Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
linda4321 schreef:
06-05-2020 15:44
@ Dempster, fijn om te horen dat jij uiteindelijk zwanger bent geworden, ik ben tot pagina 33 van 69 aan het lezen gekomen en heb je vaak voorbij zien komen, uren zoet me lezen, zometeen weer lekker verder. In ieder geval positief voor jou dus! Mooie leeftijd hoor!

Ik heb er zeker over nagedacht dat het eerder komt. Over 2 weken krijg ik de sleutel van mijn huis, dus dat zorgde ervoor dat ik verder ging denken. Nu woon ik nog thuis dus is het nog helemaal niet reëel. Wellicht als ik straks woon dat ik wel graag eerder wil, maar ik wil ook zeker weten dat ik het financieel red, je gaat immers toch minder werken. Eerst maar even mijn vaste lasten in kaart brengen en aan mijn huis wennen :) ik vind het fijn om alles op orde te hebben!

@seaofdreams, leuk om te horen dat het bij jouw wel eerder kon! Over anderhalf jaar (wachtlijst) ben ik alweer 29 jaar dus dan wil ik wel starten hoor! Hoe oud was jij toen je het traject in ging?
Welkom Linda! Wat leuk om te lezen dat je de eerste stappen gezet hebt. Ik heb ook het juiste huis en stabiel inkomen afgewacht hoor, dus snap dat absoluut! Was voor mij ook niet meer dan logisch. Maar ben het ook zeker met de andere dames eens, 27 is niet per se heel jong. Als het goed voelt, dan is dat toch vaak wel een teken ;-)

En ik... Ik heb goedkeuring voor mijn beoogde donor. Het wordt allemaal zo echt nu, ineens vanuit de intakefase zo húp door naar de startfase! :heart:
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik twijfel heel erg bij welke kliniek ik mij moet aanmelden. De dichtstbijzijnde is AMC Amsterdam (45 min rijden), maar deze wachttijd is 1,5 jaar en de behandelingen zijn nog niet opgestart ivm corona. Ik verwacht dat deze wachttijd dus wel richting 2 jaar of langer gaat. De belangrijkste poli's worden weer opgestart, dat is helaas niet de zwangerschapspoli. Dat vind ik wel wat lang. Ik kan ook verder weg gaan, ik hoop dat Nij barrehus of Nij linge kortere wachttijden heeft omdat zijn nu wel verder gaan met behandelen, maar dan is de reistijd wel anderhalf uur. Het lijkt mij mooi om over ongeveer anderhalf jaar met het traject te starten. Waar zouden jullie je aanmelden?

@mus90 fijn dat je eindelijk mag beginnen! Ik ben heel benieuwd! Spannend hoor! Houd je ons op de hoogte?!
linda4321 wijzigde dit bericht op 07-05-2020 11:35
Reden: Iets vergeten
7.01% gewijzigd
Hi Linda,

Ik zat eind aug bij de huisarts, begin okt bij UMC (Utrecht) en was in November aan de beurt. Kan me voorstellen nu ook met corona dat het daar iets langer is geworden en je wellicht de 1,5 jaar kan bespreken? Zij hebben heel lang opnamestop gehad vanwege wachtlijst en pas weer geopend toen ze ook vrijwel geen wachtlijst meer hadden. Ik was daar bij toeval meteen bij. Weet niet wat nu de stand van zaken is.
Ik zat ook bij AMC, maar dat was voor mij een no-brainer want ik werk daar ook. Dus de reistijd was 8 minuten lopen, best handig :) .
Toen ik me inschreef was de wachttijd meer dan twaalf maanden, maar uiteindelijk had ik na twaalf maanden kunnen starten als ik had gewild.

Ik had me overigens bij zowel UMC als AMC ingeschreven omdat de procedures toen nog heel anders waren, en ik niet het risico wilde lopen dat ik afgewezen zou worden en dan wéér anderhalf jaar zou moeten wachten. Het enige was dat ik een van de twee intakes Zelf moest betalen, dat was 250 euro of zo. Dat had ik er wel voor over om dat risico niet te lopen. Ik weet niet of dat nog steeds een mogelijkheid is.
linda4321 schreef:
07-05-2020 11:25
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik twijfel heel erg bij welke kliniek ik mij moet aanmelden. De dichtstbijzijnde is AMC Amsterdam (45 min rijden), maar deze wachttijd is 1,5 jaar en de behandelingen zijn nog niet opgestart ivm corona. Ik verwacht dat deze wachttijd dus wel richting 2 jaar of langer gaat. De belangrijkste poli's worden weer opgestart, dat is helaas niet de zwangerschapspoli. Dat vind ik wel wat lang. Ik kan ook verder weg gaan, ik hoop dat Nij barrehus of Nij linge kortere wachttijden heeft omdat zijn nu wel verder gaan met behandelen, maar dan is de reistijd wel anderhalf uur. Het lijkt mij mooi om over ongeveer anderhalf jaar met het traject te starten. Waar zouden jullie je aanmelden?

@mus90 fijn dat je eindelijk mag beginnen! Ik ben heel benieuwd! Spannend hoor! Houd je ons op de hoogte?!
Hoi Linda,

Ik had mij ook ingeschreven bij AMC maar de wachtlijst is daar echt super lang en nu vast nog veel langer ivm Corona.
Ik ben overgestapt naar UMC omdat de wachtlijst daar 4 maanden is . Dit was het antwoord van de arts nog vóór Corona dus misschien nu ook wel langer. Je kan UMC altijd even bellen. Ik heb een 'eigen' donor gevonden dus mijn route gaat ook anders lopen.
Mus90 schreef:
04-05-2020 16:59
Ook weer verdere stappen aan het zetten dus naar het vervolg van het traject, klinkt als goed beleidsgesprek! ;-)

Ik had de mijne net. Dus nu zit ik op de site van Cryos, m’n beoogde donor nogmaals te dubbelchecken om ‘m door te sturen naar het lab voor de controle of deze donor echt voldoet aan alle eisen. Dit voelt zo gek! Maar wauw, wat wordt het nu echt! Ik moet wel voor de zekerheid m’n schildklier nog even dubbel laten checken. Waardes iets verhoogd dus zou kunnen wijzen op iets trager werkende schildklier. Als er bij het extra bloedonderzoek geen bijzonderheden uitkomen dan laten we het zo, dan is dit een prima waarde, in het ‘ergste’ geval zal ik een schildkliertabletje moeten gaan nemen. Maar verder 100% groen licht. Heb het gesprek over de schildklier-uitslag over 2 weken, de komende cyclus zal het waarschijnlijk net niet worden, maar die erna.. Ik ben hoopvol zullen we maar zeggen ;-) :shame:
Leuk je gaat bijna beginnen! Succes!
Wat een mazzel seaofdreams heb je dan gehad! Helaas is bij het UMC de wachtlijst nu weer dicht en wordt er niemand aangenomen. Nausicaa, in ieder geval een goed idee om bij twee klinieken in te schrijven, dan schrijf ik mij in ieder geval in voor Amsterdam! Hopelijk gaan ze daar snel weer behandelen.
@Linda4321 ik heb me in februari aangemeld bij Nij Barrahûs, net voor de crisis dus. Maar ondanks de crisis ga ik binnenkort al voor behandeling, dus eigenlijk geen noemenswaardige wachttijd wat mij betreft... 1,5 uur rijden is natuurlijk wel een aardige reistijd, zeker als je bedenkt dat je mogelijk voor meerdere zaken heen en weer moet... De tip van inschrijven bij 2 klinieken is ook geen gekke idd!

@Merlot ja, spannend he!! Toen ik in februari naar de huisarts ging voor de verwijzing dacht ik ‘het zou leuk zijn als ik dan ergens v.d. zomer een eerste inseminatiepoging zou kunnen doen’ maar dat het echt zo snel zou gaan.. Ik kijk er enorm naar uit, de volgende stap! :heart:
mus90 wijzigde dit bericht op 07-05-2020 17:55
0.29% gewijzigd
Linda273 schreef:
01-05-2020 09:32
Gefeliciteerd science.

Hier even een update van mij.
Ik stond ingeschreven bij Isala, maar na lang nadenken en de verhalen hier heb ik me vorige week toch ingeschreven bij Nij Geertgen. 8 mei telefonische intake.

De "bekende" donor wil nog steeds doneren ondanks dat hij ook gesprekken en onderzoek moet hebben etc. Ik heb hem inmiddels 1x gezien (op afstand) en het voelde wel goed.

Ik krijg bij Geertgen nog verder uitleg over alle voors en tegens voor welke donorkeuze. Dus ik ben zelf ook erg benieuwd welke kant dit opgaat.
Hoi Linda,

Ik was al heel nieuwsgierig hoe het gesprek is gegaan. Wat fijn dat het goed voelt. En hoe gaan jullie het nu doen?
Gaat hij ook een actieve rol spelen als vader?

Je hebt het over 'alles' vergoed maar ook de intake kosten van de bekende donor en overige kosten? Kinderwens kliniek Leiderdorp bijvoorbeeld moest de bekende donor wel 400 euro betalen voor de intakegesprek en dan komen er ook nog kosten bij voor de SOA test.
HIV heeft een incubatie tijd van 6 maanden dus daar moet je dan op wachten of 450 euro aftikken voor een sneltest. Dit zijn niet de kosten die vergoed worden. Ik ben heel nieuwsgierig of dit ook zo is bij Geertgen?

Even een update van mij. Ik ben bezig met mijn donor via ZI ( twee keer per cyclus). Eerste keer in mijn huis was onwennig maar de tweede keer niet meer. We drinken wat en op deze manier leer je elkaar ook beter kennen. Ik maak een ommetje als hij zijn ding doet in de badkamer. Hij heeft altijd maar 10 minuten nodig haha dus lekker snel klaar!

Ik hoop wel snel een nieuwe afspraak te hebben bij de fertiliteitsarts in UMC voor lichamelijk check want ben nog niet zwanger. Elke keer is het wel een teleurstelling als het niet gelukt is. Iets met geduld ofzo....
Oh wat balen Merlot! Al veel pogingen gedaan? Ik snap heeel goed dat dit lastig is voor je geduld. Je hoopt toch op een mooie test op korte termijn. Ik lees dat jij een check hebt staan voor jezelf, gewoon even nieuwsgierig: is de donor ook getest of bewezen vruchtbaar? Anders misschien iets om te overwegen als uit jouw check niets bijzonders komt? :-) Hangt natuurlijk wel af van hoe je contact met de donor is he...
Vreemd dat de kosten voor een eigen donor via het ziekenhuis nog zo hoog zijn. Ze hebben een donor tekort dus ze mogen blij zijn dat je zelf een donor hebt meegebracht. Via Zi kan het natuurlijk ook prima.

Mijn gevoel ligt toch wat beter bij de verdere kliniek op 1,5 uur rijden. Moet je nou vaak heen? Ik heb in gedachten alleen de intake en dan iedere inseminatie, dan is de afstand nog te overzien. Ik las dat je immers toch maar 6 maal met donorzaad mag proberen.
De donor heeft geen enkele medische indicatie, dus de behandelingen (lees: controles) daarvan moet je zelf betalen. Of hij eigenlijk, maar het is volgens mij wel gebruikelijk dat de wensmoeder dat vergoed.

Ik hoefde niet heel vaak naar het ziekenhuis, twee keer gesprek en medische intake geloof ik. En daarna 1x per maand voor de inseminatie. Maar er zijn ook klinieken waar ze elke maand bloed prikken of echo’s doen. Dan moet je wel vaker per maand.

Het is ook niet zo dat je maar 6 keer mag proberen hoor. Alleen gaan ze na 6 keer kijken of het niet verstandiger is om wat anders te proberen zoals met hormonen of ivf of iets. Het is niet zo dat je 6x mag proberen, en dan is het klaar.
linda4321 schreef:
07-05-2020 18:31
Vreemd dat de kosten voor een eigen donor via het ziekenhuis nog zo hoog zijn. Ze hebben een donor tekort dus ze mogen blij zijn dat je zelf een donor hebt meegebracht. Via Zi kan het natuurlijk ook prima.

Mijn gevoel ligt toch wat beter bij de verdere kliniek op 1,5 uur rijden. Moet je nou vaak heen? Ik heb in gedachten alleen de intake en dan iedere inseminatie, dan is de afstand nog te overzien. Ik las dat je immers toch maar 6 maal met donorzaad mag proberen.
Even een correctie de kosten die ik benoem gaan over de intake en overige onderzoeken bij de man in kliniek in Leiderdorp.
De kosten zijn lager in het ziekenhuis.
anoniem_646b2de5b1c51 wijzigde dit bericht op 08-05-2020 07:51
8.14% gewijzigd
Mus90 schreef:
07-05-2020 16:59
Oh wat balen Merlot! Al veel pogingen gedaan? Ik snap heeel goed dat dit lastig is voor je geduld. Je hoopt toch op een mooie test op korte termijn. Ik lees dat jij een check hebt staan voor jezelf, gewoon even nieuwsgierig: is de donor ook getest of bewezen vruchtbaar? Anders misschien iets om te overwegen als uit jouw check niets bijzonders komt? :-) Hangt natuurlijk wel af van hoe je contact met de donor is he...
Ik heb nu twee sessies gehad:) Ik doe dan 2 inseminaties per cyclus. Mijn donor heeft al aantal vrouwen geholpen dus zijn zaad is al diverse keren in het ziekenhuis gecheckt en super goed. Dus het moet gewoon gaan lukken.
merlot1234 schreef:
08-05-2020 07:38
Ik heb nu twee sessies gehad:) Ik doe dan 2 inseminaties per cyclus. Mijn donor heeft al aantal vrouwen geholpen dus zijn zaad is al diverse keren in het ziekenhuis gecheckt en super goed. Dus het moet gewoon gaan lukken.
Ah, fijn dat de donor gecheckt is idd! En twee sessies, hoe balen ook, mij is verteld dat dat nog niet veel is. Wie weet, 3x scheepsrecht! Ik duim voor je, want ik snap je teleurstelling zooo goed!
Aaah jammer Merlot...

Net intake gesprek gehad. Het voelde goed. Het is voor mij straks ook wel 1,5 uur rijden maar ik heb het er ook voor over.
Vandaag word ik gebeld voor een afspraak met de psycholoog.

Ze vonden het niet raar dat ik heel graag een bekende donor wil en dat was ook geen probleem..
De kosten zullen ongeveer voor het hele traject voor een eigen donor uitkomen rond de 2000 euro.

Met een donor van de eigen spermabank zal dit ook in de buurt komen. Dat ligt ook aan het aantal pogingen die je doet. En de wachttijd was dan ongeveer een jaar.
Linda273 schreef:
08-05-2020 11:06
Aaah jammer Merlot...

Net intake gesprek gehad. Het voelde goed. Het is voor mij straks ook wel 1,5 uur rijden maar ik heb het er ook voor over.
Vandaag word ik gebeld voor een afspraak met de psycholoog.

Ze vonden het niet raar dat ik heel graag een bekende donor wil en dat was ook geen probleem..
De kosten zullen ongeveer voor het hele traject voor een eigen donor uitkomen rond de 2000 euro.

Met een donor van de eigen spermabank zal dit ook in de buurt komen. Dat ligt ook aan het aantal pogingen die je doet. En de wachttijd was dan ongeveer een jaar.
Ik heb donor van deense bank, dus die kosten zijn voor mezelf. Ben toch wel benieuwd hoe verder e.e.a. opgebouwd is als je via kliniek gaat met eigen donor? Voor mij was de keus al snel duidelijk, geen reëele optie voor bekende donor en t gevoel zelf hetzelfde te matchen als de kliniek eventueel. Dus heb kosten donor bij kliniek eigenlijk nooit opgevraagd.. 3 rietjes kosten mij incl verzenden ongeveer €2000, daarbij komen nog kosten kliniek ontvangst sperma €225 en eigen bijdrage intake vanuit de subsidieregeling (€185 uit m’n hoofd) en er zit een gedeelte eigen risico in omdat ik net voor de subsidieregeling mijn eerste afspraak had. Globaal gezien zijn mijn kosten dus ongeveer € 600- 700 hoger, vraag me heel erg af waar dan de kosten van eigen donor in zitten naast medische check en psychologisch gesprek..?
Wat er allemaal in het bedrag zit zijn...maar pin me er niet helemaal op vast hoor...misschien vergeet ik iets. Ik heb gevraagd wat het financiele totaalplaatje zou zijn als ik gebruik maal van een eigen donor.

- Intake van de donor

- Spermaanalyse

- Pcr bloedtest ( deze is 400 euro het hoeft in principe niet maar door deze test hoeft het niet eerst 6 maanden ij quarantairne, dus verkort je de wachttijd naar 3 weken)

-Invriezen per donatie maar dit zal wel 2 tot 3 keer moeten wil je een goed aantal rietjes hebben.

Per keer kunnen er ongeveer 3 tot 4 rietjes ingevroren worden. Afhankelijk van de donor en de kwaliteit

En bij de deense donorbank of eigen donorbank betaal je per behandeling (per rietje) en bij eigen donor per donatie (3/4rietjes) en voor een pregnancy slot (500 euro) en dat hoeft bij een eigen donor niet.
Linda273 schreef:
08-05-2020 13:11
Wat er allemaal in het bedrag zit zijn...maar pin me er niet helemaal op vast hoor...misschien vergeet ik iets. Ik heb gevraagd wat het financiele totaalplaatje zou zijn als ik gebruik maal van een eigen donor.

- Intake van de donor

- Spermaanalyse

- Pcr bloedtest ( deze is 400 euro het hoeft in principe niet maar door deze test hoeft het niet eerst 6 maanden ij quarantairne, dus verkort je de wachttijd naar 3 weken)

-Invriezen per donatie maar dit zal wel 2 tot 3 keer moeten wil je een goed aantal rietjes hebben.

Per keer kunnen er ongeveer 3 tot 4 rietjes ingevroren worden. Afhankelijk van de donor en de kwaliteit

En bij de deense donorbank of eigen donorbank betaal je per behandeling (per rietje) en bij eigen donor per donatie (3/4rietjes) en voor een pregnancy slot (500 euro) en dat hoeft bij een eigen donor niet.
Ja, oké, je haalt natuurlijk meer ‘kansen’ uit een eigen donor voor hetzelfde geld op die manier. Ik snap ‘m. Ik betaal idd per rietje bij de deense bank, en daar komen dan verzendkosten + zwangerschapsquotum bij. Ik heb nu 3 rietjes besteld, ik hoop natuurlijk gewoon heel hard dat dat voldoende gaat zijn voor een mooie zwangerschap maar ik hou in m’n achterhoofd zeker rekening met nog 1 of 2x kosten voor rietjes. Als ik dan dezelfde donor zou kiezen dan vervalt quotum wel geloof ik, dus zou bij Cryos €350 ex btw schelen voor vervolgbestellingen.

Maar goed, ik heb een supergoede eisprong, zo zien ze ‘m graag volgens de arts, dus met een beetje geluk... ;-) :heart:
Aaah kijk een goede eisprong is alvast een heel goed begin..
Ik ga hopen dat dat bij mij ook zo gaat zijn!!

Heel veel succes iedereen
Vandaag een verwijzing gekregen voor zowel Nij Barrahûs als AMC Amsterdam. Spannend maar wel super leuk dat het nu echt is! Ik moet nog even geduld hebben..

@mus90, fijn dat je bijna mag beginnen. Ook bij nij Barrahûs dus! Hopelijk is het snel raak vanwege je goede eisprong. Was het fertiliteitsonderzoek nog pijnlijk? Ik heb een angst voor naalden dus daar zal ik helaas echt overeen moeten😅
linda4321 schreef:
08-05-2020 21:30
Vandaag een verwijzing gekregen voor zowel Nij Barrahûs als AMC Amsterdam. Spannend maar wel super leuk dat het nu echt is! Ik moet nog even geduld hebben..

@mus90, fijn dat je bijna mag beginnen. Ook bij nij Barrahûs dus! Hopelijk is het snel raak vanwege je goede eisprong. Was het fertiliteitsonderzoek nog pijnlijk? Ik heb een angst voor naalden dus daar zal ik helaas echt overeen moeten😅
Inderdaad bij Nij Barrahûs, leuk dat jij daar mogelijk ook naartoe gaat! Voor mij is het ‘gelukkig’ wel iets dichterbij, 45 minuutjes dus jouw afstand naar AMC... Andere optie was voor mij Isala Zwolle, zelfde reistijd. Eigenlijk had ik daar eerst m’n voorkeur voor maar na goed gesprek met m’n huisarts over de voors en tegens van ziekenhuis ten opzichte van kliniek toch gekozen voor Nij Barrahûs en echt super blij mee! Het is allemaal supersnel en heel fijn gegaan, goed geregeld ondanks alle corona-problemen en daarbij heeft Isala op dit moment ook nog een stop vanwege corona omdat fertiliteitsbehandelingen laagste prioriteit hebben.. ;-)

Mijn onderzoek was uiteindelijk alleen de vragenlijst die je krijgt zodra je aanmelding omgezet wordt in een intake-afspraak, en bloedonderzoek. Hoewel naalden nooit een feest zijn, was het dus klaar met twee keer prikken. Ik heb geen echo’s gehad omdat uit bloedonderzoek in mijn geval goede waardes gekomen zijn. 1e keer prikken was op 9e dag na positieve ovulatietest (arts gaf advies 7 dagen na berekende eisprong, maar wilde echt zeker zijn dus test gedaan, met 8e of 9e dag na positieve test zit je dan goed voor progesteronbepaling) en de 2e keer op 2e dag vd menstruatie van de nieuwe cyclus. Ik mocht alleen van de week even een derde keer prikken op antistoffen v.d. schildklier, omdat mijn schildklierwaarde voor het mooie net iets te hoog is. Hoor ik 22e uitslag van, moet misschien schildkliermedicatie als ik antistoffen in m’n bloed heb maar is geen reden om niet te kunnen starten ;-) Al met al weinig pijnlijks bij mij dus ;-)

Op de vragenlijst vul je dingen in over je cyclus e.d., is dus om die alvast een beetje voor jezelf na te gaan, maakt het invullen stukje makkelijker ;-) Ik hou mijn cyclus bij in een app sinds ik vorig jaar m’n spiraal heb laten verwijderen, had geen relatie (meer) op dat moment en spiraal was aan vervanging toe. Omdat ik toen al steeds meer het gevoel had dit echt te willen dus geen nieuwe laten plaatsen en cyclus gaan bijhouden :-)
mus90 wijzigde dit bericht op 09-05-2020 07:05
0.04% gewijzigd
Ik hoor inderdaad hele goede berichten over Nij Barrahûs en het mailcontact was ook goed dus daar ligt ook wel mijn voorkeur. Bedankt voor alle info met betrekking tot het onderzoek! Ik heb inderdaad ook een app gedownload voor mijn cyclus :) altijd handig :)
Heb jij al enig idee wanneer jij echt mag starten met insemineren of nog niet echt?
linda4321 schreef:
08-05-2020 22:04
Ik hoor inderdaad hele goede berichten over Nij Barrahûs en het mailcontact was ook goed dus daar ligt ook wel mijn voorkeur. Bedankt voor alle info met betrekking tot het onderzoek! Ik heb inderdaad ook een app gedownload voor mijn cyclus :) altijd handig :)
Heb jij al enig idee wanneer jij echt mag starten met insemineren of nog niet echt?
Zeker handig, zo’n app! Maakt ovulatietesten op t juiste moment plannen ook makkelijker vind ik ;-) Doordat ik de 22e nog een gesprek heb over m’n schildklierwaardes ga ik de eerstkomende cyclus net niet halen, ik verwacht m’n menstruatie over een week dus ovulatie rond de 30e. Voor starten in een nieuwe cyclus moet je bellen op 1e dag van je menstruatie en dat is pas een optie als verder alles afgerond is, dus dat gaat net niet lukken deze ronde 🤣 Maar volgende maand moet lukken denk ik! Ik heb m’n bestelling van de donor ook gedaan (ik vind dit dus zo gek klinken, als ik dit zo typ of bespreek met goede vriendinnen, haha..), komt ook rond de 22e binnen bij Nij Barrahûs. Zoals ik begreep is dat ook het moment dat je bij een eerstvolgende menstruatie kan bellen voor een afspraak, dus ik ga voor nu uit van 1e inseminatie eind juni ;-) :heart:

Edit: ik zat net te rekenen, en dat is al over 6,5 week! Hoe bizar om te beseffen, maar ik kijk er zooo enorm naar uit! :heart:
Mus90 schreef:
08-05-2020 22:17
Zeker handig, zo’n app! Maakt ovulatietesten op t juiste moment plannen ook makkelijker vind ik ;-) Doordat ik de 22e nog een gesprek heb over m’n schildklierwaardes ga ik de eerstkomende cyclus net niet halen, ik verwacht m’n menstruatie over een week dus ovulatie rond de 30e. Voor starten in een nieuwe cyclus moet je bellen op 1e dag van je menstruatie en dat is pas een optie als verder alles afgerond is, dus dat gaat net niet lukken deze ronde 🤣 Maar volgende maand moet lukken denk ik! Ik heb m’n bestelling van de donor ook gedaan (ik vind dit dus zo gek klinken, als ik dit zo typ of bespreek met goede vriendinnen, haha..), komt ook rond de 22e binnen bij Nij Barrahûs. Zoals ik begreep is dat ook het moment dat je bij een eerstvolgende menstruatie kan bellen voor een afspraak, dus ik ga voor nu uit van 1e inseminatie eind juni ;-) :heart:

Edit: ik zat net te rekenen, en dat is al over 6,5 week! Hoe bizar om te beseffen, maar ik kijk er zooo enorm naar uit! :heart:
Wow 6,5 week is inderdaad enorm snel, dat is zo voorbij! Ik heb inderdaad ook de Deense bank bekeken, ontzettend raar om gewoon alles van de donor te kunnen zien en een bestelling te kunnen doen. Online shoppen, maar dan voor iets heel belangrijks😂 hopelijk gaat alles voorspoedig straks bij je! Je zult vast veel geduld moeten hebben... maar wie weet loont het snel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven