Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
20-04-2020 17:41
Soms verlang ik er naar om single te zijn. Ik kan namelijk heel goed alleen zijn. Maar even op mezelf met niemand om me heen....
Soms denk ik er aan als het ooit kan, om een vakantiehuisje voor mezelf alleen te kopen zonder dat mijn man er iets van af weet en er af en toe naar toe te vluchten. Weg van de rotzooi die hij maakt en waar ik niets van mag zeggen omdat hij dan begint over mijn eigen rotzooi (die hij niet op hoeft te ruimen maar ik die van hem wel), het gras dat gemaaid moet worden (moet wekelijks, terwijl hij zegt dat een vijver veel werk is, ik wil namelijk graag vijver, hij niet), dat soort dingen. De onderlinge irritaties die je hebt als je samen leeft, die ik niet van mijn honden ervaar.
lijkt me niet verstandig om dat te doen zonder overleg? is het geen optie om eens in de zoveel tijd een lang weekendje te boeken in een vakantiehuisje waar je dan tot rust komt? hier thuis spreken we af dat mijn vrouw eens in de zoveel tijd eens met een vriendin een lang weekend gaat logeren (gecombineerd met wandelen en museumbezoek) zodat ik dan lekker 3 soms 4 dagen alleen thuis ben en kan 'uitrazen'

heb ook wel eens het idee geopperd om zelf een huisje te gaan kopen alleen die moet je dan wel onderhouden (of verhuren) en dat gedoe wil ik dan ook weer niet. af en toe een lang weekend is wel lekker
Ik kan mijn paarden niet in de steek laten. Ik zal altijd de ochtend en de avond terug moeten om ze te verzorgen.
Ik ga eens in de zoveel tijd naar mijn moeder, blijf ik lekker een nachtje slapen. Heeft vriend bijna 2 dagen voor zichzelf. Vind hij heerlijk. Ik vond het ook erg fijn toen hij nog 5 dagen werkte en ik maar vier. Lekker een dag voor mijzelf. Nu werkt hij ook 4 dagen, vind ik toch wel lastiger. Nou ja, nu met het thuiswerken maakt het helemaal niet meer uit...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
iones schreef:
22-04-2020 15:13
Ik kan mijn paarden niet in de steek laten. Ik zal altijd de ochtend en de avond terug moeten om ze te verzorgen.
Huisje in de buurt of vriendlief vragen of ie 'wil ophoepelen' :cheer2: beter iets voor hem regelen (inclusief goed boek op de tafel, ontbijtspullen) dan gaat ie het leuk vinden en heb je vaker tijd voor jezelf.

Ben echt superblij dat ik dat hier gewoon *bam* op tafel gaan gooien en kan zeggen 'schat, ik heb weer tijd voor mezelf nodig' heerlijk.

Jammer dat de scholen weer opengaan straks, we wonen naast een dependance van een lokale basisschool dus het is nu lekker rustig maar straks weer spelende kids op het plein..noise canceling headphones maar weer op als ik werk
dianaf schreef:
22-04-2020 15:25
Ik ga eens in de zoveel tijd naar mijn moeder, blijf ik lekker een nachtje slapen. Heeft vriend bijna 2 dagen voor zichzelf. Vind hij heerlijk. Ik vond het ook erg fijn toen hij nog 5 dagen werkte en ik maar vier. Lekker een dag voor mijzelf. Nu werkt hij ook 4 dagen, vind ik toch wel lastiger. Nou ja, nu met het thuiswerken maakt het helemaal niet meer uit...
Wij werken ook 4 dagen per week maar ik zorg er dan voor dat ik vrij ben op de dag dat zijn dan werkt en dat zij werkt als ik vrij ben. lopen we elkaar niet in de weg.

Gaat niet altijd op, ben ZZP'er dus het komt wel eens voor dat het niet kan
iones schreef:
22-04-2020 15:13
Paardenmeisje regelen als verzorgster?
RickDalton schreef:
22-04-2020 15:53

Jammer dat de scholen weer opengaan straks, we wonen naast een dependance van een lokale basisschool dus het is nu lekker rustig maar straks weer spelende kids op het plein..noise canceling headphones maar weer op als ik werk
Ik hoop dat de oma's in mijn buurt nog steeds bang blijven voor besmetting en niet toch weer gaan oppassen op hun krijsjes.
Het is de afgelopen weken heerlijk stil geweest en dat zou ik graag zo willen houden!
redbulletje schreef:
22-04-2020 16:17
Ik hoop dat de oma's in mijn buurt nog steeds bang blijven voor besmetting en niet toch weer gaan oppassen op hun krijsjes.
Het is de afgelopen weken heerlijk stil geweest en dat zou ik graag zo willen houden!
Een collega van mijn vrouw (risicogroep, heeft een man die een hartaandoening heeft) zit nog gewoon op te passen op het kind van haar dochter.. want: ja ze kan het kind nergens anders kwijt.. like ehm dat is toch niet jouw probleem? dat zij en man 5 dagen per week moeten werken om het geld bij elkaar te sprokkelen en jou dan opzadelen met een risico

Ouders van mijn vrouw daarintegen weigeren nu elke vorm van oppas op de kinderen van haar jongste zusje, dat vindt ik dan wel weer sterk
RickDalton schreef:
22-04-2020 16:50
Een collega van mijn vrouw (risicogroep, heeft een man die een hartaandoening heeft) zit nog gewoon op te passen op het kind van haar dochter.. want: ja ze kan het kind nergens anders kwijt.. like ehm dat is toch niet jouw probleem? dat zij en man 5 dagen per week moeten werken om het geld bij elkaar te sprokkelen en jou dan opzadelen met een risico

Ouders van mijn vrouw daarintegen weigeren nu elke vorm van oppas op de kinderen van haar jongste zusje, dat vindt ik dan wel weer sterk
Bizar dat je als dochter zo onverantwoordelijk met het leven van je ouders speelt...

Wellicht is deze quarantaine ook wel een goede kans voor sommige mensen om te breken met het structureel oppassen! ;-D
redbulletje schreef:
22-04-2020 18:17
Bizar dat je als dochter zo onverantwoordelijk met het leven van je ouders speelt...

Wellicht is deze quarantaine ook wel een goede kans voor sommige mensen om te breken met het structureel oppassen! ;-D
Deze quarantaine is voor veel mensen een goede kans om eens na te gaan denken over de ratrace waar we met zijn allen inzitten. iedereen werkt maar, komt in de avond thuis, eten, kids naar bed (of in ons geval, op de bank met een goed boek en kop thee en een goed gesprek) en moet van alles maar wat en niemand komt echt aan rust toe. snel,sneller,snelst in de race die niet te winnen is.

..over dat goede gesprek, paar week geleden gaf onze overheid aan dat we ons moesten voorbereiden op een saai weekend ' dat is dan op de bank zitten met een goed boek en een goed gesprek met je partner' ik voelde mij aardig geschoffeerd. dat is voor ons ons 'normale weekend' en is niet saai maar heerlijk rustgevend. opgeladen om weer naar je werk te gaan de week erna. :-D

oppassen: ik vindt het schandalig dat ouders en schoonouder uberhaubt worden opgezadeld met de kids van de eigen kinderen. Naar mijn mening neem je geen kids om die 1 of 2 dagen in de week bij je eigen ouders te 'dumpen' ik snap waarom het gedaan wordt (opvang is duur, hebben we geen geld voor) maar denk dan na of je wel kinderen kunt betalen. in veel gevallen is dat antwoord: nee. maarja.. 'we hebben recht op kids' :facepalm:
redbulletje schreef:

Nou zeker als de ouders omkomen, dan is het wel klaar met oppassen... Dat wens je niemand toe maar ik hoor ook mensen om mij heen die de kinderen tóch even een dagje naar opa en oma hadden gebracht zodat ze konden opladen. Ja het zal ongetwijfeld ongelofelijk zwaar zijn om te werken, zorgen en huishouden op dezelfde dag. Maar daar moet je als partners een plan voor verzinnen. Ik heb ook vrienden die heel bewust 1 kind hebben en een strak schema hebben gemaakt waarbij ze in shifts werken/zorgen. Ja ze balen van de situatie maar doen er ook alles aan om het samen op te lossen en daar heb ik respect voor.
RickDalton schreef:
22-04-2020 18:49
Deze quarantaine is voor veel mensen een goede kans om eens na te gaan denken over de ratrace waar we met zijn allen inzitten. iedereen werkt maar, komt in de avond thuis, eten, kids naar bed (of in ons geval, op de bank met een goed boek en kop thee en een goed gesprek) en moet van alles maar wat en niemand komt echt aan rust toe. snel,sneller,snelst in de race die niet te winnen is.
Het bedrijf waar ik werk wil juist beter uit deze crisis komen dan we erin gingen. Dus tijdens al dit gebeuren veranderen, aanpassen, een zijn dood wordt ons brood en zo. Misschien wel slim, maar het blijft dus snel, sneller en snelst.
..over dat goede gesprek, paar week geleden gaf onze overheid aan dat we ons moesten voorbereiden op een saai weekend ' dat is dan op de bank zitten met een goed boek en een goed gesprek met je partner' ik voelde mij aardig geschoffeerd. dat is voor ons ons 'normale weekend' en is niet saai maar heerlijk rustgevend. opgeladen om weer naar je werk te gaan de week erna. :-D
Nou ja! Dat is ook zo'n beetje mijn weekend. :@ Niks mis mee!
oppassen: ik vindt het schandalig dat ouders en schoonouder uberhaupt worden opgezadeld met de kids van de eigen kinderen. Naar mijn mening neem je geen kids om die 1 of 2 dagen in de week bij je eigen ouders te 'dumpen' ik snap waarom het gedaan wordt (opvang is duur, hebben we geen geld voor) maar denk dan na of je wel kinderen kunt betalen. in veel gevallen is dat antwoord: nee. maarja.. 'we hebben recht op kids' :facepalm:
Kijk, als die (schoon)ouders dat zelf willen en leuk vinden, prima. Maar het schijnt best weleens voor te komen dat de aanstaande ouders er vanuit gaan dat oma en/of opa wel minstens 1 dag per week gaan oppassen en dat oma/opa nauwelijks 'nee' durven te zeggen. Of dat het ze aanvankelijk leuk lijkt, maar dat het na een tijdje toch tegenvalt en dat ze dat dan niet durven te zeggen. Ligt ook aan de mondigheid van oma/opa, maar toch.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
redbulletje schreef:
22-04-2020 16:15
Paardenmeisje regelen als verzorgster?
Die zijn er hier geen. En mijn man bakt er werkelijk helemaal niks van.
redbulletje schreef:
Ik vind mensen met jonge kinderen vaak egoistisch. Het lijkt vaak alsof ze denken dat alles om hen en om hun kinderen draait.

Ik heb allemaal het idee dat iets van de hogere hand wil aangeven dat we verkeerd bezig zijn. Dat we een stevige pas op de plaats moeten zetten. De droogte die ons nu treft, en die nu zelfs vroeger begint dan die van vorig jaar en het jaar daarvoor. Ik voorzie dat we Australie nog een keer achterna gaan met al die branden.
Idioten als Trump die vrijwillig als president gekozen wordt door andere idioten, waarvan er kennelijk toch méér van bestaan dan dat je voor mogelijk had gehouden.
Dat corona virus, dat als heel natuurlijk middel het ergste virus probeert terug te dringen, voordat het nog veel meer schade aan kan richten; de mens. En de gevolgen ervan: de economie zal instorten. Vele bedrijven gaan dit niet overleven. En wie weet wat voor gevolgen het nog meer zal hebben.
Afbeelding
iones schreef:
24-04-2020 21:46
Die zijn er hier geen. En mijn man bakt er werkelijk helemaal niks van.
Het ís dat ik er ook niks van bak (en ik niet weet waar je woont) anders had ik het aankomende week willen doen. Ik heb meivakantie en dus gaat het een nog grotere uitdaging worden om mijn ritme te houden.

Ik denk dat ik daar meer aan ga hebben dan aan de praktijkondersteuner van de huisarts waar ik naar doorverwezen ben. Die werkt namelijk maar tot 11:00 en volgende week is ze vrij. Ik werk gewoon en ik ga die lessen echt niet verzetten voor zo'n deeltijddoos.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Midas Dekkers is mijn held! :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
25-04-2020 11:55
Midas Dekkers is mijn held! :biggrin:
+1!
Hier kun je het hele interview terugluisteren: https://www.humo.be/nieuws/het-medicijn ... ~bd3274f8/ (en lezen als je lid bent van Humo...)
Weet je wat een voordeel is van de corona crisis ??

Geen zeurende jengelende kinderen in de supermark. :proud: :devil:
wendy7373 schreef:
25-04-2020 13:10

Ja, heerlijk!
wendy7373 schreef:

en geen neefjes of nichtjes of kinderen van vrienden die hier zo graag bij ons willen logeren (snap ik wel, hier hebben ze rust althans dat is wat ze primair aangeven als reden om hier te mogen overnachten.. dat en bij ons bakken we lekkere koekjes :) )
wendy7373 schreef:

Nadeel: kinderen van de buren die normaal 50 uur per week in de opvang zijn en in het weekend de hort op gaan, krijsen nu de boel bij mekaar.
Wat een heerlijk tegengeluid van Midas Dekkers. Als de overheid besluit slechts voor 2 kinderen bij te dragen in levensonderhoud kan het wel eens hard gaan! Of nou ja hard afnemen...
Ergens hoop ik dat dit hele coronagebeuren ook een reden is om serieus te spreken over overbevolking in hogere kringen. De uitverkorenen die wetten maken, op EU en Wereldniveau bepalen wat goed is voor de aarde enz.
Familiemens schreef:
27-04-2020 20:13
Wat een heerlijk tegengeluid van Midas Dekkers. Als de overheid besluit slechts voor 2 kinderen bij te dragen in levensonderhoud kan het wel eens hard gaan! Of nou ja hard afnemen...
Ergens hoop ik dat dit hele coronagebeuren ook een reden is om serieus te spreken over overbevolking in hogere kringen. De uitverkorenen die wetten maken, op EU en Wereldniveau bepalen wat goed is voor de aarde enz.
60ton aan CO2 minder uitstoot per kind dus wij dragen significant minder bij aan klimaatverandering. ze (de overheid) zou ons moeten betalen voor deze keuze! ik geef dat gekscherend wel eens aan op feestjes en in gesprekken met mensen op werk/vrije tijd dat wij 80.000 euro per kind niet uitgeven en betaald zouden moeten worden voor onze bijdrage in de oplossing van het klimaatprobleem.

dan kijken ze je zuur aan.. hahahaha. 80k tot 18e levensjaar wat je niet in je pocket houdt om uit te geven aan JEZELF.
Goedemorgen allemaal :)

Mag ik meeschrijven in dit langlopende topic? Ik ben in de 30 en heb geen kinderen en ook geen kinderwens. Nooit gehad eigenlijk ook. Als kind/puber en jongvolwassene keek ik vaak met lede ogen naar ouders en werd ik ontzettend down van de gedachte dat dat mijn leven zou worden. Totdat ik mij realiseerde dat ik helemaal niet in het gebaande pad hoef te wandelen en gewoon ervoor kan kiezen om geen kind te krijgen :)

Ik heb best wel een sterke mening over dit onderwerp die ik voor mijn gevoel vaak moet inslikken door alle ouders met sneeuwvlokjes :) Ik vind het niet te geloven hoe veel mensen met kinderen in het leven staan en de dingen die daar soms uitkomen :)
Emboldened by the flame of ambition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven