Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !
donderdag 21 juli 2016 om 00:06
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook
De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !
Knipenplakuittopiceen:
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !
Knipenplakuittopiceen:
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
zondag 24 november 2019 om 20:36

Geweldig!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 24 november 2019 om 21:14
aangeboden
Nintendo switch. weinig mee gespeeld. vraagprijs 400 euro
iemand die een deel van haar hoekbank gratis aanbood. lag een kleed op want er zat een scheur in, ook was de bank doorgezakt en zat onder de hondenharen stond erbij omschreven. Maar de bank zat nog héérlijk dus wie weet was er iemand die in nood zat.
Nintendo switch. weinig mee gespeeld. vraagprijs 400 euro
iemand die een deel van haar hoekbank gratis aanbood. lag een kleed op want er zat een scheur in, ook was de bank doorgezakt en zat onder de hondenharen stond erbij omschreven. Maar de bank zat nog héérlijk dus wie weet was er iemand die in nood zat.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

zondag 8 december 2019 om 23:15
Beter.Laat schreef: ↑08-12-2019 12:57Gratis aangeboden :
"Ondbijd koek doos. Foto zecht alles."
Loopt vast storm.....

woensdag 13 mei 2020 om 13:53
Ja hoor, alsof iemand gratis en voor niks een vieze gore magnetron wil die ook nog eens kortsluiting maakt

Ik zou hem trouwens gewoon in de kliko proppen.

vrijdag 15 mei 2020 om 21:57
Grrr plaatje lukt niet hahaa!
Maar super super super afgeragde stoelen en dat plaatje wat je nu in je hoofd hebt keer 5!
Bijschrift: niet de mooiste maar zitten prima!!!
Ga liever op de grond zitten hahaha!
Maar super super super afgeragde stoelen en dat plaatje wat je nu in je hoofd hebt keer 5!
Bijschrift: niet de mooiste maar zitten prima!!!
Ga liever op de grond zitten hahaha!
anoniem_64c7a49a715d3 wijzigde dit bericht op 15-05-2020 21:58
Reden: foutjw
Reden: foutjw
72.36% gewijzigd

zondag 24 mei 2020 om 15:26
Hier ook ja!ringaroundtherosie schreef: ↑24-05-2020 14:56Hier is ook een bericht van de beheerders geplaatst in de trant van: ga nou niet wat duidelijk naar de stort moet hier gratis aanbieden, wees reëel. Al zijn de rijen ervoor nog zo lang, de pagina stroomt vol met gratis puinzooi.
![]()

woensdag 15 juli 2020 om 08:28
https://www.facebook.com/commerce/listi ... attachment
Oké de 3e ziet er nog best redelijk uit, maar de andere 2
Oké de 3e ziet er nog best redelijk uit, maar de andere 2
Such a beautiful place to be with Friends.
donderdag 13 augustus 2020 om 09:53
donderdag 13 augustus 2020 om 16:19
Nou ik gebruik peewee bakken en daar heb je een schepje bij nodig die precies de juiste ruimtes heeft zodat de poep op het schepje blijft maar de houtkorrels wel door het schepje heen vallen. Die zijn best prijzig (in verhouding) dus als iemand die voor 50 cent schoon en heel aanbied zal ik hem kopen. Ben laatst op een schepje gaan staan....
Maar een "gewoon" schepje koop je voor 50 cent tot een euro bij de action/wibra enz en dan is je voordeel wel erg minimaal.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 13 augustus 2020 om 18:04
donderdag 13 augustus 2020 om 18:12
het ging niet om een peewee schepje, dan had het er wel bij gestaan. (wij hebben er ook een trouwens, ideaal spul)IBIopviva schreef: ↑13-08-2020 16:19Nou ik gebruik peewee bakken en daar heb je een schepje bij nodig die precies de juiste ruimtes heeft zodat de poep op het schepje blijft maar de houtkorrels wel door het schepje heen vallen. Die zijn best prijzig (in verhouding) dus als iemand die voor 50 cent schoon en heel aanbied zal ik hem kopen. Ben laatst op een schepje gaan staan....
Maar een "gewoon" schepje koop je voor 50 cent tot een euro bij de action/wibra enz en dan is je voordeel wel erg minimaal.
En nú in één keer goed
zaterdag 29 augustus 2020 om 18:41
Weer eens iets gepost om weg te geven, en dan begint het gezeik. Het is een groot apparaat, ik heb een duidelijke tekst gepost dat er iets aan gemaakt moet worden, wat er allemaal bij zit, en een link naar de specificaties van het ding.
En dan krijg je zoveel vragen: Werkt het nog? Kan het ook dit, en dat?
En dan als ze eindelijk besloten hebben het te willen hebben, O, ik moet eerst nog uitzoeken of ik wel een auto kan regelen om het op te halen
En dan krijg je zoveel vragen: Werkt het nog? Kan het ook dit, en dat?
En dan als ze eindelijk besloten hebben het te willen hebben, O, ik moet eerst nog uitzoeken of ik wel een auto kan regelen om het op te halen