Help! 34 weken zwanger en naam nog niet definitief..

21-04-2020 13:01 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben 34 weken zwanger van de derde. Na 2 meiden (ilva en Rosa) dit keer een zoon! En menn.. wat zijn jongensnamen moeilijk zeg!!
We komen er maar niet uit..

Hebben nu deze opties:
- Sam
- Toon
- Moos
- Seth

Welke vinden jullie het beste passen? Voor jongensnamen geldt als criteria: kort en krachtig, niet te apart maar ook geen top 10 naam..

Andere briljante suggesties zijn ook welkom! Destijds Ilva hier dankzij het forum bedacht!!!
Dus... de verwachtingen zijn hoog hahaha! ;-)
- Jens
- Lars
- Ferry
Seth vind ik te hard, Moos niet zo mooi. Sam vind ik erg leuk, maar hier wel erg populair. Toon, tja, ik ken er een paar en die kan ik wel schieten, dat lijkt me geen goede graadmeter :)

Nog wat ideetjes die me zo te binnen schieten:
Jilles
Kas
Luuk
Nick
engeltje1984 schreef:
21-04-2020 13:26
Ja die heeft er ook opgestaan! Alleen mijn dochter leest continu een boekje van dikkie dik en daar heet een poes “Siem”, dat krijgen we nu allebei niet meer uit ons hoofd haha
Wat toevallig, vind Siem eigenlijk totaal geen poezennaam.
Anders misschien Siebe?
Uit het lijstje zou ik gaan voor Seth, maar leuker vind ik Ilva, Rosa en Hugo. :-)

Succes met de laatste loodjes en de moeilijke keuze.
Keep on dreaming!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-04-2020 10:18
Reden: provoceren
0.00% gewijzigd
Ik vind Pepijn er leuk bij staan.

Bij Seth denk ik: 'Seth zit" vind ik niet leuk klinken.
Uit je lijstje vind ik Seth erg leuk! Alleen ik denk ook dat de T in Nederland op een harde manier uitgesproken word, als je een beetje snapt wat ik zeg :nut: daarom zou ik eerder voor Sev of Sep kiezen. Ravi of Revi vind ik ook leuk..
Madeliefjees schreef:
21-04-2020 13:02
Jaap
Kees
Bas
Jan
Tom
Piet
Aad
Ben
Joop
Oh wat vind ik dat een vreselijke lijst.
icequeen2000 schreef:
21-04-2020 22:01
zo'n afgrijselijke namen die eerste lijsten, wat heeft dat kind jullie misdaan?
Dat denk ik eerder bij namen als Hugo.
Lachattenoir schreef:
21-04-2020 22:16
Oh wat vind ik dat een vreselijke lijst.
Ik ook, is echt te ouderwets naar mijn mening.
Tammo, Ivo, Gijs.
Gatinmijnsok schreef:
21-04-2020 13:50
Hier helemaal niet. Er zit nu 1 Tijn op school en ik heb nog nooit een Ties op school gehad. Maar als jongste dochter, nu 9 jaar, een jongen geweest was had ze Ties geheten.
Toen ik 12 jaar geleden bij zwangerschapsgym was, stonden de geboortekaartjes van de vorige groep op tafel. 4x (!!!!) een T(h)ijn en 1x Martijn. Ik vraag me serieus af of je het nog steeds leuk vindt om die naam te geven als je in 1 maand al 3 kaartjes met dezelfde naam gekregen hebt!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-04-2020 10:16
97.59% gewijzigd
Lars
Kyan
Roan
Levi
Lenn
Cas
Sil
mss een tip, kies een internationale naam dat je in alle talen juist kunt spreken..stel u voor die gaat naar engeland en zegt my name is jaap of gijs...
moizer schreef:
21-04-2020 23:01
Toen ik 12 jaar geleden bij zwangerschapsgym was, stonden de geboortekaartjes van de vorige groep op tafel. 4x (!!!!) een T(h)ijn en 1x Martijn. Ik vraag me serieus af of je het nog steeds leuk vindt om die naam te geven als je in 1 maand al 3 kaartjes met dezelfde naam gekregen hebt!
Geldt ook voor namen als Bram en Thomas. Snap echt niet dat je je kinderen die namen nog geeft.
thomas
Michael
Klaus
Nicholas
lucas
marcus
marcel
marco
julien
Ik zou denk ik voor een 2-lettergrepige naam gaan, Loopt lekkerder bij je dochters namen (al maakt het natuurlijk geen klap uit of dat past!).

Jelle
Hugo
Pieter
Jurre
Pepijn
Mathieu
Mathias
Joppe
Kobe

Of met 1 lettergreep:
Stef
Jules
Thor
Sam en Seth vind ik wel mooie namen. Sluit me wel aan bij mijn voorgangers dat Seth op z'n Engels mooier klinkt.

Misschien niet briljant maar toch nog wat suggesties:
Jur /Jurre
Sieb
Tibbe
Dante
Koen
Brun (op z'n Frans uitgesproken)
Sverre

Jongensnamen lijken op de een of andere manier net iets lastiger te kiezen. Oh en wat betreft het matchen, laat het los. De eerste 18 jaar is dat leuk maar daarna gaan ze uit huis en maakt het niet meer uit. Het zijn toch individuen. Dat roep ik wel heel makkelijk en ik weet dat het zo leuk is als het lekker matcht maar voor mij haalde die gedachte wel wat druk weg bij het kiezen van een naam. Succes met de laatste loodjes en het kiezen van de naam.
incubus2016 wijzigde dit bericht op 21-04-2020 23:26
3.03% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-04-2020 10:17
98.64% gewijzigd
miguel vond ik ook altijd mooi
Douwe
Sjoerd
Hidde
Jur
Fedde
Faas
Ezra
Cas
Rick
Nick
Chiel
Chris
Charl(es)
Ruben
Hugo

Uit jouw rijtje zou ik gaan voor Seth of Sam
anoniem_237713 wijzigde dit bericht op 21-04-2020 23:35
49.47% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven