Geest in huis

25-04-2020 18:55 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na aanleiding van mijn eigen reactie in een topic, hebben jullie weleens een 'spirit' gevoelt in huis?

TO trapt af; Ja. Familieleden van mij hadden een landhuis in het bos, daar had een man zelfmoord gepleegd voordat ze er kwamen wonen. Jaren langer (iets van 50) ben ik daar weer naartoe geweest om wat spullen op te halen. De tussendeuren tussen de verschillende ruimtes gingen af en toe open, vanzelf. Dan hoorde je ook altijd getik op de vloer, alsof honden daar liepen (Ze hadden veel honden gehad in de tijd dat ze er woonde)

Als je er niet in geloofd mag het natuurlijk ook! Ik jugde niet, maar vraag me af of mensen dit (her)kennen.
Witte salie branden. :lol:
Een oud huis maakt geluiden en zal tochten, waardoor deuren open gaan.

Vroeger geloofde ik wel in geesten, en in een bepaalde manier nog steeds. Maar ik geloof niet dat deze waarneembaar zijn.
hoe eens op met dat engels, je verloedert onze hele taal
depster schreef:
25-04-2020 18:58
Een oud huis maakt geluiden en zal tochten, waardoor deuren open gaan.

Vroeger geloofde ik wel in geesten, en in een bepaalde manier nog steeds. Maar ik geloof niet dat deze waarneembaar zijn.
Nice
Judge....

Ja, wij hebben wel eens entiteiten in huis gehad. In een flat, 25 jaar geleden. De katten waren helemaal gefascineerd door een bepaalde hoek in huis. Mijn ex zag regelmatig een man lopen in de kamer, door muren. Ik gelukkig niet.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
S-Meds schreef:
Nein
S-Meds schreef:
nou dat Engelse woordje is nog wel het minst erge aan die openingspost.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
clementien schreef:
Judge....

Ja, wij hebben wel eens entiteiten in huis gehad. In een flat, 25 jaar geleden. De katten waren helemaal gefascineerd door een bepaalde hoek in huis. Mijn ex zag regelmatig een man lopen in de kamer, door muren. Ik gelukkig niet.
oh joh echt? Dan zit je toch ook niet lekker
Hier loopt er ook regelmatig één door de kamer
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Nee, ik ben als kind wel altijd bang geweest voor monsters en geesten, maar ik heb nooit iets gemerkt van enige verschijning.
CleopatraVII schreef:
25-04-2020 18:59
nou dat Engelse woordje is nog wel het minst erge aan die openingspost.
ik heb de rest niet gelezen
ik geloof pas als ik het zie.
ik had wel de avond dat mijn vader thuis overleden was dan hoorde mijn moeder op de gang snachts voetstappen die aan elke deur halt hield. en zij zei dat het was alsof ons vader kwam chekken of iedereen oke was... heb het zelf niet gehoord of achteraf ook niks meer waargenomen.
aan de andere kant wel spijtig...
Karl_Marx schreef:
25-04-2020 18:59
Nein
:hello:
Vroeger geloofde ik er heilig in..

Nu vraag ik mij af waarom "spirits" hier zouden blijven hangen...? Ik zie het nut niet.
S-Meds schreef:
Ook zonder Engels gaat de taal ten onder aan spel- en grammaticafouten. In ieder geval bij TO.
Lopervanhiernaardaar schreef:
25-04-2020 19:02
Hier loopt er ook regelmatig één door de kamer

Loopt 'ie van hier naar daar?
Nope, ik ben wat dat betreft veel te nuchter, ik zoek overal een logische verklaring voor. Eerst zien dan geloven.
Ik ken iemand waarvan zoon sins peuterleeftijd (misschien al eerder, echter toen viel dat nog niet op) elke avond in zijn kamertje communiceerde met een vrouw.
Toen kind groter groeide bleek het zijn overleden oma te zijn die elke avond in de stoel bij zijn bed kwam zitten en bij hem bleef tot hij sliep.
Ttroeteltje schreef:
25-04-2020 19:12
Ik ken iemand waarvan zoon sins peuterleeftijd (misschien al eerder, echter toen viel dat nog niet op) elke avond in zijn kamertje communiceerde met een vrouw.
Toen kind groter groeide bleek het zijn overleden oma te zijn die elke avond in de stoel bij zijn bed kwam zitten en bij hem bleef tot hij sliep.
Want het kind vertelde dit zelf?
Hier in t dorp stond al heeeeel lang het huis te koop van een dame die zelfmoord had gepleegd (niet in het huis). De buurvrouw zei dat ze vaak door kijkers werd aangesproken als ze in de tuin was. Kijkers vonden het huis wel leuk, maar er hing een naargeestige/verkeerde sfeer. Kijkers wisten niet van de zelfmoord cq reden van verkoop van de erven.

Op een gegeven moment is er iemand geweest in het huis met kaarsjes en wierook-achtige toestanden. Kort daarna werd het huis ineens verkocht: twee (op)bieders en net even boven de vraagprijs verkocht.

Er wordt (uiteraard) gezegd dat de geest van mevrouw in het huis zat en verdreven is en toen werd het huis verkocht. Weet niet of het waar is, ik ben er wat te nuchter voor denk ik, maar het verhaal is me wel bij gebleven.
Ttroeteltje schreef:
25-04-2020 19:12
ja vanaf zijn tweede maar toen op zijn 15e bleek kwam moeder eens binnenvallen en zij zag meteen dat het haar schoonmoeder was. Had die bitch nooit eerder verteld
ShaunTheSheep schreef:
25-04-2020 19:18
Hier in t dorp stond al heeeeel lang het huis te koop van een dame die zelfmoord had gepleegd (niet in het huis). De buurvrouw zei dat ze vaak door kijkers werd aangesproken als ze in de tuin was. Kijkers vonden het huis wel leuk, maar er hing een naargeestige/verkeerde sfeer. Kijkers wisten niet van de zelfmoord cq reden van verkoop van de erven.

Op een gegeven moment is er iemand geweest in het huis met kaarsjes en wierook-achtige toestanden. Kort daarna werd het huis ineens verkocht: twee (op)bieders en net even boven de vraagprijs verkocht.

Er wordt (uiteraard) gezegd dat de geest van mevrouw in het huis zat en verdreven is en toen werd het huis verkocht. Weet niet of het waar is, ik ben er wat te nuchter voor denk ik, maar het verhaal is me wel bij gebleven.
in het dorp wist niemand van de zelfmoord????????
in een dorp?????
in een dorp weten ze al van de zelfmoord voordat ie gepleegd is hoor.
Ik heb het niet gezien, maar ik geloof wel dat het bestaat.
S-Meds schreef:
25-04-2020 19:19
in het dorp wist niemand van de zelfmoord????????
in een dorp?????
in een dorp weten ze al van de zelfmoord voordat ie gepleegd is hoor.
Tuurlijk wisten (de meeste) mensen in het dorp dat wel. Kijkers/kopers komen hier meestal vanuit de steden. Import ;-) Koper was uiteindelijk ook iemand uit een grote stad, ca 90km verderop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven