Daten 30+
woensdag 13 mei 2020 om 17:32
Ik vraag dit voor een vriendin. (Echt waar, ben zelf al jaren getrouwd).
Wat is het met mannen en daten?
Het gebeurt nogal eens dat een man best een date lijkt te willen en dan ineens terughoudend wordt.
Dus ze staan in de startblokken om een datum te prikken en dan begint het.
'Ik wil het geen date noemen want dan ligt er zo druk op.' 'Ik laat horen wanneer ik kan' (en dan een paar dagen radiostilte).
Als ze wel afspreekt gebeurt het vaak dat het een paar keer superleuk is maar als puntje bij paaltje komt zeggen ze ineens dat ze 'het als vriendschappelijk zien'.
P.S. Ze is een vlotte vrouw, heel verzorgd en leuk om te zien. Vind ik dan hè. Gun haar het zo...
Wat is het met mannen en daten?
Het gebeurt nogal eens dat een man best een date lijkt te willen en dan ineens terughoudend wordt.
Dus ze staan in de startblokken om een datum te prikken en dan begint het.
'Ik wil het geen date noemen want dan ligt er zo druk op.' 'Ik laat horen wanneer ik kan' (en dan een paar dagen radiostilte).
Als ze wel afspreekt gebeurt het vaak dat het een paar keer superleuk is maar als puntje bij paaltje komt zeggen ze ineens dat ze 'het als vriendschappelijk zien'.
P.S. Ze is een vlotte vrouw, heel verzorgd en leuk om te zien. Vind ik dan hè. Gun haar het zo...
woensdag 13 mei 2020 om 17:44
Tsja, het kan aan alles liggen. Misschien kiest ze een bepaald type man uit, misschien heeft ze een soort van cocon om zich heen en maakt ze een onaanraakbare indruk. Misschien is het wat anders. Als zelfs mannen die uit zijn op een kortdurende FWB afhaken dan is er zeker wat aan de hand. (Niet dat je vriendin daar persé in mee zou moeten gaan)
oudebaas wijzigde dit bericht op 13-05-2020 17:52
Reden: Per ongeluk op gekwoot
Reden: Per ongeluk op gekwoot
52.43% gewijzigd
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
woensdag 13 mei 2020 om 17:50
Het lijkt me eerlijk gezegd al een verkeerd vertrekpunt om alle mannen over één kam te scheren (afzender : een man, 31 JO ).
Verder klinkt het mij in de oren alsof ze een bepaald type uitzoekt. Misschien mannen die aan elke vinger een vrouw kunnen krijgen, of mannen die bang zijn zich te binden (of beiden). Misschien tijdens de voorselectie iets meer hengelen naar waar de desbetreffende heren naar op zoek zijn?
Verder klinkt het mij in de oren alsof ze een bepaald type uitzoekt. Misschien mannen die aan elke vinger een vrouw kunnen krijgen, of mannen die bang zijn zich te binden (of beiden). Misschien tijdens de voorselectie iets meer hengelen naar waar de desbetreffende heren naar op zoek zijn?
woensdag 13 mei 2020 om 17:53
Sorry, ging ondoordachtmadamzonderm schreef: ↑13-05-2020 17:50Niet elke man hopelijk? Ze kan eerder benoemen dat ze het wel als date ziet en alleen afspreken met mannen die het ook zo zien.
(oudebaas, OP quoten mag niet hier)
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
woensdag 13 mei 2020 om 17:56
Nee ik zal ze zeker niet over één kam scheren. Maar het gebeurt haar wel vaak.Karratha schreef: ↑13-05-2020 17:50Het lijkt me eerlijk gezegd al een verkeerd vertrekpunt om alle mannen over één kam te scheren (afzender : een man, 31 JO ).
Bindingsangst zou kunnen. Ik snap het zelf niet zo. Bijna elke man van 30+ wil toch een fijne relatie?
woensdag 13 mei 2020 om 18:08
Lijkt me wel.mammavanmeisje schreef: ↑13-05-2020 17:56Nee ik zal ze zeker niet over één kam scheren. Maar het gebeurt haar wel vaak.
Bindingsangst zou kunnen. Ik snap het zelf niet zo. Bijna elke man van 30+ wil toch een fijne relatie?
overigens heb ik wel het idee dat vrouwen iets gemakkelijker op date gaan dan mannen. Maar dat is puur een idee.
Dat vrouwen zeg maar (gemiddeld genomen) iets socialer zijn en dus makkelijker interesse hebben in een nieuw iemand,
waar dit voor mannen wat meer energie kost.
Ik ken in mijn eigen kring ook meer single vrouwen die heel actief daten, dan mannen. Ik heb het idee dat vrouwen er meer voldoening uit halen, uit daten, en dat mannen het meer zien als een opoffering (om uiteindelijk dat ene doel, die relatie) te bereiken.
Dat merk ik zelf trouwens ook wel op tinder : vrouwen willen vaak al snel daten. Sommigen zelfs na het eerste tinder berichtje al. Terwijl ik dan altijd denk : laten we elkaar eerst online even iets beter leren kennen, want daten is voor mij niet bepaald mijn lievelings vrijetijdsbesteding. Dus dan wil ik wel een iets grotere slaagkans. Terwijl ik het idee heb dat vrouwen er verhoudingsgewijs vaker open in gaan.
Maar dat verklaart dan nog niet waarom die mannen bij haar wel eerst afspreken en dan annuleren.
woensdag 13 mei 2020 om 18:12
Ja dat zou kunnen.
Ze zoekt iemand die geen kinderen heeft, in principe een serieuze relatie wil en die wel houdt van wat sociale gezelligheid.
Wenselijk maar niet noodzakelijk is: houdt van reizen, niet- rokend.
woensdag 13 mei 2020 om 18:27
Hangt misschien ook af van het feit dat ze vua internet date en via bepaalde sites.
Laat haar eens op Knuz kijken en Lexa en doe eens iets anders dus ook een keer speeddaten of naar een Lexa bijeenkomst. Na Corona dan.
NMLK is niet speciaal voor dates maar je hebt wel leuke activiteiten en je komt leuke mensen tegen. Regelmatig komen daar relaties uit.
Wanneer dit niet werkt dan kun je naar de mannen wijzen maar zij kan beter voor een andere aanpak kiezen. En wanneer iemand niet leuk doet dan direct zeggen dat je het contact niet verder voort zet want meestal werkt het toch maar proberen ook al zegt hij geen relatie te willen niet.
Laat haar eens op Knuz kijken en Lexa en doe eens iets anders dus ook een keer speeddaten of naar een Lexa bijeenkomst. Na Corona dan.
NMLK is niet speciaal voor dates maar je hebt wel leuke activiteiten en je komt leuke mensen tegen. Regelmatig komen daar relaties uit.
Wanneer dit niet werkt dan kun je naar de mannen wijzen maar zij kan beter voor een andere aanpak kiezen. En wanneer iemand niet leuk doet dan direct zeggen dat je het contact niet verder voort zet want meestal werkt het toch maar proberen ook al zegt hij geen relatie te willen niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 13 mei 2020 om 18:29
Wel apart dat je ongeveer 1 jaar geleden precies hetzelfde topic hebt geopend over een vriendin met exact dezelfde dating problemen. Dat je hier verder amper reageert.....is dit een onderzoekje/opbouw naar een artikel ofzo?
Wat heeft je vriendin gedaan met de tips uit het vorige topic?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 13 mei 2020 om 18:33
Zijn die zo lastig te vinden?mammavanmeisje schreef: ↑13-05-2020 18:12Ja dat zou kunnen.
Ze zoekt iemand die geen kinderen heeft, in principe een serieuze relatie wil en die wel houdt van wat sociale gezelligheid.
Wenselijk maar niet noodzakelijk is: houdt van reizen, niet- rokend.
kan gebeuren
woensdag 13 mei 2020 om 18:33
Ik vind daten anno nu ook niks, en opende er een week of 2 geleden een topic over. Vooral omdat het er maar niet van kwam om concreet iets af te spreken en het bij oeverloos geapp bleef en ik daar niet warm voor loop.
Prompt kwam er daarna viavia een leuke kerel op mijn pad. Na een week appen was er een date, de date duurde de hele dag zonder enig moment van verveling en sindsdien kunnen we over van alles en nog wat appen en bellen en vinden we elkaar eigenlijk wel knap datemateriaal met potentie tot meer en staat er een nieuw weekend op de planning.
Datingssites vind ik dus niks en daar is voor mij ook nooit iets uitgekomen.
Prompt kwam er daarna viavia een leuke kerel op mijn pad. Na een week appen was er een date, de date duurde de hele dag zonder enig moment van verveling en sindsdien kunnen we over van alles en nog wat appen en bellen en vinden we elkaar eigenlijk wel knap datemateriaal met potentie tot meer en staat er een nieuw weekend op de planning.
Datingssites vind ik dus niks en daar is voor mij ook nooit iets uitgekomen.
woensdag 13 mei 2020 om 18:44
Prijs de dag niet voor het avond is hè. Je weet nog niet hoe zijn kat heet.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑13-05-2020 18:33Ik vind daten anno nu ook niks, en opende er een week of 2 geleden een topic over. Vooral omdat het er maar niet van kwam om concreet iets af te spreken en het bij oeverloos geapp bleef en ik daar niet warm voor loop.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
woensdag 13 mei 2020 om 18:46
Is dit het volgende project?
woensdag 13 mei 2020 om 18:46
viva-amber schreef: ↑13-05-2020 18:29Wel apart dat je ongeveer 1 jaar geleden precies hetzelfde topic hebt geopend over een vriendin met exact dezelfde dating problemen. Dat je hier verder amper reageert.....is dit een onderzoekje/opbouw naar een artikel ofzo?
woensdag 13 mei 2020 om 18:47
Het startte 20 min geleden
woensdag 13 mei 2020 om 18:48
Vrouwen zijn soms ook moeilijk, als je maar iets verkeerd zegt of doet, dan wordt het al lastig. Of men eist veel, je kan gewoon niet alles hebben.
Hier twee echte dates gehad, waarvan één een lange relatie. Beide hadden heel veel haast met afspreken, liever nu dan morgen. De relatie die wat langer duurde, begon na één maand al over samenwonen (beide twee kinderen). Nu wat bang geworden voor daten, ik wil zeker met het oog op de kinderen het rustig aan doen, maar er wel serieus voor gaan als het klikt.
Hier twee echte dates gehad, waarvan één een lange relatie. Beide hadden heel veel haast met afspreken, liever nu dan morgen. De relatie die wat langer duurde, begon na één maand al over samenwonen (beide twee kinderen). Nu wat bang geworden voor daten, ik wil zeker met het oog op de kinderen het rustig aan doen, maar er wel serieus voor gaan als het klikt.