Asociale buren
zaterdag 2 mei 2020 om 22:28
Ik heb een buurman die nogal dol is op harde muziek. Helaas zijn onze portiekwoningen niet gebouwd met dikke muren, dus het dreunt altijd heel erg door. Vorige week buurman om 2 uur 's nachts aangesproken, hij deed toen open met een ballon in zn handen. Deed enorm rustig, begreep dat het wel hard stond en het was geregeld. Per ongeluk wel aangegeven welk huisnummer ik was, maar het leek me oké.
Vandaag weer de muziek kneiterhard. Ik heb toevallig hoofdpijn en kan het niet zo goed hebben nu. Ik lig met gedreun in bed en dat is niet fijn. Verder mag hij doen wat hij wil, maar een tikkeltje zachter mag wel.
Dus ik naar zijn huis, bel aan. Dacht, de vorige keer was hij ook redelijk, dus dit kan gewoon. Het is ook 10 uur geweest dus het is al laat. Hij opent zijn raam en roept "Weet je wel hoe laat het is? Als je nog een keer overdag aanbelt met problemen dan pak ik je. Ik weet waar je woont."
Ik had nog geen woord gezegd, en ben snel weer naar huis gedaan.
Maar wat kan ik nu? Ik heb wel de politie gebeld, maar die doen er niks mee. Zeggen alleen "Misschien zat hij niet goed in zijn vel. Laat hem maar afkoelen."
Voel me eerlijk gezegd een beetje overrompeld.
Vandaag weer de muziek kneiterhard. Ik heb toevallig hoofdpijn en kan het niet zo goed hebben nu. Ik lig met gedreun in bed en dat is niet fijn. Verder mag hij doen wat hij wil, maar een tikkeltje zachter mag wel.
Dus ik naar zijn huis, bel aan. Dacht, de vorige keer was hij ook redelijk, dus dit kan gewoon. Het is ook 10 uur geweest dus het is al laat. Hij opent zijn raam en roept "Weet je wel hoe laat het is? Als je nog een keer overdag aanbelt met problemen dan pak ik je. Ik weet waar je woont."
Ik had nog geen woord gezegd, en ben snel weer naar huis gedaan.
Maar wat kan ik nu? Ik heb wel de politie gebeld, maar die doen er niks mee. Zeggen alleen "Misschien zat hij niet goed in zijn vel. Laat hem maar afkoelen."
Voel me eerlijk gezegd een beetje overrompeld.
zondag 3 mei 2020 om 21:19
Pindy8 schreef: ↑03-05-2020 20:56Heb afgelopen nacht ook weer geen oog dichtgedaan. Mijn buren houden er ook van ieder weekend een feestje te geven tot 3 of 4 uur. Misschien omdat de kroegen nu gesloten zijn dat ze thuis maar lekker gaan stampen en schreeuwen met vrienden. Degene die zeggen doe maar lekker oordoppen in. Ik kan je vertellen het geschreeuw en gestamp gaat dwars door de oordoppen heen. Ik was het zo zat dat ik vanmorgen dat hun lagen te slapen ook eens flink kabaal heb gemaakt. Weet het erg slecht. Maar denk van nu willen jullie slapen vergeet dat dan ook maar! Zit helaas aan 1 jaar contract vast maar ben na dit jaar snel weg hier.
Heel goed dat verdienen ze ook. Koekje van eigen deeg.
zondag 3 mei 2020 om 22:04
Wat een kortzichtige reactie dit. Ik heb in mijn vorige woning buren gehad die regelmatig een flink feest konden geven waar de vloeren van trilden. In het weekend prima maar door de weeks een stuk minder. Ik kan mij daar wel enorm druk over gaan maken en gaan lopen stressen maar daar schiet ik niets mee op. Ik kan mijn buren niet veranderen, ik heb wel invloed op wat het met mij doet. Dus loslaten, daar slaap ik uiteindelijk beter van. Waren het perfecte buren, nee. Maar als er iets stuk was (hij was aannemer) stond hij als eerste klaar om te helpen. Dat is ook al goud waard. Meestal helpt het ook beter om een dag later het gesprek aan te gaan (en niet op het moment zelf) als mensen onder invloed zijn. We waren wel altijd welkom om mee te feesten, dat weer wel
zondag 3 mei 2020 om 22:07
Dit is wel heel kort door te bocht. Een feestje thuis kan prima, dat is echt niet elke week. Ik ga toch niet de verjaardag van mijn kind in de kroeg vieren of mijn eigen verjaardag (waar laat ik dan mijn kind en het bezoek hun kinderen?). Een BBQ op een zwoele avond moet ook kunnen en laten we eerder zijn, die feestjes duren zelden of nooit tot diep in de nacht. Bij ons alleen met oud & nieuw (als we er dan al zijn) en dan echt niet tot de vroege uurtjes want daar houdt kindlief 's ochtends echt geen rekening mee. Dit is precies wat ik bedoel dat mensen niets meer kunnen verdragen van elkaar.
zondag 3 mei 2020 om 22:12
Mijn reactie sloeg op dat veel mensen die reageerden in dit topic overdag ook geen geluid tolereerde en dat is natuurlijk veel te kocht voor de bocht.Calamitycat schreef: ↑03-05-2020 13:39Reacties met voorbeelden zoals deze en die van Miek doen er helemaal niet toe in dit topic want hebben niets te maken met de overlast die TO ervaart. Buurman had om 3 uur vannacht nog steeds muziek hard aan en ging daarna buiten nog even 'lekker' door. Kunnen jullie wel zalvend aankomen met jaaa maar je hebt nou eenmaal bepaalde geluiden van elkaar te tolereren maar de buurman van TO is gewoon een enorme aso als ik hier zo de berichten van haar lees. En dan moet TO maar gaan isoleren en oordopjes indoen? De wereld op zijn kop!
Natuurlijk is de buurman van TO een enorme aso en zijn reactie buitenproportioneel. Ik zou als ik TO was een dag later langskomen om het erover te hebben. Op het moment dat mensen onder invloed zijn bereik je toch niets. Helpt dat niet dan kan je inderdaad bij overlast 's nachts de politie bellen en meer dan dat kan je niet doen. Dan kun je het beter proberen los te laten (en nee dat is niet makkelijk) ipv je eraan te ergeren. daar help je jezelf alleen maar meer mee. Maar goed als ik de reacties in dit topic lees heb ik schijnbaar een hoog tolerantieniveau
zondag 3 mei 2020 om 22:14
lemoos2 schreef: ↑03-05-2020 19:53Hahaha die is herkenbaar. Ook zo’n stel in de buurt (godzijdank een end verderop). Eerst jaren lopen schreeuwen, zuipen, feesten en iedereen in de blauwe rook zetten van de BBQ/vuurkorf 320 van de 365 dagen per jaar. Alles en iedereen waren zeikerds. En zelf iedere zaterdag om 12.00 krijsend uit het raam hangen dat ‘die k*tkoters hun bek’ moesten houden want ze wilden natuurlijk hun roes uitslapen. En toen kregen ze zelf een koter.
Echt heel gek dat de toenmalige koters, inmiddels pubers, extra hard aan die gashendel trekken op hun scooter als ze voorbij hen rijden. Ook zo raar dat hun directe buren ‘volkomen schijt’ hebben aan de slaapjes van hun schatje en gewoon om 14.00 op zaterdagmiddag het gras maaien. En oh de horror dat de buren die hun tuinen onderling toegankelijk hadden gemaakt zodat de kinderen over en weer konden lopen en spelen niet zaten te wachten op een opening met hun tuin. En dat wij massaal al die spuuglelijke speeltoestellen afbreken heeft ermee te maken dat we hun schatje buitensluiten, niet met het feit dat onze kinderen te groot geworden zijn voor een klimtoestel en zandbak. En echt niemand er op zit te wachten in hun huis/tuin gegijzeld te worden doordat ze moeten letten op andermans kleuter.
En het is echt een heel saaie buurt. Van die mensen die voor een tuinfeest gelijk de buren uitnodigen, het twee weken van tevoren aankondigen, etc. Maar ik ben als ik dit soort topics lees toch altijd weer opnieuw blij met mijn directe buren.
Ja dat is ook fraai ja. Zo’n bord voor de kop is wel een zeldzaam fenomeen.
Man was vroeger vrienden met zo’n stel dat makkelijk hier beschreven kan worden. Samen met hun buren aan de linkerkant het ouder echtpaar treiteren aan de rechterkant. Schreeuwend uit het raam hangen omdat oude buurman om 10 uur de stoep sneeuwvrij maakt, zodat oude buurvrouw naar de auto durft te lopen met haar slechte heup. Elke verjaardag of feest afgeven op die ouden mensen en wat ze nou weer verkeerd hadden gedaan in de ogen van het stel. Walgelijke mensen.
Ben blij dat dat contact voorbij is. Later hoorde ik dat hun relatie geklapt is en de buren aan de linkerkant verhuisd zijn. Ik hoop echt dat oude echtpaar nu weer met plezier in hun huis en tuin wonen.
zondag 3 mei 2020 om 22:19
Wat mankeerde die figuren om die oude mensen te terroriseren?dansenindewind schreef: ↑03-05-2020 22:14Ja dat is ook fraai ja. Zo’n bord voor de kop is wel een zeldzaam fenomeen.
Man was vroeger vrienden met zo’n stel dat makkelijk hier beschreven kan worden. Samen met hun buren aan de linkerkant het ouder echtpaar treiteren aan de rechterkant. Schreeuwend uit het raam hangen omdat oude buurman om 10 uur de stoep sneeuwvrij maakt, zodat oude buurvrouw naar de auto durft te lopen met haar slechte heup. Elke verjaardag of feest afgeven op die ouden mensen en wat ze nou weer verkeerd hadden gedaan in de ogen van het stel. Walgelijke mensen.
Ben blij dat dat contact voorbij is. Later hoorde ik dat hun relatie geklapt is en de buren aan de linkerkant verhuisd zijn. Ik hoop echt dat oude echtpaar nu weer met plezier in hun huis en tuin wonen.
zondag 3 mei 2020 om 22:22
Heel goed!Pindy8 schreef: ↑03-05-2020 20:56Heb afgelopen nacht ook weer geen oog dichtgedaan. Mijn buren houden er ook van ieder weekend een feestje te geven tot 3 of 4 uur. Misschien omdat de kroegen nu gesloten zijn dat ze thuis maar lekker gaan stampen en schreeuwen met vrienden. Degene die zeggen doe maar lekker oordoppen in. Ik kan je vertellen het geschreeuw en gestamp gaat dwars door de oordoppen heen. Ik was het zo zat dat ik vanmorgen dat hun lagen te slapen ook eens flink kabaal heb gemaakt. Weet het erg slecht. Maar denk van nu willen jullie slapen vergeet dat dan ook maar! Zit helaas aan 1 jaar contract vast maar ben na dit jaar snel weg hier.
zondag 3 mei 2020 om 22:45
Frustraties over eigen incompetenties en verkeerde keuzes en een gezamenlijke zondebok zoeken om het ergens eens over te kunnen zijn. Het stel had ook altijd ruzie. Zelden zo’n liefdeloze relatie van dichtbij gezien. De oude buren lagen onder een vergrootglas, zodat het stel niet over zichzelf en hun eigen sores hoefden na te denken.
zondag 3 mei 2020 om 22:48
Hoe kun je nu last hebben van iemand die de stoep sneeuwvrij maaktdansenindewind schreef: ↑03-05-2020 22:14Ja dat is ook fraai ja. Zo’n bord voor de kop is wel een zeldzaam fenomeen.
zondag 3 mei 2020 om 23:10
Helemaal mee eens. Voor dat soort lui zou je eigenlijk een Hells Angel in de familie moeten hebben die even voor je aanbelt. Kijken of hij dan nog zo'n grote bek heeft met z'n sneue lachgas ballon.Lady_Day schreef: ↑02-05-2020 23:07Nou inderdaad. En dan ook nog een grote bek krijgen als je vraagt of het wat zachter kan. Sowieso vind ik het niet kunnen om geregeld de muziek zo hard te hebben staan dat je buren er gek van worden, ongeacht het tijdstip. Totaal overbodig ook aangezien er een groot aanbod van koptelefoons beschikbaar is.
zondag 3 mei 2020 om 23:14
Hoog sensitiefPindakaasjes schreef: ↑03-05-2020 13:15Ja, en een van de ergste dingen die je kan overkomen zijn buren die 'overal' overlast van ondervinden.
In mijn ouderlijk huis klaagde de buurman al als we de wc doortrokken, tijdens het afwassen de kopjes te hard op het aanrecht zette, of met een bal in de tuin speelde. Overal had hij last van!!!
Mijn zusje speelde blokfluit maar thuis oefenen was er echt niet bij.. dan hing de buurman weer scheldend over de schutting.
Toen ik mijn 18e verjaardag vierde, zat er 100 man in de tuin en ging de muziek om 22:00 uur echt niet uit..
Buurman mocht van ons echt effe de boom in, mag je gerust weten!
Het is geven en nemen!
maandag 4 mei 2020 om 07:23
Een sneeuwschep schraapt over de stenen. En door dat geluid was zij wakker geworden om 10 uur. Zij bedacht buurman uit te kafferen en opende het raam om buurman ‘de waarheid’ te vertellen. Van haar getier werd buurman niets wijzer maar haar vriend wél wakker. Hij begin op zijn beurt weer tegen haar te tieren en te vloeken. Dus hadden zij bonje omdat buurman de stoep veegt. Dat uitgerekend zij, want altijd vriendelijk en behulpzaam, nou naast zulke asociale bejaarden moesten wonen...
Ik had er een hobby van gemaakt om er tegen in te gaan en het op te nemen voor die oudjes.
maandag 4 mei 2020 om 07:28
Uiteraard ben ik jong geweest en de nodige feestjes gehad.Crazy74 schreef: ↑03-05-2020 00:00Vind de reacties echt hoog scoren op het zuurpruim - ik ben in de overgang gehalte. Zelf nooit jong geweest en op jezelf gewoond en een feestje gehouden? Lekker gezellig indrinken met een muziekje op en daarna opstap? Tja in deze Corona-tijd zijn de opties beperkter maar we zijn toch allemaal jong geweest of niet soms? Ik drink ook geen liters vodka weg zoals de bovenburen of slurp aan ballonnen maar ieder zo zijn ding. Niet iedereen zit te breien of een e-book te lezen In een prikkelarme kamer ...![]()
Maar ik heb ook van huis uit meegekregen een ander niet tot last te zijn.
Waarom moet de muziek op standje 100 staan?!
Prima als jij zelf wil genieten van je muziek maar dat kan ook op een normaal volume.
Het is echt niet oke om de hele buurt mee te laten “genieten”
En dan vervolgens een grote bek te geven wanneer iemand aan geeft last te hebben van de herrie.
maandag 4 mei 2020 om 08:00
Ik ben echt de moeilijkste niet en geef zelf ook regelmatig een feestje (en laat dat dan weten en geef ook aan dat ze moeten bellen/appen als het teveel lawaai is) en datzelfde geldt voor mijn bovenburen. Behoorlijk gehorig huis met houten vloeren, maar ze dragen geen schoenen binnen en we houden rekening met elkaar.
Buren naast mij is een heel ander verhaal. Dat zijn studenten en die vieren niet alleen in de weekenden feestjes (ook nu, in corona tijd), maar de teringherrie staat nu alweer keihard. Ik moet gewoon thuiswerken en dat is niet te doen, ik kan echt niet videobellen zo. Als ik aanbel gaat de muziek wel zachter, maar er zijn helaas geen afspraken te maken. Ik vind dus zeker niet dat alleen overlast na 22:00 telt en je anders een zeurkous bent. Geluidsoverlast vergalt je woongenot.
Buren naast mij is een heel ander verhaal. Dat zijn studenten en die vieren niet alleen in de weekenden feestjes (ook nu, in corona tijd), maar de teringherrie staat nu alweer keihard. Ik moet gewoon thuiswerken en dat is niet te doen, ik kan echt niet videobellen zo. Als ik aanbel gaat de muziek wel zachter, maar er zijn helaas geen afspraken te maken. Ik vind dus zeker niet dat alleen overlast na 22:00 telt en je anders een zeurkous bent. Geluidsoverlast vergalt je woongenot.
maandag 4 mei 2020 om 12:04
dansenindewind schreef: ↑04-05-2020 07:23Een sneeuwschep schraapt over de stenen. En door dat geluid was zij wakker geworden om 10 uur. Zij bedacht buurman uit te kafferen en opende het raam om buurman ‘de waarheid’ te vertellen. Van haar getier werd buurman niets wijzer maar haar vriend wél wakker. Hij begin op zijn beurt weer tegen haar te tieren en te vloeken. Dus hadden zij bonje omdat buurman de stoep veegt. Dat uitgerekend zij, want altijd vriendelijk en behulpzaam, nou naast zulke asociale bejaarden moesten wonen...
Ik had er een hobby van gemaakt om er tegen in te gaan en het op te nemen voor die oudjes.Leuk om het stel op de kast te krijgen. Moet toch een beetje aan mijn eigen ontspanning denken
![]()
maandag 4 mei 2020 om 12:40
Een hond die ze het vele blaffen niet af hebben kunnen leren.....Jezus Christus, het zullen je buren maar zijn...….Pindakaasjes schreef: ↑03-05-2020 10:38Dat is waar hoor! Ik ben absoluut schuldig.
Ik heb bij 1 hond van me het vele blaffen nooit af kunnen leren.
Ook ga ik af en toe ook graag aan de gang in de tuin met mijn bladblazer. En als het badje bij mooi weer in de tuin staat is het een gelach en gekier van jewelste.
Dus ja, dan ga je niet om 22:00 klagen over muziek bij je buren. Dat zou niet eerlijk zijn.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
maandag 4 mei 2020 om 12:45
Dat is inderdaad gekmakend maar kan ik persoonlijk beter hebben dan een bovenbuur die loopt als een olifant met lood aan de poten en die smijt met deuren en keukenkastjes.
maandag 4 mei 2020 om 13:15
Hoezo prima? Waarom zou je bij je buren zoveel overlast veroorzaken dat de vloeren ervan gaan trillen? Ik begrijp het gewoon niet, leg het me eens uit.
maandag 4 mei 2020 om 13:19
Ik ben daar ook oprecht benieuwd naar. Ik vind de muziek keihard aanzetten zodat de vloeren trillen altijd aso. Maakt niet uit of het maandagmiddag om 3 uur is of zaterdagochtend om 4 uur.
Mijn muziekliefhebbende buren hadden er een handje van als ze terug kwamen van het stappen om dan even 1 nummer keihard aan te zetten. Meestal op een vrijdagochtend om een uurtje of 4. Jaaa, was maar heel even. Ik werd daar toch giftig van.
maandag 4 mei 2020 om 13:28
Omdat ik in het weekend niet hoef te werken de volgende dag en ik vind dat af en toe een feestje moet kunnen. Omdat in sommige culturen een ander geluidsniveau als acceptabel wordt gevonden. Omdat het verder lieve, behulpzame buren waren. Omdat het mij geen burenruzie waard is. Omdat zij andersom ook nooit klaagde (ook niet toen ik lekkage onder mijn keuken had en zij een nat plafond, heeft hij kosteloos gerepareerd). Omdat ik vind dat je dat soort dingen prima af en toe van elkaar kan verdragen. Ik kan of mij enorm gaan ergeren en helemaal onrustig worden of het los laten. Dan kies ik voor het tweede, daar slaap ik uiteindelijk beter van.
maandag 4 mei 2020 om 13:41
Allemaal begrijpelijk en ik zou denk ik hetzelfde doen als jij.Miek_ schreef: ↑04-05-2020 13:28Omdat ik in het weekend niet hoef te werken de volgende dag en ik vind dat af en toe een feestje moet kunnen. Omdat in sommige culturen een ander geluidsniveau als acceptabel wordt gevonden. Omdat het verder lieve, behulpzame buren waren. Omdat het mij geen burenruzie waard is. Omdat zij andersom ook nooit klaagde (ook niet toen ik lekkage onder mijn keuken had en zij een nat plafond, heeft hij kosteloos gerepareerd). Omdat ik vind dat je dat soort dingen prima af en toe van elkaar kan verdragen. Ik kan of mij enorm gaan ergeren en helemaal onrustig worden of het los laten. Dan kies ik voor het tweede, daar slaap ik uiteindelijk beter van.
Maar dat maakt het nog niet prima om iemand anders iets op te dringen. Zelf ben ik erg van de gulden regel: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet. Of zoals Jim Jefferies beter weet uit te drukken: Try not to be a cunt.
maandag 4 mei 2020 om 13:57
Miek_ schreef: ↑04-05-2020 13:28Omdat ik in het weekend niet hoef te werken de volgende dag en ik vind dat af en toe een feestje moet kunnen. Omdat in sommige culturen een ander geluidsniveau als acceptabel wordt gevonden. Omdat het verder lieve, behulpzame buren waren. Omdat het mij geen burenruzie waard is. Omdat zij andersom ook nooit klaagde (ook niet toen ik lekkage onder mijn keuken had en zij een nat plafond, heeft hij kosteloos gerepareerd). Omdat ik vind dat je dat soort dingen prima af en toe van elkaar kan verdragen. Ik kan of mij enorm gaan ergeren en helemaal onrustig worden of het los laten. Dan kies ik voor het tweede, daar slaap ik uiteindelijk beter van.
Het zit 'm in dat "af en toe" denk ik. Ik heb ook geen enkel probleem met een keer een feestje, af en toe de muziek een keer hard, iemand die een muziekinstrument bespeelt of een hond die een keer tien minuten blaft. Maar zo gauw dat af en toe stelselmatig wordt, dan vind ik het vervelend worden.
Dus leven en laten leven: ja, maar laten we het wel leuk houden voor iedereen.
maandag 4 mei 2020 om 14:25
Wat is dat toch dat het maar gewoon word aangenomen dat het in het weekend wel prima is om overlast te veroorzaken?Miek_ schreef: ↑03-05-2020 22:04Wat een kortzichtige reactie dit. Ik heb in mijn vorige woning buren gehad die regelmatig een flink feest konden geven waar de vloeren van trilden. In het weekend prima maar door de weeks een stuk minder. Ik kan mij daar wel enorm druk over gaan maken en gaan lopen stressen maar daar schiet ik niets mee op. Ik kan mijn buren niet veranderen, ik heb wel invloed op wat het met mij doet. Dus loslaten, daar slaap ik uiteindelijk beter van. Waren het perfecte buren, nee. Maar als er iets stuk was (hij was aannemer) stond hij als eerste klaar om te helpen. Dat is ook al goud waard. Meestal helpt het ook beter om een dag later het gesprek aan te gaan (en niet op het moment zelf) als mensen onder invloed zijn. We waren wel altijd welkom om mee te feesten, dat weer wel![]()
JIj denkt dat mensen niet werken in het weekend ofzo?
Dat je mensen niet kan veranderen is wel heeeeel makkelijk gedacht. Dan kan je net zo goed alles tolereren van iedereen. Want ja...mensen zijn niet te veranderen.
Ik zal eens met een luidspreker iedere nacht voor je huis gaan schreeuwen....moet je eens opletten hoe snel jij mij wilt veranderen.
En natuurlijk nodigen ze jou ook uit voor hun feesies. Dat doen ze echt niet omdat ze jou nou zo aardig vinden maar gewoon omdat ze gewoon geen problemen met je willen hebben. Want dan gaat het feest ook niet meer door.
Echt joh....dat deden mijn buren op een gegeven moment ook nadat ik een keer de politie had gebeld voor ze.
Daarna hadden ze eens een verjaardag en toen was ik opeens hartstikke welkom om bij hun een slaapmutsje te drinken als het geluid mij teveel werd. Doorzichtig!
maandag 4 mei 2020 om 14:51
Je wind je enorm op en geen idee waarom je zo tegen mij tekeer gaat want ik veroorzaak geen overlast en kan een hoop hebben van anderen. Het lijkt mij heel stressvol om zo in het leven te staan. Ik heb maar heel beperkt invloed op het gedrag van anderen, dus dan kies ik er liever voor om daar geen onnodige energie in te steken. Daar word ik uiteindelijk een stuk gelukkiger van.HerleenM schreef: ↑04-05-2020 14:25Wat is dat toch dat het maar gewoon word aangenomen dat het in het weekend wel prima is om overlast te veroorzaken?
JIj denkt dat mensen niet werken in het weekend ofzo?
Dat je mensen niet kan veranderen is wel heeeeel makkelijk gedacht. Dan kan je net zo goed alles tolereren van iedereen. Want ja...mensen zijn niet te veranderen.
Ik zal eens met een luidspreker iedere nacht voor je huis gaan schreeuwen....moet je eens opletten hoe snel jij mij wilt veranderen.
En natuurlijk nodigen ze jou ook uit voor hun feesies. Dat doen ze echt niet omdat ze jou nou zo aardig vinden maar gewoon omdat ze gewoon geen problemen met je willen hebben. Want dan gaat het feest ook niet meer door.
Echt joh....dat deden mijn buren op een gegeven moment ook nadat ik een keer de politie had gebeld voor ze.
Daarna hadden ze eens een verjaardag en toen was ik opeens hartstikke welkom om bij hun een slaapmutsje te drinken als het geluid mij teveel werd. Doorzichtig!