Wat moet ik nu?

28-04-2020 21:02 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey lezers,

Ik ben al sinds mijn 17e samen met mijn partner. Hij was mijn eerste echte vriendje. Nu na al die jaren (bijna 20 jaar samen) lijkt de sleur hier zijn intrede te doen.

Ik merk de laatste tijd, dat ik van andere mannen leuke complimentjes krijg en soms flirten ze ook met mij. Dit geeft mij een vreselijk goed gevoel! Maar had dit gevoel natuurlijk liever van mijn vriend gekregen...

Mijn partner neemt nergens initiatief in. Soms lijkt het alsof hij mij niet meer ziet staan. Koop ik een spannend setje, valt ie naast mij als een blok in slaap. Lopen we ergens samen, moet ik hem altijd een hand geven of vasthouden, andersom doet ie niet. Kussen in het openbaar uit zichzelf, doet ie niet. Alle fysieke contact waar ik zo naar verlang, komt er niet vanuit zijn kant. Kortom, het voelt alsof ik heel veel energie er in moet steken en er bijna niks voor terug krijg. Ons seksleven draait feitelijk ook alleen om hem en is ook nooit echt heel denderend geweest voor mij. Hij komt klaar, draait zich om en ik wordt vergeten.

Ik heb het me eigenlijk nooit echt beseft, ik wist natuurlijk ook niet beter omdat ik nooit echt wat anders heb ervaren, maar door verhalen om mij heen en het geflirt van andere mannen, besef ik dat het ook heel anders kan. Dat ik er ook best mag zijn. Ik mag graag borrelen met vrienden in de stad. Hij wil de deur niet eens uit. Ik krijg hem nergens meer mee naartoe.

En merk ik dat ik dat toch wel mis in onze relatie. Ondanks dat ik het heel moeilijk vind om te zeggen, want ik wil hem echt niet kwetsen, heb ik het de afgelopen maanden toch al meerdere keren kenbaar gemaakt bij hem. Hij gaf aan dat hij zelf heel gelukkig is zoals het nu gaat... Ik had gehoopt dat het wat zou veranderen, maar merk geen verschil. We lijken tegenwoordig meer broer en zus. Ik word er vooral heel verdrietig van...

Ook mis ik hoe hij was. Tuurlijk verander je, als je kinderen krijgt en ook door dingen die je in de loop der tijd meemaakt. Maar tegenwoordig hangt hij maar wat op de bank, speelt spelletjes op zijn telefoon, drinkt met regelmaat een biertje en snaait alles wat maar los en vast zit. Er zit geen fut meer in. Terwijl ik mijn best doe om nog enigszins leuk en fit voor de dag te komen. Hij heeft zat te doen in en rondom het huis, maar heeft volgens eigen zeggen nooit ergens tijd voor.

Hij is wel de vader van mijn kinderen, en verder echt een goede vent, maar ik ben bang dat hij hierin niet zal veranderen. Ik weet hierdoor dus eventjes niet meer wat ik nou moet. Ik wil zo graag weer gelukkig zijn...

Hebben jullie tips?
Begeer jij je man nog wel? Of is daar de spanning er ook een beetje uit? En verwacht je alleen dat wanneer je man je begeert dat alles weer goed komt?

Je geeft ook aan dat je nooit met je man hierover gesproken hebt. Dat je niet durft te zeggen dat andere mannen je leuk vinden en je begeren. Waarom, omdat je bang bent dat hij dit niet leuk vindt of jaloers wordt?

Wanneer jij niet duidelijk bent en hij vindt zijn leven en relatie wel goed, dan is er voor hem toch geen reden om te veranderen? Hij heeft geen glazenbol.

Ja, hij zou door kunnen vragen of meer zijn best kunnen doen. Misschien weet hij niet hoe, of durft hij niet. Maar jij mag ook duidelijker zijn en beter aangeven waar jij behoeft aan hebt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
MujerBruja schreef:
29-04-2020 11:04
Ik doe maar net of dit niet heb gelezen. Onvolwassen reactie!
Ja maar uiteindelijk komt het daar wel op neer hoor. :bonk:
MarvelousMrsMaisel schreef:
29-04-2020 11:12
TO kan ook gewoon niet achter dick aangaan en bij deze dick weggaan. Single zijn is ook gewoon een optie.
Ja maar TO genoot van de aandacht van het mannelijke geslacht zei ze.
HerleenM schreef:
29-04-2020 12:34
Ja maar TO genoot van de aandacht van het mannelijke geslacht zei ze.
Jij niet dan? Is zeker een zonde?
HerleenM schreef:
29-04-2020 12:31
Ja maar uiteindelijk komt het daar wel op neer hoor. :bonk:
Ben je echt zo kortzichtig? Niet alles draait om seks hoor!
HerleenM schreef:
29-04-2020 11:02
TS moet gewoon lekker achter nieuwe dick aangaan ja. Als ze niet gelukkig is.
Oh je plaatst hier ook al zulke vreemde reacties. Het gaat om de achterliggende gedachte.
Ik zou met mijn man gaan praten. Zeggen dat ik zijn aandacht mis. Waarom ik dat niet krijg? En dan zeggen krijg ik het niet van jou, haal ik het ergens anders. Maar let wel, dat ben ik.
MujerBruja schreef:
29-04-2020 17:16
Jij niet dan? Is zeker een zonde?
Nee ik niet ik ben lelijk.
Iedereen bedankt voor de vele reacties. Ik zal deze week het juiste moment moeten vinden om het er met hem over te hebben...

Ben ook oprecht nieuwsgierig hoe hij gaat reageren. Wat zijn knelpunten zijn. Waar loopt hij zelf tegen aan. Punten waar ik zelf wat mee kan.

Waar ik nog wel mee zit: Ik wil de aandacht van andere mannen die ik krijg, wel aan hem opbiechten, maar straks gaat hij me wantrouwen, terwijl dat nergens voor nodig is. Maar ik besef me ook dat als er niet iets gaat veranderen, en onze communicatie niet beter wordt, we dit ook niet gaan redden samen...

Om nog even in te haken op het groene gras van de buren, daar ben ik mij zeker bewust van. Alle eerste contacten met 'nieuwe mensen' zijn in het begin leuk en spannend. Maar mijn intentie ligt niet in het zoeken naar een andere partner, maar om er voor te zorgen dat ik weer gelukkig wordt binnen mijn eigen relatie... ;)
Boeiend topic omdat ik denk dat het een vaak voorkomend probleem is. Ga het gesprek aan TO!

Goede bedenkingen vond ik:
- Een flirt doet enorm deugd, maar betekent verder niks.
- Ga niet alle voldoening uit je relatie verwachten. Het leven heeft veel aspecten zoals werk, hobby, vriendenkring etc. Als je daar energie uit haalt, verwacht je automatisch minder van je partner.
- Iemand suggereert dat er een andere vrouw zou zijn. Dat denk ik niet.

Maak er een goed gesprek van of ga desnoods in therapie. Erg vroeg om aan een scheiding te denken, want aangezien er nog sprake is van liefde en trouw, zou dat wel eens een grote teleurstelling kunnen worden.

Veel succes TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven