Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
16-05-2020 10:08
Zo zie je maar weer, dat zelfs twee ouders die echt supergraag een kind wilde zich er enorm in kunnen verkijken hoeveel werk het wel niet is. Hoe pittig het ook is. Ik denk dat elke ouder geen idee heeft waar ze aan beginnen.
Mijn zus en haar inmiddels ex wilden ook graag kinderen. Ze hebben er 2 en toen bleek steeds meer dat hij eigenlijk totaal ongeschikt is voor het gezinsleven. Of misschien zelfs wel ongeschikt voor het leven. Hij leidt nogal aan depressies en andere psychische narigheden. Echt heel erg naar. Een leuke vader is hij eigenlijk nooit echt geweest. Leuke partner ook steeds minder.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
16-05-2020 14:06
Mijn zus en haar inmiddels ex wilden ook graag kinderen. Ze hebben er 2 en toen bleek steeds meer dat hij eigenlijk totaal ongeschikt is voor het gezinsleven. Of misschien zelfs wel ongeschikt voor het leven. Hij leidt nogal aan depressies en andere psychische narigheden. Echt heel erg naar. Een leuke vader is hij eigenlijk nooit echt geweest. Leuke partner ook steeds minder.
pfff was sneu voor die zus van je en de kinderen. wel gek dat je zus dan niet goed heeft doorzien dat een kind met die man wellicht niet zo slim zou zijn?

Het blijkt maar weer dat zelfkennis over wat je wel of niet wilt of kunt in het leven cruciaal is. maar weinigen hebben de moed om te zeggen 'voor ons niet, wij zijn beter af zonder'
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
16-05-2020 12:19
Een collega nam ook kinderen om haar huwelijk te redden. Ze vond toen al dat haar man te weinig deed in het huishouden. Maar ze dacht dat hij met kids wel zou veranderen. Ze hebben er 2 gekregen. De een heeft ASS met flinke driftbuien, de ander Dyslexie. Zelf heeft ze ADD, wat toen nog niet bekend was. Ze kan het eigenlijk niet aan, haar grootste hobby moest ze ervoor opgeven. Toen nam ze er maar een hond bij.
:nooo:

..tot zover je leven, daar ben je maar mooi klaar mee dan :sigh:
Foutje
anoniem_63988565891a9 wijzigde dit bericht op 16-05-2020 17:52
99.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tonkje, helaas herkenbaar...
Mijn broer had ook nooit kinderen moeten krijgen. Ik geloof ook niet dat hij ooit echt een kinderwens heeft gehad. Zijn vrouw daarentegen... Dus kwamen er kinderen. Zij overleed toen die kinderen nog klein waren. En hij zat ermee.
Jarenlang had ik al zo'n onderbuikgevoel dat hij dit leven helemaal niet wil, dat die kinderen hem maar in de weg zaten.
Inmiddels lijkt het erop dat hij het leven sowieso niet wil. Zijn verslavingen zijn aan de winnende hand. Hij weigert hulp en doet geen enkele moeite meer voor een eventueel herstel. Soms bekruipt me het gevoel dat hij dit 'leven' in de Twilight zone van middelenroes verkiest boven het gezinsleven met de bijbehorende verantwoordelijkheden.
Ik denk wel eens dat als hij mijn leven zou leiden, hij misschien niet zo zou zijn afgegleden. Maar ja, dan had hij andere keuzes moeten maken!
Bovenal vind ik het zo erg voor zijn kinderen. Wat een kut-jeugd hebben die! Wat moet er van hen worden? En het maakt dat ik worstel met mijn eigen rol hierin. Ik wil wel een betrokken tante zijn, maar ik wil (en kan) niet de dagelijkse zorgrol op me nemen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn stiefzus ziet ook af met haar dochters en stiefdochter. Haar oudste dochter mankeert psychisch duidelijk wat. Dat vermoedde ze al toen kind kleuter was. Maar ze wilde het nooit laten testen, want dan heeft ze een label. Maar dochter heeft er last van en wordt door haar omgeving ook slecht begrepen. Haar andere dochter begint aan van alles maar maakt niks af.
Dan haar stiefdochter. Die is 9 en zit nog steeds in groep 3. Problemen met lezen en heeft ook motorische problemen. Haar ouders doen er niks mee. Zo heeft ze b.v. skeelers van mijn moeder gekregen voor haar verjaardag. Ze krijgt ze alleen zelf niet aan/dicht. Maar niemand in dat gezin helpt dat kind eens. Gevolg is dat ze er na een half jaar nog niet op heeft gereden. Nu willen ze haar op een school doen voor moeilijklerende kinderen. Terwijl ze best bijdehand is voor haar leeftijd. Ik snap niet dat ouders hun kind zo laten sukkelen in plaats van er hulp voor te zoeken.
Foutje
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
16-05-2020 14:36
pfff was sneu voor die zus van je en de kinderen. wel gek dat je zus dan niet goed heeft doorzien dat een kind met die man wellicht niet zo slim zou zijn?

Het blijkt maar weer dat zelfkennis over wat je wel of niet wilt of kunt in het leven cruciaal is. maar weinigen hebben de moed om te zeggen 'voor ons niet, wij zijn beter af zonder'
Tja, dat is ook achteraf praten natuurlijk. Toen ze met kinderen begonnen had hij ook wel wat psychische problemen, maar niet zo erg als nu.
En dat hij niet geschikt was voor een gezin, dat had hij misschien beter kunnen voorzien dan mijn zus.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Die babyfabrieken die blijkbaar in o.a. de Oekraïne zitten, brrr. :sick:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
16-05-2020 15:36
Tonkje, helaas herkenbaar...
Mijn broer had ook nooit kinderen moeten krijgen. Ik geloof ook niet dat hij ooit echt een kinderwens heeft gehad. Zijn vrouw daarentegen... Dus kwamen er kinderen. Zij overleed toen die kinderen nog klein waren. En hij zat ermee.
Jarenlang had ik al zo'n onderbuikgevoel dat hij dit leven helemaal niet wil, dat die kinderen hem maar in de weg zaten.
Inmiddels lijkt het erop dat hij het leven sowieso niet wil. Zijn verslavingen zijn aan de winnende hand. Hij weigert hulp en doet geen enkele moeite meer voor een eventueel herstel. Soms bekruipt me het gevoel dat hij dit 'leven' in de Twilight zone van middelenroes verkiest boven het gezinsleven met de bijbehorende verantwoordelijkheden.
Ik denk wel eens dat als hij mijn leven zou leiden, hij misschien niet zo zou zijn afgegleden. Maar ja, dan had hij andere keuzes moeten maken!
Bovenal vind ik het zo erg voor zijn kinderen. Wat een kut-jeugd hebben die! Wat moet er van hen worden? En het maakt dat ik worstel met mijn eigen rol hierin. Ik wil wel een betrokken tante zijn, maar ik wil (en kan) niet de dagelijkse zorgrol op me nemen.
Wat naar! :hug:

En ik kan me heel goed voorstellen dat jij hiermee worstelt. Is er geen jeugdzorg in beeld oid?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
16-05-2020 18:10
Wat naar! :hug:

En ik kan me heel goed voorstellen dat jij hiermee worstelt. Is er geen jeugdzorg in beeld oid?
Jazeker. VT, jeugdzorg, RvdK...de hele mikmak. Er is nu een tijdelijke oplossing,, die vooralsnog wat rust en stabiliteit geeft. Maar voor de langere termijn wordt het een uitdaging.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Oh boy, volgens mij is 'ze' weer terug op het forum... :-?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
16-05-2020 18:29
Jazeker. VT, jeugdzorg, RvdK...de hele mikmak. Er is nu een tijdelijke oplossing,, die vooralsnog wat rust en stabiliteit geeft. Maar voor de langere termijn wordt het een uitdaging.
Moeilijk. Ik sta er hetzelfde in als jij, wil vrijheid niet kwijt. Maar als dit de kinderen waren geweest van mijn zus (ik heb geen broer), dan had ik ze toch liever in de familie gehouden denk ik. Dan was ik er voor gaan zorgen. Die kinderen hebben nergens om gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
16-05-2020 20:57
Oh boy, volgens mij is 'ze' weer terug op het forum... :-?
Wie?
Doornroosje75 schreef:
16-05-2020 20:57
Oh boy, volgens mij is 'ze' weer terug op het forum... :-?
Yep, ook gesignaleerd
Doornroosje75 schreef:
16-05-2020 20:57
Oh boy, volgens mij is 'ze' weer terug op het forum... :-?

Is het weer zo? Heeft ze weer een andere naam?
Alle reacties Link kopieren
Over wie hebben we het?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag het me ook af.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
16-05-2020 23:13
Ik vraag het me ook af.
Ze is weer terug van verlof van de 4e? :-D
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
17-05-2020 07:05
Ze is weer terug van verlof van de 4e? :-D
Nee, ze heeft er maar twee. ;-D En twee is dan ook het enige juiste aantal. Dat heeft ze onder diverse nicks uitgebreid uitgelegd. Ook voelde ze zich met regelmaat geroepen om in dit topic te komen oreren over hoe fout wij alles zien. Ben benieuwd of ze nog langskomt.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Aha, Miss Perfect. Van mij mag ze langskomen hoor. Wel vermakelijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
iones schreef:
16-05-2020 22:06
Wie?

Ooit noemde ze zich Ikagai, later meette ze zich andere namen aan. Het is de forumster die altijd, op welk topic ze ook zit, het bloed onder ieders nagels vandaan haalt. En daar heel lekker onschuldig en verbaasd over doet.
Ze heeft een heel perfect leven en vertelt ons wat we missen. Onze levens zijn leeg en zinloos. Want je hoeft echt, echt niets op te geven voor het moederschap. :sick:
Doornroosje75 schreef:
16-05-2020 18:29
Jazeker. VT, jeugdzorg, RvdK...de hele mikmak. Er is nu een tijdelijke oplossing,, die vooralsnog wat rust en stabiliteit geeft. Maar voor de langere termijn wordt het een uitdaging.

Dit zijn erg heftige dingen, zeg. Heel lastig, kinderen worden de dupe.
En als je zo'n echt moederdier bent, is het misschien niet zo moeilijk om te zeggen: kom maar hier, we kunnen er wel een paar bij hebben. Maar als je niet zo in elkaar zit, en dit gewoon niet bij je past, wil je dat niet. En ik kan me voorstellen dat er toch iets knaagt. Van: het is toch familie enzo. Wat je misschien wel kan doen, of je doet dat al, de kinderen eens uitnodigen bij jou thuis. Zodat ze even uit de ellende zijn.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
16-05-2020 20:57
Oh boy, volgens mij is 'ze' weer terug op het forum... :-?
Snel, Engels praten :facepalm:

(Het ergste vind ik dat ze altijd deze emoji gebruikt: :lightbulb: Zo van: als je nou eens zou nadenken :lightbulb: Blech.)
Alle reacties Link kopieren
doemaarzonnebloemen schreef:
17-05-2020 08:53
Ooit noemde ze zich Ikagai, later meette ze zich andere namen aan. Het is de forumster die altijd, op welk topic ze ook zit, het bloed onder ieders nagels vandaan haalt. En daar heel lekker onschuldig en verbaasd over doet.
Ze heeft een heel perfect leven en vertelt ons wat we missen. Onze levens zijn leeg en zinloos. Want je hoeft echt, echt niets op te geven voor het moederschap. :sick:
Voor Ikigai was ze er ook al hoor, en net zo bloed irritant.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven