Napraattopic deel 128

17-04-2020 00:35 3054 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
RocketScienceFiction schreef:
06-05-2020 11:24
Kan ik ook aan jou vragen. Of heb ik soms gemist dat je hier alleen mag reageren met toestemming.

Zo ja van wie? Van jou?

Ja. Fijn dat je het nu weet dan kun je je stil houden.
Kan ik ook aan jou vragen. Of heb ik soms gemist dat je hier alleen mag reageren met toestemming.

Zo ja van wie? Van jou?
Flikker toch op zuigert. Waarom moet je zonodig telkens hier lopen zeuren en zuigen terwijl niemand hier je mag?
Oja, tot over 24 uur dan maar.
Breng het niet op een idee Maud.
Het is net een zwangerschapstopic hier :biggrin:
Peixe schreef:
06-05-2020 11:28
Breng het niet op een idee Maud.
Zal me worst wezen. Zo denk ik over "het" en heb geen zin om dat netjes te verpakken. En als "het" hier zo'n grote waffel heeft en dan zielig gaat lopen staffen moet ze dat vooral doen. Ze zal er niet in mijn achting mee stijgen.
Maud*de*Braose schreef:
06-05-2020 11:29
Zal me worst wezen. Zo denk ik over "het" en heb geen zin om dat netjes te verpakken. En als "het" hier zo'n grote waffel heeft en dan zielig gaat lopen staffen moet ze dat vooral doen. Ze zal er niet in mijn achting mee stijgen.

Ik ga je niet staffen hoor, het staat je wat mij betreft vrij om te zeggen wat je wil. Geen last van verder en ik stop ook niet met reageren op zaken, dat staat namelijk mij vrij om te doen.

Wel apart dat jullie allemaal zo aanslaan de hele tijd. Wel fascinerend, in de zin van wat bezielt je en ken je ook echt serieuze problemen?
Och nog een zuigje.

Boehoe. :rofl:
rosanna08 schreef:
06-05-2020 10:59
en komt uiteindelijk uit dezelfde belastingpot...
Nou, ons potje is klein en beperkt. Andere potjes niet. Was gewoon even verbaasd dat het in andere sectoren zo ontzettend makkelijk gaat.
yasmijn schreef:
06-05-2020 11:03
Als ik een functie-gerelateerde opleiding doe, wat vaak gebeurt, dan is dat ook op kosten van jekentmijnwerkgever wel en dat is dan ook onder werktijd.
Je hebt gewoon een goede werkgever :)
Nemain• schreef:
06-05-2020 11:39
Nou, ons potje is klein en beperkt. Andere potjes niet. Was gewoon even verbaasd dat het in andere sectoren zo ontzettend makkelijk gaat.
Ja, maar dat is niet zo lekker relativerend he?
Niq schreef:
06-05-2020 11:28
Het is net een zwangerschapstopic hier :biggrin:
Nog geen ontsluiting.
06-05-2020 11:36
Ik ga je niet staffen hoor, het staat je wat mij betreft vrij om te zeggen wat je wil. Geen last van verder en ik stop ook niet met reageren op zaken, dat staat namelijk mij vrij om te doen.

Wel apart dat jullie allemaal zo aanslaan de hele tijd. Wel fascinerend, in de zin van wat bezielt je en ken je ook echt serieuze problemen?
Fascinerend dat je niet ziet waarom.
Maud*de*Braose schreef:
Wat veel geld :O
Als je dat slim inzet misschien genoeg voor een carrièreswitch?
Daar heb ik wel over lopen denken. Maar daar ben ik ook te oud voor :proud: Ik zou wel voor mezelf willen beginnen maar dat moet dan vanaf maand 1 direct zoveel opleveren als mijn eigen salaris en dat gaat nooit gebeuren ;-D
En laten we eerlijk zijn, de arbeidsvoorwaarden die ik nu heb, krijg ik nergens beter :lol:

Ik heb samen met de vriendin/collega onlangs een workshop/testen gedaan en daaruit bleek dat zij de praktische is en ik de theoritische. Dus toen zijn we onder een goed glas wijn gaan bedenken wat we samen zouden kunnen opzetten. Is ook nog niks uitgekomen.

Ach, we hebben de tijd nog. Ik moet het budget wel 5 jaar voor de pensioendatum gebruikt hebben, daarna vervalt het.
Dus ik heb nog even.
Geen bijzonderheden
IK heb Storytel opgezegd, was eigenlijk onnodige luxe. Eens kijken wat voor cursussen er allemaal zijn en mss daar een abo nemen. Ga tenslotte toch niet op vakantie.
yasmijn schreef:
06-05-2020 11:43
Daar heb ik wel over lopen denken. Maar daar ben ik ook te oud voor :proud: Ik zou wel voor mezelf willen beginnen maar dat moet dan vanaf maand 1 direct zoveel opleveren als mijn eigen salaris en dat gaat nooit gebeuren ;-D
En laten we eerlijk zijn, de arbeidsvoorwaarden die ik nu heb, krijg ik nergens beter :lol:

Ik heb samen met de vriendin/collega onlangs een workshop/testen gedaan en daaruit bleek dat zij de praktische is en ik de theoritische. Dus toen zijn we onder een goed glas wijn gaan bedenken wat we samen zouden kunnen opzetten. Is ook nog niks uitgekomen.

Ach, we hebben de tijd nog. Ik moet het budget wel 5 jaar voor de pensioendatum gebruikt hebben, daarna vervalt het.
Dus ik heb nog even.
Dit, en je pensioen etc.
rosanna08 schreef:
06-05-2020 10:59
en komt uiteindelijk uit dezelfde belastingpot...
Nee, dat is niet zo. Er is niet één belastingpot. Is onderverdeeld in veel verschillende potten. En het ministerie van financieen en de algemene rekenkamer bepalen wie wat krijgt.
Geen bijzonderheden
laat ook maar.
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 06-05-2020 12:23
97.71% gewijzigd
Nemain• schreef:
06-05-2020 11:45
Dit, en je pensioen etc.
Ja precies. Stuur je nageslacht maar onze kant op. Wordt ie niet slechter van!
Geen bijzonderheden
Nemain• schreef:
06-05-2020 11:40
Je hebt gewoon een goede werkgever :)
Correct.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
06-05-2020 11:43

Dus ik heb nog even.
Ja, dat is het lastige met voor jezelf beginnen, vaak een flinke stap terug doen, tenzij je een supergoed idee hebt dat gelijk aanslaat.
Ik ga ook voor mezelf beginnen, maar vanuit een hele andere situatie, dus dan kan het hopelijk alleen maar beter worden. :thumbsup:

Zijn er geen functies bij jouw werkgever die je leuk lijken en waar je met dat budget heen zou willen/kunnen werken?
yasmijn schreef:
06-05-2020 11:46
Ja precies. Stuur je nageslacht maar onze kant op. Wordt ie niet slechter van!
Absoluut niet, tenzij hij zandhaas wordt.

Maarre, ik kan geen typcursus vinden op die site.
Nemain• schreef:
06-05-2020 11:48
Absoluut niet, tenzij hij zandhaas wordt.

Maarre, ik kan geen typcursus vinden op die site.
Bedoel je Soofos? Die hebben volgens mij inderdaad geen typecursussen.
Nemain• schreef:
06-05-2020 11:42
Fascinerend dat je niet ziet waarom.

Ook fascinerend. Dus jij snapt niet dat ik het raar vind als mensen zo heftig reageren op een anoniem account die kennelijk dingen schrijft die storend zijn. Dat vind ik dan weer raar, en dat is geen zuigen.
Maud*de*Braose schreef:
06-05-2020 11:47
Ja, dat is het lastige met voor jezelf beginnen, vaak een flinke stap terug doen, tenzij je een supergoed idee hebt dat gelijk aanslaat.
Ik ga ook voor mezelf beginnen, maar vanuit een hele andere situatie, dus dan kan het hopelijk alleen maar beter worden. :thumbsup:

Zijn er geen functies bij jouw werkgever die je leuk lijken en waar je met dat budget heen zou willen/kunnen werken?
Neuh....ik zit al op de functie die ik wil. En alles wat werkgerelateerd is, wordt uit de algemene opleidingspot betaald.
Daar hoef ik mijn eigen potje niet voor in te zetten.
Enorm veel collegas doen bv een duikopleiding. Een vriend/collega neemt golflessen. Het is dus echt voor de fun.

Succes Maud!
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven