Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Wat een idioot die zus van je vriend!
Wat erg dat er dat soort mensen zijn, HOE kun je denken dat je daar “recht” op hebt of zo. Hoe werkt dat in iemands hoofd?
Ik kan er echt niet bij....

Gewoon nee zeggen dus!
defyinggravity schreef:
04-05-2020 21:06
De zus van je vriend heeft een bord voor haar kop. Ik zou weigeren, want als je nu toegeeft waar houdt het dan op.
Nou idd! Straks gaat ze daarna ook nog op wintersport en zomervakantie :proud:
Naatje2000 schreef:
04-05-2020 21:08
Wat een idioot die zus van je vriend!
Wat erg dat er dat soort mensen zijn, HOE kun je denken dat je daar “recht” op hebt of zo. Hoe werkt dat in iemands hoofd?
Ik kan er echt niet bij....

Gewoon nee zeggen dus!
Sommige mensen denken gewoon zo. En als je daar iets van vindt, ligt het aan jou. Dan moet jij niet overdreven reageren. Ik heb er persoonlijk ervaring mee en dat is precies de rede dat ik geen contact hebt met de desbetreffende persoon. Maar nu ga ik wel erg off topic.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
defyinggravity schreef:
04-05-2020 21:06
De zus van je vriend heeft een bord voor haar kop. Ik zou weigeren, want als je nu toegeeft waar houdt het dan op.
en vriend ook wel een kleintje als hij er in trapt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja, nouja, normaal was het geen probleem, zijn zus woonde tussen zijn werk en zijn huis in, paar minuten rijden. Maar het lijkt alsof ze vind dat ze daar nu nog aanspraak op kan maken, ookal woont ze nu een uur verderop. Ik heb hem geadviseerd geld te vragen of het haar anders zelf op te laten lossen. Dan maar ruzie, trekt wel bij
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
04-05-2020 21:37
Ja, nouja, normaal was het geen probleem, zijn zus woonde tussen zijn werk en zijn huis in, paar minuten rijden. Maar het lijkt alsof ze vind dat ze daar nu nog aanspraak op kan maken, ookal woont ze nu een uur verderop. Ik heb hem geadviseerd geld te vragen of het haar anders zelf op te laten lossen. Dan maar ruzie, trekt wel bij
Waarom niet gewoon confronteren en zeggen dat ze haar prioriteiten niet op orde heeft? Wel vakantie willen vieren, maar zeggen dat je geen geld hebt voor de opvang van je katten en nog willen profiteren van je bloedeigen broer :facepalm:
Heeft vriend er echt de tijd voor elke dag 2 uur? Zus heeft nog genoeg tijd om de buren te leren kennen of iets te regelen (zijn genoeg sites waar je goedkoop een kattenoppas in de buurt kan vinden). Ik vind het erg uitgekookt van zus op deze manier. Het zou niet eens in me opkomen die verwachting.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Ik heb ook wel eens voor de katten van een vriendin gezorgd toen ze op vakantie was. Geen punt, was ook op de weg thuis=werk.
Toen vriendin verhuisde naar ander deel van de stad, vond ze het zelf idioot om mij te vragen en heeft ze iemand daar in de buurt gezocht. Ik was wel stand-by voor als de oppas echt niet zou kunnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Naar mijn mening moet je vriend vriendelijk, maar duidelijk zeggen dat zijn zus dit niet van hem kan verwachten. Er bestaat niet zoiets als opgebouwde rechten als iemand je ieder jaar een gunst bewijst. En wat hiervoor al is gezegd, het kost je vriend heel veel tijd en reiskosten.
Haha jeeetje wat belachelijk, hoop dat als ze er nog een keer rustig over nadenkt dat ze snapt hoe onredelijk ze is!

Ik heb ook een keer twee weken op katten gepast van een vriendin, in totaal 40min heen/terug onderweg maar prima. Wilde ze eigenlijk dat ik twee keer per dag kwam want dat was beter voor ze om niet in een keer het voer te krijgen. Stond niks tegenover, zelfs geen kleinigheidje van haar vakantie oid. Heb het daarna ook niet meer gedaan.
Die zus is gek.
Zeker om de zorg van de katten.
Maar ik zag laatst ook iets op het nieuws, iets dat er nog geen vaccins zijn het eerste jaar en dat de vraag vooral is wanneer het virus weer vaker voorkomt, omdat we die vaccins nog niet hebben.

Misschien gaat die hele vakantie wel niet door.
Hahaha kunnen jullie het gezellig bijleggen tijdens de kerst.
Arequipa schreef:
04-05-2020 22:22
Haha jeeetje wat belachelijk, hoop dat als ze er nog een keer rustig over nadenkt dat ze snapt hoe onredelijk ze is!

Ik heb ook een keer twee weken op katten gepast van een vriendin, in totaal 40min heen/terug onderweg maar prima. Wilde ze eigenlijk dat ik twee keer per dag kwam want dat was beter voor ze om niet in een keer het voer te krijgen. Stond niks tegenover, zelfs geen kleinigheidje van haar vakantie oid. Heb het daarna ook niet meer gedaan.
Wow wat lief van je, vind het erg veel werk. En schandalig dat ze je geen bedankje gaf
Intotheunknown schreef:
04-05-2020 21:18
Nou idd! Straks gaat ze daarna ook nog op wintersport en zomervakantie :proud:
Ja en dan ook nog je vakantiedagen inleveren om in haar huis te gaan zitten :hyper: De twee uur elke dag zou het me ook niet waard zijn hoor en ik heb een goede band met mijn broer. Dan zou hij mooi iemand anders uit mogen zoeken. En stel dat jullie nou ook in die tijd op vakantie waren gegaan? Dan had ze toch sowieso iemand anders moeten zoeken?
SanneH01 schreef:
04-05-2020 22:48
Wow wat lief van je, vind het erg veel werk. En schandalig dat ze je geen bedankje gaf
Ja, denk vaak toch dat mensen erg verschillen in wat ze als ‘normaal’ beschouwen. Heb het ook een keer bij een vriendin gedaan waarbij ik het fijn vond in haar huis vakantie te vieren. Zij liet een volle koelkast achter en ik een bosje bloemen. Iedereen blij ;)

Maar ik vind, ook al is het een vriendendienst, een kleine attentie altijd wel aardig om dankbaarheid te tonen.
Mits je natuurlijk geen uur heen en uur terug met de auto moet want dan mag het wel wat meer zijn dan een attentie.
Gewoon niet doen. Ook niet voor geld. Die is gek. En het is geen kwestie van geen geld hebben maar geen prioriteiten stellen (wel vakantie maar niet zorgen voor huisdieren?)

En niet HIJ zet de relatie op het spel (door NEeeeeee te zeggen) maar ZIJ (door het te verwachten)
Koekoek.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
04-05-2020 23:49
Koekoek.

Goede samenvatting.
Zijn je vriend en schoonzus geestelijk ietwat beperkt? Iemand anders eigenaar laten zijn van jouw tijd en geld/vinden dat het je recht is om dit van een ander te kunnen eisen.

Ik zou mijn vriend in deze met heel andere ogen bekijken wanneer hij zich in allerlei bochten gaat wringen om zijn zus te faciliteren in haar keuzes.

Zelf had ik haar eerste bericht hierover al niet eens serieus genomen. Het is toch ook niet serieus te nemen..
Wat een bijzondere mensen met bijzondere acties en verzoeken heb jij toch om je heen, Annielidlaardbei.
boebezoebe schreef:
29-04-2020 08:13
Omdat het niet alle maken in de thee evenredig loslaat. Een kopje zwarte thee dat een half minuutje trekt tov een kopje dat 5 minuten trekt is niet alleen minder sterk, maar heeft ook nog niet alle smaakmakers afegegeven. Maar als je het zakje dat al een aantal minuten getrokken heeft weer in een tweede kop gebruikt mis je een deel van de stofjes die al in de eerste paar minuten zijn afgegeven. Een pot die lang heeft getrokken is daarom veel lekkerder (alle stofjes gemengd in de pot) dan twee keer hetzelfde zakje gebruiken elk voor de helft van de tijd dat de pot duurde.

(Ik zag het op een Brits progamma dat over eten en drinken gaat waar zede samenstelling analyseerden van thee met verschillende trektijden. Dat hergebruik werd niet gemeten trouwens, dat doen ze hier sowieso al niet)

Ik vind thee uit de pot ook het lekkerst, of ik laat het zakje lekker lang zitten. Drink het toch met melk sinds ik in BG woon :)
Dat zal allemaal wel maar ik hou helemaal niet van sterke thee, ik drink dus eerder heet water met een smaakje ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Gisselle schreef:
01-05-2020 02:01
Dat is prima, maar wat gierig is, is als je bij iemand op bezoek gaat en je krijgt zo'n slappe bak aangeboden.. Ik had een keer thee besteld bij een buurvrouw, en kreeg toen een glaasje gekleurd water, ik zweer dat dat zakje, al minstens 1 keer was gebruikt, was gewoon warm water. Ik gebruik zelf 1 zakje per glas en laat die er in zitten. Een andere buurvrouw wilde mij eens een 2e kop inschenken, in mijn kopje met zakje dat ik had laten zitten, was ook een slap bakje, heb ik lekker laten staan.
Hier krijgen gasten gewoon de theedoos aangeboden en mogen ze zelf uitzoeken. Bijna mijn hele familie en vrienden gebruiken een zakje een tweede keer, maar ik bied altijd een nieuw zakje aan voor wie wil. Niks met zuinigheid te maken maar met smaak.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
04-05-2020 17:12
Mijn vriend vroeg zich af of hij gierig/raar reageerde op een verzoek van zijn zus:

De zus van mijn vriend heeft 3 katten. Deze verzorgd hij normaal tijdens elke vakantie van zijn zus, die in de buurt woonde en gewoon even vanuit zijn werk. Nu is zijn zus recentelijk verhuisd naar een plaats op meer dan een uur rijden. Door de Corona crisis gaat ze niet in de zomervakantie op vakantie maar heeft afgelopen week wel een vakantie geboekt voor de kerstvakantie, voor 2 weken. Ze liet hem toen weten gewoon ervan uit te gaan dat hij ook nu de katten gaat verzorgen. Toen hij aangaf dat dit wel een beetje gortig werd, een uur op en neer per dag, was ze boos op hem. Hij kon immers vrij nemen en dan 2 weken bij haar in huis gaan zitten, dan had hij ook lekker een vakantie (dat zei ze letterlijk aan de telefoon) omdat haar gezinswoning veel groter is dan zijn appartementje in een mooie omgeving. Hij heeft nu ruzie met haar omdat hij zei dat ze dan maar de katten naar een pension moet brengen, zij vind dat hij haar op kosten jaagt hiermee. Mijn vriend heeft niet eens meer genoeg vakantiedagen hiervoor en wil daarbij helemaal niet 2 weken in haar huis. Hij overweegt nu om toch elke dag op en neer te gaan rijden, maar over een vergoeding voor de benzine word ook niet gepraat. Waarbij komt dat wij misschien ook wel eens een dagje samen willen zijn met kerst/O&N en onze dag verstoord word door het op en neer rijden naar zijn zus. Zijn zus vind dat hij door het altijd verzorgen van de katten een verwachting heeft geschept en ze nu op hem rekende. Dus hij moet het maar gewoon doen, punt.

Wat zouden jullie doen?
Nou, dat zou ik dus ook niet doen, is totaal niet gierig van je vriend. Laat zijn zus de buren vragen. Er is vast wel iemand in de buurt die het wil doen.
Arequipa schreef:
04-05-2020 23:10
Ja, denk vaak toch dat mensen erg verschillen in wat ze als ‘normaal’ beschouwen. Heb het ook een keer bij een vriendin gedaan waarbij ik het fijn vond in haar huis vakantie te vieren. Zij liet een volle koelkast achter en ik een bosje bloemen. Iedereen blij ;)

Maar ik vind, ook al is het een vriendendienst, een kleine attentie altijd wel aardig om dankbaarheid te tonen.
Mits je natuurlijk geen uur heen en uur terug met de auto moet want dan mag het wel wat meer zijn dan een attentie.
Ik heb een heel ingewikkeld familielid.
Diegene klaagt altijd over weinig sociale contacten.
Ze is bekend met afspraken afzeggen om de meest vage redenen.
Ze is nogal van de zelfhulpboeken selectief lezen dus komt altijd aan met 'afspraken met zichzelf'.
Dus: eerst zeuren want ze wil ergens taart eten en niemand wil mee.
Ik: leuk! samen of met de kinderen
Zij: ik wil je kinderen ook heus weleens zien hoor! Ik mag ook al nooit oppassen!
Afspraak: ik zit met mijn kinderen ergens taart te eten en krijg een appje: ik was vergeten dat ik deze week de afspraak met mezelf had
* (ik kreeg alweer een rood waas)*
geen suiker te eten en wil er volledig van genieten, dus ik blijf thuis.
Als je daar wat van vind, is de afspraak met haarzelf: geen negativiteit, namaste. (6)
Ze heeft zelf een paar vrienden en die behandelen in mijn ogen elkaar allemaal als stront, vermomd in een hippiesausje.

Maargoed. Als zij in goede doen is, is ze erg grappig.
Een vriend van mij heeft een zwak voor haar en woont sinds kort bij haar om de hoek.
Die man nodigt haar voor van alles uit en wordt elke keer weer weggewoven
Niet veel aan de hand verder, treffen ze elkaar bij mij dan dolle pret.
Dus die vriend die stond met mij te overleggen over zijn katten, hij wilde weg en of ik in het weekend dan even zou kunnen kijken bij zijn kat, wel een gedoe voor mij, maar hij wist niet anders.
Familielid woest, waarom werd er niet aan haar gedacht, ze had hardstikke veel ervaring met katten en woont om de hoek.
Ze bracht het zo dat ze enorm beledigd was dat ze niet was gevraagd.
Vriend blij en appte haar vlak voordat hij weg ging.
Had ze uiteraard weer een afspraak met zichzelf en wilde niet.
Dus ik weer met de kinderen helemaal drie kwartier reistijd voor die kat.
Diezelfde vriend had ws corona.
Ik vraag voorzichtig of zij genegen was wat boodschappen tebrengen,misschien leuk als ze even appt.
Ook om te voorkomen dat ze volgende keer als ze hem weer ziet een heel drama maakt omdat zij niet is Gevraagd te Helpen....
'Nee' want ze wil niet alleen maar gebruikt worden voor klusjes.

:frusty:
Nou, dat vind ik dus wel gierig.
Het-groepje schreef:
05-05-2020 10:39
Ze is nogal van de zelfhulpboeken selectief lezen dus komt altijd aan met 'afspraken met zichzelf'.
Zij: ik wil je kinderen ook heus weleens zien hoor! Ik mag ook al nooit oppassen!
Afspraak: ik zit met mijn kinderen ergens taart te eten en krijg een appje: ik was vergeten dat ik deze week de afspraak met mezelf had
Als je daar wat van vind, is de afspraak met haarzelf: geen negativiteit, namaste. (6)
Ze heeft zelf een paar vrienden en die behandelen in mijn ogen elkaar allemaal als stront, vermomd in een hippiesausje.

Een vriend van mij heeft een zwak voor haar en woont sinds kort bij haar om de hoek.
Dus die vriend die stond met mij te overleggen over zijn katten, hij wilde weg en of ik in het weekend dan even zou kunnen kijken bij zijn kat, wel een gedoe voor mij, maar hij wist niet anders.
Familielid woest, waarom werd er niet aan haar gedacht, ze had hardstikke veel ervaring met katten en woont om de hoek.
Ik vraag voorzichtig of zij genegen was wat boodschappen tebrengen,misschien leuk als ze even appt.
Ook om te voorkomen dat ze volgende keer als ze hem weer ziet een heel drama maakt omdat zij niet is Gevraagd te Helpen....

Ze is gewoon maf. Je weet dus wat je kan verwachten ;)
Het-groepje schreef:
05-05-2020 10:39

O...mijn...god.... Hoe blijf je daar kalm bij? Ik denk dat ik na de zoveelste keer toch wel echt totaal uit mijn plaat zou zijn gegaan... Totaal egoïsme verpakt in een hippiesausje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven