Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
linda4321 schreef:
13-05-2020 15:51
Spannend om te lezen allemaal dat er enkele al in het traject zitten. Wilkyway en merlot, hopelijk is het snel raak😁 wachten totdat je mag testen lijkt mij enorm spannend! Ik duim voor jullie. Seaofdreams mooi dat alles nog goed gaat en leuk om het kindje op een echo te zien:) ik heb jullie advies ook goed in mij opgenomen dat ik met mijn 27 jaar helemaal niet zo jong ben. Ik kijk er steeds meer naar uit en 2 jaar wachten vind ik toch wel lang. Ik hoop in 2021 te kunnen starten. Ik ben nu aan het idee gewend en tot die tijd kan ik mooi jullie trajecten volgen 😁
Leuk! 27 jaar is een prima leeftijd vind ik 😁 Mooi hè? Als je de keuze eenmaal gemaakt hebt, is het lastig om te wachten 😄 Dat had ik ook! 2021 is een mooi streven, dan heb je nog mooi de tijd om er naar toe te leven.
Wat veel dames gaan ineens naar nije barrahûs. Maar wij hebben wat meer geluk. Het is 10 min fietsen 😂.

We mochten starten hebben we in april gehoord. Moet alleen nog even bloedprikken (schildklier). Toen alles even on hold gezet wegens ziekenhuis opname van mijn vrouw.

Enkel we krijgen nu groot bedrag van de belastingdienst. En herstel gaat redelijk de goede kant op. Dus denk maar even bellen voor bloedprikken.
Gaan 3 rietjes doen.

Lukt niet dan wachten we tot donorbank bij hun open gaat.
Helaas mag je je nog niet voor inschrijven, wat ik half me heb gekregen bij laatste gesprek. (vrouw was toen net 1 dag terug uit ziekenhuis).
isillavendel schreef:
13-05-2020 23:20
Wat veel dames gaan ineens naar nije barrahûs. Maar wij hebben wat meer geluk. Het is 10 min fietsen 😂.

We mochten starten hebben we in april gehoord. Moet alleen nog even bloedprikken (schildklier). Toen alles even on hold gezet wegens ziekenhuis opname van mijn vrouw.

Enkel we krijgen nu groot bedrag van de belastingdienst. En herstel gaat redelijk de goede kant op. Dus denk maar even bellen voor bloedprikken.
Gaan 3 rietjes doen.

Lukt niet dan wachten we tot donorbank bij hun open gaat.
Helaas mag je je nog niet voor inschrijven, wat ik half me heb gekregen bij laatste gesprek. (vrouw was toen net 1 dag terug uit ziekenhuis).
Haha, ja gezellig toch, allemaal naar dezelfde kliniek :p Ik moet 3 kwartier rijden, maar voor een gewoon ziekenhuis rij ik ook al 20 minuten en hou echt van autorijden dus eigenlijk vind ik het wel een fijne reistijd. Ik maak altijd lekker m’n hoofd leeg tijdens autorijden op zowel heen- als terugweg ;-) Enne, schildklier bloedprikken, is dat omdat schildklierwaarde te hoog was? Dat had ik namelijk bij het eerste bloedonderzoek, ben nu in afwachting van tweede onderzoek voor m’n schildklier. Hopelijk kunnen jullie ook snel van start! ;-)
Wat leuk idd dat we met een heel groepje 'gestart' zijn inmiddels. Ik zit niet bij Barrahus, dus mij gaan jullie niet tegenkomen ;) Alpaca, jij loopt echt 1-2 maanden op mij voor! Ik heb ook een huis gekocht, ga over een paar maanden verhuizen. En mijn beleidsgesprek is in juni. Vraag me ook wel af of ik eerste pogingen moet uitstellen tot na de verhuizing. Want verhuizen + verbouwen is ook stress.
Ik heb een afspraak staan begin Juni bij een fertiliteitsarts in het UMC super fijn. Diegene die hier ook op wachten gewoon blijven bellen naar het ziekenhuis en vragen om een afspraak. Ik had nu een topper aan de lijn die mijn verhaal helemaal begreep. IvF /IUI plannen ze nog maar 10% van in ( alleen diegene die al in het traject zitten..) maar ook dit kan elke dag veranderen...
Dus tip blijf bellen:)
@Mus90, nee omdat die te lang geleden geprikt was.
En in familie problemen met pcos en schildklier.

We waren eerst in zwolle.
Maar daar was de klik niet zo plus ik moest afvallen. Eerst 10kg voordat ik mocht starten.
Gesprek ik was 8kg afgevallen. Moest die overleggen, toen moest ik ineens nog 7 kg gaan afvallen voordat ik mocht starten. Afspraak is afspraak lijkt mij...

Ja ik weet dat gewicht invloed heeft. Maar ik mocht niet eens proberen....

Alleen omdat ik niet van mannen hou. Ik kan niet zo bewijse van spreken een vent van de straat plukken en jaar proberen.... Hoeveel mensen worden met overgewicht niet gewoon zwanger.

Daarom doen we ook gewoon nu eerst 3 pogingen. Wil niet geen stress gewoon eerst proberen verder af te vallen. Wie weet is dan hun donorbankbank open.

Maarjah vandaag niet telefonisch bereikbaar maandag maar even dan bellen hoe te regelen met bloedprikken.
isillavendel schreef:
15-05-2020 15:57
@Mus90, nee omdat die te lang geleden geprikt was.
En in familie problemen met pcos en schildklier.

We waren eerst in zwolle.
Maar daar was de klik niet zo plus ik moest afvallen. Eerst 10kg voordat ik mocht starten.
Gesprek ik was 8kg afgevallen. Moest die overleggen, toen moest ik ineens nog 7 kg gaan afvallen voordat ik mocht starten. Afspraak is afspraak lijkt mij...

Ja ik weet dat gewicht invloed heeft. Maar ik mocht niet eens proberen....

Alleen omdat ik niet van mannen hou. Ik kan niet zo bewijse van spreken een vent van de straat plukken en jaar proberen.... Hoeveel mensen worden met overgewicht niet gewoon zwanger.

Daarom doen we ook gewoon nu eerst 3 pogingen. Wil niet geen stress gewoon eerst proberen verder af te vallen. Wie weet is dan hun donorbankbank open.

Maarjah vandaag niet telefonisch bereikbaar maandag maar even dan bellen hoe te regelen met bloedprikken.
Ah vandaar, wel fijn op zich toch dat ze dan bewust extra checken op je schildklier ;-) En wat naar van Zwolle... Nij Narrahûs heeft BMI grens van 35, heeft Zwolle ook een grens of doen ze daar meer ‘net wie de patiënt is’? Ik heb ook gedacht aan Zwolle maar dit is zo te lezen toch weer bevestiging dat Wolvega een beter plan was ;-) Succes met afvallen, wel fijn dat je daar de tussenperiode voor kunt gebruiken inderdaad. En wie weet beginnen jullie toch ook sneller dan je denkt!
merlot1234 schreef:
15-05-2020 14:21
Ik heb een afspraak staan begin Juni bij een fertiliteitsarts in het UMC super fijn. Diegene die hier ook op wachten gewoon blijven bellen naar het ziekenhuis en vragen om een afspraak. Ik had nu een topper aan de lijn die mijn verhaal helemaal begreep. IvF /IUI plannen ze nog maar 10% van in ( alleen diegene die al in het traject zitten..) maar ook dit kan elke dag veranderen...
Dus tip blijf bellen:)
Wat goed!! Zo zie je maar, de aanhouder wint!
Mus90 schreef:
15-05-2020 17:49
Ah vandaar, wel fijn op zich toch dat ze dan bewust extra checken op je schildklier ;-) En wat naar van Zwolle... Nij Narrahûs heeft BMI grens van 35, heeft Zwolle ook een grens of doen ze daar meer ‘net wie de patiënt is’?
Zwolle heeft eis van 35. Nije barrahûs niet.
isillavendel schreef:
15-05-2020 21:23
Zwolle heeft eis van 35. Nije barrahûs niet.
Tegen mij is gezegd van wel... Vreemd!
Mus90 schreef:
15-05-2020 22:14
Tegen mij is gezegd van wel... Vreemd!
Ja heel vreemd...
Mijn BMI moest ook onder de 35 zijn, volgens de fertiliteitsarts is dit een wettelijke eis waaraan ze moeten voldoen. Ik was al 17 kg afgevallen en zat net onder de 35 (inmiddels op de 35 weer) en mocht beginnen. Heb ook godzijdank daar nooit op een weegschaal hoeven staan :-D

Ik heb/had een lichte vorm van PCOS en door het afvallen heb ik wel weer een normale cyclus gekregen en zijn mijn hormonen weer op orde. Maar ik vraag me wel eens af die paar kilo zo ontzettend veel uitmaken als je gewoon een gezonde cyclus hebt.
Hoi WilkyWay.

Knap dat je zoveel bent afgevallen. Ikzelf heb ook voldoende overgewicht. Daar is nooit over gepraat in de kliniek, Nij Geertgen.
Ik heb een heel regelmatige menstruatiecyclus van 28 dagen en op dag 14 stipt een eisprong. Bizar gewoon
Ook was mijn voorraad eitjes groot. De iui's werden in mijn eigen cylcus gedaan, geen hormonen o.i.d.

Bij poging vijf was het raak. Helaas bleek bij de eerste echo dat het niet klopte.

Toen ik na de miskraam en curretage toevallig op controle was voor een uitstrijkje bij gyneacoloog heb ik het gevraagd: komt het door mijn overgewicht?
Haar antwoord was héél duidelijke: NEE.

Fors overgewicht kan door andere hormonen je cyclus in de war schoppen. En uiteraard nemen bepaalde risico's toe met overgewicht.
Ook ik heb zeker overgewicht. In het umc werd daar niks over gezegd. Wel dat het beter was maar het was geen eis.
Toen ik wilde overstappen naar Tilburg werd het wel een eis. Ik voelde me daar heel slecht bij, dan is de kans groot dat mensen (ik) ongezond gaan afvallen. En wat als het dan uiteindelijk niet lukt om af te vallen?
Ben dus toch weer terug gegaan naar het umc. Is wel ver rijden, maar met mijn overgewicht ben ik toch al drie keer zwanger geworden.

Op dit moment ben ik aan het wachten tot ik weer verder mag. Mijn zoontje wordt bijna 2 en ik word ook steeds ouder, dus merk dat ik het gevoel heb dat de tijd begint te dringen.
Helaas had ik voor de Corona zelf besloten 2 maanden te stoppen en even hormoon vrij te worden. Als ik dit had geweten...
maar goed, genoeg geklaagd! ;)
Otta1985 schreef:
15-05-2020 09:33
Wat leuk idd dat we met een heel groepje 'gestart' zijn inmiddels. Ik zit niet bij Barrahus, dus mij gaan jullie niet tegenkomen ;) Alpaca, jij loopt echt 1-2 maanden op mij voor! Ik heb ook een huis gekocht, ga over een paar maanden verhuizen. En mijn beleidsgesprek is in juni. Vraag me ook wel af of ik eerste pogingen moet uitstellen tot na de verhuizing. Want verhuizen + verbouwen is ook stress.
Wat toevallig zeg! Ja verhuizen en klussen geeft zeker stress! De grootste klussen zijn nu gelukkig gedaan en het is ook zo fijn, je eigen huis! En ook in relatie tot dit traject is het een fijn gevoel, om een fijne woning te hebben met voldoende ruimte! En ik heb een tuin nu!

Wanneer krijg je de sleutel?
Hoi allemaal,

twee jaar geleden heb ik actief mee gelezen en geschreven op dit forum. Via nijGeertgen ben ik na wat tegenslagen (ik bleek hormonen nodig te hebben) bij de eerste poging zwanger geraakt van mijn zoontje. Over 2.5 week mag hij alweer 2 kaarsjes uitblazen. Ondanks de pre-peuterpuberteit is het enorm genieten!!

Toen mijn zoontje ruim een jaar was, ging het toch weer kriebelen en heb ik de stap genomen om voor een tweede te gaan. Ik had nog 3 rietjes in de vriezer liggen van dezelfde donor als mijn zoontje. Toen ik net aan t traject kon gaan beginnen, bleek mijn vader ernstig ziek (en hij is ook binnen 4 weken overleden). Veel stress gehad waardoor heel mijn cyclus in de war zat.
Ze wilden vanuit Geertgen liever eerst zonder hormonen proberen omdat je met hormonen meer kans hebt op een meerling. Wel had ik pregnyl nodig om mijn eisprong te sturen. De eerste twee pogingen voelde ik van alles en had ik, tegen beter weten in, heel veel hoop. Bij de derde poging (en dus mijn laatste rietje voor ik nieuwe zou moeten kopen) dacht ik van begin af aan dit gaat hem niet worden. Ik zat al met m'n hoofd bij het bestellen van extra rietjes.. dit is gelukkig niet nodig geweest, want ik was zwanger! Momenteel ben ik 18+2 weken zwanger van mijn tweede wondertje. Ik ben ontzettend blij dat mijn zoontje een vol broertje/zusje krijgt.

Ik heb een paar pagina's terug gelezen, maar het is teveel om van twee jaar alles terug te lezen. Het is leuk om weer veel nieuwe namen te zien van vrouwen die ook hun droom achterna gaan. Ik ga proberen weer wat meer mee te lezen, reageren ga ik niet beloven 🤭.

Iedereen heel veel succes en hopelijk mag het bij jullie ook snel lukken!
apestaartje30 schreef:
16-05-2020 20:28
Hoi WilkyWay.

Knap dat je zoveel bent afgevallen. Ikzelf heb ook voldoende overgewicht. Daar is nooit over gepraat in de kliniek, Nij Geertgen.
Ik heb een heel regelmatige menstruatiecyclus van 28 dagen en op dag 14 stipt een eisprong. Bizar gewoon
Ook was mijn voorraad eitjes groot. De iui's werden in mijn eigen cylcus gedaan, geen hormonen o.i.d.

Bij poging vijf was het raak. Helaas bleek bij de eerste echo dat het niet klopte.

Toen ik na de miskraam en curretage toevallig op controle was voor een uitstrijkje bij gyneacoloog heb ik het gevraagd: komt het door mijn overgewicht?
Haar antwoord was héél duidelijke: NEE.

Fors overgewicht kan door andere hormonen je cyclus in de war schoppen. En uiteraard nemen bepaalde risico's toe met overgewicht.
Het lijkt me wel heftig dat het dan alsnog mis gaat :-(

Apart dat de een zegt dat het wel uitmaakt en de ander niet. Je ziet ook inderdaad vaak genoeg dat het wel goed gaat.

Het blijkt dus wel dat het loont om een beetje rond te kijken en niet naar de eerste de beste kliniek te gaan (ook qua wachttijd).

Ik ben zoveel afgevallen door minder koolhydraten te eten, toen kwam mijn cyclus weer op gang. Maar pas toen ik weer meer ging eten ging mijn cyclus van 36 dagen naar 30 dagen. Ik doe nu ook IUI in mijn eigen cyclus en hopelijk gaat dat gewoon goed :-D
Pat36 schreef:
16-05-2020 21:35
Ook ik heb zeker overgewicht. In het umc werd daar niks over gezegd. Wel dat het beter was maar het was geen eis.
Toen ik wilde overstappen naar Tilburg werd het wel een eis. Ik voelde me daar heel slecht bij, dan is de kans groot dat mensen (ik) ongezond gaan afvallen. En wat als het dan uiteindelijk niet lukt om af te vallen?
Ben dus toch weer terug gegaan naar het umc. Is wel ver rijden, maar met mijn overgewicht ben ik toch al drie keer zwanger geworden.

Op dit moment ben ik aan het wachten tot ik weer verder mag. Mijn zoontje wordt bijna 2 en ik word ook steeds ouder, dus merk dat ik het gevoel heb dat de tijd begint te dringen.
Helaas had ik voor de Corona zelf besloten 2 maanden te stoppen en even hormoon vrij te worden. Als ik dit had geweten...
maar goed, genoeg geklaagd! ;)
Logisch dat je dan weer terug bent gegaan naar het UMC. Helemaal als de druk zo hoog is, is afvallen niet zo makkelijk. Voor mijn eerste afspraak hing ik ook huilend aan de telefoon omdat ik nog 3 kg af moest vallen en een weekend weg ging en daar echt niet van kon genieten. Die stress wil je er ook niet bij hebben.

Maargoed, wel leuk dat je voor een tweede gaat! Hopelijk kun je snel weer beginnen :-D
Alpaca10 schreef:
17-05-2020 10:08
Wat toevallig zeg! Ja verhuizen en klussen geeft zeker stress! De grootste klussen zijn nu gelukkig gedaan en het is ook zo fijn, je eigen huis! En ook in relatie tot dit traject is het een fijn gevoel, om een fijne woning te hebben met voldoende ruimte! En ik heb een tuin nu!

@Alpaca en otta, we lopen alledrie hetzelfde! Ik krijg aankomende woensdag de sleutel van mijn huis. Alpaca, wanneer verwacht je te kunnen verhuizen? Otta, het geeft zeker wat stress een huis kopen/verbouwen, maar als je een kind wil zou ik dat niet afwachten. Je kunt nu ook alvast veel voor je huis doen, alles shoppen. Dat scheelt straks weer. Ik heb ook alles al in gekocht, maar dan ook werkelijk alles haha! (inboedel lijstjes op Google zoeken). Alleen zijn jullie iets verder in het traject. Mijn intake moet nog komen. Mijn huis is straks in ieder geval klaar om een baby te ontvangen, er zijn nog twee slaapkamers vrij😁 ik heb ook al heel veel speelgoed gekocht, voor m'n nichtjes, maar met in mijn achterhoofd uiteraard voor mijn eigen kinderen, maar dat vertel ik nog even niet😜
WilkyWay86 schreef:
17-05-2020 10:22
Het lijkt me wel heftig dat het dan alsnog mis gaat :-(

Apart dat de een zegt dat het wel uitmaakt en de ander niet. Je ziet ook inderdaad vaak genoeg dat het wel goed gaat.

Het blijkt dus wel dat het loont om een beetje rond te kijken en niet naar de eerste de beste kliniek te gaan (ook qua wachttijd).

Ik ben zoveel afgevallen door minder koolhydraten te eten, toen kwam mijn cyclus weer op gang. Maar pas toen ik weer meer ging eten ging mijn cyclus van 36 dagen naar 30 dagen. Ik doe nu ook IUI in mijn eigen cyclus en hopelijk gaat dat gewoon goed :-D
Dat hoop ik ook voor je!

Ik ben heel (te?) nuchter wat mijn miskraam betreft. Natuurlijk is het rot en heb ik zeker een traant gelaten, maar een niet goede embryo komt heel vaak voor. Ik zie het ook niet als mijn baby.
Mijn verdriet was vooral omdat ik geen controle meer had. Je moet alles over je heen laten komen.

Ik ben de poging erna opnieuw zwanger geworden. Nu 27 weken.
Alpaca10 schreef:
17-05-2020 10:08

Ja, zeker fijn in dit traject om die woning te hebben. Ik had eerst als 'eis' in mijn achterhoofd dat ik eerst een huis zou kopen en daarna pas voor de kinderwens zou gaan. Maar het vinden van een huis was lastiger dan gedacht. Dus toen toch maar de knoop doorgehakt en mij in maart laten verwijzen. Vervolgens in april toch een huis gevonden. Met als gevolg dat ik bouwkundige keuring huis, hypotheekadviesgesprek én intake kliniek op één dag had. Kwam toevallig zo uit. Maar was wel wat veel op een dag. Qua emoties en nieuwe informatie. :nut: Maar wel super blij! Heb nu inderdaad ook een tuin. En ruimte genoeg voor een baby. En een badkamer met bad. Ben er dus helemaal klaar voor.
Op 3 augustus krijg ik de sleutel :cheer:
apestaartje30 schreef:
17-05-2020 11:48
Dat hoop ik ook voor je!

Ik ben heel (te?) nuchter wat mijn miskraam betreft. Natuurlijk is het rot en heb ik zeker een traant gelaten, maar een niet goede embryo komt heel vaak voor. Ik zie het ook niet als mijn baby.
Mijn verdriet was vooral omdat ik geen controle meer had. Je moet alles over je heen laten komen.

Ik ben de poging erna opnieuw zwanger geworden. Nu 27 weken.
Mooi dat je er zo meer om hebt kunnen gaan. Inderdaad is er vaak iets niet goed met het vruchtje als het mis gaat, maar ja, dan is het alsnog verdrietig dat wat je verwachte niet zo gaat. Gelukkig nu alweer 27 weken!
linda4321 schreef:
17-05-2020 11:14
@Alpaca en otta, we lopen alledrie hetzelfde! Ik krijg aankomende woensdag de sleutel van mijn huis. Alpaca, wanneer verwacht je te kunnen verhuizen? Otta, het geeft zeker wat stress een huis kopen/verbouwen, maar als je een kind wil zou ik dat niet afwachten. Je kunt nu ook alvast veel voor je huis doen, alles shoppen. Dat scheelt straks weer. Ik heb ook alles al in gekocht, maar dan ook werkelijk alles haha! (inboedel lijstjes op Google zoeken).
Haha, nog een medestander ;) Ik verhuis van een appartement naar een huis. Dus het is niet zo dat ik nog alle meubels moet gaan kopen oid. Maar het huis moet wel nog verbouwd. En dat kun je niet doen voordat je de sleutel hebt.
Verhuis jij vanuit 'thuis'? Cq je ouders?
Otta1985 schreef:
17-05-2020 20:22
Haha, nog een medestander ;) Ik verhuis van een appartement naar een huis. Dus het is niet zo dat ik nog alle meubels moet gaan kopen oid. Maar het huis moet wel nog verbouwd. En dat kun je niet doen voordat je de sleutel hebt.
Verhuis jij vanuit 'thuis'? Cq je ouders?
Dat scheelt inderdaad al een heleboel! Dan heb je al veel spullen. Ik verhuis inderdaad vanuit mijn ouders, dus ik heb alles nieuw moeten kopen. Jammer dat je nog even moet wachten! Zo te lezen heb jij binnenkort je beleidsgesprek. Weet je al wat dat inhoud? Ik wist wel van de intake en psycholoog maar heb nog niets gelezen over een beleidsgesprek!
Terugkomend op het BMI-verhaal: ik zit net aan onder de grens dus ben me op ‘t moment wel heel bewust van wat ik wel en niet eet. Ik wil voorkomen dat ik toch net over de grens ga de komende weken, het is geen strikt dieet maar meer bewust bezig zijn met snoepen... Hoewel een paar kilo eraf ook zeker fijn zou zijn ;-) Maar nu een streng dieet lijkt me ook niet de juiste basis, dus dat probeer ik wel te voorkomen. :-)

En wat ruimte in en om huis betreft: ook heel herkenbaar! Ik heb jarenlang een huis gehuurd wat op de slooplijst stond, en vorig jaar werd duidelijk dat nu toch echt het moment gekomen was dat ik uit moest gaan kijken naar iets nieuws. Omdat ik graag in dezelfde regio wilde blijven wonen en hier iets kopen helaas niet helemaal binnen m’n budget paste, ben ik eind vorig jaar verhuisd naar een andere huurwoning in dezelfde plaats. 3 slaapkamers, ruime badkamer met toilet (helaas alleen geen bad, haha) en een fijne tuin. Op zich had ik de slaapkamers en tuin ook in mijn oude huis, maar het was toch allemaal net iets krapper door de minder fijne indeling. Door mijn nieuwe huis en verandering in werk (meer regelmaat dan voorheen) werd de beslissing voor mij ook makkelijker. :-) Extraatje bij mijn nieuwe huis: ik woon nu direct naast een speeltuintje! :applause: :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven