Niet blij met kado van man en kinderen
zondag 10 mei 2020 om 11:49
Hallo,
Ik heb voor moederdag een ketting gehad van mijn man en kinderen. Alleen ik vind hem echt niet mooi... ik hou van subtiele fijne sieraden alleen deze ketting is totaal het tegenovergestelde van mijn stijl. Het is een hele grove ketting waarin hun namen gegraveerd staan, al zie je dat totaal niet. Ik vind hem echt totaal niet mooi staan ook bij mezelf, ik ben zelf best wel fijn gebouwd en heb een smalle nek (ja lekkere uitleg
)
Maar ik voel me nu zo ondankbaar, heb ook maar niet gezegd dat ik er niet blij mee ben want hij kan niet meer geruild worden ivm gravering en ik weet het prijskaartje (helaas).
Dus eigenlijk zit er niks anders op dan hem dagelijks te dragen, ik ben iemand die nooit echt wisseld van sieraden en hij weet dat ook.
Ik wou het even van me afschrijven en hoop dat jullie misschien ook eens zoiets hebben voorgehad of hoe jullie er mee om zouden gaan.
Dus kom maar door met jullie verhalen over zulke dingen.
En nee hoef geen commentaar dat ik ondankbaar ben want believe me ik voel me er echt klote door..
Ik heb voor moederdag een ketting gehad van mijn man en kinderen. Alleen ik vind hem echt niet mooi... ik hou van subtiele fijne sieraden alleen deze ketting is totaal het tegenovergestelde van mijn stijl. Het is een hele grove ketting waarin hun namen gegraveerd staan, al zie je dat totaal niet. Ik vind hem echt totaal niet mooi staan ook bij mezelf, ik ben zelf best wel fijn gebouwd en heb een smalle nek (ja lekkere uitleg
Maar ik voel me nu zo ondankbaar, heb ook maar niet gezegd dat ik er niet blij mee ben want hij kan niet meer geruild worden ivm gravering en ik weet het prijskaartje (helaas).
Dus eigenlijk zit er niks anders op dan hem dagelijks te dragen, ik ben iemand die nooit echt wisseld van sieraden en hij weet dat ook.
Ik wou het even van me afschrijven en hoop dat jullie misschien ook eens zoiets hebben voorgehad of hoe jullie er mee om zouden gaan.
Dus kom maar door met jullie verhalen over zulke dingen.
En nee hoef geen commentaar dat ik ondankbaar ben want believe me ik voel me er echt klote door..
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
zondag 10 mei 2020 om 15:01
Zal ik er nog een ergere aandoening overheen gooien, een oudebaas boven baas? Of is dat off topic?
Ik kan me het dilemma van TO prima voorstellen en ik heb met haar te doen, dit ondanks het feit dat er wellicht miljarden mensen zijn die iets veeeel ergers moeten doorstaan.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)

zondag 10 mei 2020 om 15:03
Het begint bij de man. Ik ga er van uit dat de intenties goed waren, maar het is natuurlijk nogal een aanname dat je vrouw die ketting wel even mooi gaat vinden. Het is natuurlijk ook nogal een duur en beeldbepalend persoonlijk ding. Ik vind het nogal wat om dat inclusief gravering aan je vrouw op te dringen. Hij heeft nog net geen tatoeage voor haar uitgezocht zal ik maar zeggen.
Het minste wat hij had kunnen doen is het graveren optioneel houden in afwachting van wat ze van de ketting zou vinden.
Maar los van de oorzaak; ik zou het als man toch wel willen weten als mijn vrouw er niet blij mee zou zijn. Mijn intentie zou zijn om haar iets te geven waar ze blij van wordt en niet iets wat ze tegen heug en meug moet gedogen omdat mijn intenties onhandig maar goed zijn.
Het minste wat hij had kunnen doen is het graveren optioneel houden in afwachting van wat ze van de ketting zou vinden.
Maar los van de oorzaak; ik zou het als man toch wel willen weten als mijn vrouw er niet blij mee zou zijn. Mijn intentie zou zijn om haar iets te geven waar ze blij van wordt en niet iets wat ze tegen heug en meug moet gedogen omdat mijn intenties onhandig maar goed zijn.

zondag 10 mei 2020 om 15:08
Sorry maar ik vind het echt verschrikkelijk verwend gedrag een een heus non-probleem. Wees blij dat je een lieve man en kinderen hebt die de moeite genomen hebben om iets speciaals voor je te kopen. Ok, dan is het niet geheel jouw smaak, so what? Het is met liefde uitgezocht en dat alleen al zou het het mooiste sieraad horen maken.
Het is misschien niet het antwoord dat je wil horen maar het is wel zoals ik het zie.
Het is misschien niet het antwoord dat je wil horen maar het is wel zoals ik het zie.

zondag 10 mei 2020 om 15:09
vikingbabe schreef: ↑10-05-2020 14:04Ik heb Lego en een knuffeldier gekregen!Hebben beide van hun zakgeld gekocht.
Ben er als een kind zo blij mee!
Superlief!

zondag 10 mei 2020 om 15:10
GinnyJones schreef: ↑10-05-2020 15:08Sorry maar ik vind het echt verschrikkelijk verwend gedrag een een heus non-probleem. Wees blij dat je een lieve man en kinderen hebt die de moeite genomen hebben om iets speciaals voor je te kopen. Ok, dan is het niet geheel jouw smaak, so what? Het is met liefde uitgezocht en dat alleen al zou het het mooiste sieraad horen maken.
Het gaat er m.i. niet om dat het niet helemaal haar smaak is, maar dat ze het echt lelijk vindt.
Dat is toch wel een verschil.
zondag 10 mei 2020 om 15:15
Dat is ook zo en dat erkent TO zelf ook wel. Maar laten we eerlijk zijn: 500 EUR is best veel geld voor iets dat je echt niet zo mooi vindt en wat niet overlegd is. En even 'klagen' mag best, toch? Natuurlijk zijn er veel ergere dingen (een paar jaar geleden zou ik geschreven hebben: wees blij dat je überhaupt moeder mag zijn bijvoorbeeld) en dat ziet TO volgens mij ook wel in.GinnyJones schreef: ↑10-05-2020 15:08Sorry maar ik vind het echt verschrikkelijk verwend gedrag een een heus non-probleem. Wees blij dat je een lieve man en kinderen hebt die de moeite genomen hebben om iets speciaals voor je te kopen. Ok, dan is het niet geheel jouw smaak, so what? Het is met liefde uitgezocht en dat alleen al zou het het mooiste sieraad horen maken.
Ik kreeg een paar jaar geleden zo'n Pandora armband en dat past gewoon niet zo bij mij. Maar ik draag het af en toe, vooral om mijn man een plezier te doen en ik vind het dan wel weer schattig dat papa en mijn dochter samen naar de winkel gaan om een nieuw bedeltje voor mij uit te zoeken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

zondag 10 mei 2020 om 15:26
Ik heb niet alles gelezen , maar ik zou het wel eerlijk zeggen tegen je man .
Dan samen terug naar de juwelier en de situatie uitleggen .
Die namen die er in gegraveerd zijn kunnen zij er gemakkelijk uit polijsten.
Je hangt natuurlijk wel af van dé goodwill van de juwelier.
Het is zijn goed recht om het juweel niet te willen omruilen . Verkocht is verkocht .
Dan is er nog de mogelijkheid om bij een juwelier te gaan die juwelen opkoopt.
Het probleem is dan dat je niet de volledige waarde gaat krijgen .
Dan samen terug naar de juwelier en de situatie uitleggen .
Die namen die er in gegraveerd zijn kunnen zij er gemakkelijk uit polijsten.
Je hangt natuurlijk wel af van dé goodwill van de juwelier.
Het is zijn goed recht om het juweel niet te willen omruilen . Verkocht is verkocht .
Dan is er nog de mogelijkheid om bij een juwelier te gaan die juwelen opkoopt.
Het probleem is dan dat je niet de volledige waarde gaat krijgen .

zondag 10 mei 2020 om 15:28
zondag 10 mei 2020 om 15:36
Ik zou zeggen dat ik het mooi en betekenisvol vind maar dat ik bij mezelf fijnere sieraden beter vind staan i.v.m. mijn lichaamsbouw.
En vervolgens zeggen: "ik denk dat het bij bepaalde kleding die ik héb wel mooi staat. Dan ga ik 'm dragen maar dus niet dagelijks."
Dan 'hoef' je hem maar af en toe te dragen en wie weet wen je er ook nog aan.
En vervolgens zeggen: "ik denk dat het bij bepaalde kleding die ik héb wel mooi staat. Dan ga ik 'm dragen maar dus niet dagelijks."
Dan 'hoef' je hem maar af en toe te dragen en wie weet wen je er ook nog aan.

zondag 10 mei 2020 om 15:56
€500 voor de een niet ruilbaar Moederdagcadeau?! Dat vind ik ook wel veel. Is dat omdat je een diva mommy bent?
Echt suf, dan zou ik zeker tegen man zeggen zulke dingen in het vervolg niet meer te doen, voor dat soort bedragen moet je echt even meedenken.
Laat hij de kinderen voortaan een mooi boeket uitzoeken zeg!
Echt suf, dan zou ik zeker tegen man zeggen zulke dingen in het vervolg niet meer te doen, voor dat soort bedragen moet je echt even meedenken.
Laat hij de kinderen voortaan een mooi boeket uitzoeken zeg!

zondag 10 mei 2020 om 16:27
GinnyJones schreef: ↑10-05-2020 15:08Sorry maar ik vind het echt verschrikkelijk verwend gedrag een een heus non-probleem. Wees blij dat je een lieve man en kinderen hebt die de moeite genomen hebben om iets speciaals voor je te kopen. Ok, dan is het niet geheel jouw smaak, so what? Het is met liefde uitgezocht en dat alleen al zou het het mooiste sieraad horen maken.
Kijk eens lieve schat, ik heb een auto voor je gekocht. Het is een gele fiat multipla automaat.
Kijk eens lieve schat, ik heb een reisje voor je geboekt naar Toremolinos, Geheel verzorgd, met de bus.
Kijk eens lieve schat, ik heb een tatoeage voor je uitgezocht, het is een adelaar en morgen wordt ie gezet.
Kijk eens lieve schat, ik heb een nieuwe jurk voor je gekocht, een beetje kort maar wel rood met blauw, je lievelingskleuren.
Kijk eens lieve schat, een mooi schilderij voor boven het bed, abstract naakt, omdat je Van Gogh ook zo mooi vindt.
Het is eigenlijk van de kinderen want het is moederdag. Nee joh geld speelt geen rol.
Ik neem aan dat je het geweldig vindt want het is met liefde uitgezocht en het niet mooi vinden zou natuurlijk heel verwend gedrag zijn. En eerlijk zijn is natuurlijk volstrekt ondergeschikt aan goede intenties, dat snapt iedereen.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 10-05-2020 16:47
0.11% gewijzigd

zondag 10 mei 2020 om 16:29
Ik heb ook astma. Dat houd me niet tegen om te balen van een lelijk cadeau als dat aan de orde isoudebaas schreef: ↑10-05-2020 15:01Zal ik er nog een ergere aandoening overheen gooien, een oudebaas boven baas? Of is dat off topic?
Ik kan me het dilemma van TO prima voorstellen en ik heb met haar te doen, dit ondanks het feit dat er wellicht miljarden mensen zijn die iets veeeel ergers moeten doorstaan.

zondag 10 mei 2020 om 16:36
vikingbabe schreef: ↑10-05-2020 14:04Ik heb Lego en een knuffeldier gekregen!Hebben beide van hun zakgeld gekocht.

zondag 10 mei 2020 om 16:40
Wat een sneue post. Misschien heeft TO wel een veel ernstiger gezondheidsprobleem. Maar daar gaat dit topic nu eenmaal niet over.

zondag 10 mei 2020 om 16:51
Iemand ij oorlogsgebied is jaloers op jou, dat je 'slechts' astma hebt.
Of iemand met een dwarsleasie. Of iemand die zijn kinderen niet meer mag zien.
Iemand die......
Enzovoort.

zondag 10 mei 2020 om 16:57
Als er maar op 3 schakels een naam staat kan de juwelier die er misschien wel tussenuit halen en de ketting retour nemen. Helemaal als je de ketting die je wel wilt bij dezelfde juwelier kunt kopen.
Dan hoef je ook niet met armbandjes te gaan lopen die je net niks vindt, én het geld nog een keer uit te geven aan de ketting die je wel wilt.
Dan hoef je ook niet met armbandjes te gaan lopen die je net niks vindt, én het geld nog een keer uit te geven aan de ketting die je wel wilt.

zondag 10 mei 2020 om 17:40
Ik ga het maar gewoon bespreken want echt elke keer als ik nu in de spiegel kijk, denk ik echt: dit past dus echt niet bij me en doe ik hem het liefste af.
Hopelijk begrijpt hij het en anders word het ruzie, maar kan moeilijk met n opvallende absurd dure ketting rondlopen die ik echt niet mooi vind staan. Of hem in de kast leggen met een excuus .
Ik bedoel het enige duurdere sieraad wat ik heb is mijn trouwring en die draag ik vol trots elke dag ( wel zelf uitgezocht overigens)
Bedankt voor jullie input!
Hopelijk begrijpt hij het en anders word het ruzie, maar kan moeilijk met n opvallende absurd dure ketting rondlopen die ik echt niet mooi vind staan. Of hem in de kast leggen met een excuus .
Ik bedoel het enige duurdere sieraad wat ik heb is mijn trouwring en die draag ik vol trots elke dag ( wel zelf uitgezocht overigens)
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
zondag 10 mei 2020 om 17:50
Succes TO.DivaMommy94 schreef: ↑10-05-2020 17:40Ik ga het maar gewoon bespreken want echt elke keer als ik nu in de spiegel kijk, denk ik echt: dit past dus echt niet bij me en doe ik hem het liefste af.
En niet teveel compromissen voorstellen als je daar uiteindelijk toch niet zo gelukkig van wordt (‘dan maar armband’, ‘dan maar aanpassing xyz’), dan heb je achteraf nog steeds spijt.