop dat mensen zich wat bewuster van hygiene zijn, en vaker hun handen wassen. Ook hoop ik dat mensen met de griep bijvoorbeeld sneller thuisblijven (eventueel thuis werken, mochten ze zich goed genoeg voelen), en dat dit ook geaccepteerd wordt. Ik heb altijd al een pleurishekel gehad aan in een coupe vol met rochelende medepassagiers te zitten.

Ik hoop dat mensen lokaler blijven winkelen.

Ik denk ook dat vliegreizen in ieder geval voorlopig duurder wordt (want minder vluchten).

Wat ik heel erg zou vinden is als grootschalige evenementen taboe blijven. Ik mis mijn festivals nu al.
Dat gaat echt niet zo blijven hoor.
Ah goeie, mag ik ook hopen van niet. Ik loop nu al 1 festival mis en waarschijnlijk de 2e ook al in Augustus. En ik heb nog 2 concerten staan. Ik hou mijn hart vast. :(
Ik hoop dat Nederland meer dingen zelf gaat produceren in plaats van zich afhankelijk te maken van landen als China.
economische terugval
instabiliteit
meer vluchtelingen
meer oorlog
nog meer vluchtelingen

we zijn nog lang niet uit het (wereldwijde) dal
redbulletje schreef:
21-04-2020 14:35
Ik hoop dat mensen massaal blijven thuiswerken (want minder verkeer op de weg, dus minder files)
En ik hoop dat er minder kinderen genomen worden nu men ervaart wat 't is om er mee thuis te moeten zitten
En ik hoop dat vliegreizen wel terug betaalbaar worden
Even een positief tegengeluid: Wat ben ik blij dat ik juist het tegenovergestelde voel op dit moment. Zo veel tijd met mijn dochter, ze ontwikkelt zich zo snel onder mijn ogen. Ik mag het allemaal zien en meemaken. Vanochtend hebben we voor het eerst samen gefietst, zij op haar eigen fietsje naast mij. Zielsgelukkig werd ik daarvan :gift: :cheer2: :love:
Ugli schreef:
21-04-2020 14:57
Ik hoop dat de huizenprijzen omlaag gaan en dat thuiswerken meer de norm wordt.
Precies dit.
Plus nog dat mensen niet snotterend en met koorts naar kantoor komen omdat ze denken dat ze daar echt niet gemist kunnen worden.
Lady_Day schreef:
21-04-2020 14:45
Ik hoop ook dat we met z'n allen minder shit uit China bestellen en onze shekels meer lokaal gaan uitgeven. Wellicht komen er zelfs weer winkels in de winkelstraten.
Dat hoop ik met je mee.
lilalinda schreef:
21-04-2020 15:22
economische terugval
instabiliteit
meer vluchtelingen
meer oorlog
nog meer vluchtelingen

we zijn nog lang niet uit het (wereldwijde) dal
We zitten straks zelf aan de grond en moeten voor onze eigen mensen zorgen, laten we dat vooral bekend maken bij de vluchtelingen dat er geen gedekt bedje meer voor ze klaarstaat in Europa, zodat ze niet meer deze kant op komen en hopelijk gaan we de grenzen gewoon goed dichttimmeren van de EU ipv toch elke keer weer binnen te laten.
Ik denk dat over een (flinke) tijd alles weer was zoals daarvoor
Ik hoop dat we duurzaam gaan leven, en dat vliegen net zo duur wordt als in de jaren 70.
ik geef mn bek ook maar een douw
Niet meer zo lijfelijk zien, in de zin van minder kussen en handen geven.
Ook hoop ik op meer thuiswerk mogelijkheden. Dat is nu bewezen dat het kan dus die traditionele bazen die iedereen op kantoor willen zien hebben nu ongelijk bewezen gekregen. Ik denk dat vliegen wel zal blijven, veel mensen hebben die behoefte om verre reizen te maken en pleziertjes opgeven is iets dat de mens minder goed bevalt. Verder hoop ik op betere klimaatregelingen, dus dat vervoer echt wat ingeperkt wordt. Duurdere vluchten, meer voordelen voor mensen die dicht bij huis werken, waardoor dat gestimuleerd wordt. Of iets dergelijks. Om die files en vervuiling wat in te perken.
Ik denk absoluut dat flexi- en thuiswerken de norm wordt en dat zakelijk vliegverkeer af gaat nemen.

Verder denk ik eigenlijk dat dit met een paar jaar vergeten is en dat we weer verder gaan met de plasticzooi en het rond de wereld vliegen.
We zijn met veel te veel om het klimaat nog te kunnen redden, of we moeten blijven leven zoals nu tijdens lockdown en dat is natuurlijk iets wat niet gaat gebeuren. Als deze crisis iets duidelijk maakt is dát het wel.
arpeggio schreef:
21-04-2020 15:23
Even een positief tegengeluid: Wat ben ik blij dat ik juist het tegenovergestelde voel op dit moment. Zo veel tijd met mijn dochter, ze ontwikkelt zich zo snel onder mijn ogen. Ik mag het allemaal zien en meemaken. Vanochtend hebben we voor het eerst samen gefietst, zij op haar eigen fietsje naast mij. Zielsgelukkig werd ik daarvan :gift: :cheer2: :love:
Precies. Alsof die ouders het allemaal zo erg vinden. Het is vooral moeilijk als je ook nog moet werken en de meeste ouders willen gewoon goed onderwijs voor hun kinderen.

Ik word ook echt moe van dat soort dom geblaat. Maar goed het komt dan ook van de Vivahuiskinderhaatster. :roll: :lol:
redbulletje schreef:
21-04-2020 15:34
We zijn met veel te veel om het klimaat nog te kunnen redden, of we moeten blijven leven zoals nu tijdens lockdown en dat is natuurlijk iets wat niet gaat gebeuren. Als deze crisis iets duidelijk maakt is dát het wel.
Ik denk het niet. Maar ik denk dat we dan wel meer technologiën m.b.t. duurzaamheid moeten ontwikkelen. Alle auto's volledig neutraal en dat soort dingen.
ugli wijzigde dit bericht op 21-04-2020 15:37
50.99% gewijzigd
redbulletje schreef:
21-04-2020 15:34
Ach, de wereld overleeft het/ons wel hoor. En jij word ook geen 300 en je hebt geen kinderen. dus wat maakt jou dat verder uit. Als je het echt zo erg vind voor de generatie na ons dan zou je wel stoppen met je gevlieg.
Gordi schreef:
21-04-2020 15:31
Ik denk dat vliegen wel zal blijven, veel mensen hebben die behoefte om verre reizen te maken en pleziertjes opgeven is iets dat de mens minder goed bevalt.
Dan moeten er nog wel vliegtuigmaatschappijen zijn, wat nog wel een dingetje gaat worden vrees ik. Vliegen wordt sowieso duurder.
Luci_Morgenster schreef:
21-04-2020 15:36
Ach, de wereld overleeft het/ons wel hoor. En jij word ook geen 300 en je hebt geen kinderen. dus wat maakt jou dat verder uit. Als je het echt zo erg vind voor de generatie na ons dan zou je wel stoppen met je gevlieg.
De wereld zou veel beter af zijn zonder ons, ook dat maakt deze crisis ons duidelijk ;)
Enige wat ik wil is nog een paar jaar (wellicht zelfs wel 10 of 15) met comfort en reismogelijkheid leven.
De volgende generatie vind ik dan weer niet zo interessant.
Ik hoop dat een van de belangrijkste veranderingen voor ons als land zal zijn dat de overheid beseft dat het niet handig is om afhankelijk te zijn van China. Denk aan de mondkapjes en medicatie. Dat zouden we echt veel meer zelf in de hand moeten hebben als land.
Subnautica schreef:
21-04-2020 15:44
Ik hoop dat een van de belangrijkste veranderingen voor ons als land zal zijn dat de overheid beseft dat het niet handig is om afhankelijk te zijn van China. Denk aan de mondkapjes en medicatie. Dat zouden we echt veel meer zelf in de hand moeten hebben als land.
Dit vind ik ook wel een goede inderdaad!
Subnautica schreef:
Oh dat hoop ik ook! We zouden veel meer zelf moeten produceren wat betreft noodzakelijke dingen.

Voor consumentenproducten denk ik dat China gewoon grootleverancier blijft, want geproduceert tegen Europees tarief is het voor niemand meer te betalen.
Subnautica schreef:
Nou dit! Ik heb laatst met grote verbazing naar een uitzending van Zembla hierover gekeken, dat wij zó afhankelijk zijn van China. En met ons meer landen he
jongengrijs schreef:
21-04-2020 15:37
Dan moeten er nog wel vliegtuigmaatschappijen zijn, wat nog wel een dingetje gaat worden vrees ik. Vliegen wordt sowieso duurder.
Is ook niets mis mee. Dat ik voor 38 euro naar mijn vrienden in Zuid Spanje kan vliegen is natuurlijk van de zotte
Ja, is goedkoper dan een retourtje rotterdam-groningen. Gaat niet meer gebeuren.
redbulletje schreef:
21-04-2020 15:43
De wereld zou veel beter af zijn zonder ons, ook dat maakt deze crisis ons duidelijk ;)
Enige wat ik wil is nog een paar jaar (wellicht zelfs wel 10 of 15) met comfort en reismogelijkheid leven.
De volgende generatie vind ik dan weer niet zo interessant.

Waarom mag jij eigenlijk wel reizen en de aarde bevuilen, maar mogen die vluchtelingen van jou uit nood niet hier komen?

Snap jij wel waarom jouw bedje zo lekker gespreid is hier in Nederland? Welke ellende we daarvoor hebben aangericht elders op de wereld?

Ik hoop dat mensen wat vredelievender worden. Mensen zoals jij bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven