Is het "vervelend" om 1,55 te zijn?
woensdag 6 mei 2020 om 12:25
Mijn dochter van 9 is al een tijdje lichamelijk aan het ontwikkelen. Omdat ze al nooit de grootste was, maakte mij dat wat bezorgd dat ze op termijn erg klein zou blijven. Na een verwijzing door de huisarts, gesprek met de kinderarts, handfoto en bloedonderzoek kregen we van de week de uitslag. Verwachtte eindlengte 1,55m. Het zat een beetje op het randje merkte ik aan de kinderarts, ze ging het nog verder overleggen maar waarschijnlijk adviseerde ze het gewoon zo te laten. Het alternatief zouden puberteitsremmers zijn waardoor ze zich ook minder snel verder ontwikkeld, later ongesteld wordt en waarschijnlijk een centimeter of 4 langer zou worden.
Mijn man en ik zijn redelijk gemiddeld qua lengte, dus het is lastig voor ons om in te schatten waar je goed aan doet. Ik kan mij wel voorstellen dat ongesteld worden op je 9e of begin 10e niet iets is waar je op hoopt. Maar dat is maar tijdelijk. Haar lengte heeft ze natuurlijk haar hele leven mee te doen. Nu mijn vraag aan de dames van ongeveer 1,55 of voor heren 1,68, wat zouden jullie willen dat jullie ouders hadden gedaan? Ben je blij met je lengte? Zouden die extra centimeters jou iets waard zijn?
Mijn man en ik zijn redelijk gemiddeld qua lengte, dus het is lastig voor ons om in te schatten waar je goed aan doet. Ik kan mij wel voorstellen dat ongesteld worden op je 9e of begin 10e niet iets is waar je op hoopt. Maar dat is maar tijdelijk. Haar lengte heeft ze natuurlijk haar hele leven mee te doen. Nu mijn vraag aan de dames van ongeveer 1,55 of voor heren 1,68, wat zouden jullie willen dat jullie ouders hadden gedaan? Ben je blij met je lengte? Zouden die extra centimeters jou iets waard zijn?
Het leven is niet eerlijk

woensdag 6 mei 2020 om 12:32
Ja...
Mensen zien je niet, bij uitgaan en de metro bijvoorbeeld.
En ze nemen je nooit meteen serieus want zo lief en schattig. Pas als je een beetje je mond open doet ...
Meubels en keukens, alles is te hoog zonder aanpassing. Nooit grootste frame van de fiets kunnen kopen..
En bij de auto moet je even kijken of je voeten bij alles kunnen met de stoel naar voren of dat dashboard in de weg zit en je dan met speciale klossen moet gaan rijden. Als je niet uberdun blijft zal je ooit je broeken gaan inkorten.
Maar ja, wat kan je er echt aan doen? Bij 1,60 m heb je hetzelfde probleem.
Mijn ruim 7 jarige heeft een echte groeiachterstand, wel netjes overal gelijk maar die is met 7 jaar 114 cm en weegt niks.
Bij haar hebben we besproken dat ze vanaf nu elk half jaar op controle gaat en dat we het gaan hebben om de puberteit te remmen bij haar zodat ze hopelijk wel nog even doorgroeit en misschien de daardoor ooit hopelijk de 1,50m kan halen.
Andere opties zijn besproken maar vond ik niet wenselijk. Zoals eerder beginnen met hormonen, dat kon vanaf 3 jaar.
Zolang er geen medische noodzaak is zou ik ook niet weten wat je er verder nog aan kan doen.
Mensen zien je niet, bij uitgaan en de metro bijvoorbeeld.
En ze nemen je nooit meteen serieus want zo lief en schattig. Pas als je een beetje je mond open doet ...
Meubels en keukens, alles is te hoog zonder aanpassing. Nooit grootste frame van de fiets kunnen kopen..

En bij de auto moet je even kijken of je voeten bij alles kunnen met de stoel naar voren of dat dashboard in de weg zit en je dan met speciale klossen moet gaan rijden. Als je niet uberdun blijft zal je ooit je broeken gaan inkorten.
Maar ja, wat kan je er echt aan doen? Bij 1,60 m heb je hetzelfde probleem.

Mijn ruim 7 jarige heeft een echte groeiachterstand, wel netjes overal gelijk maar die is met 7 jaar 114 cm en weegt niks.
Bij haar hebben we besproken dat ze vanaf nu elk half jaar op controle gaat en dat we het gaan hebben om de puberteit te remmen bij haar zodat ze hopelijk wel nog even doorgroeit en misschien de daardoor ooit hopelijk de 1,50m kan halen.
Andere opties zijn besproken maar vond ik niet wenselijk. Zoals eerder beginnen met hormonen, dat kon vanaf 3 jaar.
Zolang er geen medische noodzaak is zou ik ook niet weten wat je er verder nog aan kan doen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 06-05-2020 12:34
8.31% gewijzigd
woensdag 6 mei 2020 om 12:34
1.55 cm is volgens mij geen ramp hoor. zat Aziaten met die lengte. voor mannen lijkt het mij iets meer vervelend, maar dan met name voor hun ego.
ik ben zelf 1.60 en heb een zus van 1.55 en een andere van 1.58, net als mijn moeder.
het enige wat vervelend kan zijn is als je aanleg heb om aan te komen want dan lijk je al gauw op een bolletje.
ik zou niet zomaar gaan rommelen met hormonen. heeft dat geen invloed op haar vruchtbaarheid?
van een oud-collega weet ik dat dat een gevolg van de behandeling zou zijn voor haar dochter, maar haar dochter ging ze gebruiken omdat ze juist te lang zou worden. bijna 2 meter lang zelfs, dat was wel het uiterste.
ik ben zelf 1.60 en heb een zus van 1.55 en een andere van 1.58, net als mijn moeder.
het enige wat vervelend kan zijn is als je aanleg heb om aan te komen want dan lijk je al gauw op een bolletje.

ik zou niet zomaar gaan rommelen met hormonen. heeft dat geen invloed op haar vruchtbaarheid?
van een oud-collega weet ik dat dat een gevolg van de behandeling zou zijn voor haar dochter, maar haar dochter ging ze gebruiken omdat ze juist te lang zou worden. bijna 2 meter lang zelfs, dat was wel het uiterste.

woensdag 6 mei 2020 om 12:38
Thq
woensdag 6 mei 2020 om 12:38
een poster met wel 9 posts!! iedereen weet direct wie ze is!!

woensdag 6 mei 2020 om 12:41
wat is dit nou
woensdag 6 mei 2020 om 12:42
Ik ben 1.61, ik denk niet dat die 6cm veel zal uitmaken. Problemen ervaar ik totaal niet, je weet zelf ook niet beter hè. Ok, ik word soms letterlijk omver gelopen omdat iemand me niet ziet
maar dat is een zeldzaamheid, en natuurlijk kan ik niet altijd overal bij, maar, ik stoot ook zeer zelden m’n hoofd! Ik zou dus persoonlijk niet gaan ‘rommelen’ voor een paar centimeter extra.

Sometimes good things fall apart so better things can fall together
woensdag 6 mei 2020 om 12:42
wat maakt het jou nou uit. als iemand vraagt om niet te quoten waarom ga je vervelend en betweterig lopen doen.Luci_Morgenster schreef: ↑06-05-2020 12:39Ja, dat taaltje spreek ik niet.![]()
![]()
maar wat the piep is er in godesnaam herkenbaar aan wat je tikt en wat is daar uberhaupt heel spannend aan met die inhoudt?

woensdag 6 mei 2020 om 12:45
Omdat openbaar forum is. Als je dit soort noninfo zonder dat het uberhaupt ergens naar te herleiden is, niet verspreidt wil zien worden moet je niks tikken hier. Gewoon onzin.FlowerBomb19 schreef: ↑06-05-2020 12:42wat maakt het jou nou uit. als iemand vraagt om niet te quoten waarom ga je vervelend en betweterig lopen doen.
Die forummer weet dat alles wat ze tikt van Sanoma is en dat ze het ook nog mogen gebruiken? En dat ze dat ook regelmatig doen? Online word het gebruikt in hun stukjes en zelfs gedrukt in de Viva, zonder dat verder te melden?
Wat jij daarvan vindt zal me aan me dikke reet roesten verder.
Sorry TO, blijf verder wel ontopic.

woensdag 6 mei 2020 om 12:50
Ik werd ook 1,55 geschat, maar ben toch nog 1,61 geworden. En ja soms zien mensen je over het hoofd en krijg je vaak te horen dat je klein bent
maar verder kom ik overal bij (met of zonder hulp) word ik echt wel serieus genomen en merk ik er over het algemeen weinig van in het dagelijks leven.
Ben gewoon een ukkie haha.

Ben gewoon een ukkie haha.
woensdag 6 mei 2020 om 12:50
woensdag 6 mei 2020 om 12:51
Ik ben 1.51 m en voor mij is het wel een probleem. Altijd jonger geschat worden, minder serieus genomen worden. Ik ben ook tenger, introvert en een de kat uit de boom kijker. Helpt ook niet echt. Bijna iedereen is groter en sterker. Mijn lengte zit in mijn Aziatische afkomst, ben geadopteerd. Mijn bio-moeder was nog kleiner volgens mijn ouders. Dus ik heb het wel van iemand. Mijn Nederlandse ouders waren 1.90 en 2 m, nu iets gekrompen. Geinige combi. Zij hebben me altijd geaccepteerd hoe ik ben, maar mijzelf lukt het niet. Vooral op momenten dat mensen mij op mijn lengte wijzen. "Je bent ook zó klein." Of me "kabouter" noemen. Nog vaak denk ik: Was ik maar zoals de meeste mensen hier zijn. Mijn ouders waren geen fan van groeihormonen. In verband met bijwerkingen. Maar ik weet ook niet of ik ze gekregen zou hebben. Aangezien het in mijn genen zit.
Ik ken het probleem dat je er met 5 kg erbij veel dikker uitziet. Dat heb ik wel een periode gehad. Tot ik een buikgriep kreeg en een paar kilo afviel. Sowieso kom ik maar heel langzaam aan. Eén voordeel. Ik kan bijna onbeperkt snacken.
Ik ken het probleem dat je er met 5 kg erbij veel dikker uitziet. Dat heb ik wel een periode gehad. Tot ik een buikgriep kreeg en een paar kilo afviel. Sowieso kom ik maar heel langzaam aan. Eén voordeel. Ik kan bijna onbeperkt snacken.
hondenmens wijzigde dit bericht op 06-05-2020 12:58
22.20% gewijzigd

woensdag 6 mei 2020 om 12:52
Och, ja vrouwtjes en hun hakjes. Helemaal prima toch?
Echt.