Het leed dat buren heet.
zaterdag 2 mei 2020 om 19:29
Hoi
We hebben ze waarschijnlijk allrmaal; buren.
De een wat leuker als de ander natuurlijk..
Ik zoek wat wijze raad, want met de gewone stappen komen we niet verder.
Sinds ongeveer een jaar hebben we nieuwe bovenburen. In het begin prima, niks aan de hand. Na een keer aangebeld te hebben over de aanhoudende geluidsoverlast ging het mis.
Discussies die nergens op slaan, beschuldigingen van vernieling en diefstal, dreigementen etc.
Onze buurman is psychisch niet helemaal in de realiteit. Buurman is er van overtuigd dat alles en iedereen tegen hem is en hem in de gaten houd. Denkt dat wij de ganse dag achter de voordeur zitten te kijken etc.
Nu blijkt dat hij regelmatig bij onze voordeur staat te hangen, met een lamp naar binnenschijnt en weleens tegen onze deur trapt etc. (Buur houd het in de gaten als wij werken zijn)
Woningbouw en politie zijn op de hoogte. Woningbouw doet niks meer omdat ze bezig zijn het gezin te verhuizen, wat nog maanden kan duren. Politie kan niks tot er strafbare feiten gepleegd zijn.
Wij vermijden alles wat provocerend kan werken bij hem. Maar onderhand durf ikzelf het huis niet meer in of uit, omdat hij regelmatig "toevallig" op het zelfde moment op de trap achter me loopt en zich zeer intimiderend opstelt.
Iemand een idee wat wij nog kunnen doen?
Verhuizen voor ons is geen optie op t moment..
X
We hebben ze waarschijnlijk allrmaal; buren.
De een wat leuker als de ander natuurlijk..
Ik zoek wat wijze raad, want met de gewone stappen komen we niet verder.
Sinds ongeveer een jaar hebben we nieuwe bovenburen. In het begin prima, niks aan de hand. Na een keer aangebeld te hebben over de aanhoudende geluidsoverlast ging het mis.
Discussies die nergens op slaan, beschuldigingen van vernieling en diefstal, dreigementen etc.
Onze buurman is psychisch niet helemaal in de realiteit. Buurman is er van overtuigd dat alles en iedereen tegen hem is en hem in de gaten houd. Denkt dat wij de ganse dag achter de voordeur zitten te kijken etc.
Nu blijkt dat hij regelmatig bij onze voordeur staat te hangen, met een lamp naar binnenschijnt en weleens tegen onze deur trapt etc. (Buur houd het in de gaten als wij werken zijn)
Woningbouw en politie zijn op de hoogte. Woningbouw doet niks meer omdat ze bezig zijn het gezin te verhuizen, wat nog maanden kan duren. Politie kan niks tot er strafbare feiten gepleegd zijn.
Wij vermijden alles wat provocerend kan werken bij hem. Maar onderhand durf ikzelf het huis niet meer in of uit, omdat hij regelmatig "toevallig" op het zelfde moment op de trap achter me loopt en zich zeer intimiderend opstelt.
Iemand een idee wat wij nog kunnen doen?
Verhuizen voor ons is geen optie op t moment..
X
zondag 3 mei 2020 om 18:56
Naja gebaren als in; pistool nadoen, vinger langs de keel etc.
Hij met zn waanideeën is in de veronderstelling dat mijn vriend niet werkt en dus hele dag achter de deur staat te kijken. Komisch genoeg staat hij elke dag tussen half 4 en 4 voor t raam te kijken wanneer mn vriend thuis komt van zn werk in zn werkkleding.
Vraag me niet hoe dat zit hoor, snapt ie zelf niet denk ik.
Politie is hier van op de hoogte, maar tsja is nog geen strafbaar feit.
zondag 3 mei 2020 om 19:03
Hij is waarschijnlijk geïrriteerd omdat jullie hem een keer aangesproken hebben. Geen aandacht aan besteden. Hij wordt het vanzelf een keer beu en/of dan vindt hij weer iets of iemand anders om zijn aandacht op te richten.Tinckerbell schreef: ↑03-05-2020 18:56Naja gebaren als in; pistool nadoen, vinger langs de keel etc.
Hij met zn waanideeën is in de veronderstelling dat mijn vriend niet werkt en dus hele dag achter de deur staat te kijken. Komisch genoeg staat hij elke dag tussen half 4 en 4 voor t raam te kijken wanneer mn vriend thuis komt van zn werk in zn werkkleding.
Inderdaad goed dat je in elk geval de instanties hebt ingelicht over dit gedrag. Maar verder kan je er helaas weinig mee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 3 mei 2020 om 22:27
Het klinkt cru, maar ik zou op de duur gewoon beginnen gieren van 't lachen met die kerelTinckerbell schreef: ↑03-05-2020 18:56Naja gebaren als in; pistool nadoen, vinger langs de keel etc.
maandag 4 mei 2020 om 13:14
Heb ze wel gebeld, maar de gemeente waarin ik woon verwijst door naar politie en verhuurder.
Iets met kastje en muurtje
Vandaag zijn we toevallig allebei een keer hele dag thuis, en we hebben sinds 8u vanmorgen buurman al zeker 10x voor de deur gespot. Vuiliszakje, elk kind apart naar beneden, weer een vuilniszak, even naar de brievenbus. En elke keer schijnt hij met fe zaklamp op zn telefoon naar de deur.
Om hem te doen laten denken dat wij werkelijk de hele dag achter de deur staan, hebben we een speeltje voor de kat aan de deur gehangen. Hoort hij de kat ipv ons
maandag 4 mei 2020 om 13:50
Tinckerbell schreef: ↑04-05-2020 13:14Om hem te doen laten denken dat wij werkelijk de hele dag achter de deur staan, hebben we een speeltje voor de kat aan de deur gehangen. Hoort hij de kat ipv ons![]()
Ga het nou niet zitten voeden. Dan vind ik het advies van Pejeka beter: zo veel mogelijk negeren.