Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Hallo allemaal!
Ik lees al een aantal jaren mee en heb zelf actief mee geschreven voor mijn zwangerschap.
Nu ondertussen bezig met een tweede kindje en na 4 mislukte pogingen, waaronder 1 miskraam, nu nog 1 poging met dezelfde donor als mijn zoontje. Hij is gestopt met donoren, dus echt de laatste.
En dan komen de vragen, ga ik dan een andere donor nemen of stop ik? En kan ik dat wel alleen met twee?
Mijn vader is er helemaal tegen, maar dat was hij met mijn zoontje ook.
Na die 4 pogingen, besloot ik even 2 maanden te stoppen voordat ik die laatste poging zou doen.
Helaas zit ik nu net als jullie te wachten tot de behandelingen weer starten.

Doordat ik al zo lang mee lees, ken ik veel verhalen van iedereen. En ik word elke keer plats vervangend blij als het weer gelukt is!
Iedereen die zwanger is, heel erg gefeliciteerd!!

Science, hoe is het bij jou?? Ga je in het Antonius bevallen? Ik ben bevallen in Antonius Utrecht (Nieuwegein was toen gesloten), was echt prima!

Alpaca, wat iedereen al schreef sluit ik me bij aan. Het is een persoonlijke keuze.
Ik was (al) 37 toen ik begon en de wachtlijst bij het umc was toen 2 jaar. Dan zou ik 39 zijn als ik begon. Dat wilde ik niet. Ik ben op wachtlijst bij het umc gegaan en ondertussen gestart met cryos.
Nadeel daarvan is dat het lastiger wordt als mijn zoon straks zijn “vader” wil ontmoeten.
Voordeel is dat ik wel mijn eigen donor heb kunnen samenstellen. Mensen lachen erom als ik dat zeg, maar ik heb een beetje een lange donor gekozen omdat ik zelf maar 1.60 ben.
Ik heb voor mijn zoontje 4 pogingen gehad (met 1 miskraam) en nu dus weer 4 pogingen met 1 miskraam en nog 1 rietje in de vriezer.
Je vroeg hoe kies je een donor, ik heb dus bij cryos echt ingevuld welke kleur haar en ogen ik had, iets langer dan ik en dan alle profielen maar lezen.
En ik heb het bonnetje nog, dus kan hem altijd nog terugsturen als hij niet bevalt
:rolling:

Ik zou graag naar iedereen persoonlijk iets schrijven, maar dan wordt dit bericht heel lang!
Voor alle zwangeren; geniet ervan en heel veel succes nu in deze Corona tijd!

En voor alle mensen die net als ik aan het wachten en hopen zijn, houd vol en houd moed!
Ik heb er veel aan gehad hier van me af te schrijven, heb zelfs een aantal mensen ontmoet en daar nog steeds contact mee, dus doe dat gerust!
Ik denk en duim voor iedereen!!
:thumbsup:
Bedankt voor alle welkoms en reacties! Klopt inderdaad dat het een heel persoonlijke keuze is natuurlijk. Ik merk aan mezelf enerzijds dat ik NU wil starten, dus opties die meer tijd kosten (ivm wachtlijsten of om nog een donor te gaan zoeken) me daarom enerzijds wat tegenhouden. Goede tip om eea op een rijtje te gaan zetten met voor- en nadelen en ook de financiele consequenties van alle keuzes. Met de psycholoog zal deze keuze ook nog wel ter sprake komen, dat is ook wel fijn. De intake met de arts was amper 20 minuten, daar had ik me vooraf wat anders bij voorgesteld...dus hopelijk is het gesprek met de psycholoog wat uitgebreider!

@sciencerocks: ik heb ook een bevriend homostel in mijn omgeving en overwogen een van hen te vragen, maar voelt ook wat te ingewikkeld en te dichtbij. Teveel in mijn directe omgeving om een donor op afstand te kunnen zijn. Co-ouderschap zie ik zelf ook niet zitten. Succes met de laatste loodjes van je zwangerschap, spannend!

@allen, fijn om hier mee te kunnen gaan schrijven!
Pat36 schreef:
20-04-2020 22:05
Hallo allemaal!
Ik lees al een aantal jaren mee en heb zelf actief mee geschreven voor mijn zwangerschap.
Nu ondertussen bezig met een tweede kindje en na 4 mislukte pogingen, waaronder 1 miskraam, nu nog 1 poging met dezelfde donor als mijn zoontje. Hij is gestopt met donoren, dus echt de laatste.
En dan komen de vragen, ga ik dan een andere donor nemen of stop ik? En kan ik dat wel alleen met twee?
Mijn vader is er helemaal tegen, maar dat was hij met mijn zoontje ook.
Na die 4 pogingen, besloot ik even 2 maanden te stoppen voordat ik die laatste poging zou doen.
Helaas zit ik nu net als jullie te wachten tot de behandelingen weer starten.
Wat een moeilijke vragen en overwegingen om te maken! Wat maakt dat je vader er tegen is? Is dat vooral uit zorg, vanuit 'beren op de weg zien'? Hoe oud is je zoontje nu?

Bedankt ook voor het delen van je ervaring mbt donorkeuze!
@Pat36 Lastig allemaal. Zou het ook kunnen zijn dat die ‘twijfel’ nu erger wordt omdat de behandeling is gepauzeerd? Bij mij zat er ook 2 maanden pauze tussen omdat ik zeker wou weten hoe het met die vergoeding ging lopen. En in die periode sloeg ook opeens een soort twijfel en allerlei vragen toe. Dus ik herken het wel. Ik was er alleen ook van het ene op andere moment weer heel zelfverzekerd over en toen kon ik ook het traject weer oppakken. Ik denk dat jouw grootste vraagstuk wellicht is of je ook een andere donor zou willen? Is natuurlijk heel persoonlijk, maar zelf zou ik geen probleem hebben met 2 donoren. Ze zullen toch wel als broertjes/zusjes opgroeien en met elkaar kunnen delen dat de vader een donor is. Het stukje herkenning bij elkaar zit er op dat vlak, alleen evt met een andere donor. Succes met je keuze en hopelijk gaat de behandeling snel weer van start!
Seaofdreams, dank je wel voor je nuchtere kijk! Of ik een andere donor wil is inderdaad een vraagstuk, maar wat je zegt klopt wel. En er zijn meer broertjes/zusjes die verschillende vaders hebben.
Of ik het allemaal wel kan is het een twijfel die soms komt opzetten. Had ik toen ik zwanger was van mijn zoon ook. Dan wordt het opeens echt.

Alpaca, mijn vader denkt vooral dat ik het niet red, omdat ik alleen ben. En hij zegt dat zij niet altijd kunnen blijven helpen met oppassen. Dat doen ze nu in praktijk niet vaak, maar hij haalt hem bijv wel eens op van het kdv. Omdat hij dat leuk vind, want ik heb het zelf namelijk zo geregeld dat ik op tijd kan zijn om hem te halen.
Ik denk dat hij meer bezorgd is om mij.
Mijn zoontje is nu bijna 2 en nogal ondernemend (of druk), dus mijn vader ziet vooral een beer met nog een ondernemend kind.
Hé pat,
Is het dan ook geen idee om je laatste poging met die donor iig met ivf te doen?
Kon niet helemaal uit je verhaal opmaken of ik heb gewoon verkeerd gelezen of je nu de pogingen en je vorige zoontje met iui deed.
Probeer gewoon hard op mee te denken en bedacht me omdat je donor ermee gestopt is heb je met ivf wel een hogere slagingskans..
misschien is er wel begrip voor vanuit de kliniek/ zkh waar je bent en gaan ze ook akkoord ..

Succes iig!
Pfff, ik ga nu toch even van me af schrijven hoor... Ik heb 4 mei het beleidsgesprek met de arts. Horen hoe m’n bloeduitslagen zijn en hoe eventueel te starten enzo. M’n gevoel zegt dat dat wel goed zit, heb een aardig regelmatige cyclus dus er worden vanuit de kliniek geen gekke dingen verwacht. En ergens had ik toch nog een klein beetje hoop op misschien eerste poging dan in mei. Krap met bestellen van sperma en m’n ovulatie, maar toch.. Jullie kennen het gevoel vast wel, dat je ernaar uit kijkt om te beginnen. En ik weet nu dus niet zo goed hoe ik de kansen in moet schatten met de verlenging van de maatregelen. Tandartsen mogen weer aan het werk, mede omdat zij hun eigen beschermingsmiddelen hebben, dus mogen de klinieken dat dan ook?? Of zullen die de behandelstop houden, omdat iedere mogelijke zwangerschap kans op complicaties heeft en dus de zorg potentieel kan belasten..? Dit is namelijk hoe mijn kliniek de behandelstop tot nader order op hun website omschreven heeft.. Natuurlijk is het geen wereldramp als het een maandje of twee langer duurt, maar die onzekerheid vind ik wel heel vervelend als ik eerlijk ben.. 😥
Lovehopeandbelieve schreef:
21-04-2020 14:49
Hé pat,
Is het dan ook geen idee om je laatste poging met die donor iig met ivf te doen?
Kon niet helemaal uit je verhaal opmaken of ik heb gewoon verkeerd gelezen of je nu de pogingen en je vorige zoontje met iui deed.
Probeer gewoon hard op mee te denken en bedacht me omdat je donor ermee gestopt is heb je met ivf wel een hogere slagingskans..
misschien is er wel begrip voor vanuit de kliniek/ zkh waar je bent en gaan ze ook akkoord ..

Succes iig!
Is een goeie vraag en ik zat dat ook te denken, maar ik belde al met het ziekenhuis toen mijn laatste poging was mislukt. Ik heb heb toen verteld dat ik nog 1 kans had en wilde weten hoe ik de meeste kans van slagen had (bloedprikken voor eisprong (maar dat betekend elke dag een uur heen en een uur terug rijden voor alleen prikken), pregnyl spuiten of misschien allebei) en toen zeiden ze dat niet. En ik durfde er niet om te vragen.

Ik kreeg vandaag wel een folder van het umc, met een workshop ofzo om om te gaan met de teleurstelling van het tijdelijk stopzetten van de behandelingen.
Ik verwacht deze week ongesteld te worden en ga dan bellen, maar ga ervan uit dat ik nog langer moet wachten.

Net als Jullie snap ik het wel, maar het is toch balen.
Ik lees net dit op de site van de kliniek, ik ben zooooo blij! :yes:

Wij hebben op 24 maart een behandelstop moeten instellen om het risico van verdere verspreiding van het coronavirus te beperken. Inmiddels hebben wij maatregelen genomen om “coronaproof” te kunnen werken. De maatregelen bestaan onder andere uit de plaatsing van beschermende schermen op de bureaus en balies, beschermende uitrusting voor artsen, verpleegkundigen en laboratoriumpersoneel, het gebruik van desinfectiegel en extra schoonmaak van alle ruimtes. Door de genomen maatregelen kunnen wij op 28 april onze deuren weer openstellen voor patiënten.
Oh, ik zie het. Ik heb de intake op 29 april. Die was naar telefonisch gezet. Zou die nu dan toch op locatie zijn? Maar eens even afwachten.

Neem aan dat de stop trouwens ook heeft geleid tot enige wachttijd. Dus Mus, het kan dat je toch rekening moet houden dat je niet direct aan de beurt bent. De mensen die in maart/april aan de beurt waren zijn neem ik aan eerst.
Otta1985 schreef:
22-04-2020 21:42
Oh, ik zie het. Ik heb de intake op 29 april. Die was naar telefonisch gezet. Zou die nu dan toch op locatie zijn? Maar eens even afwachten.

Neem aan dat de stop trouwens ook heeft geleid tot enige wachttijd. Dus Mus, het kan dat je toch rekening moet houden dat je niet direct aan de beurt bent. De mensen die in maart/april aan de beurt waren zijn neem ik aan eerst.
Ik heb bij de kliniek de vraag gesteld of de geplande afspraken na 28 april nu inderdaad op locatie zullen plaats vinden i.p.v. telefonisch. Ik hoop snel iets te weten, dan zal ik het hier delen ;-) Wat de wachttijd betreft: mijn behandeling is aangepast door gegaan, ik hoop dat dit in mijn geval inderdaad geen vertraging op gaat leveren. Maar je hebt gelijk dat er rekening mee houden zeker goed is, omdat er ook mensen zijn die inderdaad een maand geen behandelingen konden ondergaan en nu dus weer zullen moeten opstarten. Wie weet, de tijd zal het leren. Ben in ieder geval al heel blij met iets meer zekerheid door het weer open gaan van de kliniek :-)
Ja klopt. Ben ik ook blij mee. Was bang dat de sluiting zomaar nog maanden zou kunnen gaan duren. En nu ik eenmaal de knoop door heb gehakt wil ik ook door.
Muts komt tussen door, niet weer bijgelezen etc.

Rare 1,5 week achter de rug. Dachten slijmbeurs ontsteking, maar uiteindelijk week geleden is mijn vrouw met longembolie (geen corona) opgenomen in ziekenhuis. Woensdag weer terug gekregen, nu zwak, vermoeid en nog veel pijn. Maar had gisteren 2e belafspraak met nije barrahûs ivm intake. Maar wanneer ze weer gaan opstarten mogen we beginnen! Wel aangeven dat wij waarschijnlijk pas na zomer kunnen beginnen ivm revalidatie van mijn vrouw. Half jaar knallen met afvallen (hoe lichter hoe beter) en starten.
Stuiterd weekend beetje in al nog wel kapot na afgelopen 1,5 week....
Afspraken die nog telefonisch kunnen, zullen dat eerst ook blijven is de reactie van de kliniek. Vind het ergens wel jammer, leek me toch ook leuk om eens naar de kliniek te gaan inmiddels. Maar hey, het belangrijkste.. Alles gaat vooralsnog ‘gewoon’ door :-)
Wij zitten redelijk Oo hetzelfde punt in het traject Mus zo te lezen! Ik heb deze week het beleidsgesprek met de arts. Vorige week het gesprek met de psycholoog gehad, vond ik erg prettig. Heeft me ook geholpen bij de donorkeuze. Ik merkte dat ik me niet prettig voelde op de site waar ik me had aangemeld om zelf een donor te zoeken. Ik kan nu ook achter de keuze staan dat het ok is om dat niet te doen.

Ik ben benieuwd naar het gesprek deze week over hoe het nu verder gaat. Ik heb natuurlijk nog geen echo gehad en de uitslag van het bloedonderzoek zal er ook nog wel niet zijn dus ik verwacht dat dat eerst moet, voordat er besteld kan gaan worden.
Alpaca10 schreef:
27-04-2020 23:10
Wij zitten redelijk Oo hetzelfde punt in het traject Mus zo te lezen! Ik heb deze week het beleidsgesprek met de arts. Vorige week het gesprek met de psycholoog gehad, vond ik erg prettig. Heeft me ook geholpen bij de donorkeuze. Ik merkte dat ik me niet prettig voelde op de site waar ik me had aangemeld om zelf een donor te zoeken. Ik kan nu ook achter de keuze staan dat het ok is om dat niet te doen.

Ik ben benieuwd naar het gesprek deze week over hoe het nu verder gaat. Ik heb natuurlijk nog geen echo gehad en de uitslag van het bloedonderzoek zal er ook nog wel niet zijn dus ik verwacht dat dat eerst moet, voordat er besteld kan gaan worden.
Inderdaad, zelfde fase! Leuk! Ik ben heel benieuwd naar jouw beleidsgesprek deze week! Is bloed prikken pas net gedaan dat je verwacht dat die uitslagen nog niet binnen zijn? En moest jij ook twee keer laten prikken, of één keer? Hoor hier wisselende verhalen over namelijk. Ik had mijn intake met arts 24 maart en heb toen afgesproken om op basis van mn cyclus 9 en 16 april bloed te prikken. Eerste om te bepalen of mijn eisprong goed genoeg is van zichzelf, tweede om te bepalen of m’n hormoonwaardes aan het begin van een nieuwe cyclus goede standaardwaarden zijn. Ik vraag me vooral af of twee keer bloedprikken misschien ook ter vervanging van een of meerdere echo’s is vanwege de coronacrisis op dit moment. Ben best wel benieuwd, ik hoop op startnieuws deze en volgende week voor ons beiden! ;-)

En mag ik vragen wat nu jouw donorkeuze wordt, match vanuit kliniek? Ik ga via Cryos, het is een flink kostenplaatje maar heb hier al een tijdje voor gespaard omdat ik het idee al langer had... ;-) Vind het wel nog steeds best gek dat het eigenlijk gewoon ‘online shoppen’ is.. Maar aan de andere kant denk ik niet dat ik mezelf anders wil matchen dan de kliniek zou doen. Wil graag dat mijn kindje veel van zichzelf in mij terug kan zien later, dus de donor zal blond zijn met blauwe of groene ogen.

Ik heb, toen ik nog niet helemaal over de donorkeuze uit was, een gesprek gehad met m’n beste vriend over m’n wens. In zijn enorme enthousiasme leek het hem helemaal leuk als hij de donor zou zijn. Naast dat hij dat volgens mij niet helemaal weloverwogen riep, leek het mij ook niet zo handig. Het is een schat van een man, maar wel antilliaans dus dan gaat m’n kindje toch echt een heel ander uiterlijk krijgen :-p En nu vind ik halfbloedjes echt heel mooi, maar het lijkt me dat het best lastig kan zijn voor een kindje later in de vraagstukken waar hij/zij vandaan komt als een kindje alleen bij de moeder opgroeit.. En ik ben zo bang voor verschillende ideeën later, waarmee ik een vriendschap op het spel zou kunnen zetten... Dus we hebben nu afgesproken dat hij een soort ‘suikeroom’ gaat zijn met zijn eigen invulling. :-)
@Mus: ik ben vrijdag bloed gaan laten prikken bij de prikpost in het ziekenhuis, maar zo te lezen gaat het bloedprikken bij mij om iets anders (standaard medische check op antistoffen chlamydia, schildklier en nog iets) dan bij jou. Ik heb de arts er niet over gehoord dat er wordt geprikt rondom de ovulatie.

Ik heb gekozen om via de kliniek te laten matchen. Het kostenplaatje is voor mij niet reeel om het via Cryos zelf te laten doen (ik heb net een huis gekocht waar mijn spaargeld in zit en heb langere tijd voor een minimaal salaris in het buitenland gewoond) en ik wil niet het nog langer uitstellen om die reden. Ik sta ook achter de keuze om het zo te doen.

Ik ben heel benieuwd naar het gesprek met de arts! Leuk wat je schrijft over je beste vriend en dat hij wel suikeroom wil zijn haha! Een Antilliaanse donor zou het wel heel lastig kunnen maken denk ik, het meest logische is toch een keuze waardoor het kindje zoveel mogelijk op jou gaat lijken. Wanneer heb jij het gesprek met de arts? Succes alvast!
Ik wil jullie logica van dat de donor dezelfde kenmerken moet hebben als jullie niet bederven maar... 😉🤣
Ik heb zelf donkerbruin haar en donkerbruine ogen, de donor had lichtbruin haar en bruine ogen..
Mijn geweldig lieve en knappe dochter is hoogblond en heeft grijsblauwe ogen dus echte zekerheid heb je niet 😉
Mijn dochter is nu 2.5 en ik hoor wel van steeds meer mensen dat ze toch wel op mij lijkt 😊
Beach123 schreef:
28-04-2020 22:19
Ik wil jullie logica van dat de donor dezelfde kenmerken moet hebben als jullie niet bederven maar... 😉🤣
Ik heb zelf donkerbruin haar en donkerbruine ogen, de donor had lichtbruin haar en bruine ogen..
Mijn geweldig lieve en knappe dochter is hoogblond en heeft grijsblauwe ogen dus echte zekerheid heb je niet 😉
Mijn dochter is nu 2.5 en ik hoor wel van steeds meer mensen dat ze toch wel op mij lijkt 😊
Haha, nee, zekerheid heb je nooit. Maar de kans dat je een blond kind met blauwe ogen krijgt met een Antilliaanse donor is wel echt heel klein :-).

Science, wacht je nog, of ben je al aan het knuffelen?
Hallo allemaal,

Een week geleden mocht ik dan eindelijk moeder worden van mijn kleine blonde vikingbaby. Afgelopen week hebben wij elkaar goed leren kennen en elke dag leer ik weer heel veel nieuwe dingen over en van hem. De eerste adrenaline is weg en de vermoeidheid slaat toe. Ik kan niet ontkennen dat het zwaar is als de kleine krampjes heeft midden in de nacht en uren wakker is. Maar zn tevreden gezichtje in de ochtend maakt alles weer goed.
Sciencerocks schreef:
29-04-2020 01:16
Hallo allemaal,

Een week geleden mocht ik dan eindelijk moeder worden van mijn kleine blonde vikingbaby. Afgelopen week hebben wij elkaar goed leren kennen en elke dag leer ik weer heel veel nieuwe dingen over en van hem. De eerste adrenaline is weg en de vermoeidheid slaat toe. Ik kan niet ontkennen dat het zwaar is als de kleine krampjes heeft midden in de nacht en uren wakker is. Maar zn tevreden gezichtje in de ochtend maakt alles weer goed.
Gefeliciteerd Science!!
Herkenbaar, die eerste dagen zat ik in een soort van roes, en dan na een week denk je: ok, leuk allemaal, maar wanneer wordt het nu weer normaal? Oh shit, nooit, dit ís normaal.

Kun je overdag nog een beetje met hem mee slapen? Ik kon dat de eerste tijd helemaal niet, schrok steeds wakker. Maar na een tijdje ging dat weer prima, en dat scheelt toch al een beetje. En ik heb nog steeds dat die grijns als ze me ziet s ochtends zo veel goedmaakt. Dat is gewoon bizar, maar wel heel mooi.

Heel veel geluk samen!
Gefeliciteerd Science!! Geniet ervan!
Allereerst, Science: van harte!! :heart:

@Beach je hebt helemaal gelijk hoor, het is geen zekerheid, maar toch idd wel iets meer kans dan met een Antilliaanse donor haha :lol:

@alpaca Chlamydia is bij mij ook op geprikt, verder niet naar mijn weten. Maar ik denk dat dat dan met mijn cyste te maken heeft, om te bepalen of die hormonaal actief is of niet, ter vervanging van echo o.i.d.. Heb in de vragenlijst aangegeven dat ik die heb, voor onder controle bij eigen gyn en medisch dossier van toe laten sturen. Ik moest echt specifiek week na eisprong laten prikken en op dag 1, 2 of 3 van nieuwe cyclus dus menstruatie.. 4 mei, aanstaande maandag heb ik mijn gesprek! :-D Ik snap je zeker wat het kostenplaatje betreft. Maar ik begreep dat bij matchen via kliniek wachttijd wel langer zou zijn, en dat het in kosten niet heel veel zou schelen..? Misschien ben ik daarover verkeerd geïnformeerd hoor! Moet wel zeggen dat ik er al redelijk snel over uit was zelf via Cryos te willen kijken. Dus misschien is de verdere info ook gewoon niet zo binnen gekomen, haha... :lol:
Gefeliciteerd Science! Heel veel geluk samen! <3
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
@ science, van harte gefeliciteerd met je kleine blonde Viking! Is de bevalling goed gegaan?
Het is een hele belevenis hè? Zo’n klein afhankelijk wezentje in je huis en aan jouw zorgen toevertrouwd.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven