Kleur slaapkamermuur

11-05-2020 10:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen de muur achter ons bed een andere kleur geven. In de kamer staat over hele breedte een inbouwkast met zilvergrijze deuren, er komen antracietkleurige plissé gordijnen en er ligt een white/grey wash laminaat vloer in.
Ik wil graag een warme kleur op de muur, wie heeft er een idee?
Taupe of mauve? Ik zeg dit niet alleen omdat ik het twee leuke namen vind waarvan ik niet precies weet hoe je ze uit moet spreken, het zijn ook warme kleuren die goed bij grijs/zilver staan.
Oker geel. En dan een hele donkere tint?

Eigenlijk kan je bij grijs alle kleuren wel kiezen.
Koper? Wij hebben dat op 1 muurtje in de woonkamer, metallic koper. Ziet er mooi uit!
Ik zou voor mosterdgeel gaan of petrol blauw en dan okergele kussens en details op het bed.

Zoiets, maar dan iets donkerder op de muur. Wij hebben een grijze vloer en petrol mat van de praxis op de muur met een cognac bank met okergele kussens. Is heel mooi en gek genoeg is de muur, ondanks 'koude kleur', erg warm.

Edit: Goh, hij's in de aanbieding TO ;-D , tis een teken: https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... lsrc=aw.ds

Afbeelding
Petrol blauw met okergele kussens inderdaad! Heel mooi. Of van dat marineblauw vind ik ook mooi op een slaapkamer.
Petrol blauw, of soortgelijke blauwtint. Hebben wij ook en ben er echt onwijs blij mee!
Taupe of mauve vind ik niet zo. Koper maakt me ook niet meteen enthousiast.
Petrol of okergeel vind ik wel allebei mooi!
Ga eens even kijken naar die aanbieding :P
Roze? Een beetje een vergrijsde tint en niet te licht. Hebben wij in de slaapkamer en het is heel warm.
Ik heb je een PB gestuurd met een foto van onze woonkamer. Dan zie je even hoe de kleur op de muur uitpakt bij ons. Overdag, in het licht, is het een warme kleur blauw. 's Avonds wordt'ie steeds donkerder en is het echt een prachtige achtergrond met sfeerlicht erop.
Afbeelding

Afbeelding
Kokoro schreef:
11-05-2020 10:44
Ik zou voor mosterdgeel gaan of petrol blauw en dan okergele kussens en details op het bed.

Zoiets, maar dan iets donkerder op de muur. Wij hebben een grijze vloer en petrol mat van de praxis op de muur met een cognac bank met okergele kussens. Is heel mooi en gek genoeg is de muur, ondanks 'koude kleur', erg warm.

Edit: Goh, hij's in de aanbieding TO ;-D , tis een teken: https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... lsrc=aw.ds

Afbeelding
prachtige kleur!!
Bij zoveel onuitgesprokenheid past alles wel. Ik zou gaan voor een mooie volle warme groen. Iets als mosgroen.
Donkergroen kan trouwens ook heel mooi i.c.m. grijs en okergeel.
Kokoro schreef:
11-05-2020 11:07
Ik heb je een PB gestuurd met een foto van onze woonkamer. Dan zie je even hoe de kleur op de muur uitpakt bij ons. Overdag, in het licht, is het een warme kleur blauw. 's Avonds wordt'ie steeds donkerder en is het echt een prachtige achtergrond met sfeerlicht erop.
Heel mooi!!

Donkergroen vind ik mooi, maar ben bang dat het te donker wordt.

Roze tinten wil man niet.

Bedankt voor het meedenken 😊
Heart wood of okergeel
En TO, ben je dr al uit?
Afbeelding

Donkergroen gaat het worden 🥰

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven