Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@grietje: Dat is bij mij ook ongeveer de tijd dat ik zin in wat krijg.

Ik herken mezelf amper.
Ontbijt: 1 bruine boterham met rookkaas
Lunch: 1 boterham met kipfilet en 1 beschuit met muisjes
Tussendoor: 1 karnemelk dessert
Avondeten: Spitskool, aardappels uit de fryer en een beefburger.
Tussendoor: Hehe het is vrijdag, dus mag ik een bakje chips.

Maar ik ben gewend om meer te eten en nu niet eens een honger gevoel. Ik snap er werkelijk niks van. Maar hoe jij ook zegt een periode minder trek is niet erg.
@RandomWriter: die kg is waarschijnlijk voornamelijk vocht...dus zegt niet zoveel! Ik hoop dat WW je helpt als stok achter de deur. Lastig ook om niet te vergelijken met je vriend denk ik, zijn jullie samen gezonder aan het eten?

@Sansi: kan me voorstellen dat je je nog een extra week niet weegt door de tijd van de maand. Scheelt bij mij ook altijd heel veel. Wat vervelend van je rug! Ik hoop dat het snel beter gaat. Er is toch niet zo heel veel mis met cola zero, zolang je er niet teveel van drinkt? Of wil je er van af vanwege de koolzuur?

@GossipGirl: ahhh... :love: waar hebben jullie elkaar opgeduikeld? En weet je al wat hij van jou vindt? Liefde gaat door de maag, of toch niet...!

@Grietje: goed dat je inziet dat je er met kleine stappen ook komt. Wat gedragsverandering betreft schijnt dat het meest duurzaam te zijn inderdaad. De meest simpele tip tegen gaan eten in de avond, is: ga tanden poetsen! Niets smaakt lekker icm tandpasta, maar volgens mij is het ook gewoon voor je hersenen een signaal dat het bijna bedtijd is.

Ik wil vroeg gaan hardlopen vandaag. Verder staat er niets op de planning. Eens kijken of ik mezelf zo de deur uit krijg. Ik heb (weer) slecht geslapen en heb dan vaak moeite om de dag zinvol door te komen, eerlijk gezegd zie ik er een beetje tegenop. (omdat de dag dan zo lang is) Maar een stukje hardlopen doet me sowieso altijd goed.
@ anijsblokje Ja met kleine stapjes zal ik er ook komen.
Gepoetste tanden en dan eten is zo smerig vind ik , goeie tip.
Succes met hardlopen.

Gisteren een goede dag gehad en eigenlijk geen moeite met geen koolzuur en toetje.
Ik lunch nu later en dat helpt ook eerst deed ik dat al om 12:00 maar dan is de middag zo lang.
Hierdoor ook het avond eten later ipv 17:00 rond zessen. Scheelt ook weer trek in de avond 😀
Poeh nou daar ben ik ook weer eens... :$

Tjonge, wat is die corona-ellende slecht voor mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid zeg... De lockdown duurt hier nu zeven weken en ik geloof dat ik in die zeven weken precies mijn goede resultaat van januari en februari (4 kilo eraf) om zeep heb geholpen. Doodzonde. Ik ben dus nog lang niet van mijn emo-eetgedrag af.

Maar gisteren kreeg ik weer moed. Sinds gisteren mogen we hier weer buiten wandelen en sporten (onder allerlei voorwaarden), dus dat maakt bewegen weer veel makkelijker. Ik wil nu weer wandelconditie op gaan bouwen en echt stoppen met dat gevreet, want ik word daar alleen maar ongelukkig van. Qua alcohol wil ik ook flink minderen. De standaard moet weer alcoholvrij worden, met dan af en toe een uitzondering.

Met de weegschaal wacht ik nog heel even...
Goedemorgen, ik kom mij ook weer eens melden. :$

De laatste periode gaat matig. Ik ben eigenlijk sinds het begin van Corona stabiel in mijn gewicht. Het enige is dat ik de laatste anderhalve week heel veel vocht vasthoud. Echt pijnlijke opgezwollen handen en voeten.

Maar goed, ik heb me gisteren dus bedacht dat als het zonder heel veel moeite lukt om stabiel te blijven qua gewicht ik wel weer een min denk te kunnen realiseren. Dat ga ik dus proberen. Ik ben vanochtend nog drie kwartier gaan wandelen. Ik ga vanmiddag een stukje fietsen met een vriendin en de afgelopen weken was ik dan niet meer gaan lopen, dus dat is winst.
Met een beetje meer beweging en een beetje minder eten moet 250 kcal minder eten dat ik verbruik heel haalbaar zijn. Dat is toch een kilo per maand. Dat zou al weer een leuk begin zijn en vanaf daar kan ik misschien verder werken.
@GossipGirl, jeetje... Dat is wel best weinig eten! Stress (ook positieve 'stress' valt daaronder :loveys: ) heeft bij mij ook die uitwerking. Totaal geen trek of honger. Bij mij zit daar zo'n lijn in: als ik me goed voel is afvallen geen probleem. Ben ik uit mijn hum, moe, gefrustreerd of verdrietig, dan ga ik snoepen en vreten. Maar een stap verder dan dat, dus extremere stress, vooral bij verhoogd adrenaline en zenuwen, dan krijg ik echt geen hap meer door mijn keel. Voor een tijdje is dat niet zo'n punt natuurlijk, maar probeer erop te blijven letten dat je niet té weinig gaat eten. Meestal ga je je daar niet beter van voelen. Ik ben tijdens een heftige periode op die manier zo'n 10 kilo kwijt geraakt. En hoe graag ik ze nu weer kwijt zou willen (want ze zijn er allemaal weer aan, plus extra), niet weer op die manier. Al was mijn situatie totaal niet te vergelijken met een verliefdheid hoor.
Enige wat ik probeer te zeggen: blijf het in de gaten houden. En geniet in de tussentijd van de voordelen :D .

@Anijsblokje, mijn vriend heeft zijn eetpatroon niet echt aangepast. Hij komt sowieso niet snel aan. Als ik zou eten wat hij eet op een dag... Man! Dan was ik binnen no-time tonnetje rond. Maar moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik een veel grotere snoepkont ben hoor. Hij eet veel, maar vooral gewoon eten. Snoep heeft hij niks mee, hooguit snacks zoals worst, kaas, chips en borrelnootjes. En warme snacks natuurlijk ;-D .
Ik zie het nu ook wel weer wat meer in perspectief en heb de draad weer opgepakt. 'No use crying over spilled milk', zogezegd. We zien wel weer, aankomende donderdag.
Is het hardlopen gelukt vanochtend? Ik kijk er altijd tegenop, vind ook het lopen zelf nu nog niet leuk. Maar voel me daarna wel de hele dag een stuk beter.

@Sansi, wat rot dat het zo mis is met je rug! Is dat tijdens een bodypump-workout mis gegaan? Hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter!
Ik ben zelf vorig jaar een keer flink door mijn rug gegaan, nota-bene tijdens het harken in de tuin. Helemaal niet intensief. Maar ik kon even niks meer, zo'n pijn! Heb een paar dagen alleen op pijnstillers geleefd toen. Nu gaat het alweer een tijdje goed. Ik zou eigenlijk meer 'core'-oefeningen moeten doen. Ik ben echt heel erg stijf in mijn rug en hamstrings. Vooral die laatste schijnen bij mij de boosdoener te zijn waardoor mijn onderrug problemen geeft.

@Grietje, fijn dat het wil lukken met je voornemens. Dat scheelt zo als je kleine stapjes neemt, dan heb je eerder positieve momentjes omdat het is gelukt, en dat is echt nodig voor een goede motivatie!

@Avena, fijn dat je weer wat naar buiten mag! Maak er 'gewoon' weer een nieuwe start van, kijk niet naar wat je allemaal 'teniet' hebt gedaan, maar pak de draad weer op en ga ervoor! Dronk je veel alcohol? Ik drink tegenwoordig weer wat meer wijn. Ik moest wel lachen, Albert Heijn heeft die wijn in mijn 'Persoonlijke Bonus' gezet :$ ... Oeps. Ik ben de enige die het drinkt hier, dus als ik een fles open maak dan drink ik de opvolgende avonden elke avond 1 of 2 glaasjes tot de fles leeg is. Maar daar blijft het wel bij hoor. Heb gisteren 1 glas gehad.

Hier gaat het oké, mijn nachten waren afgelopen dagen niet lang genoeg maar dat was mijn eigen schuld. Ben dus wel een beetje moe. Maar qua eten gaat het goed. Ik merk dat ik ook wel wat heb aan Headspace, ben nu een 'cursus' aan het volgen over 'cravings' en dat helpt me om bijvoorbeeld de gedachten aan snoep en chips te zien voor wat ze zijn: alleen maar gedachten. Waar ik dus niks mee hoef. En als ik er geen aandacht aan geef, gaan ze ook weer weg.

Ik merk wel een patroon op bij mezelf, altijd als iets een tijdje wat minder gaat dan heb ik de neiging om dingen aan te schaffen, met het idee 'dat dat écht mijn situatie gaat veranderen'. Wat natuurlijk nooit zo is. Zo heb ik al allemaal dumbells en kettlebells in huis, waar ik weinig mee doe. Ik heb ook een hele dure yoga-mat die ik amper gebruik. En nu had ik mijn oog laten vallen op een weegschaal die ook andere dingen meet dan gewicht. Maar ook dat is natuurlijk een soort craving. Dus die heb ik voor nu maar geparkeerd. Ik heb gewoon een goede weegschaal en alleen gewicht meten is genoeg.

En ik heb weer wat geëxperimenteerd met Noets, dan is een basis voor een broodvervanger met bijna alleen noten en zaden. Dus geen tarwe, gerst of rogge. Laag in koolhydraten en hoog in vezels. Soms wil ik even snel wat tussendoor eten en dan is sla of omelet zo'n gedoe. Nu heb ik een Noets gemaakt met appel en kaneel, en eentje met banaan en cacao. Best oke! Ik moest erg wennen aan de structuur en als ik kan kiezen tussen normaal brood en dat, eet ik nog steeds liever normaal brood. Maar als tussenweg is het prima. Beetje boter erop en klaar. Of gewoon niks erop.
Maar dat is dus het rare, ik ben niet eens verliefd op dit moment. Het enige wat ik wel weet is dat ik hem wel beter wil leren kennen. Maar daar heb ik niet zoveel stress van dat ik geen honger meer heb. Het is begonnen toen ik me heb voorgenomen om nu echt af te gaan vallen. Opeens geen honger meer. Maar ik blijf wel gewoon netjes 3 maaltijden per dag eten hoor. Maar het klopt wel @randomwriter dat als je je goed voelt het makkelijker is. En nu heb ik wel weer een hele goede periode. Totaal geen last van mijn depressie en soms zelfs te vrolijk. Dus het slaat een beetje door weer. Het zou ook daarmee te maken kunnen hebben natuurlijk.
Maar ik ga zeker gebruik maken van de situatie en ik hoop nu woensdag wel echt een min te zien. Aangezien ik daarbij ook nog gewoon wandel.

@Anijsblokje: Nog gelukt met het hardlopen? Vervelend dat je slecht hebt geslapen en dat de dag daardoor zo lang duurt. Is er niet iets waar je nooit tijd voor had en je dat nu zou kunnen gaan doen?

@Grietje: fijn dat je een manier hebt gevonden die werkt voor je.

@Avena: Echt fijn dat jullie nu weer een wandeling mogen maken. Misschien werkt dat ook wel motiverend om weer je eten op te pakken. Want je was zo goed bezig! Al kan je misschien ook beginnen met kleine stapjes om weer in het ritme te raken?

@Zwartvlekje: Succes! Dat je stabiel blijft is natuurlijk ook al een goed iets. Vooral nu met de situatie van corona.

@Randomwriter: Noets heb ik echt nog nooit van gehoord. Maar wel fijn dat het voor jou een oplossing is. Je zou die weegschaal ook als beloning aan jezelf kunnen geven als je een X aantal kilo bent afgevallen? Misschien is dat tegelijkertijd ook nog motiverend om af te vallen.
@avena fijn dat jullie weer naar buiten mogen daar. Al is het onder voorwaarden... lijkt me beter dan helemaal niets. Kan mij heel goed voorstellen dat het afvallen en sporten in deze periode veel moeilijker maakt.

@zwarvlekje klinkt als een goed en realistisch doel...als gelijk blijven lukt, moet met die aanpassingen een min zeker haalbaar zijn!

@gossipgirl als ik je verhalen zo lees moet een min toch wel Verschijnen lijkt mij! Wel gek dan dat je trek ineens weg is. Maar zou ook niet meer eten dan nodig is idd als Je lichaam er nu niet om vraagt. Groot gelijk dat je gebruik maakt van de situatie en fijn dat je nu zo goed in je vel zit.

@anijsblokje nee, is ook niet veel mis mee hoor. Maar ik drink daardoor veel minder water. Op werk dronk ik de hele dag door thee en water en omdat Ik nu thuis ben pak ik veel vaker en meer zero fris. Wil weer terug naar Max 1-2 glazen per dag.

Wat voor weegschaal is dat dan waar je je oog op had laten vallen met die functies, toevallig de fitbit weegschaal? Maar je verhaal is wel herkenbaar hoor. Nu ook allemaal spullen aangeschaft. Hoop dit zo vol te houden en niet dat het in een hoekje ligt te verstoffen straks.

Hier uit verveling echte vette vol chocolade chip cookies voor vriend gebakken. Dat kon natuurlijk niet goed gaan hè? 2 blokjes chocolade gehad en een halve koek :roll:

Rug knapt snel op gelukkig. In het verleden wel gehad dat ik weken niet normaal kon zitten en lopen en fysio nodig had. Daar was ik nu ook zo bang voor, dus wat een meevaller. Misschien helpt het toch al dat ik momenteel goed met core training bezig ben.

Ik heb online lessen via de portal van mijn Sportschool (Basic-Fit). Ze hebben tot ergens in mei volgensmij de app voor iedereen gratis. Daar doe ik de xcore lessen en bij les mills om demand cx worx en bodypump. Laatst genoemde ga ik nu maar even niet doen. Zometeen maar de xcore doen en aanpassen waar nodig. Moet even goed naar mijn lichaam zien te luisteren nu en stoppen als het teveel wordt.
@Sansi, niet specifiek de fitbit weegschaal. Maar wel een weegschaal met een app, die ook vetpercentage en zo meet. Ik weet dat je dat altijd met een korreltje zout moet nemen, helemaal in de prijsklasse waarin ik keek. Maar op de lange termijn kun je daar natuurlijk wel íets aan zien.
Fijn dat je rug alweer wat beter gaat! Jammer van die koekjes en chocolade, maar hopelijk heb je ervan genoten en kun je nu de draad weer oppakken.

@Gossipgirl, ik probeer mezelf niet té veel te belonen met dingen die geld kosten. Ik probeer te sparen voor een nieuwe keuken, maar heb niet zoveel geld over per maand. Dus moet mezelf vooral aanleren om geen onnodige dingen te kopen, ook niet als beloning. Net als 'troost'-eten, of juist 'belonings'-eten, is dat wel een valkuil voor mij.
Anders was het misschien een leuk idee geweest, maar ik ben daar te gevoelig voor, op een verkeerde manier :$
Wat fijn dat je je zo goed voelt nu! Ik hoop op een mooie min voor je, morgen.

Normaal gesproken loop ik een rondje hard op dinsdag, maar vanochtend is het niet gelukt helaas. Ik had gisteren al de hele dag last van mijn knie, en daardoor durfde ik het niet aan vanochtend. Wel heb ik een account aangemaakt op die site die Avena zei, Team Body Project. Ben benieuwd. Wil eigenlijk vanavond de fittest gaan doen, kijken wat dat is. Het is wel een programma met 6 dagen per week een half uur training, weet niet of ik daar de motivatie voor kan vinden. Maar goed. Maar eens proberen. Ik moet in ieder geval vandaag een sessie doen van mezelf.

Ik heb het eten wel weer redelijk onder controle nu, ik houd het weer bij en dan valt toch weer op dat ik ongemerkt toch weer teveel ben gaan eten tussendoor. Ben wel benieuwd wat de weegschaal donderdag gaat zeggen. Hopelijk heb ik in ieder geval die kilo van vorige week er weer af.
@ZwartVlekje: goed bezig met meer bewegen! Het is ook juist dat "ongemerkte" tussendoor-bewegen wat belangrijk is, niet eens sporten alleen. Hopelijk kun je gauw weer de min-lijn te pakken krijgen.

@Avena: ohhh, wat fijn dat je weer naar buiten kunt. (al is het dan nog met restricties) Probeer jezelf het emo-eet te vergeven: je werkt eraan en dat gaat met ups&downs...maar belangrijkste is dat je niet opgeeft!

@Gossipgirl: Misschien is er nu bij jou een knop om? Benieuwd wat de weegschaal morgen zegt bij je. (al is wat je nu opschreef hopelijk niet een normale dag, want weinig!)

@Sansi: Lekker die koekjes en chocola...kan me voorstellen dat het erg moeilijk is daar van af te blijven! Volgende keer dan maar iets gezonds bakken? Of er gewoon extra van genieten en dan weer een tijd "nee" zeggen tegen extra's.

@RandomWriter: Ik heb thuis een heel basic weegschaal, maar mijn diëtiste heeft een Tanita. Die krijgt goede reviews, zie ik. Overigens weet ik niet of ik er helemaal in geloof of zo'n analyse accuraat is, maar ik vind het wel motiverend de waardes steeds te zien verbeteren. 8-) En wat je zelf al zegt, je verandert niet doordat je een bepaald product gaat gebruiken, de verandering zit in jezelf. Dat is tegelijk mooi en moeilijk, want confronterend. Slim dat je je eten bent gaan opschrijven, zo kun je vaak zelf inderdaad al conclusies trekken en dingen aanpakken. Ik ontdekte de laatste keer dat ik op niet-werkdagen minder snel 2 stuks fruit eet. Daardoor ben ik me daar nu bewust van.

@MensInWording: ben je er nog? Lees je ergens stiekem mee? Ik hoop dat het goed gaat met je.

Het hardlopen zondag was fijn en het was nog rustig. Ik was niet bang om me overdag te gaan vervelen (altijd genoeg te doen hier!) maar na veel slechte nachten vind ik het altijd moeilijk om overdag wakker te blijven... Helaas heb ik nog geen betere nachten, maar dat komt wel weer. (En overdag niet geslapen! Dat probeer ik echt te voorkomen)
Het eten/bewegen hier gaat goed. Morgen weer hardlopen, vandaag een heel stuk gewandeld (het was weer prachtig weer!) dus geen puf meer voor nog meer.
Nog steeds gek met eten dat ik soms een grotere portie maak en dat ik dan tijdens het eten voel: nee, ik heb nu gewoon genoeg. En dat is dan ook oké. Vanavond nog een bakje kwark en een stuk fruit, eventueel nog noten maar denk dat ik dat niet allemaal op krijg. Vind dan de noten het "minst belangrijk" dus dat is het eerste wat ik skip.
@Randomwriter: Ah oke, nee dan moet je het idd niet als beloning instellen als het voor jou averechts werkt!
En hoe vond je team body project? Iets wat je vaker gaat volgen? Wel slim dat je niet bent gaan hardlopen met een zere knie, een blessure wil je ook niet.
Fijn dat het bijhouden van je eten helpt, ik hoop op een min voor je morgen!

@Anijsblokje: Oh je slaapt dus heel slecht, ik dacht dat je je verveelde overdag. Heeft het een reden dat je zo slecht slaapt?
Lijkt me wel fijn, gewoon een vol gevoel hebben terwijl je nog eten hebt ipv gewoon dooreten, ook al heb je geen honger meer.

YAY ik ben 700 gram afgevallen!! :cheer2: :cheer:
Ik ben daar zo blij mee he! Het lopen en het mindere eten heeft geholpen. Al vermoeden we ook dat het meespeelt dat ik mezelf nu heel goed voel. Misschien maak je dan toch net wat andere stofjes aan ofzo.
Wat fijn dat je wat kwijt was gossipgirl91 op naar weer een goede week.

Hier hou ik me netjes aan mijn eetschema en probeer regelmatig te wandelen.
@GossipGirl, wat goed, zo'n mooie min!!! :yes:
Stress schijnt er inderdaad voor te zorgen dat je kunt aankomen, heeft wat te maken met aanmaak van cortisol (stress-hormoon) en het feit dat die de insuline-balans wat kan verstoren. Geen idee hoe het exact zit, maar heb daar wel eens wat over gelezen.
Maar dat neemt niet weg dat het vooral komt door je inzet!

Het team body project vond ik best leuk. Heb alleen nog de fitness-test gedaan, maar dat was al zwaar genoeg, haha! Ik zag wel dat je 'maar' 1,5 week 'gratis' kunt trainen volgens zo'n schema. Daarna moet je upgraden. Nog altijd heel wat goedkoper dan naar de sportschool (in ieder geval de sportschool waar ik goede ervaringen mee had), maar wel weer een vast bedrag per maand (tussen de 10 en 20 dollar, afhankelijk van de lengte van je abonnement). Dus ik weet nog niet zo goed of ik dat wel wil. Misschien eerst maar eens die week volhouden en kijken of ik met de gratis you-tube filmpjes die ze hebben niet al ver genoeg kom. Anders is het net zo goed weer zo'n aanschaf waarvan ik ga denken dat het weer alles gaat veranderen en waar ik vervolgens geen klap meer mee doe.

@Anijsblokje, fijn dat het hardlopen fijn was! Ben je vanochtend weer geweest, of ga je later vandaag? Het is wel prima hardloopweer vandaag. Ook fijn dat je goed naar jezelf luistert wat betreft het 'vol' zitten. Dat vind ik soms nog wel lastig. Eten is gewoon lekker en weggooien blijft gewoon zonde. Meestal probeer ik het restje te bewaren tot de volgende dag of in te vriezen. Maar vooral dat laatste daar houd ik niet zo van. De meeste kliekjes uit de vriezer zijn daarna lang zo lekker niet meer.
Rot dat je nog steeds zo slecht slaapt! Dat kan je echt in de weg gaan zitten overdag.

Zo'n weegschaal van Tanita is wel mooi inderdaad! Maar ook duur! Degene waarbij je ook via je handen moet meten is wel beter dan eentje die alleen via je voeten meet. Die meten eigenlijk alleen hoe het ervoor staat in je benen... Maar om nu drie tot vierhonderd uit te gaan geven voor een weegschaal... Neuj. Toch maar niet :$

Ik hou het toch maar gewoon bij mijn basic-weegschaal. Vanavond maar weer eens foto's maken, ik heb helemaal in het begin foto's gemaakt van mijn lijf en dat wilde ik eigenlijk maandelijks gaan doen. Maar denk dat er nu pas echt iets aan te zien is, in de vorige maanden had het voor mijn gevoel weinig nut. Ook mijn maten maar weer eens opnemen.

Ik ben ook wel even benieuwd hoe het gaat met @MensinWording... Die schreef eerder altijd wel fanatiek mee. Hopelijk gaat het goed!
anoniem_649f3c76c8d8d wijzigde dit bericht op 06-05-2020 13:06
Reden: foutje
0.20% gewijzigd
:'(
Niks eraf, gewoon weer 3 ons erbij...
Ik weet niet hoor. Kan het momenteel even niet erbij hebben. Heb écht mijn best gedaan. Mijn lijf zal wel weer een week achter lopen, maar ook dan begrijp ik het niet. Het is niet alsof ik de afgelopen weken er met de pet naar gegooid heb.

Ben mijn motivatie even helemaal kwijt nu. Al sinds januari hard bezig om er wat af te krijgen, en het resultaat is nihil. Ik weet gewoon echt niet wat ik nog meer kan doen.
@randomwriter wat balen zeg, kan het mij heel goed voorstellen... lichaam doet soms echt niet wat je wil hè. En als je al zo lang bezig bent en t resultaat zo weinig is dan is dat ook niet motiverend.

@gossipgirl mooie min hoor!

Hier voor het eerst in 5 weken (oké, min een dag) weer gewogen. Resultaat -2,7! Ik wil gemiddeld 0,5 per Week afvallen... dat Is nu dus gelukt. Ook die 5 weken echt goed bezig geweest, 1 slippertje met de halve koek en blokjes choco bij het bakken. Ik probeer zo door te gaan... nu eerst de weegschaal weer voor 4 weken achter slot en grendel :bonk:
Wat fijn @Sansi! Super goed! Mijn vriend zei ook al, misschien is 1x per week wegen wel gewoon te vaak voor jou. Maar ja, ik doe ook WW en daarbij is het wel de bedoeling dat ik wekelijks mijn gewicht bijhoud. Dus dat wil ik eigenlijk wel blijven doen. Maar ik moet me gewoon niet zo gek laten maken door dat ding...
-1,2 kg deze week het begin is er 😃. Het gaat goed hier en kan het makkelijk vol houden geen behoefte aan snoepen. Let goed op dat ik tussendoortjes neem fruit of soepje.
Op naar deze week.
@randomwriter: Ja ik denk echt dat mn depressie wel invloed heeft op het afvallen en het zijn allemaal dingen bij elkaar. Die het lastiger maken op dat moment. Want als je al zo moe bent, dan ga je niet extra lopen of veel minder vaak. Maar nu ga ik bijna elke dag een ronde lopen op een goed tempo. Alleen dat al maakt verschil denk ik. En veel minder eten, al is dit wel nieuw voor me dat ik dit heb. Dus ik heb idd wel echt een mooie min. Maar ik heb niet het idee dat ik super veel moeite heb hoeven doen. Want ik heb wel chocolade, chips en energy op.

Wat rot dat je helemaal niks bent afgevallen, terwijl je zo je best hebt gedaan ervoor. Dat is zo frustrerend. Hopelijk kan je jezelf blijven motiveren en volgende week gewoon een mooie min hebben!

@Sansi: Wat een mooi resultaat! Mag je trots op zijn!

@Grietje: Wauw dat is echt veel voor 1 week! Wel super goed hoor zoveel afgevallen.

Hier gaat het eigenlijk heel goed. Maar ik moet mezelf nu soms dwingen om iets te eten omdat ik gewoon totaal geen honger heb?
Maar ik stop wel wanneer ik vol zit want dan heb ik schijnbaar niet meer nodig? En er komt bij dat ik nu wel echt extra motivatie heb om af te vallen. Dus alles bij elkaar is het nu veel makkelijker voor me. Maar mn gemoedstoestand speelt zeker ook een rol hierbij.
Vanaf maandag weer een kleine week de oppashond dus dan beweeg ik ook weer meer.
Hi meiden,

Ik ben even wat minder actief. Sorry. Ik had even een baalweek en dat zie je dan gelijk aan de weegschaal. Onze kleine man heeft 3 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege wederom een gebroken dijbeen (2 maanden geleden rechts en nu links), koorts en verhoogde infectiewaarden. Ik kon me er voorheen wel toe zetten om me aan mijn gezonde levensstijl te houden maar nu even niet. Ben zelfs naar de KFC gereden een avond nadat mijn man me afgewisseld had.

En ik werd uiteraard goed gestraft. Was flink aangekomen. Ben nu weer begonnen en zit weer op het gewicht van ruim 2 weken geleden.

Ook ben ik door mijn rug gegaan, heb dus de hele dag pijn in mijn rug, kamp ik al weken met een peesplaatontsteking, en heb ook al weken last van mijn rechterarm/schouder. Gaat lekker zo. Ik wandel wel weer elke dag maar dus eigenlijk nooit lekker pijnvrij.

Klaagmodus uit :nut:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
@Boannan: He wat naar dat je zoontje weer in het ziekenhuis heeft gelegen. Ik denk dat het wel heel logisch is dat je daardoor even minder goed op je eten let. Want jullie maken volgens mij nogal een heftige tijd met hem door.
En met al die lichamelijke klachten van je, lijkt me wandelen ook veel minder prettig. Kan je niet proberen om stabiel te blijven en als alles weer wat rustiger is om weer strenger te zijn?

Gisteren rot nieuws gekregen en ik had zo'n zin in een chocoladekoekje. Want ach dat mocht toch wel als troost. Maar ik had totaal geen honger en het was chips avond. Dus ik heb het heel verstandig niet gedaan, maar dat was wel echt even lastig. Maar ik was wel 'trots' dat ik niet heb toegegeven aan mn troost eten.
@Gossipgirl, goed dat je dat chocoladekoekje kon weerstaan! Vervelend dat je rot-nieuws hebt gehad... Weet natuurlijk niet wat het was, maar hoop dat het weer een beetje op zijn pootjes terecht is gekomen. Over pootjes gesproken... Heb je weer lekker gewandeld met de oppashond? :)

@Grietje, goed bezig! Hopelijk kun je deze lijn vasthouden! Al hoeft het natuurlijk niet iedere week ruim een kilo te zijn hè, das best veel...

@Boannan, alweer zo'n heftige periode bij jou. Ook voor iemand die snel wat breekt is 2 keer in zo'n korte tijd heel vaak lijkt mij. Is dat dan te herleiden naar iets, of 'gewoon' puur pech? Herstelt hij verder wel goed van de operatie?
En ik kan me die KFC dan heel goed voorstellen (oke, niet direct KFC, ik ben toch meer een McD of BK persoon :$ , maar toch).

Goed dat je het weer opgepakt hebt nu! Hopelijk blijft meer ellende je even bespaard. Al heb je momenteel ook nog genoeg om van te balen, met al die lichamelijke ongemakken... Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal snel opknapt! En dat er geen andere dingen meer bij gaan komen. Kun je je ei wel goed kwijt bij je man?
En klaag hier gerust hoor! Daar zijn we óók voor toch?

Hier is het oke. Ik heb mijn motivatie weer gevonden en heb besloten iets meer te gaan sporten. Ik kon weinig motivatie vinden om te gaan hardlopen afgelopen week, dus heb die youtube filmpjes erbij gepakt van dat team body project. En dat was best intensief en leuk! Dus denk dat ik dat wat vaker ga doen.
Qua eten merkte ik dat ik teveel begon te balen van alles wat ik niet mocht. Dus heb geprobeerd het even los te laten in mijn hoofd. Niet dat ik nu mezelf te buiten ga hoor, maar ik probeer het niet mijn hele dag te laten bepalen. Afgelopen weekend was natuurlijk moederdag, niet dat we daar heel veel aan doen maar de kinderen vinden dat wel leuk. Ik moest mijn cadeautjes (lees: knutsels) zoeken en moet dan altijd wel lachen om mijn dochter. Die heeft echt niks met knutselen dus die had volgens eigen zeggen 'geen tijd' om het af te maken. Dus ik heb een DIY-kleurplaat gekregen van haar. Mag ik die zelf nog inkleuren als ik dat leuk vind :hihi: . Maar bij een feestdag hoort wel taart, dus heb een klein taartje gemaakt en daar hebben we zondag heerlijk van genoten. En dan merk ik het donderdag wel weer. Zit in ieder geval weer iets beter in mijn vel en dat vind ik het belangrijkst.
Hier gaat het ook op en neer. Nog wel steeds een dalende lijn, maar via de telefoon invoeren is zo'n gedoe. De ene dag gaat beter dan de andere dag. Ik zit momenteel weer in een goede flow. Ik beweeg weer meer, sport weer meer, voel me in mijn hoofd ook beter dan een paar weken geleden. De mist van de eerste weken Corona lijkt wat op te trekken. En dat is goed voor mij.
Ik las hier wel bij, maar ik had gewoon geen zin om (weer) te vertellen dat ik me niet zo tof voelde. Ik hield ook een tijdje mijn eten niet bij. Dat doe ik nu wel weer. Lijkt wel alsof ik weer meer grip krijg.
Nu weer volhouden!
@Randomwriter: Afvallen zou mooi zijn, maar goed in je vel zitten is wel belangrijker vind ik! Dus ik denk dat het wel een goede keus is geweest om even wat losser te zijn. En daarnaast moet af en toe iets 'slechts' toch ook kunnen? Anders hou je het nooit vol. Maar fijn dat je weer je motivatie hebt gevonden om te sporten! Misschien maakt het volgende week ook weer makkelijker om te hardlopen? Ze geven dan beter weer af.

@Nandina: Ik snap wel dat je minder reageert en niet elke keer wil vertellen dat het niet zo lekker gaat, dat herken ik wel een beetje eigenlijk. En ik weet dat iedereen super begripvol reageert, maar het is toch niet leuk om te doen. Fijn dat je weer een beetje in een goede flow zit qua eten en sporten!

Nouja ik had nieuws gekregen dat mijn oma wss huidkanker heeft. De dermatoloog moet er nog naar kijken, maar ze zeggen dat het sowieso niet goed is. Dus dat was wel even een klap eigenlijk. Maar ik heb me wel goed hersteld eigenlijk.

Het goede nieuws is dat ik 800 gram ben afgevallen deze week! :cheer2: Maar ik eet dan ook vrij weinig en ook weinig tussendoortjes eigenlijk. In principe eet ik vind ik het minimale wat je per dag moet binnen krijgen. Dus 's ochtends 1 boterham, smiddags 2 en dan je avondeten. Volgens mijn psycholoog heb ik een lichte hypomanie (ik ben bipolair) en komt het daardoor dat ik minder honger heb. Al functioneer ik nu juist als een gezond iemand qua dingen kunnen. Andere mensen geven ook aan dat ik nu goed functioneer. Dus voor mij is het een hele fijne tijd. Terwijl echt 'stabiel' zijn beter is, is dit ook wel heel prettig.

Ja nou de oppashond zou deze week dus zijn, maar moest weer terug naar huis ivm alweer een ongelukje binnen. De laatste keer dat hij hier was heeft hij het 3x gehad. Dus de afspraak was, mocht hij het weer hebben, dan moet hij opgehaald worden. En het was dus weer zover. Dus het idee om elke dag te gaan bewegen is in het water gevallen. Hierdoor heb ik maar naar mn sportschool gebeld die buitenlessen geven vanaf deze week of personal training mogelijk is. Dus dat heb ik deze week een keer en volgende week ga ik een keer bodypumpen. Maar dat is wss nog wel te zwaar vrees ik. Dus als ik slim ben ga ik niet over mn grenzen heen en stop op tijd. Maar ik weet dat ik dat lastig vind.
@Sansi: Lekker bezig!! En dat zonder weegschaal-check! Nu zit dat ding hopelijk weer veilig opgeborgen.

@Grietje: wat fijn dat het je weer gelukt is!

@boannan: wat een heftige tijd voor jullie. Kan me goed voorstellen dat het je even niet lukte om goed voor jezelf te zorgen als je zoveel heftige dingen aan je hoofd hebt. Dus nu "gewoon" verder gaan met waar je was gebleven, houd vol!

@RandomWriter: Balen dat het niet gaat zoals je wil...Maar je schrijft ook dat je je weer beter in je vel voelt. Hopelijk kun je dat gevoel vasthouden. Heb je er al eens over nagedacht om (toch?) naar een diëtist oid te gaan? Ik wilde dat nooit, maar merk dat ik het nu toch prettig vind dat er iemand met me meekijkt. En ergens geeft het extra motivatie omdat ik haar niet "teleur wil stellen".

@Nandina: goed dat je het sporten weer hebt kunnen oppakken! Ik hoop dat het je goed doet - je kan altijd zo lekker trots zijn na een sportdag. Eten bijhouden kan inderdaad weer even inzicht geven, maar wees niet te hard voor jezelf!

@Gossipgirl: wat een rotnieuws van je oma. Hopelijk gauw voor jullie meer duidelijkheid hoe het er verder uit zal komen te zien.
Wel fijn dat je in een goede afval-flow zit, ook al is het dubbel dat de hypomamie daaraan meehelpt.
Stoer dat je personal training gaat doen, succes daarmee! En eh...vergeet je geen fruit te eten ook?

Hier gaat het oké. Het lijkt alsof mijn lijf stabiliseert op ongeveer 72 kg. (Moet de tabel nog bijwerken, maar zit niet op mijn laptop en vind het op telefoon te tricky, altijd bang dat ik de tabel verkloot) Dat vind ik prima. Deze week voor het eerst in een jaar ofzo risotto gegeten. Ik weet niet of het psychisch was dat ik vervolgens de hele avond 'honger' hield, of toch iets met een suikerpiek. (hoewel ik vermoed dat ik geen diabetes meer heb nu - controle daarvan pas weer over een paar maanden) Er was kaas in huis...dus die was dezelfde avond nog op. Nu heb ik de hele tijd zin in kaas, maar ja, dat koop ik volgende week pas weer. :proud: Had ik er maar langer mee moeten doen. Sommige dingen moet ik blijkbaar gewoon nog steeds niet in huis hebben!

Heeft iemand van jullie wel eens het programma Jullie schuld dat ik dik ben gezien? Volgens mij dinsdagavond op NPO3. Om de een of andere reden "moet" ik dat altijd kijken, hoewel ik er een rotgevoel aan overhoud. Ik vind het crashdieet-promotie.
Hey dames,

Ik heb mezelf weer redelijk herpakt volgens mij. Deze week 1,5kg afgevallen (maar de week ervoor 4 ons aangekomen en de week daarvoor gelijk gebleven dus onderaan de streep is het dan 1,1kg eraf).

Ik zit nu op 14,8 dus ik heb bijna mijn ipad verdiend :jump:

Hoe gaat het met jullie? Het is wel saai zo he? Ik heb er vooral moeite mee dat ik geen leuke dingen in het vooruitzicht heb. Ik had wat concerten van favoriete bands in de planning en 2 vakanties, 8 weken lang elke zaterdag feest bij ons in het dorp, en nog meer, alles uiteraard gecanceld. Best lastig. Maar eerlijk gezegd wel goed voor de lijn. Anders was ik de komende zomer waarschijnlijk een paar maanden stil komen te staan
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven