Napraattopic deel 128
vrijdag 17 april 2020 om 00:35
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 10 mei 2020 om 17:37
Ik ben ook geen knuffelaar. Het aantal malen dat ik een collega face to face heb geknuffeld is op de vingers van één hand te tellen, terwijl vele van mijn collega's liefst de hele dag om iedere verkeerde scheet met elkaar op de bek zouden gaan geloof ik. Maar heel soms zijn er gelegenheden waarbij zelfs ik zo'n knuffel toch wel een keer op zijn plaats vind.Nemain• schreef: ↑10-05-2020 17:31Ik vind knuffelen dus met je gezicht en lichaam naar elkaar toe. Buiten dat ik dat zelf niet prettig vind, vind ik het ook iets (bij mijn doelgroep) dat lln moeten dat steeds in de intieme cirkel de duiken niet oke is. Van collega's ook hoor, daar vind ik het helemaal erg van. Zijn dan ook nog van die types die werkelijk om alles in een tranendak storten.brrrrr

zondag 10 mei 2020 om 17:44
Hier net zo. Heb ook niemand die er maar enigszins voor in aanmerking komtLady*Voldemort schreef: ↑10-05-2020 17:37Ik ben ook geen knuffelaar. Het aantal malen dat ik een collega face to face heb geknuffeld is op de vingers van één hand te tellen, terwijl vele van mijn collega's liefst de hele dag om iedere verkeerde scheet met elkaar op de bek zouden gaan geloof ik. Maar heel soms zijn er gelegenheden waarbij zelfs ik zo'n knuffel toch wel een keer op zijn plaats vind.

zondag 10 mei 2020 om 17:46
In progamma 100 dagen voor de klas is het een item.
Sommige docenten knuffelen wat af in de pauze, wel in de gang, aula of op plein. En gaat van leerlingen uit.
Stagiair kreeg van 13 jarig meisje een zelfgemaakt kadootje. de stagiair is homo en daar ook, opzich logisch, open over. Dit had dit meisje erg geholpen. Ze is lesbisch en wilde hem zo bedanken.
Stagiair was ontroerd en waardeerde het erg. Was blij dat hij haar zo had geholpen.
Vanuit zijn mens zijn wilde hij liefst knuffel geven maar vanuit rol van docent dacht hij... Misschien ongepast. Ze waren ook alleen op dat moment.
Ik kan me situaties voorstellen waarbij je wel een knuffel geeft of een arm of aai over bol.
Als kind overstuur is bv. Zou het wel altijd eerst vragen of leerling dit wel wil.
Vroeg het me af.
Begeleidster van stagiair knuffelde zelf nooit. Voelde niet goed. Maar collega's daar wel een aantal van.
Uiteraard vind ik dat het sowieso nooit ongewenst mag zijn!
Sommige docenten knuffelen wat af in de pauze, wel in de gang, aula of op plein. En gaat van leerlingen uit.
Stagiair kreeg van 13 jarig meisje een zelfgemaakt kadootje. de stagiair is homo en daar ook, opzich logisch, open over. Dit had dit meisje erg geholpen. Ze is lesbisch en wilde hem zo bedanken.
Stagiair was ontroerd en waardeerde het erg. Was blij dat hij haar zo had geholpen.
Vanuit zijn mens zijn wilde hij liefst knuffel geven maar vanuit rol van docent dacht hij... Misschien ongepast. Ze waren ook alleen op dat moment.
Ik kan me situaties voorstellen waarbij je wel een knuffel geeft of een arm of aai over bol.
Als kind overstuur is bv. Zou het wel altijd eerst vragen of leerling dit wel wil.
Vroeg het me af.
Begeleidster van stagiair knuffelde zelf nooit. Voelde niet goed. Maar collega's daar wel een aantal van.
Uiteraard vind ik dat het sowieso nooit ongewenst mag zijn!

zondag 10 mei 2020 om 17:48
Hier net zo. Als ik jarig ben krijg ik hooguit een ferme handdruk, of men roept me een welgemeend "gefeliciteerd" toe. Terwijl anderen meteen door het voltallige personeelsbestand (behalve mij dan) compleet worden afgelikt

zondag 10 mei 2020 om 17:51
Ik knuffel alleen met mijn forumdinnetjes. Omdat zij dat willen.Lady*Voldemort schreef: ↑10-05-2020 17:37Ik ben ook geen knuffelaar. Het aantal malen dat ik een collega face to face heb geknuffeld is op de vingers van één hand te tellen, terwijl vele van mijn collega's liefst de hele dag om iedere verkeerde scheet met elkaar op de bek zouden gaan geloof ik. Maar heel soms zijn er gelegenheden waarbij zelfs ik zo'n knuffel toch wel een keer op zijn plaats vind.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 10 mei 2020 om 17:57

zondag 10 mei 2020 om 17:58
Nou ja, dat dus. Het zijn altijd dezelfde types. Ik heb mentorleerlingen gehad die bijkans met angst en beven naar een bepaalde docente gingen: "Dan denkt ze zeker weer dat ik het niet zie zitten en dan legt ze zo'n kleffe warme hand op mijn schouder." En dat mens maar denken dat ze zo betrokken en leuk was. En dan moet je aan je leerlingen vertellen dat je gewoon zeggen mag dat iemand je niet mag aanraken als jij dat niet wilt en dat je je daar niet rot om hoeft te voelen. Belachelijk.Nemain• schreef: ↑10-05-2020 17:31Ik vind knuffelen dus met je gezicht en lichaam naar elkaar toe. Buiten dat ik dat zelf niet prettig vind, vind ik het ook iets (bij mijn doelgroep) dat lln moeten dat steeds in de intieme cirkel de duiken niet oke is. Van collega's ook hoor, daar vind ik het helemaal erg van. Zijn dan ook nog van die types die werkelijk om alles in een tranendak storten.brrrrr
Ik werd eens van meters ver weg aangevallen/geknuffeld door een beer van een kerel. Handballer, dan weet je het wel. Oudleerling en hij miste me zo. Tilde me zelfs een stukje de lucht in. Dan ben je echt sterk, vrees ik. Mijn man stond er verbaasd naast, maar toen ik uitlegde wie het was, snapte hij het helemaal. Sommige kinderen zijn anders.
zondag 10 mei 2020 om 17:58

zondag 10 mei 2020 om 18:02
Als het afhing van het zuigen van Pejeka waren we dat hele virus al kwijt.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 10-05-2020 18:03
0.16% gewijzigd
zondag 10 mei 2020 om 18:02
Uit het zuidwesten.AeonOfWinter schreef: ↑10-05-2020 18:01Waar komt die pestwind vandaag ineens vandaan? Meh.
Salade, krieltjes en braadworst.
David Dunning
David Dunning
zondag 10 mei 2020 om 18:04
Die goeie ouwe tijd.
David Dunning
David Dunning

zondag 10 mei 2020 om 18:05
Niet met mensen die ik niet goed ken. Verder ben ik wel knuffelig, in eigen kring.
Op school zijn ze t/m groep 4 ongeveer ook nog wel geneigd te knuffelen, vind ik buiten Coronatijd prima.

zondag 10 mei 2020 om 18:11
Ja, die leerlingen die zich gewoon altijd fysiek uiten. Sta je met je neus tussen de knijpflessen en tubes te kijken naar de hoeveelheid keuzes tomatenketchup in de supermarkt als je bijna dat schap in gehoekt wordt door een ferme beuk op je rug met een ‘Heeeeeeee mevrouw! Hoe gaat het?’Betty_Slocombe schreef: ↑10-05-2020 17:58Nou ja, dat dus. Het zijn altijd dezelfde types. Ik heb mentorleerlingen gehad die bijkans met angst en beven naar een bepaalde docente gingen: "Dan denkt ze zeker weer dat ik het niet zie zitten en dan legt ze zo'n kleffe warme hand op mijn schouder." En dat mens maar denken dat ze zo betrokken en leuk was. En dan moet je aan je leerlingen vertellen dat je gewoon zeggen mag dat iemand je niet mag aanraken als jij dat niet wilt en dat je je daar niet rot om hoeft te voelen. Belachelijk.
Ik werd eens van meters ver weg aangevallen/geknuffeld door een beer van een kerel. Handballer, dan weet je het wel. Oudleerling en hij miste me zo. Tilde me zelfs een stukje de lucht in. Dan ben je echt sterk, vrees ik. Mijn man stond er verbaasd naast, maar toen ik uitlegde wie het was, snapte hij het helemaal. Sommige kinderen zijn anders.
Ik heb ook wel eens een leerling gehad die mij ging aaien over mijn haar (‘U bent zo schattig’) en eentje die hoogst verbaasd was dat ik het niet fijn vond dat er tijdens 1 op 1 uitleg grijze haren uit mijn hoofd werden getrokken. Want ‘Dat doe ik voor mijn moeder ook altijd’. Dat ik die gunst weigerde viel een beetje buiten zijn wereldbeeld van dat moment

Ik erger mij ook aan die knuffelmensen. Die vinden het schijnbaar ook heel moeilijk te begrijpen dat leerlingen niet altijd mondig genoeg zijn om te zeggen dat ze niet geknuffeld willen worden. Krijgen collega’s en ik dan de mentorleerlingen van bij huiltoestanden. “Ik kom het u even zeggen...boehoehoe...snik...snif...want u blijft tenminste van mij af...en u heeft altijd tissues....”.
Ik had vroeger ook eens zo’n knuffelmentor. Ik verstijfde al als ze op mij afkwam. Het hielp ook niet dat ze vier doosjes Potters original per les nuttigde. Zie die zwarte mond nog zo voor mij, brrrrr.

zondag 10 mei 2020 om 18:16
En ik niet. Ieder zijn ding.Th∅rdis schreef: ↑10-05-2020 14:36Ik vind Moederdag gewoon leuk. Dan maar commercieel. Het sluit ook niet uit dat je op andere dagen leuk tegen je moeder doet. Het is niet dat omdat je Moederdag viert je de rest van het jaar je moeder negeert.
En ik kreeg een gedicht en een paar sokken met unicorns. En croissantjes met nutella. Wat wil een mens nog meer?
Het is dat ze er op school aan doen, en ik echt gek ben op knutsels.. dus zodra dat echt stopt is het voor mij wel klaar. Hoop ik.

Ik heb vandaag voor het eerst sinds ik uit huis ben ( ruim 25 jaar) iets per se op Moederdag naar mijn moeder gebracht. Nou was net net zo leuk als elke andere dag was geweest.

zondag 10 mei 2020 om 18:21
Soms stopt het nooit. Mijn oudste is 19 en ze komt me nog steeds trouw ieder jaar een knutsel brengenLuci_Morgenster schreef: ↑10-05-2020 18:16En ik niet. Ieder zijn ding.
Het is dat ze er op school aan doen, en ik echt gek ben op knutsels.. dus zodra dat echt stopt is het voor mij wel klaar. Hoop ik.![]()
![]()