Wegsturen

12-05-2020 02:43 105 berichten
Hi,

Mijn vriend woont sinds kort op zichzelf. Ik woon nog thuis maar ben daar geregeld. Hij noemt het vaak ook als; ons huisje. De laatste tijd heeft hij er een handje van om mij telkens naar huis te sturen als we ruzie o.i.d. hebben, terwijl ik met mijn ouders afspreek dat ik bij mijn vriend slaap, waarop ik vervolgens weer een van mijn ouders moet bellen of ze de deur los willen maken. De reden waar we de laatste tijd veel ruzie om hebben is om het feit dat ik ‘niks doe’ en ‘niks kan’ terwijl ik daar wel ‘vaak’ ben volgens hem. Om even een beeld te schetsen wat ik dan wel doe; ik regel de was (heeft na 8 weken nog geen wasmachine) mijn ouders zijn er inmiddels al klaar mee om dit telkens te doen, dus doet mijn schoonmoeder het nu voor ons. Ik maak eigenlijk elke dag schoon als ik daar ben, doe de afwas. Naar mijn idee doe ik wel mijn best om mijn waardering te laten zien aan hem. Zie ik dit verkeerd? Heeft hij wel gelijk? Ik ben echt zo in de war

Gisteravond weggestuurd door hem ook om die reden. Vanavond om 00:00 bij hem gekomen om vervolgens een uur op hem te wachten omdat hij bij zijn vriend was, komt hij thuis en het eerste wat hij zegt is: heb je nog wat gedaan? Ik vatte dat verkeerd op en hij zei als je in strijd gaat zitten dan ga maar weer naar huis, ben ik gegaan zei die gelijk: of met een frisse start beginnen, ben toch gegaan. Belt hij me nu om de minuut om uit te leggen hoe fout ik zat en dat ik het verkeerd begreep. Hij bedoelde dat hij zag dat ik wat in de prullenbak had gegooid en dat hij zich afvroeg of ik de was nog heb meegenomen. Het ligt aan mij omdat ik het invul en nog boos op hem ben. Ik heb zoiets van, als je mij met dezelfde reden wegstuurde als mij weer aanspreekt de eerste keer dat je me weer ziet, bedoel je toch hetzelfde, dan zoek je toch ruzie....

Ps: mijn ouders liggen momenteel in een scheiding, slapen beiden nog thuis, slaap langs me vader als ik thuis slaap, en me vriend weet daarvan, en dan nog mij telkens wegsturen. Heb gezegd dat me ouders ook niet leuk vinden dat het steeds onduidelijk is, daarop zegt hij dat me ouders niks te zeggen hebben na wat hun doen, ze zijn nog niet zeker of ze uit elkaar gaan, dat het een gunst is dat ik bij hem mag zijn en nooit dankjewel word gezegd tegen hem
anoniem_397607 wijzigde dit bericht op 12-05-2020 02:56
11.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vriend die al 8 weken zonder wasmachine zit (keuzestress toch en hij wil niet dat jij een keuze maakt..) en jij gescheiden ouders, en gezeik met vriend. die vast een ouder verloren heeft en leeft van de erfenis en liever bij zijn maat is als bij jou. klopt he. hey hallo ben je er nu alweer onder een andere nick?? :idee: 2 nog wel zie ik.. meid maak het nou eens uit met die gast, of hou op te zeuren hier als je toch niks doet met onze antwoorden. ik herken je nog steeds ook al heb je nou al je zoveelste andere nick..
heeft hij die spermaklodder nog opgeruimd?
Ga lekker een eigen plek zoeken. Je bent nu heel afhankelijk van mensen. Je ouders die hun eigen zorgen hebben, je vriend die geen zin in je heeft
Wat je uit deze situatie kunt leren is dat afhankelijkheid een relatie geen goed doet.

Ga voor jezelf en je eigen woonruimte zorgen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Hij maakt een enorme denkfout.

Of het is “jullie huisje”, dan kan hij wel van je verwachten dat je er iets aan doet, maar kan hij je niet wegsturen als hem dat zo uitkomt.
Of het is zijn huis, dan kan hij je naar believen wegsturen, maar juist weer niet vragen om iets in het huishouden te doen.

Hij moet kiezen. En jij ook.
Wat ik me afvraag: wie heeft je geleerd dat dit normaal is ? Dat je dit maar moet accepteren ?
Je bent een vrij mens, er is niemand die je dwingt om je zo te laten behandelen.

Dumpen die gast. Praten heeft al niet eens zin meer, want hij beschouwd je duidelijk als minderwaardig, dus een gelijkwaardige relatie zit er al niet meer in en zal er ook nooit meer komen. Want er is niemand die hem dwingt om jou zo te behandelen. Blijkbaar zit dat in hem. Je zult altijd zijn voetveeg blijven, en zo te lezen is ie ook nog manipulatief.

Zorg dat je uit zijn buurt komt, en leer eerst eens hoe je in een relatie normaal en gelijkwaardig met elkaar omgaat.
xynix schreef:
12-05-2020 08:46
Hij maakt een enorme denkfout.

Of het is “jullie huisje”, dan kan hij wel van je verwachten dat je er iets aan doet, maar kan hij je niet wegsturen als hem dat zo uitkomt.
Of het is zijn huis, dan kan hij je naar believen wegsturen, maar juist weer niet vragen om iets in het huishouden te doen.

ik kan geen enkele reden bedenken waarom je je verkering 's avonds laat plots de deur uitflikkert
Of het nou "mijn huisje" is of niet, sommige dingen doe je gewoon niet
Dat is dmv je macht (MIJN huis) de ruzie naar je hand zetten. In mijn ogen nooit acceptabel
Je mag niks in zijn prullenbak gooien?
O ik lees nu de toevoeging:
Vacuette schreef:
12-05-2020 02:43
dat het een gunst is dat ik bij hem mag zijn
😂 Serieus? Ik zou níemand dit tegen je laten zeggen.
het is uit maar hij is vergeten dit te zeggen
Wel bijzonder dat je onder 'de was regelen' verstaat: deze afgeven aan je ouders. 'Mijn ouders zijn er inmiddels klaar mee om dit telkens te doen' schrijf je. En nu gaat jullie beider was naar zijn moeder, zal ze ook blij mee zijn. Waarom doen jullie niet voorlopig elk je eigen was tot er een wasmachine staat? Dit kun je toch niet maken?

Je vriend is een luie donder en thuis is het ook niet gezellig. Hoe oud ben je? Is er geen optie om op jezelf te gaan wonen?
Dus jouw ouders doen 8 weken lang de was van je vriend?
Jij wordt weggestuurd als je niet voldoende in het huishouden doet?
Midden in de nacht (waarom ben je er trouwens om 00.00 wat is dat voor een belachelijke tijd? Wist hij dat je kwam) moet je wachten op vriend omdat hij elders is? Ik zou trouwens gewoon naar bed zijn gegaan maar vooruit.
Vriend ziet jou iets in de prullenbak gooien en vraagt daarom of je de was hebt meegenomen?
Rond een uur of half 2 in de nacht vertrek je naar je ouders waar jij je ouders moet wakker maken zodat zij de deur kunnen openen voor je? Ben je dan met de auto of fiets ofzo?

Wat van jouw ouders van deze relatie? Ik zou mij erge zorgen maken als dergelijke dingen gebeuren in het leven van mijn kind.
Ik zou echt echt de relatie verbreken en voor jezelf nagaan wat er mis is gegaan en wat jouw aandeel in dit geheel is.
Vriend kan een werkster in dienst nemen dus die zal jou niet zo heel erg missen hoogstens het geld wat hij bespaard heeft zal hij missen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
tijd voor een goed gesprek, iets wat je eigenlijk moet doen voordat je een huis betrekt.

Wie doet wat
Wie betaalt wat
Wat zijn de toekomstplannen

Of het is het huis van je vriend, en je komt op "uitnodiging" of jullie gaan samenwonen.

Zoals het nu is werkt het niet.

Volgens mij werkt de hele relatie niet
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Belachelijk dat hij je gewoon midden in de nacht op straat zet. Dat doe je gewoon niet zoiets. En vooral niet meerdere keren. Ik zou eens goed nadenken of je wel zo'n relatie wil. Want je hoeft je niet zo te laten behandelen, je woont nog niet samen. Dus kan je het veel makkelijker uitmaken dan wanneer je wel samenwoont.
lilalinda schreef:
12-05-2020 09:01
ik kan geen enkele reden bedenken waarom je je verkering 's avonds laat plots de deur uitflikkert
Ik wel. Maar dan is daarna de verkering wel uit.
lattemachiato schreef:
12-05-2020 09:06
Wel bijzonder dat je onder 'de was regelen' verstaat: deze afgeven aan je ouders. 'Mijn ouders zijn er inmiddels klaar mee om dit telkens te doen' schrijf je. En nu gaat jullie beider was naar zijn moeder, zal ze ook blij mee zijn. Waarom doen jullie niet voorlopig elk je eigen was tot er een wasmachine staat? Dit kun je toch niet maken?
En dit. En dan bestaan er ook nog wasserettes.
Ik zou me 1 keer weg laten sturen. Maar kwam daarna ook niet meer terug.

Je bent echt gek. Dump die knul.
menta schreef:
12-05-2020 09:02
Je mag niks in zijn prullenbak gooien?
Dit is toch wel een brandende vraag die ik heb.
Grappig dat iedereen hier valt over hoe ze de was regelt. Waarom zou je in godsnaam de was gaan doen voor een knul die net 8 weken op zichzelf woont? En elke dag schoonmaken, en de afwas doen. Koekoek! Dat doet 'ie maar mooi zelf.
RikM schreef:
12-05-2020 09:24
Grappig dat iedereen hier valt over hoe ze de was regelt. Waarom zou je in godsnaam de was gaan doen voor een knul die net 8 weken op zichzelf woont? En elke dag schoonmaken, en de afwas doen. Koekoek! Dat doet 'ie maar mooi zelf.
dus jij valt ook over hoe de was geregeld is?
RikM schreef:
12-05-2020 09:24
Omdat het best een onvolwassen manier van doen is. Als het een of twee weken is, prima, maar dan verwacht je toch dat iemand die "op zichzelf" woont gewoon zelf een wasmachine geregeld heeft?

Verder TO, ga bij deze jongen weg en zoek iemand die je wel met respect behandeld. Verder ben ik bang dat alle adviezen tegen dovemansoren gaan zijn dus meer dan je sterkte wensen kan ik niet doen.
menta schreef:
12-05-2020 09:22
Dit is toch wel een brandende vraag die ik heb.
:-D Ik ook
Je bent gewoon een onbetaalde dienstmeid. Daarnaast wil jij je thuissituatie ontvluchten. Het is geen goede combinatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dadelijk een wasmachine bestellen bij Coolblue, dan heeft ‘ie hem morgen in huis.
Niemand die dit vreemd vindt?

"slaap langs me vader als ik thuis slaap"

Ik vind dat een grotere rode vlag dan de rest van het verhaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven