Mis ik iets?

22-04-2020 10:51 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn, na aanleiding van een uitzending van Radar, eens naar ons energie tarief gaan kijken.

Dat gaat ons ruim 70 euro per maand schelen!!!

Geen idee of en hoe veel ik van de nu nog huidige leverancier terug ga krijgen, maar leuk extraatje is het wel.

Of ik moet over een jaar zo ontzettend veel bij gaan betalen, ik zoek naar het addertje, maar kan het nu nog niet vnden...
die ik wilde bestaat al...
overstappen loont vrijwel altijd
lilalinda wijzigde dit bericht op 22-04-2020 11:18
87.74% gewijzigd
Stap over en zet die 70 euro elke maand apart.
ik geef mn bek ook maar een douw
De reken voorbeelden van Radar kwamen rond de 480 euro uit, dan is ruim 800 een hele leuke uitkomst.

We zijn inderdaad al overgestapt, zal mij benieuwen:-)
Was dat de radar aflevering van deze week?
Je kunt het zelf makkelijk narekenen.
Je neemt jouw eigen verbruik over 1 jaar, en je vergelijkt de tarieven (per kwh of m3 gas en de maandelijkse kosten zoals vastrecht).
Ik zou wel de reviews checken van de goedkope leverancier, wat een bagger zit er tussen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De prijzen van een vast contract zijn over het algemeen gunstiger dan wanneer je er eentje hebt met flexibele prijzen.
Ik stap bijna elk jaar over of sluit weer een vast contract af. Niet dat ik dan nog veel bespaar, maar ik voorkom wel dat ik méér ga betalen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ja Bergje65, afgelopen maandag.

Man heeft een vergelijkingssite gebruikt Orchidpink.
Je moet niet kijken naar het maandbedrag, maar naar de leveringskosten en de kosten per kWh en m3.
Dit is toch al bekend. Wij stappen elk jaar over. sowieso krijg je bij een provider vaak een bedrag, als kadootje. dat krijg je aan het eind van de looptijd uitgekeerd
Ik heb bij een energieleverancier gewerkt (9 jaar geleden dus over de huidige tarieven weet ik te weinig) en ik wil je als tip geven echt niet naar het maandbedrag te kijken. Dat is de grootste fout die je kunt maken met vergelijken. Het zegt namelijk niets over wat je uiteindelijk betaald want het is een voorschot. Voor een goede vergelijking moet je ongeveer je verbruik weten. Je vermenigvuldigd je verbruik met de prijs (incl. alles) per kWh en/of m3, en daar tel je vervolgens de vastrecht-kosten en het netbeheer bij op. De energiebelasting trek je van het elektrabedrag af. Als je alles bij elkaar optelt voor beide leveranciers dan pas heb je een goede vergelijking. Een eventuele welkomstpremie trek je er dan natuurlijk ook weer af. :)
Pas wel op met die zogenaamde 'vaste leveringskosten'. Het meeste wat je betaalt voor een kWh is belasting. En als die verandert, heeeee......veranderen de prijzen gewoon mee! Heel bijzonder.

Heb er pas nog ruzie over gemaakt met Nuon. En gelijk gekregen. Mocht toen kosteloos overstappen terwijl m'n contract nog liep.
Greendale schreef:
22-04-2020 11:34
Ik heb bij een energieleverancier gewerkt (9 jaar geleden dus over de huidige tarieven weet ik te weinig) en ik wil je als tip geven echt niet naar het maandbedrag te kijken. Dat is de grootste fout die je kunt maken met vergelijken. Het zegt namelijk niets over wat je uiteindelijk betaald want het is een voorschot. Voor een goede vergelijking moet je ongeveer je verbruik weten. Je vermenigvuldigd je verbruik met de prijs (incl. alles) per kWh en/of m3, en daar tel je vervolgens de vastrecht-kosten en het netbeheer bij op. De energiebelasting trek je van het elektrabedrag af. Als je alles bij elkaar optelt voor beide leveranciers dan pas heb je een goede vergelijking. Een eventuele welkomstpremie trek je er dan natuurlijk ook weer af. :)

Of je gaat naar zo'n vergelijkingssite, vult je verbruik in en zij berekenen het voor je. ;-)
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 22-04-2020 11:41
0.27% gewijzigd
Het helpt trouwens als je (veel) zonnepanelen hebt en meer teruglevert dan dat je verbruikt.

In dat geval is Greenchoice in bijna alle gevallen het goedkoopst. Zij geven de meeste centen per extra teruggeleverde kWh. En de gasprijs valt ook mee.

Ik zou zeker in deze tijden overigens niet voor een onbekend klein bedrijfje gaan. Dan valt ie om, en kun je fluiten naar je welkomstbonus. Is al vaker gebeurd.
RikM schreef:
22-04-2020 11:40
Of je gaat naar zo'n vergelijkingssite, vult je verbruik in en zij berekenen het voor je. ;-)
Dat kan zeker ook! Zolang je maar vergelijkt met het totaalbedrag en niet het maandelijkse voorschot. :)
MarvelousMrsMaisel schreef:
22-04-2020 11:40
Het helpt trouwens als je (veel) zonnepanelen hebt en meer teruglevert dan dat je verbruikt.

In dat geval is Greenchoice in bijna alle gevallen het goedkoopst. Zij geven de meeste centen per extra teruggeleverde kWh. En de gasprijs valt ook mee.

Ik zou zeker in deze tijden overigens niet voor een onbekend klein bedrijfje gaan. Dan valt ie om, en kun je fluiten naar je welkomstbonus. Is al vaker gebeurd.
Jep, hier daarom ook Greenchoice, ook omdat ik via de vakbond een goed contact kon afsluiten. Maar vergelijken met zonnepanelen is sowieso een crime, want niet overal kun je dit meenemen in de berekening.

Voorheen keek ik inderdaad naar het totaalbedrag op jaarbasis en de uitsplitsing daarvan. Voor ons was bijvoorbeeld lagere vaste kosten vrij belangrijk omdat wij sowieso weinig verbruiken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wij stappen ieder jaar over. Blijft de moeite waard. Het verschil tussen het eerste en de daarop volgende jaren is zo groot, absurd eigenlijk.
Lach hard, duik diep, kom terug..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven