Muizen op zolder

11-05-2020 09:31 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik woon nu een paar maanden in een huis met zolder. Ik ben wel ontzettend bang dat er muizen zitten, dus ik heb er nog niks staan. De vorige bewoner had ook last van muizen op zolder en heeft ze al twee keer weg laten halen, maar ze blijven terug komen. Vandaar mijn zorgen. Ik wil daar spullen zoals oude boeken, LP's, babykleding, speelgoed en kerstspullen neerzetten. Het zou natuurlijk super vervelend zijn als de muizen bij de spullen kunnen komen. Heeft iemand tips hoe ik mijn spullen het beste kan opbergen of zouden jullie de zolder helemaal niet gebruiken?
Tęssa44- schreef:
11-05-2020 12:34
Lees dit: https://pestfree.nl/wat-is-muizengif

Het duurt lang voordat de muis dood is
Het is een nare dood voor het beestje
Het belast het milieu enorm
Het is geen duurzame oplossing
..en nog veel meer.

Het weren van muizen is de beste oplossing echt waar.
Oh bedankt voor het opsommen. Dan ga ik zeker geen gif gebruiken!
SteunEndeToeverlaet schreef:
11-05-2020 12:40
Zoek op youtube op 'mousetrap monday'. Hij test allerlei muizenvallen en de best werkende is ook zelf makkelijk te maken..

Enig idee hoe het ongedierte op je zolder komt???

Enne... dit is gegarandeerd stof- vocht en muisvrij:
https://www.douwesdump.nl/munitiekistje ... -52-5.html
hahahaha ja daar komt niks door. Ik heb absoluut geen idee hoe ze daar komen. Wel eens goed om te kijken. En bedankt voor de tip van de filmpjes.
Alle gaten/gastjes zoveel mogelijk dicht maken met dat speciale schuim of aluminiumfolie. Ik las dat ze geuren van lavendel en munt ook niet lekker vinden. Dus munt plantje in de keuken, lavendel in de tuin. En wat bakjes munt of lavendelolie op zolder?
Goguma schreef:
11-05-2020 14:34
Alle gaten/gastjes zoveel mogelijk dicht maken met dat speciale schuim of aluminiumfolie. Ik las dat ze geuren van lavendel en munt ook niet lekker vinden. Dus munt plantje in de keuken, lavendel in de tuin. En wat bakjes munt of lavendelolie op zolder?
Oh dat is een goede! Bedankt :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven