Gekwetst
donderdag 14 mei 2020 om 15:36
Ik heb sinds 2 maanden een relatie met een pracht vrouw, maar ik heb haar helaas gekwetst.
We hadden afgesproken van als we een jaar samen zijn om aan kinderen te beginnen.
Maar ondanks dat mijn beste vriend een beetje boos was omdat hij dacht dat ik hem in de steek ging laten had ik mijn vriendin gezegd om de kinderwens nog even uittestellen.
Hierdoor heb ik haar blijkbaar gekwetst.
Wat kan ik hier aan doen?
We hadden afgesproken van als we een jaar samen zijn om aan kinderen te beginnen.
Maar ondanks dat mijn beste vriend een beetje boos was omdat hij dacht dat ik hem in de steek ging laten had ik mijn vriendin gezegd om de kinderwens nog even uittestellen.
Hierdoor heb ik haar blijkbaar gekwetst.
Wat kan ik hier aan doen?
donderdag 14 mei 2020 om 17:12
Jullie zijn 2 maanden samen? En jullie hebben nu al afgesproken over een jaar kinderen te gaan maken.
Dit vertel je aan je beste vriend? Die spreekt zijn zorgen uit (uh maar dan niet over de gevolgen voor de baby maar voor zichzelf ook vreemd) en is bang dat jij dan minder aandacht voor hem hebt.
Vervolgens ga je naar je nieuwe vriendin en zegt nou ik wil toch nog geen kinderen want mijn beste vriend is bang voor minder aandacht.
Tja ik snap best dat ze hierdoor gekwetst is maar dat is eigenlijk het enige wat ik begrijp van je verhaal.
Dit vertel je aan je beste vriend? Die spreekt zijn zorgen uit (uh maar dan niet over de gevolgen voor de baby maar voor zichzelf ook vreemd) en is bang dat jij dan minder aandacht voor hem hebt.
Vervolgens ga je naar je nieuwe vriendin en zegt nou ik wil toch nog geen kinderen want mijn beste vriend is bang voor minder aandacht.
Tja ik snap best dat ze hierdoor gekwetst is maar dat is eigenlijk het enige wat ik begrijp van je verhaal.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 14 mei 2020 om 17:31
Dus mijn beste kammeraad was een beetje boos omdat hij dacht dat ik hem in de steek liet.
Ik had dat tegen mijn vriendin gezegd dat hij een beetje boos was .
Mijn vriendin antwoorde er op dat we mss best moeten wachten met kinderen of hij word nog bozer.
Daarop heb ik geantwoord: mss beter zo .
En doordat antwoord voeld ze haar gekwetst
Mijn vriendin antwoorde er op dat we mss best moeten wachten met kinderen of hij word nog bozer.
donderdag 14 mei 2020 om 17:36
Flauw van haar. Ik zeg: bos bloemen, doos chocola en zeggen dat je het niet zo bedoeld hebt. Komt vast goed.Furyfaction schreef: ↑14-05-2020 17:31Dus mijn beste kammeraad was een beetje boos omdat hij dacht dat ik hem in de steek liet.
donderdag 14 mei 2020 om 17:48
En waarom zouden jullie dan al binnen 2 maanden willen besluiten om binnen een jaar voor een kind te gaan? Ga eerst eens genieten van elkaar en elkaar echt leren kennen. Snap haar niet zo goed dat ze meteen gekwetst is hierdoor.
donderdag 14 mei 2020 om 17:57
Volgens mij was ze sarcastisch omdat je normaal gesproken met je partner beslist over kinderen of niet. Daar hebben vrienden geen zak mee te maken.Furyfaction schreef: ↑14-05-2020 17:31Dus mijn beste kammeraad was een beetje boos omdat hij dacht dat ik hem in de steek liet.
Jij pakt het serieus en stelt het kinderachtige gejank van je vriend boven plannen met je vriendin.
Behalve dat iedereen klinkt alsof ze het niveau hebben van Hubbabubba, snap ik dat wel.
donderdag 14 mei 2020 om 18:49
Was dit misschien sarcastisch? Of om een reactie uit te lokken? (Zo van : "ik ben echt dik". "Nou inderdaad" en dan boos worden)Furyfaction schreef: ↑14-05-2020 17:31Dus mijn beste kammeraad was een beetje boos omdat hij dacht dat ik hem in de steek liet.
donderdag 14 mei 2020 om 19:42
Drie tips.Furyfaction schreef: ↑14-05-2020 17:31Dus mijn beste kammeraad was een beetje boos omdat hij dacht dat ik hem in de steek liet.
1. Ik ken geen enkele vrouw die het fijn vindt als beslissingen tussen haar en haar partner genomen worden door partner en zijn vriend.
2. Je bent nog veel te jong voor kinderen.
3. Neem ook geen besluit om geen kinderen te nemen op advies van het forum. Bespreek het met je vriendin.