Trouwen in 2020!
woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
woensdag 22 april 2020 om 22:43
woensdag 22 april 2020 om 22:47
Dat scheelt zeker! Het gaat me ook vooral om de manier van communiceren. De laatste kwam net om over tienen met een appje hier binnen, als mededeling. 'we hadden bij jou een andere datum in backup maar die vinden we toch niet zo geschikt dus we gaan naar datum x ook al weten we dat jij dan niet kan'. En dan verder niks en ook niet meer reageren op mijn reactie. Voor mij zijn dat echt mokerslagen.Zomerwarmte schreef: ↑22-04-2020 22:43Proberen we zeker streepjesdekbed, helaas had onze locatie nog maar 1 vrije datum in september. Maar wel direct alle leveranciers gemaild of zij dan ook kunnen en hebben toen de datum ook gelijk als optie gezet. Scheelt misschien ook dat wij op een doordeweekse dag (donderdag) trouwen.
Dus vooral de vraag (en waarschijnlijk doen jullie dat allemaal allang maar ik wil het gewoon gevraagd hebben): probeer heeeeeel even in die andere schoenen te gaan staan.
woensdag 22 april 2020 om 23:14
jeetje wat ontzettend asostreepjesdekbed schreef: ↑22-04-2020 22:47Dat scheelt zeker! Het gaat me ook vooral om de manier van communiceren. De laatste kwam net om over tienen met een appje hier binnen, als mededeling. 'we hadden bij jou een andere datum in backup maar die vinden we toch niet zo geschikt dus we gaan naar datum x ook al weten we dat jij dan niet kan'. En dan verder niks en ook niet meer reageren op mijn reactie. Voor mij zijn dat echt mokerslagen.
en zeker allemaal nog wel op tijd geannuleerd, te vroeg voor jou om nog (annulerings)kosten in rekening te mogen brengen?
iedereen zit klem, maar niemand verdient het om als vuil behandeld te worden
woensdag 22 april 2020 om 23:19
Pinda-Kaas schreef: ↑22-04-2020 23:14jeetje wat ontzettend aso
en zeker allemaal nog wel op tijd geannuleerd, te vroeg voor jou om nog (annulerings)kosten in rekening te mogen brengen?
iedereen zit klem, maar niemand verdient het om als vuil behandeld te worden
Oh breek me de bek niet open, maar ik zal jullie fijne blije voorprettopic niet vervuilen!
En ja wel wat annuleringskosten, maar ik mis 75%. En da's best veel.
woensdag 22 april 2020 om 23:23
ja zeker omdat je je hele seizoen als ijs in de zon ziet verdwijnen natuurlijk...streepjesdekbed schreef: ↑22-04-2020 23:19Oh breek me de bek niet open, maar ik zal jullie fijne blije voorprettopic niet vervuilen!Dat je misschien moet verzetten is al rot genoeg.
En ja wel wat annuleringskosten, maar ik mis 75%. En da's best veel.
ik herken het, mijn sector is 100% dicht en staat helemaal op instorten
woensdag 22 april 2020 om 23:26
Pinda-Kaas schreef: ↑22-04-2020 23:23ja zeker omdat je je hele seizoen als ijs in de zon ziet verdwijnen natuurlijk...
ik herken het, mijn sector is 100% dicht en staat helemaal op instorten
Ik ben aan het proberen om de overwaarde op mijn huis deels te lenen, maar dat wordt steeds afgewezen. Ik krijg alleen de zzp-uitkering voor alleenstaanden, maar da's 3x een maand bijstand. Daarmee kan ik mijn winterbuffer gewoon niet sparen.
Ik ben zelf super flexibel: je mag schuiven tot wanneer je wilt, tegen de prijzen van 2020. Maar alsjeblieft... annuleer niet! En dan zulke appjes en zonder enig overleg, gewoon, omdat de andere dag niet zo'n mooie datum was.
Nou ja, genoeg, terug naar jullie!
donderdag 23 april 2020 om 08:20
Streepjes dekbed, dat is inderdaad wel naar. Maar als ik naar mezelf kijk: ik betrek mijn fotograaf dus niet in de datum’keuze’. De locatie had maar 2 opties qua datum dus dan kijk ik eerder naar of mijn belangrijke gasten kunnen dan dat mijn leveranciers kunnen....
Ik snap dat het voor jou naar over komt (en de manier waarop is natuurlijk helemaal fout) maar de meeste mensen hebben nu helemaal geen keuze voor een datum.
Ik snap dat het voor jou naar over komt (en de manier waarop is natuurlijk helemaal fout) maar de meeste mensen hebben nu helemaal geen keuze voor een datum.
donderdag 23 april 2020 om 08:59
Heb je als huwelijksfotograaf geen clausule in het contract dat de klant bij annulering toch moet betalen?streepjesdekbed schreef: ↑22-04-2020 23:26Ik ben aan het proberen om de overwaarde op mijn huis deels te lenen, maar dat wordt steeds afgewezen. Ik krijg alleen de zzp-uitkering voor alleenstaanden, maar da's 3x een maand bijstand. Daarmee kan ik mijn winterbuffer gewoon niet sparen.
Ik ben zelf super flexibel: je mag schuiven tot wanneer je wilt, tegen de prijzen van 2020. Maar alsjeblieft... annuleer niet! En dan zulke appjes en zonder enig overleg, gewoon, omdat de andere dag niet zo'n mooie datum was.![]()
Dat nu door overmacht wel verzet mag worden, maar niet dat ze je laten vallen omdat ze een andere datum en andere fotograaf kiezen?
donderdag 23 april 2020 om 09:38
Mijn vriend en ik zijn gisteren aan het brainstormen geweest, voor het geval we in oktober in een 1,5 meter-wereld leven. Het lijkt erop dat we toch wel gaan trouwen op die dag. Met de hoognodige mensen erbij (o.a. omdat zijn moeder ernstig ziek is). En dat we in 2021 of 2022, wanneer er weer normaal gefeest kan worden, we een dik tijdreis-feest geven, dan gaan we gewoon even terug naar najaar 2020.
donderdag 23 april 2020 om 10:10
Maar je kunt toch moeilijk verwachten dat ze alles om één leverancier (in dit geval de fotograaf) laten draaien?streepjesdekbed schreef: ↑22-04-2020 23:26Ik ben aan het proberen om de overwaarde op mijn huis deels te lenen, maar dat wordt steeds afgewezen. Ik krijg alleen de zzp-uitkering voor alleenstaanden, maar da's 3x een maand bijstand. Daarmee kan ik mijn winterbuffer gewoon niet sparen.
Ik ben zelf super flexibel: je mag schuiven tot wanneer je wilt, tegen de prijzen van 2020. Maar alsjeblieft... annuleer niet! En dan zulke appjes en zonder enig overleg, gewoon, omdat de andere dag niet zo'n mooie datum was.![]()
donderdag 23 april 2020 om 12:10
streepjesdekbed schreef: ↑22-04-2020 22:47Dat scheelt zeker! Het gaat me ook vooral om de manier van communiceren. De laatste kwam net om over tienen met een appje hier binnen, als mededeling. 'we hadden bij jou een andere datum in backup maar die vinden we toch niet zo geschikt dus we gaan naar datum x ook al weten we dat jij dan niet kan'. En dan verder niks en ook niet meer reageren op mijn reactie. Voor mij zijn dat echt mokerslagen.
Dus vooral de vraag (en waarschijnlijk doen jullie dat allemaal allang maar ik wil het gewoon gevraagd hebben): probeer heeeeeel even in die andere schoenen te gaan staan.![]()
Dit echt een nare manier em vooral botte manier van communiceren .
In dr trouwbranche vallen helaas aan alle kanten klappen ook stellen die hun aanbetalingen kwijt zijn.
Soms kan je ook niet anders, want wij jjj vraagt, vraagt de visagiste, de dj, de kapster etc ook. Hoe ga je die allemaal naar de zelfde datum krijgen als heel veel stellen noodgedwongen op zoek gaan naar een ander datum.
Het is echt gewoon een surrealistische wereld waarin we nu leven.
Maar het komt goed, wens iedereen hier hoop, liefde en gezondheid toe
donderdag 23 april 2020 om 12:12
donderdag 23 april 2020 om 12:16
Nee, maar je kan je wel in een ander verplaatsen en niet om tien uur savonds een kort appje sturen met de boodschap dat die fotograaf de opdracht kwijt is...
donderdag 23 april 2020 om 12:18
Ja dat hoop ik ook voor je streepjesdekbed!AnAppleADay schreef: ↑23-04-2020 12:12Probeer ook te denken: er zijn ook genoeg stellen die andersom met de handen in het haar zitten. Dat stel dat jou nu afzegt moet op zoek naar een nieuwe fotograaf, maar andere stellen hebben ook dat probleem.
Dus hopelijk krijg je er ook veel nieuwe boekingen voor in de plaats.
misschien even een goeie gerichte campagne opstarten met zoiets als 'waarom je trouwfoto's nu nóg belangrijker zijn' (omdat er minder mensen aanwezig zullen zijn en je dus aan meer mensen de foto's moet laten zien!)
donderdag 23 april 2020 om 13:34
Ik vind dat gezeur.Pinda-Kaas schreef: ↑23-04-2020 12:16Nee, maar je kan je wel in een ander verplaatsen en niet om tien uur savonds een kort appje sturen met de boodschap dat die fotograaf de opdracht kwijt is...
Wat maakt het uit hoe laat het appje wordt verstuurd en of er al dan niet verzachtende woorden omheen worden geschreven? Dat verandert niks aan de uitkomst. Het is gewoon iets zakelijks, niets meer niets minder.
donderdag 23 april 2020 om 13:52
Ik vind het ook heel bot hoe ze jou hebben bericht streepjesdekbed. Tuurlijk is het voor iedereen niet leuk. Niet voor degenen zoals wij die een bruiloft moeten verplaatsen, maar ik snap het ook voor alle leveranciers die nu inkomsten missen. Een beetje medeleven vind ik ook wel op z'n plaats. Ik wacht nu ook nog op reactie van mijn kapster of ze in september ook nog kan. Fotografe en trouwvervoer had ik al gemaild toen we een reserve datum kregen en die hadden het gelijk als optie erin gezetn.
donderdag 23 april 2020 om 13:55
Pinda-Kaas schreef: ↑23-04-2020 12:16Nee, maar je kan je wel in een ander verplaatsen en niet om tien uur savonds een kort appje sturen met de boodschap dat die fotograaf de opdracht kwijt is...
Exact dit. Ik ben ook en mens zeg maar.
donderdag 23 april 2020 om 13:59
Je maakt het te persoonlijk. Die mensen hebben wel wat anders aan hun hoofd dan ook nog leveranciers te moeten troosten, die zijn al druk genoeg met het redden van hun bruiloft.
Richt je op de afspraken die wél doorgaan en op het werven van nieuwe klanten.
donderdag 23 april 2020 om 14:08
Jij stond ook vooraan toen de empathie werd uitgedeeld zeker?
donderdag 23 april 2020 om 14:11
Je hebt me trouwens wel er aan herinnerd om zo snel mogelijk ook onze optie datum te delen met de fotograaf en visagist.streepjesdekbed schreef: ↑23-04-2020 14:09Dank voor de wel begripvolle reacties. Ik ga jullie topic niet langer vervuilen: succes met plannen, probeer te blijven genieten en allemaal een hele toffe dag gewenst zo gauw het kan!
Ook al kunnen we niet echt rekening houden met hun agenda (andere partijen zijn belangrijker), het is wel zo fijn als ze in ieder geval al op de hoogte zijn van wat mogelijk de datum zou kunnen worden.
donderdag 23 april 2020 om 14:24
Ik probeer het voor je te relativeren, want je lijkt je nogal veel aan te trekken van de manier waarop mensen afzeggen.streepjesdekbed schreef: ↑23-04-2020 14:08Jij stond ook vooraan toen de empathie werd uitgedeeld zeker?Wow, je hebt echt geen idee.
donderdag 23 april 2020 om 15:53
wow, dat maakt echt wel uit.
wat onaardig zeg
en juist een kort appje op een laat tijdstip is NIET zakelijk