Vriend vroeger naar de hoeren...

11-05-2020 06:31 766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening...

Mijn vriend en ik hadden onlangs een gesprek nadat we een topic bekeken over de Wallen op televisie. Toen merkte ik op: "Een op de vijf mannen gaat wel eens naar de hoeren, wist je dat?" Naarmate we over dit onderwerp praatte merkte ik dat mijn vriend zich steeds vreemder begon te gedragen waardoor ik zelf aan hem vroeg of hij wel eens naar de hoeren is geweest. Hij antwoord dat hij dit inderdaad wel eens gedaan heeft.

Dit is allemaal voor mijn tijd geweest en hij heeft natuurlijk de seksuele vrijheid om te doen wat hij wil. Maar toch doet het wat met me. Het was op een red light district, de dame stond voor het raam en hij betaalde om hier naar binnen te mogen. Ik had nooit verwacht dat mijn vriend zoiets zou doen. Eerlijk gezegd ben ik een beetje in shock en weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.

Wat vinden jullie hiervan?
S-Meds schreef:
11-05-2020 09:35
Daar gaat het niet over het gaat hier over prostitutie. Het is altijd zo dom om dit zo drogredenaties er in te gooien. Alsof je inhoudelijk niks hebt bij te dragen maar toch graag je zegje wilt doen
Het topic gaat niet over de prostitutie. Het topic gaat erover hoe TO deze actie van vriend in perspectief kan plaatsen en hoe ze hier in haar relatie mee om moet gaan.
Maud*de*Braose schreef:
11-05-2020 09:58
Dat herinner ik me ook nog. Dat die mannen dat dus gewoon doen, het ze niets uitmaakt (of het sommige mannen misschien juist wel opwindt). En dat zijn echt geen hele bijzondere mannen zonder relaties of zonder dochters. Heel naar.
Ik dacht destijds dat het een gebrek aan nadenken betrof. Een 'zal wel goed zijn'-houding. Dat keurt het niet goed, in tegendeel, maar iets anders kon ik niet bedenken.
Suusje666 schreef:
11-05-2020 09:55
Ik wil eraan toevoegen dat ik dit benaderde vanuit het oogpunt dat TO aangeeft moeite te hebben met het seksuele aspect ervan, of zo interpreteerde ik het. Het gesprek erna over de bijdrage aan vrouwen uitbuiting door prostituees te bezoeken, kan ik niet anders dan me achter scharen. Want dit is 95/100 gevallen hoogstwaarschijnlijk wel zo. Ik moet dan vaak denken aan hoe een jaar of 5 (misschien langer) geleden een meisje van 16 uit een hotel ergens in Limburg is geplukt, waar ze gedwongen seks had onder toezicht van een loverboy. En hoe de mannen in de rij stonden voor haar hotelkamer. En dat ik daar toch echt wel een tijd door van de leg ben geweest.
Ja, zover had ik ook nog niet gedacht.
Ik dacht primair aan; hoe zou ik dat vinden, als mijn vriend (die er dan niet is, maar als ik die zou hebben) zoiets zou opbiechten.
Denk dat ik het gesprek een andere kant zou opsturen.

En als ik verder denk, dan denk ik ook dat ik mij achter alle bijdragen over uitbuiting aansluit. Daar moet je geen schakel in willen vormen en het zegt mi ook wel wat over moreel.
Echter is er ook een tak van prostitutie waar ik zelf bekend mee ben waar ik zeker weet dat de meiden er vrijwillig en met plezier zitten. Ik heb een vriendin die in een club werkt.
Ergo, ik denk dat het aan de omstandigheden ligt.
Ik kan ook heel goed de noodzaak of behoefte aan seks begrijpen. Sta zelf al een tijdje droog en op den duur is dat wel, mwah. Ik zou er geen man voor betalen, maar ik zou allicht wel wat eerder openstaan voor een leuke stoeipartij als ik de kans krijg.

Maar daar moet je wel moeite voor doen. Als je dus diezelfde behoefte kan vervullen door een ander uit te kiezen en te betalen, dan snap ik het gemak van die keuze.
Suusje666 schreef:
11-05-2020 10:00
Ik dacht destijds dat het een gebrek aan nadenken betrof. Een 'zal wel goed zijn'-houding. Dat keurt het niet goed, in tegendeel, maar iets anders kon ik niet bedenken.
Voor sommige mannen zal dat ook best zo zijn. Maar dan wordt het hoog tijd dat die wel eens gaan nadenken. Maar ik denk dat er echt zat mannen rondlopen die het niets uitmaakt of vrouwen worden uitgebuit zolang zij maar aan hun trekken komen. En ook mannen die er geil van worden dat zo'n jong meisje overgeleverd is aan mannen.
rumforviva schreef:
Het topic gaat niet over de prostitutie. Het topic gaat erover hoe TO deze actie van vriend in perspectief kan plaatsen en hoe ze hier in haar relatie mee om moet gaan.
Ik kan het topic zelf lezen dank je. Er staat niets in over diamanten
Een prostituee heeft natuurlijk geen verwachtingen na de seks en in de legale prostitutie is zo'n dametje ook vrij van allerlei ziektes en het moet safe.
Dus de behoefte is vervuld zonder gezeik. Een transactie. Een moment.
Dus het is gewoon een cleane deal mits de omstandigheden niet naar mensenhandel en uitbuiting neigen.
Een meisje in een privéclub zou ik dan een meer acceptabele keuze vinden dan een meisje achter het raam.
Suusje666 schreef:
Het waren allemaal keurig getrouwde mannen met gezinnen en banen. Zulke zwijnen zijn dat
1 op de 5 vind ik ook zo enorm veel. Brrr creepy

Die aantallen lees ik wel vaker, dus klopt vast, ik kan het me zo slecht voorstellen. Ga ik toch anders naar mijn omgeving kijken
Ik zou erg pleiten voor een keurmerk (wordt al jaren over gesproken) voor prostitutie. Want als seks echt een handeling is tussen een vrijwillige vrouw en een klant, kan ik tegen die handeling niks hebben.

En als je als man dan naar een keurmerkloze vrouw gaat, weet je ook zeker, dat je bewust niet goed bezig bent
KataTonDemonaEaytoy schreef:
11-05-2020 10:03
Een prostituee heeft natuurlijk geen verwachtingen na de seks en in de legale prostitutie is zo'n dametje ook vrij van allerlei ziektes en het moet safe.
Dus de behoefte is vervuld zonder gezeik. Een transactie. Een moment.
Dus het is gewoon een cleane deal mits de omstandigheden niet naar mensenhandel en uitbuiting neigen.
Een meisje in een privéclub zou ik dan een meer acceptabele keuze vinden dan een meisje achter het raam.
vrouw

En ook in de legale prostitutie zijn vrouwen niet veilig voor ziekten en mishandeling, uitbuiting en mensenhandel.
Ab_Normaal schreef:
11-05-2020 10:04
1 op de 5 vind ik ook zo enorm veel. Brrr creepy

Die aantallen lees ik wel vaker, dus klopt vast, ik kan het me zo slecht voorstellen. Ga ik toch anders naar mijn omgeving kijken
Sommige dingen moet je niet teveel over nadenken. Of willen weten. :-)
S-Meds schreef:
vrouw

En ook in de legale prostitutie zijn vrouwen niet veilig voor ziekten en mishandeling, uitbuiting en mensenhandel.
Je hebt gelijk; vrouw.
lilalinda schreef:
Ik zou erg pleiten voor een keurmerk (wordt al jaren over gesproken) voor prostitutie. Want als seks echt een handeling is tussen een vrijwillige vrouw en een klant, kan ik tegen die handeling niks hebben.

En als je als man dan naar een keurmerkloze vrouw gaat, weet je ook zeker, dat je bewust niet goed bezig bent
Ik vind dat je ook de verantwoordelijkheid bij de klant moet leggen. Als de klant seks heeft met een minderjarige prostituee moet hij gewoon aangeklaagd worden. Ook al wist hij het niet. Onderzoeksplicht. Maar sowieso heeft een man die naar de hoeren gaat voor mij in alle opzichten al afgedaan
S-Meds schreef:
11-05-2020 10:06
Ik vind dat je ook de verantwoordelijkheid bij de klant moet leggen. Als de klant seks heeft met een minderjarige prostituee moet hij gewoon aangeklaagd worden. Ook al wist hij het niet. Onderzoeksplicht. Maar sowieso heeft een man die naar de hoeren gaat voor mij in alle opzichten al afgedaan
Ik zou er ook niet enthousiast van worden inderdaad bij een partner. Mijn ex is er één keer geweest, uit nieuwsgierigheid geloof ik, dat kon ik destijds aanvaarden gezien wat voor persoon hij verder was en hoe hij omschreef dat het ging (daar was ie heel eerlijk in). Maar mocht ik het te weten komen van mijn huidige vriend, zou ik hem toch met andere ogen bekijken denk ik, afhankelijk van wat de omstandigheden waren.
Maud*de*Braose schreef:
11-05-2020 09:58
Dat herinner ik me ook nog. Dat die mannen dat dus gewoon doen, het ze niets uitmaakt (of het sommige mannen misschien juist wel opwindt). En dat zijn echt geen hele bijzondere mannen zonder relaties of zonder dochters. Heel naar.
Dat vraag ik me ook altijd af. Hadden die geen dochters? Had 1 van die mannen toen geen zelfmoord gepleegd of was dat een ander verhaal? Lijkt me dat er wel wat huwelijken door gestrand zijn.
Sjulia schreef:
11-05-2020 10:16
Dat vraag ik me ook altijd af. Hadden die geen dochters? Had 1 van die mannen toen geen zelfmoord gepleegd of was dat een ander verhaal? Lijkt me dat er wel wat huwelijken door gestrand zijn.
Ja, nu je het zo zegt, daar staat me wel wat van bij. Maar ik weet het niet meer zeker.
Als ik getrouwd was en mijn man deed zoiets was het gelijk einde verhaal.
S-Meds schreef:
11-05-2020 10:06
dat is toch al zo?
Maud*de*Braose schreef:
11-05-2020 10:18
Ja, nu je het zo zegt, daar staat me wel wat van bij. Maar ik weet het niet meer zeker.
Als ik getrouwd was en mijn man deed zoiets was het gelijk einde verhaal.
Helemaal moeilijk. Ben je woedend op je man, wil je dit bespreken en hij maakt er een eind aan. In de rouw zitten terwijl je boos was. Vreselijk.
S-Meds schreef:
11-05-2020 10:02
Ik kan het topic zelf lezen dank je. Er staat niets in over diamanten
Wat is jouw advies dan?
Sjulia schreef:
11-05-2020 10:19
Helemaal moeilijk. Ben je woedend op je man, wil je dit bespreken en hij maakt er een eind aan. In de rouw zitten terwijl je boos was. Vreselijk.
Ik vind het ook heel laf. Je hebt wel de gore lef om een meisje van 16 te neuken dat gedwongen wordt, maar niet om de consequenties te aanvaarden.
Maar goed, dit is wel ver van de vraag van TO.
Ik ben wel benieuwd wat TO van de reacties vindt.
S-Meds schreef:
vrouw

Sterker nog, ook daar heeft bijna iedereen te maken met geweld en dwang. En ook daar zitten zat mensen aan het werk waar iets mis mee is of denken dat ze geen andere keuzes meer hebben.

https://www.parool.nl/nieuws/meeste-sek ... ~baecb115/
Maud*de*Braose schreef:
11-05-2020 08:57
Dit.
Ik weet dat veel mannen betalen voor seks met een hoer, anders zouden er ook niet zoveel zijn. Maar ik zou er ook op afknappen. Het is een business die vrouwen helemaal ondergeschikt maakt aan de instant gratification van mannen.
Eens! Ik zou er ook van schrikken TO. Je gaat toch anders naar je man/vriend kijken, en dat is heel erg lastig. Ik begrijp je goed, zou ook niet goed weten wat ik ermee aan zou moeten.
MujerBruja schreef:
11-05-2020 10:35
Eens! Ik zou er ook van schrikken TO. Je gaat toch anders naar je man/vriend kijken, en dat is heel erg lastig. Ik begrijp je goed, zou ook niet goed weten wat ik ermee aan zou moeten.
Ik wel. Weg ermee.
Gadverdamme zeg. Het maar accepteren en 'niet teveel over nadenken' omdat het nou eenmaal een 'mannending' is en zoveel mannen het doen.

Dan zit er dus fundamenteel iets mis aan de manier waarop mannen zijn, worden opgevoed en worden gedoogd. Hoe makkelijk om het maar goed te lullen en niet je verantwoordelijkheid te nemen.

Dat zou dus onverbiddelijk einde verhaal zijn, je bent toch liever alleen dan met een hoerenlopende vrouwenuitbuiter wiens acties louter bepaald worden door hun lul.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven